![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Junior Member
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 7
|
פונטו שלי מתחמם ומים רותחים
שלום לכולם, לא מזמן רכשתי את הפונטו שלי דגם 1242 סמ"כ, ידני, מודל 1997, עם לוח שעונים ללא מד חום. בזמן אחרון (כחודשיים) המנוע מתחמם והמים רותחים, התופעה קורת בעיקר על כביש מהיר לאחר כ-15 דקות נסיעה ורואים את המים משפריצים החוצה ואם עוצרים ברמזור אז משאיר שלולית. לאחר החלפה של יוניט המאוורר המצב השתפר לתקופה קצרה והתופעה חזרה שוב למרות שהמאוורר מופעל בזמן ותקין. לאחר מכן ביטלתי את התרמוסטט וזה לא שיפר את המצב להיפך רק החריף לכן הרכבתי תרמוסטט חדש. בסופו של דבר החלפתי גם משאבת מים, בתקווה אחרונה לשיפור, אך גם זה לא עזר. חוץ מזה כשקניתי את האותו אמר בעלו הקודם כי לא מזמן החליף את הרדיאטור לחדש ורואים כי הרדיאטור במצב טוב. כלומר לדעתי כל מה שאפשר היה להחליף הוחלף והמים עדיין רותחים. כולי מיואש ולא יודע מה לעשות. אם למישהו יש רעיון מה לעשות אשמח לקבל כל עצה. נערך לאחרונה על ידי Andrei : 29-05-10 ב 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
|
השאלה מה גורם לרכב להתחמם . נשמע לי כמו בעיית מאוורר . אם היוניט תקין ואין טרמוסטט בעמידה המאורר אחרי על קירור הרדיאטור . בפעם הבאה שזה קורה בדוק אם המאוורר תקין . או ידנית תקצר את שני החוטים שמגיעים אל יוניט החום (על הרדיאטור) . זה אמור להפעיל את המאוורר ידנית .
יש גם מקרה שבו הפלג שמוביל חשמל למערכת המאוורר/יוניט (נמצא מעל היוניט כ 10 ס"מ כלפי מעלה ) המגעים בו מתפייחים ולא תמיד מוליכים חשמל כראוי . אני ממליץ לנתק לנקות עם שופין קטן או נייר זכוכית את המגעים (לנקות עם חומר ניקוי קרבורטורים להסרת שומן ) להמתין דקה ולחבר מחדש . אצלי היתה תקלה דומה . כאשר התופעה היתה חוזרת פעם בכמה חודשים החלטתי להלחים את כל המחברים ועד היום אין בעיות . עמית
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי .. עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Junior Member
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 7
|
הטרמוסטט התקנתי חדש לאחר שגיליתי שהעדרותו לא פותרת את הבעיה והמצב המתואר הוא עם תרמוסטט חדש.
והמאוורר מופעל יפה כשהרכב מונע בעמידה, לעומת זאת לדעתי שבנסיעה היוניט מקורר גם ע"י זרמים של האוויר ואולי לא מופעל בזמן הנכון (בנסיעה לא שומעים אם המאוורר פועל או לא), אבל זה כבר שאלת תכנון של מיקום היוניט ולא נראה לי שזה לא נלקח בחשבון. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
בנסיעה האוויר שנכנס מקרר את הרדיאטור. בגלל זה שאלתי אם הוא יונק אוויר לתוך המנוע.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: uno 1.4I.e.s
הודעות: 202
|
לפי דעתי הנזילה מהפקק של הרדיאטור.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
|
מיכסה מיכל ההיתפשטות אמור לאטום את המכל,נוצר בו לחץ של עד 1באר (וזה גם כתוב על המיכסה).מעל לחץ זה השסטום במיכסה משחרר לחץ.בלחץ כזה טמפרטורת הרתיחה של הנוזל קרור גבוהה יותר ,(ראה סיר לחץ).ניראה לי שתחליף לפקק חדש והבעיה תיפתר.(ואל תנסה ליפתוח את המיכל כשהמנוע חם )
__________________
האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: ארץ חובבי הפיאט
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 666
|
לדעתי ישנו נזק שנגרם לראש מנוע אז דרוש להחליף אטם ראש מנוע ועם מה שאמר לך עמית ולא ישאר לך כלום יכול להיות שמעברי מים בראש אחד סתום אל פלא זה קרה איתי והרכב התחמם או האטם כבר לא במיטבו
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
פקק רדיאטור/מיכל עיבוי (עודפים)
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: ערד
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 214
|
שלום,
גם ברשותי ישנה פיאט פונטו בדיוק כמו שלך, גם אני עברתי את כול בעיות התחחמות, החלפתי את כול מה שניתן כולל רדיאטור,וונטה,פקק,מיכל עיבוי,טרמוסטט, וכול הירקות האלה. אני ממליץ לך, בשלב ראשון להוציא את הטרמוסטט. * ניקוי מערכת הקירור עלידי חומר יעודי. *הוצאת אויר מהמערכת. *לבדק שאכן הוונטה עובדת על שני המהירויות. (למרות שעם אין טרמוסטט המד חום עם היה לך לא היה אמור לעבור את החצי) *להתקין מד חום! *להחליף פקק של מיכל עודפים. אני מבטיח לך שעם אחרי כול הדברים האלה, הרכב ימשיך להתחמם זה בוודאות ! ראש מנוע! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
רועי נשמה יקרה, טוב שלא אמרת להחליף את כל הרכב.
מדובר בשיטת המצליח, והיא ראויה למי שיש לו כסף. מי שאין לו כסף, מריץ סדרת בדיקות לדעת בדיוק מה דרוש החלפה, ומה לא. סתם לדוגמא, מדוע להחליף טרמוסטט אם הוא תקין? אז נכון, אפשר להקדים תרופה למכה, אך לטעמי לכל דבר יש את הגבול שלו, הרי לא נחליף חיישן סתם דוגמא בשביל להקדים תרופה למכה. אני ממליץ שתבצע סדרת בדיקות, איתור נזילות בלחץ, ואם הכל נמצא תקין, ומערכת הקירור נמצאה תקינה על מרכיביה, אז ככל הנראה שגלישת המים היא כתוצאה מפקק רדיאטור / מיכל עודפים לקוי שמוציא את המים בלחץ שהוא גם פחות מ 1 באר. בדיקת ניקוז אוויר, זה קורה גם שיש אוויר במערכת אז המערכת תפלוט החוצה בלחץ, ומנגד כאשר המערכת תתקרר יהיה חסר מים.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
פיאט פונטו HSD 97 מתחמם | ramboli | פונטו - טכני | 3 | 30-04-10 22:35 |
פונטו S, שנת 1996, מתחמם, כבר לא יודעים מה לעשות | miramis | פונטו - טכני | 10 | 06-10-09 00:40 |
מנוע מתחמם...פונטו דור 1 | i12z | פונטו - טכני | 10 | 15-05-09 22:22 |
פיאט פונטו - מנוע מתחמם | lag5 | פונטו - טכני | 7 | 02-12-08 16:04 |
[פונטו 2001] הרכב מתחמם תחת עומס כבד, ניקוי רדיאטור ? | student | פונטו - טכני | 40 | 19-08-08 01:21 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד