![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
![]() |
#1 | |
Member
תאריך הצטרפות: Feb 2012
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: PUNTO SX 2003
הודעות: 52
|
בדקתי היום, כמו שכתבתי קודם...
המאוורר מתחיל לעבוד (לפי הרעש במהירות הגבוהה יותר) בזמן שהמחוג מתחיל לעלות כלפי מעלה, ולא עוצר. הפיוזים של שני המהירויות ונראים תקינים לחלוטין. האם ניקוי רדיאטור והחלפת טרמוסטט אמור לעלות 550 ש"ח ללא מע"מ ? תודה |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
|
תלוי איפה אתה מבצע, אם במורשה אז אני מאמין שישדדו אותך ככה. זה מאוד יקר!
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||||||||
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
ראשית, דווקא נראה שאתה מבין די טוב איך מע' הקירור עובדת ומהן הסיבות לבעית ההתחממות וסגרת לא מעט "פינות" (גם נתנת הרבה מידע לגבי מצב הרכב וזה עוזר מאד).
-אנחנו מעלים פה השערות והכל יכול להיות, אבל בוא ננסה לפענח את המקרה עם מז"פ. צטט:
יכול להיות מצב בו המאוורר פועל כמו שצריך ועדיין טמפ' המנוע לא תרד וזאת בגלל חוסר נוזל קירור או סירקולציה איטית, עקב סתימה ברדיאטור/במעברי המים, תרמוסטט שלא נפתח מספיק או משאבת מים עם אימפלר (מאיץ) אכול או מחליק על הציר. צטט:
יכול להיות שהרדיאטור סתום בחלקו והניקוי שעשה "עזר" לזמן מה לקירור המנוע, אך כנראה הרדיאטור סתום ממש ונדרשת פתיחה שלו וניקוי המעברים עם חוטר. לגבי החלפת התרמוסטט נראה לי שזה היה מיותר וזאת מפני: 1. שזה לא פתר את בעית ההתחממות, 2. התרמוסטט מקורי והסבירות שלא יתפקד כראוי די נמוכה, 3. התרמוסטט הישן היה נקי בגלל השימוש בנוזל כנדרש. לי נראה יותר שנכנס אוויר למע' הקירור בגלל חוסר אטימה איפשהו, וזה שהוא רוקן ומילא את המע' בנוזל חדש בעצם ניקז את האוויר. אוויר יכול להכנס שוב למערכת בגלל חור זעיר כלשהו ברדיאטור או ביחידת החימום או בצנרת, בגלל ברז ניקוז פגום או בגלל אטם ציר משאבה יבש/בלוי (סבירות גבוהה), ולכן כשהנוזל מתעבה לאחר שהוא מתקרר (יעני הופך מאדים חזרה לנוזל), נוצר במערכת תת-לחץ ואם יש חור אז נשאב אוויר אל תוך המערכת. צטט:
יכול להיות שהבעיה של ההתחממות נובעת בגלל אי ניקוז אוויר, אבל אני בספק מפני שהבעיה המשיכה גם לאחר שהמוסך ביצע החלפה של הנוזל וניקוז. צטט:
צטט:
הערה: ההתיחסות כאן היא לפונטו דור שני, בדור ראשון יש חיישן בדופן הרדיאטור אשר מפעיל את המאוורר. צטט:
שנית, אם בדקת את הפיוזים של המאוורר 30A ו-50A בתא המנוע והם תקינים והמאוורר בכל זאת לא פועל במהירות הנמוכה אלא רק בגבוהה, כנראה שהנגד (הרזיסטור) שבמאוורר שרוף או שהממסר שבתיבת הפיוזים של המהירות הנמוכה תקול. צטט:
צטט:
אחת הסיבות שמוסיפים "אנטיפריז" למים היא בגלל שהאנטיפריז מוריד את טמפ' הקפאון של המים ומעלה את טמפ' הרתיחה של המים שזה טוב למדינות קרות. סיבה נוספת היא מפני שמים מזוקקים לבד יגרמו לקורוזיה ונזק רציני למע' הקירור ולמנוע, האנטיפריז מונע קורוזיה, מגן על מע' הקירור "ומשמן" את אטם המשאבה. חשוב לזכור שהאנטיפריז פחות יעיל בפיזור החום לעומת מים טהורים ולכן היצרן ממליץ על יחס של 50% נוזל קירור מהול עם 50% מים מזוקקים. יחס גבוה של אנטיפריז עלול לגרום ליעילות מופחתת של מע' הקירור ויחס נמוך של אנטיפריז עלול לגרום לקורוזיה. צטט:
יש לבצע בדיקת לחץ בצילינדרים. יש לבצע גם בדיקה של חדירת גזים לנוזל הקירור בעזרת מכשיר. צטט:
צטט:
מה עושים בתכלס.. קודם הייתי בודק ומנקה את הקונקטור של חיישן טמפ' נוזל הקירור. אח"כ הייתי בודק האם המאוורר פועל במהירות נמוכה, אם לא בודק פיוזים, רזיסטור וממסר. מחליף משאבת מים ועושה גם טיימינג על הדרך כי גם אם המשאבה תקינה כרגע, אוטוטו היא בדרך שאולה, כך שאתה לא זורק כסף לשווא. לגבי התרמוסטט המקורי החדש, הייתי מפרק אותו ובודק את תקינותו ולא מחליף שוב (חבל על הכסף). אחרי כל זה מבצע בדיקה ורואה האם חל שיפור ובעית ההתחממות נעלמה. אם הבעיה ממשיכה הבעיה ככל הנראה ברדיאטור ולכן הייתי שוקל ניקוי רדיאטור, תלוי מה מצבו (ניקוי הכוונה לפתיחה שלו וניקוי מעברים עם חוטר), אחרת הייתי פשוט מחליף לחדש. דואג למלא בנוזל קירור פאראפלו ייעודי לפיאט מהול ביחס שווה עם מים מזוקקים ומבצע ניקוז אוויר כנדרש. מקווה שההסבר ברור וקיבלת מס' כיוונים לבעיה. שיהיה בהצלחה ![]()
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת נערך לאחרונה על ידי mechtech : 13-10-12 ב 16:55. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
|
סחטיין על ההסבר המנומק והמושקע, גם אני למדתי דבר או שניים!
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
פעולת מאורר רדיאטור
בפיאט פונטו ספייס וכו' (משנת 2000 וחצי ומעלה) במכוניות שבהן יש מזגן מקורי (99.5%) אז מאורר הרדיאטור פועל בשתי מהירויות ואין ברדיאטור כל יוניט.'
יש במנוע רק חיישן חום אחד שהוא משמש לכל פעולות הרכב, בתקשורת בין מחשבים, להפעלת מע' ניהול המנוע (הזרקה והצתה), הפעלת שעון חום, מידע לגיר אוטומטי (אם יש) והפעלת מאורר הרדיאטור בשתי מהירויותיו. גם לחץ גז המזגן מפעיל את מאורר הרדיאטור בשתי מהירויות, לפי לחץ הגז וללא תלות בחום המנוע (עדיפות ללחץ גז המזגן). בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||||
Member
תאריך הצטרפות: Feb 2012
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: PUNTO SX 2003
הודעות: 52
|
צטט:
![]() צטט:
והחליף טרמוסטט בגלל שהוא היה מורכב על האוטו מאז שיוצר, כלומר נסעתי איתו 155 אלף ק"מ. אני לא פוסל כניסה של אוויר מאיזה מקום, אבל לא הייתה בעיה יותר מ-3 חודשים לאחר הניקוי. צטט:
האם אמור לצאת משם נוזל גם אם הוא האוטו קר? כי ראיתי שהוא יוצא רק כשמתחיל להגיע לטמפרטורת העבודה ... עשיתי ניקוז כש-3 הפתחים פתוחים, וסגרתי אחד אחרי השני כאשר פתח מילוי הנוזל אחרון. צטט:
ככל הנראה הרזיסטור שרוף. אבא פירק את החלק עם שני הברגים. נראה לא משהו (תמונה מצורפת) רק איך בודקים אם הוא שרוף ואם הממסר תקול? צטט:
וגם לא ראיתי לא שמן במי קירור ולא מים על מדיד השמן. צטט:
תודה! |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
forum770, אחרי החמין של שבת פתאום היתה לי תחושה שגם "הרדיאטור" שלי נסתם "וישבתי על זה" קצת, כך שהייתי חייב להעביר את הזמן בפוסט ארוך מהרגיל.. חח...
![]() vladi_mi, אם ראית במו עיניך שהוא פרק את הרדיאטור ופתח את דפנותיו, העביר חוטר כמו שצריך וניקה את הבוץ והלכלוך מצלעות הקירור עם גרניק (לחץ קיטור), אז ככל הנראה הבעיה לא ברדיאטור. שוב, לגבי התרמוסטט, יש מקרים של תרמוסטטים חדשים עם פגם אבל זה ממש נדיר והם די אמינים, לכן הסבירות שהבעיה בתרמוסטט היא מאד נמוכה, בהנחה שהוא אכן החליף תרמוסטט חדש לחלוטין ואין פה מקרה של קומ*ינה. חוץ מזה, אפשר כמובן לבדוק את תקינותו בקלות יחסית. רק הבהרה קטנה, אין פה שום התיחסות עקיפה או ישירה למוסך הזה או למוסך אחר, יכול מאד להיות שהבנאדם צדיק וישר וכן ירבו כמותו, אבל אני אישית לא סומך על אף אחד אפילו אם הוא יצא צדיק אצל "חיים הכט", או שהיה אמין בטיפולים הקודמים שביצע לי ברכב, כי יכול להיות שבטיפול הבא תצוץ לנו פתאום "הפתעה נחמדה". כל אדם כבודו במקומו (בכל תחום) וצריכים להיות אופטימים, אך עם זאת צריך לפקוח עיניים ולא לטמון את הראש בחול. ומעניין לעניין באותו עניין, אם נצא מנקודת הנחה שהרדיאטור טופל כמו שפירטתי ומעבריו נקיים והוא תקין ורוב הסיכויים גם שהתרמוסטט תקין, אז המסקנה שנותרה היא שמקור בעית ההתחממות הינו בגלל משאבת מים תקולה או שנכנס אוויר למע' הקירור ממקום כלשהו (ואנחנו שוללים דליפה מראש מנוע מפני שכתבת שבוצעה בדיקה השוללת זאת). אם לא הייתה שום בעיה במשך תקופה של יותר משלושה חודשים לאחר הניקוי, הדבר יכול להצביע על תקלה שחזרה, למשל כניסה של אוויר למערכת, אך גם על תקלה חדשה אחרת כמו בלאי של המשאבה. לגבי ניקוז האוויר, צריך לקחת בחשבון שאם אתה לא מבצע ניקוז אוויר נכון אז זו גם עלולה להיות הבעיה הגורמת להתחממות. כתבת שהנוזל מתחיל לצאת רק כאשר המנוע מגיע לטמפ' עבודה. זה לא בסדר מכיוון שיש לבצע ניקוז אוויר כאשר המנוע כבוי וקר וצריך ללחוץ (למעוך) את הצינורות כדי שהנוזל ידחוף את האוויר הכלוא החוצה. אתה יכול גם להעזר בקישור הזה. נ.ב. על איזה 3 פתחים אתה מתכוון? יש אצלך שני ברגי ניקוז היוצאים מיחידת החימום בקיר האש? באיזה דגם מדובר? לבדיקת תקינות הרזיסטור אתה צריך מכשיר למדידת התנגדות (אוהם-מטר או מולטימטר) ולמדוד האם מתקבלת התנגדות (בתמונה נראה כאילו הבידוד המתכווץ נשרף קצת מהחום). לבדיקת תקינות הממסר יש פוסט שלי עם פירוט, אך ניתן גם לשמוע/להרגיש את פעולתו כאשר מניחים עליו אצבע. מידע נוסף בקישור הזה. זה שאין סימנים של דליפה כתוצאה מאטם ראש מנוע פגום זה מעולה, אך צריך לבצע בדיקות מקיפות יותר. האם אתה מבחין בבועות (פעפוע) בתוך מיכל העיבוי כאשר המנוע פועל בסרק אך עדיין לא הגיע לטמפ' עבודה?
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת נערך לאחרונה על ידי mechtech : 15-10-12 ב 01:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Member
תאריך הצטרפות: Feb 2012
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: PUNTO SX 2003
הודעות: 52
|
צטט:
צטט:
פתח מילוי הנוזל , ליד קיר האש ובורג מפלסטיק מצד ימין ליד הפנס. כאשר אני עושה את הפמפום של הצנרת גומי, בזמן השחרור האוויר לא נכנס פנימה באותו הזמן? ומתי שהאוטו חם, האם צינורות גומי אמורות להיות קשיחות בגלל שהמים בתוכן חמים או שזה אומר שיש בפנים אוויר? צטט:
אבל מה שכן שמתי לב, כשפתחתי את מיכל הנוזל על הדפנות היו סימנים בצבע חלודה... על מה זה יכול להצביע? תודה נערך לאחרונה על ידי vladi_mi : 15-10-12 ב 14:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
|
אה , החשבת גם את פקק המיכל.
בכל מקרה ניקוז אויר מבצעים במנוע קר לגמריי תעביר את בורר מצב הטמפרטורה על חום תפתח את הפקקים כמובן בעדינות שלא ישבר חלילה, תמלא במיכל מים עד שייצא זרם מהפקק ליד קיר האש וסגור אותו ותמשיך למלא עד שייצא זרם אחיד מהפקק על הרדיאטור וסגור אותו. אל תתקמצן במים תשפוך הרבה כך הסיכוי שישאר אויר יותר קטן. תוודא שהפקקים סגורים היטב ותמלא מים במיכל עד קו המקסימום ולא יותר! תניע תאוטו ותן לו לעמוד עד שיגיע לטמפ׳ עבודה - חצי סקאלה חום, ותראה אם המאוורר עובד , אם הוא עדיין לא עובד אז זה לא בעיה של אויר כלוא אלא בעיה של חיישן החום או בעיה בחיווט של המאוורר. המאורר צריך להתחיל לעבוד במהירות הנמוכה בקו העליון של האמצע סקאלה, אם הוא לא נדלק והחום ממשיך לסנוק למעלה אז כמו שאמרתי יש בעיה שמונעת מהמאורר לעבוד
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
פונטו שלי מתחמם ומים רותחים | Andrei | פונטו - טכני | 18 | 30-05-10 23:26 |
פיאט פונטו HSD 97 מתחמם | ramboli | פונטו - טכני | 3 | 30-04-10 22:35 |
פונטו S, שנת 1996, מתחמם, כבר לא יודעים מה לעשות | miramis | פונטו - טכני | 10 | 06-10-09 00:40 |
מנוע מתחמם...פונטו דור 1 | i12z | פונטו - טכני | 10 | 15-05-09 22:22 |
פיאט פונטו - מנוע מתחמם | lag5 | פונטו - טכני | 7 | 02-12-08 16:04 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד