מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הרכב שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my nice spice *מתעדכן*


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 13-10-12, 11:06   #1
vladi_mi
Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2012
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: PUNTO SX 2003
הודעות: 52
צטט:
במקור פורסם על ידי davidmzr צפה בהודעה
כן יכול להיות.
הניע מנוע כאשר הוא קר. פתח מכסה מנוע והקשיב.
דוד.
בדקתי היום, כמו שכתבתי קודם...
המאוורר מתחיל לעבוד (לפי הרעש במהירות הגבוהה יותר) בזמן שהמחוג מתחיל לעלות כלפי מעלה, ולא עוצר.
הפיוזים של שני המהירויות ונראים תקינים לחלוטין.

האם ניקוי רדיאטור והחלפת טרמוסטט אמור לעלות 550 ש"ח ללא מע"מ ?
תודה
vladi_mi מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 13-10-12, 14:11   #2
forum770
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
תלוי איפה אתה מבצע, אם במורשה אז אני מאמין שישדדו אותך ככה. זה מאוד יקר!
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002
forum770 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-10-12, 16:11   #3
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
צטט:
במקור פורסם על ידי vladi_mi צפה בהודעה
קראתי כל מיני פוסטים לגביי הבעיה, אבל יצאתי דיי מבולבל מהם.
ראשית, דווקא נראה שאתה מבין די טוב איך מע' הקירור עובדת ומהן הסיבות לבעית ההתחממות וסגרת לא מעט "פינות" (גם נתנת הרבה מידע לגבי מצב הרכב וזה עוזר מאד).

-אנחנו מעלים פה השערות והכל יכול להיות, אבל בוא ננסה לפענח את המקרה עם מז"פ.

צטט:
במקור פורסם על ידי vladi_mi צפה בהודעה
האוטו היה מתחמם לעיתים קרובות, ברמזורים במיוחד (המחוג היה מגיע לעיתים כמעט עד לקו האדום)
זה מצביע לרוב על בעית מאוורר, במקרה שהוא לא פועל כלל או שהוא פועל רק באחת מהמהירויות בגלל פיוז שרוף, נגד שרוף או בגלל בעיה חשמלית אחרת.
יכול להיות מצב בו המאוורר פועל כמו שצריך ועדיין טמפ' המנוע לא תרד וזאת בגלל חוסר נוזל קירור או סירקולציה איטית, עקב סתימה ברדיאטור/במעברי המים, תרמוסטט שלא נפתח מספיק או משאבת מים עם אימפלר (מאיץ) אכול או מחליק על הציר.

צטט:
במקור פורסם על ידי vladi_mi צפה בהודעה
הוא החליף טרמוסטט ועשה ניקוי רדיאטור (למרות כשפתח אותו לא היה לכלוך, יתכן כי תמיד השתמשתי ב"פרפלו"). הוא מילא מים ירוקים.
כמה חודשים היה הכל בסדר...
פה אפשר לראות שהיה שינוי לטובה והשאלה מדוע?
יכול להיות שהרדיאטור סתום בחלקו והניקוי שעשה "עזר" לזמן מה לקירור המנוע, אך כנראה הרדיאטור סתום ממש ונדרשת פתיחה שלו וניקוי המעברים עם חוטר.
לגבי החלפת התרמוסטט נראה לי שזה היה מיותר וזאת מפני: 1. שזה לא פתר את בעית ההתחממות, 2. התרמוסטט מקורי והסבירות שלא יתפקד כראוי די נמוכה, 3. התרמוסטט הישן היה נקי בגלל השימוש בנוזל כנדרש.
לי נראה יותר שנכנס אוויר למע' הקירור בגלל חוסר אטימה איפשהו, וזה שהוא רוקן ומילא את המע' בנוזל חדש בעצם ניקז את האוויר.
אוויר יכול להכנס שוב למערכת בגלל חור זעיר כלשהו ברדיאטור או ביחידת החימום או בצנרת, בגלל ברז ניקוז פגום או בגלל אטם ציר משאבה יבש/בלוי (סבירות גבוהה), ולכן כשהנוזל מתעבה לאחר שהוא מתקרר (יעני הופך מאדים חזרה לנוזל), נוצר במערכת תת-לחץ ואם יש חור אז נשאב אוויר אל תוך המערכת.

צטט:
במקור פורסם על ידי vladi_mi צפה בהודעה
שמתי לב שתמיד כשאני פותח את פתח ניקוז במיוחד ליד קיר האש, אני שומע יציאה של אוויר/לחץ.
אתה לא אמור לשמוע שום לחץ מברז ניקוז האוויר, אתה אמור לשמוע ולראות פעפוע של אוויר ונוזל. האם במקרה ניקזת אוויר כאשר המנוע היה עדיין חם? יש לנקז אוויר רק כאשר הוא קר לחלוטין ופקק הרדיאטור מוסר.
יכול להיות שהבעיה של ההתחממות נובעת בגלל אי ניקוז אוויר, אבל אני בספק מפני שהבעיה המשיכה גם לאחר שהמוסך ביצע החלפה של הנוזל וניקוז.

צטט:
במקור פורסם על ידי vladi_mi צפה בהודעה
בדקתי היום שמן והיה מתחת לחצי (חשבתי אולי הבעיה בזה) מלאתי שמן עד לרמה המקסימלית.
כמובן שהבעיה לא מזה ורצוי למלא שמן לא יותר מ- 3/4 בסימן של מדיד השמן וזאת ע"מ שלא נחרוג בטעות ונמלא מעבר לסימן המקסימום (אני ממלא עד המפלס שבין סימן המינימום לסימן המקסימום).

צטט:
במקור פורסם על ידי vladi_mi צפה בהודעה
היום כשנסעתי שמתי לב שהמחוג של החום הגיע מהר מידי לחצי, אפילו קצת עבר אותו ואז בפתאומיות ירד לרבע ואז עלה לאט שוב לחצי.
המצב הזה יכול להצביע על חיישן טמפ' נוזל קירור ECT תקול (סבירות נמוכה), הוא ממוקם בסמוך לסעפת היניקה ובד"כ בצבע ירוק. סבירות גבוהה יותר "למשחק" הזה של מד הטמפ', זה מגע רופף או קורוזיבי בקונקטור של החיישן, או כמובן אוויר במערכת וחוסר נוזל קירור.
הערה: ההתיחסות כאן היא לפונטו דור שני, בדור ראשון יש חיישן בדופן הרדיאטור אשר מפעיל את המאוורר.

צטט:
במקור פורסם על ידי vladi_mi צפה בהודעה
מה שנראה לי מוזר הוא שהמאוורר נכנס לפעולה כמעט תמיד במהירות גבוהה, כי אני שומע אותו עובד חזק בתוך הרכב ואיך שהוא מתחיל לעבוד החום מתחיל לעלות כמעט ישר.
ראשית יכול להיות שאתה לא שומע את המהירות הנמוכה (כמעט בטוח), לכן אתה צריך לעשות כמו שהציעו, להניע את הרכב כאשר המנוע קר לחלוטין, לפתוח מכסה מנוע ולראות האם המאוורר מתחיל לפעול במהירות הנמוכה תוך כדי עליית טמפ' המנוע.
שנית, אם בדקת את הפיוזים של המאוורר 30A ו-50A בתא המנוע והם תקינים והמאוורר בכל זאת לא פועל במהירות הנמוכה אלא רק בגבוהה, כנראה שהנגד (הרזיסטור) שבמאוורר שרוף או שהממסר שבתיבת הפיוזים של המהירות הנמוכה תקול.

צטט:
במקור פורסם על ידי vladi_mi צפה בהודעה
קראתי גם שאם מדליקים מזגן, זה אמור לעזור לירידת הטמפרטורה, אצלי זה נראה שלא עוזר אלא להיפך האותו מתחמם עוד יותר מהר.
פה מעט התבלבלת, הכוונה היתה שבמקרה של התחממות יתר אפשר להפעיל את המפוח (המאוורר) של המזגן בלבד בעזרת כפתור בורר המהירויות (1,2,3 או/ו 4), אך ללא הפעלת המדחס/לחצן ה-A/C. הפעלת כפתור ה-A/C תפעיל את המדחס אשר יגרום להתחממות המעבה של המזגן הצמוד לרדיאטור (בחזית הרכב) ולכן יחמם אותו יותר.

צטט:
במקור פורסם על ידי vladi_mi צפה בהודעה
אולי המים הירוקים כבר לא טובים או היו כאלה מהתחלה וצריך להחליפם לפרפלו.
לא, גם אם תמלא מי ביוב זה יקרר את המנוע, כעיקרון מים מזוקקים טהורים ללא אנטיפריז יקררו את המנוע בדרך המיטבית. ככל שמוסיפים יותר נוזל קירור (אנטיפריז) הקירור יעשה פחות אפקטיבי, אך זה לא יגרום להתחממות כזו של המנוע.
אחת הסיבות שמוסיפים "אנטיפריז" למים היא בגלל שהאנטיפריז מוריד את טמפ' הקפאון של המים ומעלה את טמפ' הרתיחה של המים שזה טוב למדינות קרות.
סיבה נוספת היא מפני שמים מזוקקים לבד יגרמו לקורוזיה ונזק רציני למע' הקירור ולמנוע, האנטיפריז מונע קורוזיה, מגן על מע' הקירור "ומשמן" את אטם המשאבה.
חשוב לזכור שהאנטיפריז פחות יעיל בפיזור החום לעומת מים טהורים ולכן היצרן ממליץ על יחס של 50% נוזל קירור מהול עם 50% מים מזוקקים. יחס גבוה של אנטיפריז עלול לגרום ליעילות מופחתת של מע' הקירור ויחס נמוך של אנטיפריז עלול לגרום לקורוזיה.

צטט:
במקור פורסם על ידי vladi_mi צפה בהודעה
אולי צריך להחליף אטם של ראש מנוע בגלל קומפרסיה, אבל נראה שבשמן אין מים או במים הירוקים אין כתמי שמן בפנים.
לפני שעושים ראש מנוע צריך לבצע מס' בדיקות ע"מ לשלול חשד לדליפה מאטם ראש. האם יוצאת עננה של אדי מים מהאגזוז גם כשהמנוע חם? האם יש סימנים של מים עם שמן (אמולסיה) במדיד השמן? האם יש סימנים של שמן במיכל העיבוי?
יש לבצע בדיקת לחץ בצילינדרים. יש לבצע גם בדיקה של חדירת גזים לנוזל הקירור בעזרת מכשיר.

צטט:
במקור פורסם על ידי vladi_mi צפה בהודעה
אולי יש בעיה עם משאבת מים, החלפתי אותה יחד עם טיימינג לפני 6 שנים (מאז נסעתי כ- 55 אלף ק"מ.), למרות שאני לא רואה שיש נזילה של המים.
בגלל ההתחממות יתר של המנוע ולאור הסימנים של חשד לחדירת אוויר למע' הקירור עקב אטם משאבה בלוי, סירקולציה לקויה בגלל אימפלר מחליק ובנוסף המשאבה לא הוחלפה כבר 6 שנים, הייתי רץ להחליף אותה ועל הדרך כדאי גם את הטיימינג.

צטט:
במקור פורסם על ידי vladi_mi צפה בהודעה
המאוורר מתחיל לעבוד (לפי הרעש במהירות הגבוהה יותר) בזמן שהמחוג מתחיל לעלות כלפי מעלה, ולא עוצר. הפיוזים של שני המהירויות ונראים תקינים לחלוטין.
זה שהמאוורר עובד במהירות הכי גבוהה ועדיין הטמפ' עולה ומטפסת אל הקו האדום מעידה (במקרה הזה) ככל הנראה על בעיה בסירקולציה עקב סיבות שציינתי קודם.

מה עושים בתכלס..
קודם הייתי בודק ומנקה את הקונקטור של חיישן טמפ' נוזל הקירור.
אח"כ הייתי בודק האם המאוורר פועל במהירות נמוכה, אם לא בודק פיוזים, רזיסטור וממסר.
מחליף משאבת מים ועושה גם טיימינג על הדרך כי גם אם המשאבה תקינה כרגע, אוטוטו היא בדרך שאולה, כך שאתה לא זורק כסף לשווא.
לגבי התרמוסטט המקורי החדש, הייתי מפרק אותו ובודק את תקינותו ולא מחליף שוב (חבל על הכסף).
אחרי כל זה מבצע בדיקה ורואה האם חל שיפור ובעית ההתחממות נעלמה.
אם הבעיה ממשיכה הבעיה ככל הנראה ברדיאטור ולכן הייתי שוקל ניקוי רדיאטור, תלוי מה מצבו (ניקוי הכוונה לפתיחה שלו וניקוי מעברים עם חוטר), אחרת הייתי פשוט מחליף לחדש.
דואג למלא בנוזל קירור פאראפלו ייעודי לפיאט מהול ביחס שווה עם מים מזוקקים ומבצע ניקוז אוויר כנדרש.

מקווה שההסבר ברור וקיבלת מס' כיוונים לבעיה.
שיהיה בהצלחה

נערך לאחרונה על ידי mechtech : 13-10-12 ב 16:55.
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-10-12, 17:24   #4
forum770
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
סחטיין על ההסבר המנומק והמושקע, גם אני למדתי דבר או שניים!
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002
forum770 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-10-12, 18:47   #5
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
פעולת מאורר רדיאטור

בפיאט פונטו ספייס וכו' (משנת 2000 וחצי ומעלה) במכוניות שבהן יש מזגן מקורי (99.5%) אז מאורר הרדיאטור פועל בשתי מהירויות ואין ברדיאטור כל יוניט.'
יש במנוע רק חיישן חום אחד שהוא משמש לכל פעולות הרכב, בתקשורת בין מחשבים, להפעלת מע' ניהול המנוע (הזרקה והצתה), הפעלת שעון חום, מידע לגיר אוטומטי (אם יש) והפעלת מאורר הרדיאטור בשתי מהירויותיו.
גם לחץ גז המזגן מפעיל את מאורר הרדיאטור בשתי מהירויות, לפי לחץ הגז וללא תלות בחום המנוע (עדיפות ללחץ גז המזגן).
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-10-12, 19:51   #6
vladi_mi
Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2012
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: PUNTO SX 2003
הודעות: 52
צטט:
במקור פורסם על ידי mechtech צפה בהודעה
ראשית, דווקא נראה שאתה מבין די טוב איך מע' הקירור עובדת ומהן הסיבות לבעית ההתחממות וסגרת לא מעט "פינות" (גם נתנת הרבה מידע לגבי מצב הרכב וזה עוזר מאד).
השתדלתי ותודה על התגובה המפורטת...

צטט:
במקור פורסם על ידי mechtech צפה בהודעה
פה אפשר לראות שהיה שינוי לטובה והשאלה מדוע?
יכול להיות שהרדיאטור סתום בחלקו והניקוי שעשה "עזר" לזמן מה לקירור המנוע, אך כנראה הרדיאטור סתום ממש ונדרשת פתיחה שלו וניקוי המעברים עם חוטר.
לגבי החלפת התרמוסטט נראה לי שזה היה מיותר וזאת מפני: 1. שזה לא פתר את בעית ההתחממות, 2. התרמוסטט מקורי והסבירות שלא יתפקד כראוי די נמוכה, 3. התרמוסטט הישן היה נקי בגלל השימוש בנוזל כנדרש.
לי נראה יותר שנכנס אוויר למע' הקירור בגלל חוסר אטימה איפשהו, וזה שהוא רוקן ומילא את המע' בנוזל חדש בעצם ניקז את האוויר.
אוויר יכול להכנס שוב למערכת בגלל חור זעיר כלשהו ברדיאטור או ביחידת החימום או בצנרת, בגלל ברז ניקוז פגום או בגלל אטם ציר משאבה יבש/בלוי (סבירות גבוהה), ולכן כשהנוזל מתעבה לאחר שהוא מתקרר (יעני הופך מאדים חזרה לנוזל), נוצר במערכת תת-לחץ ואם יש חור אז נשאב אוויר אל תוך המערכת.
הוא עשה ניקוי יסודי של הרדיאטור של כל המעברים, למרות שהוא לא היה סתום (אמר שהוא דיי נקי).
והחליף טרמוסטט בגלל שהוא היה מורכב על האוטו מאז שיוצר, כלומר נסעתי איתו 155 אלף ק"מ.
אני לא פוסל כניסה של אוויר מאיזה מקום, אבל לא הייתה בעיה יותר מ-3 חודשים לאחר הניקוי.

צטט:
במקור פורסם על ידי mechtech צפה בהודעה
אתה לא אמור לשמוע שום לחץ מברז ניקוז האוויר, אתה אמור לשמוע ולראות פעפוע של אוויר ונוזל. האם במקרה ניקזת אוויר כאשר המנוע היה עדיין חם? יש לנקז אוויר רק כאשר הוא קר לחלוטין ופקק הרדיאטור מוסר.
יכול להיות שהבעיה של ההתחממות נובעת בגלל אי ניקוז אוויר, אבל אני בספק מפני שהבעיה המשיכה גם לאחר שהמוסך ביצע החלפה של הנוזל וניקוז.
שמעתי את האוויר יוצא לפני הנסיעה, כשהאוטו קר. אבל לא יצא נוזל קירור משם אלא רק אוויר.
האם אמור לצאת משם נוזל גם אם הוא האוטו קר? כי ראיתי שהוא יוצא רק כשמתחיל להגיע לטמפרטורת העבודה ...
עשיתי ניקוז כש-3 הפתחים פתוחים, וסגרתי אחד אחרי השני כאשר פתח מילוי הנוזל אחרון.


צטט:
במקור פורסם על ידי mechtech צפה בהודעה
ראשית יכול להיות שאתה לא שומע את המהירות הנמוכה (כמעט בטוח), לכן אתה צריך לעשות כמו שהציעו, להניע את הרכב כאשר המנוע קר לחלוטין, לפתוח מכסה מנוע ולראות האם המאוורר מתחיל לפעול במהירות הנמוכה תוך כדי עליית טמפ' המנוע.
שנית, אם בדקת את הפיוזים של המאוורר 30A ו-50A בתא המנוע והם תקינים והמאוורר בכל זאת לא פועל במהירות הנמוכה אלא רק בגבוהה, כנראה שהנגד (הרזיסטור) שבמאוורר שרוף או שהממסר שבתיבת הפיוזים של המהירות הנמוכה תקול.
זה בדיוק מה שעשיתי היום.הפיוזים שהזכרת שלמים .
ככל הנראה הרזיסטור שרוף. אבא פירק את החלק עם שני הברגים. נראה לא משהו (תמונה מצורפת)
רק איך בודקים אם הוא שרוף ואם הממסר תקול?



צטט:
במקור פורסם על ידי mechtech צפה בהודעה
לפני שעושים ראש מנוע צריך לבצע מס' בדיקות ע"מ לשלול חשד לדליפה מאטם ראש. האם יוצאת עננה של אדי מים מהאגזוז גם כשהמנוע חם? האם יש סימנים של מים עם שמן (אמולסיה) במדיד השמן? האם יש סימנים של שמן במיכל העיבוי?
יש לבצע בדיקת לחץ בצילינדרים. יש לבצע גם בדיקה של חדירת גזים לנוזל הקירור בעזרת מכשיר.
לא יצא לי לראות אף פעם עננה של אדי מים מהאגזוז גם כשהמנוע חם.
וגם לא ראיתי לא שמן במי קירור ולא מים על מדיד השמן.

צטט:
במקור פורסם על ידי mechtech צפה בהודעה
בגלל ההתחממות יתר של המנוע ולאור הסימנים של חשד לחדירת אוויר למע' הקירור עקב אטם משאבה בלוי, סירקולציה לקויה בגלל אימפלר מחליק ובנוסף המשאבה לא הוחלפה כבר 6 שנים, הייתי רץ להחליף אותה ועל הדרך כדאי גם את הטיימינג.
אומנם 6 שנים זה דיי הרבה אבל בשנים הללו נסעתי 55 אלף ק"מ. אנחנו נבדוק את המשאבת במים וגם את מצב הטיימינג. למרות כשהחלפתי אותה יחד עם טיימינג, היו עליה סימנים של נזילה בגלל סדק אבל האוטו לא היה מתחמם ונראה שלא הייתה בעיה של אוויר במערכת...

תודה!
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  DSC01614.jpg
צפיות: 3027
גודל:  94.8 KB  
vladi_mi מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-10-12, 01:09   #7
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
forum770, אחרי החמין של שבת פתאום היתה לי תחושה שגם "הרדיאטור" שלי נסתם "וישבתי על זה" קצת, כך שהייתי חייב להעביר את הזמן בפוסט ארוך מהרגיל.. חח...

vladi_mi, אם ראית במו עיניך שהוא פרק את הרדיאטור ופתח את דפנותיו, העביר חוטר כמו שצריך וניקה את הבוץ והלכלוך מצלעות הקירור עם גרניק (לחץ קיטור), אז ככל הנראה הבעיה לא ברדיאטור.
שוב, לגבי התרמוסטט, יש מקרים של תרמוסטטים חדשים עם פגם אבל זה ממש נדיר והם די אמינים, לכן הסבירות שהבעיה בתרמוסטט היא מאד נמוכה, בהנחה שהוא אכן החליף תרמוסטט חדש לחלוטין ואין פה מקרה של קומ*ינה.
חוץ מזה, אפשר כמובן לבדוק את תקינותו בקלות יחסית.

רק הבהרה קטנה, אין פה שום התיחסות עקיפה או ישירה למוסך הזה או למוסך אחר, יכול מאד להיות שהבנאדם צדיק וישר וכן ירבו כמותו, אבל אני אישית לא סומך על אף אחד אפילו אם הוא יצא צדיק אצל "חיים הכט", או שהיה אמין בטיפולים הקודמים שביצע לי ברכב, כי יכול להיות שבטיפול הבא תצוץ לנו פתאום "הפתעה נחמדה".
כל אדם כבודו במקומו (בכל תחום) וצריכים להיות אופטימים, אך עם זאת צריך לפקוח עיניים ולא לטמון את הראש בחול.

ומעניין לעניין באותו עניין, אם נצא מנקודת הנחה שהרדיאטור טופל כמו שפירטתי ומעבריו נקיים והוא תקין ורוב הסיכויים גם שהתרמוסטט תקין, אז המסקנה שנותרה היא שמקור בעית ההתחממות הינו בגלל משאבת מים תקולה או שנכנס אוויר למע' הקירור ממקום כלשהו (ואנחנו שוללים דליפה מראש מנוע מפני שכתבת שבוצעה בדיקה השוללת זאת).
אם לא הייתה שום בעיה במשך תקופה של יותר משלושה חודשים לאחר הניקוי, הדבר יכול להצביע על תקלה שחזרה, למשל כניסה של אוויר למערכת, אך גם על תקלה חדשה אחרת כמו בלאי של המשאבה.

לגבי ניקוז האוויר, צריך לקחת בחשבון שאם אתה לא מבצע ניקוז אוויר נכון אז זו גם עלולה להיות הבעיה הגורמת להתחממות.
כתבת שהנוזל מתחיל לצאת רק כאשר המנוע מגיע לטמפ' עבודה. זה לא בסדר מכיוון שיש לבצע ניקוז אוויר כאשר המנוע כבוי וקר וצריך ללחוץ (למעוך) את הצינורות כדי שהנוזל ידחוף את האוויר הכלוא החוצה. אתה יכול גם להעזר בקישור הזה.
נ.ב. על איזה 3 פתחים אתה מתכוון? יש אצלך שני ברגי ניקוז היוצאים מיחידת החימום בקיר האש? באיזה דגם מדובר?

לבדיקת תקינות הרזיסטור אתה צריך מכשיר למדידת התנגדות (אוהם-מטר או מולטימטר) ולמדוד האם מתקבלת התנגדות (בתמונה נראה כאילו הבידוד המתכווץ נשרף קצת מהחום).
לבדיקת תקינות הממסר יש פוסט שלי עם פירוט, אך ניתן גם לשמוע/להרגיש את פעולתו כאשר מניחים עליו אצבע. מידע נוסף בקישור הזה.

זה שאין סימנים של דליפה כתוצאה מאטם ראש מנוע פגום זה מעולה, אך צריך לבצע בדיקות מקיפות יותר.
האם אתה מבחין בבועות (פעפוע) בתוך מיכל העיבוי כאשר המנוע פועל בסרק אך עדיין לא הגיע לטמפ' עבודה?

נערך לאחרונה על ידי mechtech : 15-10-12 ב 01:14.
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-10-12, 14:13   #8
vladi_mi
Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2012
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: PUNTO SX 2003
הודעות: 52
צטט:
במקור פורסם על ידי mechtech צפה בהודעה
,
אם ראית במו עיניך שהוא פרק את הרדיאטור ופתח את דפנותיו, העביר חוטר כמו שצריך וניקה את הבוץ והלכלוך מצלעות הקירור עם גרניק (לחץ קיטור), אז ככל הנראה הבעיה לא ברדיאטור.
שוב, לגבי התרמוסטט, יש מקרים של תרמוסטטים חדשים עם פגם אבל זה ממש נדיר והם די אמינים, לכן הסבירות שהבעיה בתרמוסטט היא מאד נמוכה, בהנחה שהוא אכן החליף תרמוסטט חדש לחלוטין ואין פה מקרה של קומ*ינה.
חוץ מזה, אפשר כמובן לבדוק את תקינותו בקלות יחסית.
ראיתי את כל העבודה שהוא ביצע.

צטט:
נ.ב. על איזה 3 פתחים אתה מתכוון? יש אצלך שני ברגי ניקוז היוצאים מיחידת החימום בקיר האש? באיזה דגם מדובר?
SX60 שנת 2003
פתח מילוי הנוזל , ליד קיר האש ובורג מפלסטיק מצד ימין ליד הפנס.
כאשר אני עושה את הפמפום של הצנרת גומי, בזמן השחרור האוויר לא נכנס פנימה באותו הזמן?
ומתי שהאוטו חם, האם צינורות גומי אמורות להיות קשיחות בגלל שהמים בתוכן חמים או שזה אומר שיש בפנים אוויר?

צטט:
האם אתה מבחין בבועות (פעפוע) בתוך מיכל העיבוי כאשר המנוע פועל בסרק אך עדיין לא הגיע לטמפ' עבודה?
עכשיו בדקתי ולא נראה שיש בועות
אבל מה שכן שמתי לב, כשפתחתי את מיכל הנוזל על הדפנות היו סימנים בצבע חלודה... על מה זה יכול להצביע?

תודה

נערך לאחרונה על ידי vladi_mi : 15-10-12 ב 14:22.
vladi_mi מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-10-12, 18:58   #9
forum770
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
אה , החשבת גם את פקק המיכל.
בכל מקרה ניקוז אויר מבצעים במנוע קר לגמריי
תעביר את בורר מצב הטמפרטורה על חום תפתח את הפקקים כמובן בעדינות שלא ישבר חלילה, תמלא במיכל מים עד שייצא זרם מהפקק ליד קיר האש וסגור אותו ותמשיך למלא עד שייצא זרם אחיד מהפקק על הרדיאטור וסגור אותו. אל תתקמצן במים תשפוך הרבה כך הסיכוי שישאר אויר יותר קטן.
תוודא שהפקקים סגורים היטב ותמלא מים במיכל עד קו המקסימום ולא יותר!
תניע תאוטו ותן לו לעמוד עד שיגיע לטמפ׳ עבודה - חצי סקאלה חום, ותראה אם המאוורר עובד , אם הוא עדיין לא עובד אז זה לא בעיה של אויר כלוא אלא בעיה של חיישן החום או בעיה בחיווט של המאוורר.
המאורר צריך להתחיל לעבוד במהירות הנמוכה בקו העליון של האמצע סקאלה, אם הוא לא נדלק והחום ממשיך לסנוק למעלה אז כמו שאמרתי יש בעיה שמונעת מהמאורר לעבוד
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002
forum770 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פונטו שלי מתחמם ומים רותחים Andrei פונטו - טכני 18 30-05-10 23:26
פיאט פונטו HSD 97 מתחמם ramboli פונטו - טכני 3 30-04-10 22:35
פונטו S, שנת 1996, מתחמם, כבר לא יודעים מה לעשות miramis פונטו - טכני 10 06-10-09 00:40
מנוע מתחמם...פונטו דור 1 i12z פונטו - טכני 10 15-05-09 22:22
פיאט פונטו - מנוע מתחמם lag5 פונטו - טכני 7 02-12-08 16:04


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 01:08.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד