מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   פונטו 03' SX מתחמם (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=15633)

vladi_mi 12-10-12 13:27

פונטו 03' SX מתחמם
 
קראתי כל מיני פוסטים לגביי הבעיה, אבל יצאתי דיי מבולבל מהם.
האוטו היה מתחמם לעיתים קרובות, ברמזורים במיוחד (המחוג היה מגיע לעיתים כמעט עד לקו האדום)
לכן לקחתי אותו ל"חיים" בחדרה, לפני 5 חודשים. הוא החליף טרמוסטט ועשה ניקוי רדיאטור (למרות כשפתח אותו לא היה לכלוך, יתכן כי תמיד השתמשתי ב"פרפלו"). הוא מילא מים ירוקים.
כמה חודשים היה הכל בסדר...

עד שלפני חודשיים בערך, המחוג התחיל שוב פעם לעלות מעל החצי ברמזורים או בזמן עמידה במקום. הייתי מעביר לחימום והחום היה יורד עד לחצי.
עשיתי כמה פעמים ניקוז אוויר מהמערכת, חשבתי אולי יעזור (מקווה שעשיתי נכון - פתחתי 3 פתחי אוויר, מלאתי עוד מים וסגרתי אחד אחרי השני) אבל נראה שזה לא עזר. כמו כן, שמתי לב שתמיד כשאני פותח את פתח ניקוז במיוחד ליד קיר האש, אני שומע יציאה של אוויר/לחץ.
השאלה אם ככה אמור להיות תמיד ?

כל הזמן שהייתי בודק רמת המים תמיד הייתה בסדר, מה שכן, בדקתי היום שמן והיה מתחת לחצי (חשבתי אולי הבעיה בזה) מלאתי שמן עד לרמה המקסימלית.
היום כשנסעתי שמתי לב שהמחוג של החום הגיע מהר מידי לחצי, אפילו קצת עבר אותו ואז בפתאומיות ירד לרבע ואז עלה לאט שוב לחצי.
מה שנראה לי מוזר הוא שהמאוורר נכנס לפעולה כמעט תמיד במהירות גבוהה, כי אני שומע אותו עובד חזק בתוך הרכב ואיך שהוא מתחיל לעבוד החום מתחיל לעלות כמעט ישר. אם אני מכבה את האוטו, הוא עובד עוד כמה שניות ונכבה.
קראתי שיש בד"כ 2 מהירויות, השאלה אם בפונטו יש 2 מהירויות או רק אחת?
קראתי גם שאם מדליקים מזגן, זה אמור לעזור לירידת הטמפרטורה, אצלי זה נראה שלא עוזר אלא להיפך האותו מתחמם עוד יותר מהר.

הבעיות אפשריות שעלו לי בראש...
1. יתכן יש בעיה עם המאוורר או עם החיישן שעליו, שהוא מתחיל לעבוד מאוחר מידי.
2. אולי אני לא עושה ניקוז אוויר נכון.
3. אולי המים הירוקים כבר לא טובים או היו כאלה מהתחלה וצריך להחליפם לפרפלו.
4. אולי צריך להחליף אטם של ראש מנוע בגלל קומפרסיה, אבל נראה שבשמן אין מים או במים הירוקים אין כתמי שמן בפנים.
5. אולי יש בעיה עם משאבת מים, החלפתי אותה יחד עם טיימינג לפני 6 שנים (מאז נסעתי כ- 55 אלף ק"מ.), למרות שאני לא רואה שיש נזילה של המים.

ועוד שאלה...
האוטו טיפה מגמגם כאשר מתניע אותו ולעיתים כשנותן גז , חשבתי אולי זה קשור לפילטר דלק, אבל זכור לי שאמרו כי בפונטו הפילטר מגיע יחד עם עוד חלק (אם אני לא טועה משאבת דלק) ואין צורך להחליף אותו.
השאלה מתי כן מחליפים אתו?

תודה :)

forum770 12-10-12 13:57

קודם כל אתה חייב להפסיק לנסוע ברכב ככה שהוא מתחמם , גם עם זה לפרק זמן קצר, אתה תגרום לנזק בראש במנוע או בכל המנוע.
לפי דעתי יש כאן כמה בעיות ביחד. ראשית, זה שהמשאבת מים והטיימינג הוחלפו לפני 6 שנים זה נתון מדאיג, במיוחד המשאבת מים שיכול להיות גורם חלקי של הבעיה . והטיימינג בכללי כדאי שתחליף.
יכול להיות שהניקוז אויר לא בוצע כמו שצריך ולכן המאורר לא נכנס לעבוד ברמה הנמוכה או שהחיישן\יוניט חום תקול או הקונטקטור של המאורר נמס או חיבורים לא תקינים.
בשלב הזה אני הייתי הולך למוסך ומחליף משאבת מים. לאחר מכן להוריד טרמוסטט ולראות אם הרכב מתחמם מהר כמו שתיארת, אם כן אז יש בעיה של רדיאטור סתום.
אם הרכב לא מתחמם, יש להתקין טרמוסטט -מקורי- חדש להניע ולבדוע האם המאורר נכנס לעבוד כמו שצריך ובזמן, וזאת בהנחה שבדקת את הקונטקטור ואת הפיוז. אם לא עובד המאורר יש להחליף יוניט חום.

שא ברכה ושבת שלום. (אם שכחתי משהו חבריי יוכלו להשלים)

davidmzr 12-10-12 14:08

דבר ראשון לבדוק אם המהירות הנמוכה עובדת.
דוד.

vladi_mi 12-10-12 14:11

צטט:

במקור פורסם על ידי forum770 (הודעה 114921)
קודם כל אתה חייב להפסיק לנסוע ברכב ככה שהוא מתחמם , גם עם זה לפרק זמן קצר, אתה תגרום לנזק בראש במנוע או בכל המנוע.
לפי דעתי יש כאן כמה בעיות ביחד. ראשית, זה שהמשאבת מים והטיימינג הוחלפו לפני 6 שנים זה נתון מדאיג, במיוחד המשאבת מים שיכול להיות גורם חלקי של הבעיה . והטיימינג בכללי כדאי שתחליף.
יכול להיות שהניקוז אויר לא בוצע כמו שצריך ולכן המאורר לא נכנס לעבוד ברמה הנמוכה או שהחיישן\יוניט חום תקול או הקונטקטור של המאורר נמס או חיבורים לא תקינים.
בשלב הזה אני הייתי הולך למוסך ומחליף משאבת מים. לאחר מכן להוריד טרמוסטט ולראות אם הרכב מתחמם מהר כמו שתיארת, אם כן אז יש בעיה של רדיאטור סתום.
אם הרכב לא מתחמם, יש להתקין טרמוסטט -מקורי- חדש להניע ולבדוע האם המאורר נכנס לעבוד כמו שצריך ובזמן, וזאת בהנחה שבדקת את הקונטקטור ואת הפיוז. אם לא עובד המאורר יש להחליף יוניט חום.

שא ברכה ושבת שלום. (אם שכחתי משהו חבריי יוכלו להשלים)


לגביי טיימינג חשבתי להחליף , משאבת מים אני רוצה לבדוק מה מצבה
אם הכוונה שלך לרדיאטור סתום שהוא עם לכלוך בפנים, אז עשיתי ניקוי והחלפתי טרמוסטט -מקורי- חדש , לפני 5 חודשים.

תודה , שבת שלום

צטט:

במקור פורסם על ידי davidmzr (הודעה 114923)
דבר ראשון לבדוק אם המהירות הנמוכה עובדת.
דוד.

איך אני בודק?
יכול להיות שמהירות הנמוכה לא עובדת והמהירה כן עובדת ?

davidmzr 12-10-12 14:58

כן יכול להיות.
הניע מנוע כאשר הוא קר. פתח מכסה מנוע והקשיב.
דוד.

vladi_mi 13-10-12 11:06

צטט:

במקור פורסם על ידי davidmzr (הודעה 114930)
כן יכול להיות.
הניע מנוע כאשר הוא קר. פתח מכסה מנוע והקשיב.
דוד.

בדקתי היום, כמו שכתבתי קודם...
המאוורר מתחיל לעבוד (לפי הרעש במהירות הגבוהה יותר) בזמן שהמחוג מתחיל לעלות כלפי מעלה, ולא עוצר.
הפיוזים של שני המהירויות ונראים תקינים לחלוטין.

האם ניקוי רדיאטור והחלפת טרמוסטט אמור לעלות 550 ש"ח ללא מע"מ ?
תודה

forum770 13-10-12 14:11

תלוי איפה אתה מבצע, אם במורשה אז אני מאמין שישדדו אותך ככה. זה מאוד יקר!

mechtech 13-10-12 16:11

צטט:

במקור פורסם על ידי vladi_mi (הודעה 114919)
קראתי כל מיני פוסטים לגביי הבעיה, אבל יצאתי דיי מבולבל מהם.

ראשית, דווקא נראה שאתה מבין די טוב איך מע' הקירור עובדת ומהן הסיבות לבעית ההתחממות וסגרת לא מעט "פינות" (גם נתנת הרבה מידע לגבי מצב הרכב וזה עוזר מאד).

-אנחנו מעלים פה השערות והכל יכול להיות, אבל בוא ננסה לפענח את המקרה עם מז"פ.

צטט:

במקור פורסם על ידי vladi_mi (הודעה 114919)
האוטו היה מתחמם לעיתים קרובות, ברמזורים במיוחד (המחוג היה מגיע לעיתים כמעט עד לקו האדום)

זה מצביע לרוב על בעית מאוורר, במקרה שהוא לא פועל כלל או שהוא פועל רק באחת מהמהירויות בגלל פיוז שרוף, נגד שרוף או בגלל בעיה חשמלית אחרת.
יכול להיות מצב בו המאוורר פועל כמו שצריך ועדיין טמפ' המנוע לא תרד וזאת בגלל חוסר נוזל קירור או סירקולציה איטית, עקב סתימה ברדיאטור/במעברי המים, תרמוסטט שלא נפתח מספיק או משאבת מים עם אימפלר (מאיץ) אכול או מחליק על הציר.

צטט:

במקור פורסם על ידי vladi_mi (הודעה 114919)
הוא החליף טרמוסטט ועשה ניקוי רדיאטור (למרות כשפתח אותו לא היה לכלוך, יתכן כי תמיד השתמשתי ב"פרפלו"). הוא מילא מים ירוקים.
כמה חודשים היה הכל בסדר...

פה אפשר לראות שהיה שינוי לטובה והשאלה מדוע?
יכול להיות שהרדיאטור סתום בחלקו והניקוי שעשה "עזר" לזמן מה לקירור המנוע, אך כנראה הרדיאטור סתום ממש ונדרשת פתיחה שלו וניקוי המעברים עם חוטר.
לגבי החלפת התרמוסטט נראה לי שזה היה מיותר וזאת מפני: 1. שזה לא פתר את בעית ההתחממות, 2. התרמוסטט מקורי והסבירות שלא יתפקד כראוי די נמוכה, 3. התרמוסטט הישן היה נקי בגלל השימוש בנוזל כנדרש.
לי נראה יותר שנכנס אוויר למע' הקירור בגלל חוסר אטימה איפשהו, וזה שהוא רוקן ומילא את המע' בנוזל חדש בעצם ניקז את האוויר.
אוויר יכול להכנס שוב למערכת בגלל חור זעיר כלשהו ברדיאטור או ביחידת החימום או בצנרת, בגלל ברז ניקוז פגום או בגלל אטם ציר משאבה יבש/בלוי (סבירות גבוהה), ולכן כשהנוזל מתעבה לאחר שהוא מתקרר (יעני הופך מאדים חזרה לנוזל), נוצר במערכת תת-לחץ ואם יש חור אז נשאב אוויר אל תוך המערכת.

צטט:

במקור פורסם על ידי vladi_mi (הודעה 114919)
שמתי לב שתמיד כשאני פותח את פתח ניקוז במיוחד ליד קיר האש, אני שומע יציאה של אוויר/לחץ.

אתה לא אמור לשמוע שום לחץ מברז ניקוז האוויר, אתה אמור לשמוע ולראות פעפוע של אוויר ונוזל. האם במקרה ניקזת אוויר כאשר המנוע היה עדיין חם? יש לנקז אוויר רק כאשר הוא קר לחלוטין ופקק הרדיאטור מוסר.
יכול להיות שהבעיה של ההתחממות נובעת בגלל אי ניקוז אוויר, אבל אני בספק מפני שהבעיה המשיכה גם לאחר שהמוסך ביצע החלפה של הנוזל וניקוז.

צטט:

במקור פורסם על ידי vladi_mi (הודעה 114919)
בדקתי היום שמן והיה מתחת לחצי (חשבתי אולי הבעיה בזה) מלאתי שמן עד לרמה המקסימלית.

כמובן שהבעיה לא מזה ורצוי למלא שמן לא יותר מ- 3/4 בסימן של מדיד השמן וזאת ע"מ שלא נחרוג בטעות ונמלא מעבר לסימן המקסימום (אני ממלא עד המפלס שבין סימן המינימום לסימן המקסימום).

צטט:

במקור פורסם על ידי vladi_mi (הודעה 114919)
היום כשנסעתי שמתי לב שהמחוג של החום הגיע מהר מידי לחצי, אפילו קצת עבר אותו ואז בפתאומיות ירד לרבע ואז עלה לאט שוב לחצי.

המצב הזה יכול להצביע על חיישן טמפ' נוזל קירור ECT תקול (סבירות נמוכה), הוא ממוקם בסמוך לסעפת היניקה ובד"כ בצבע ירוק. סבירות גבוהה יותר "למשחק" הזה של מד הטמפ', זה מגע רופף או קורוזיבי בקונקטור של החיישן, או כמובן אוויר במערכת וחוסר נוזל קירור.
הערה: ההתיחסות כאן היא לפונטו דור שני, בדור ראשון יש חיישן בדופן הרדיאטור אשר מפעיל את המאוורר.

צטט:

במקור פורסם על ידי vladi_mi (הודעה 114919)
מה שנראה לי מוזר הוא שהמאוורר נכנס לפעולה כמעט תמיד במהירות גבוהה, כי אני שומע אותו עובד חזק בתוך הרכב ואיך שהוא מתחיל לעבוד החום מתחיל לעלות כמעט ישר.

ראשית יכול להיות שאתה לא שומע את המהירות הנמוכה (כמעט בטוח), לכן אתה צריך לעשות כמו שהציעו, להניע את הרכב כאשר המנוע קר לחלוטין, לפתוח מכסה מנוע ולראות האם המאוורר מתחיל לפעול במהירות הנמוכה תוך כדי עליית טמפ' המנוע.
שנית, אם בדקת את הפיוזים של המאוורר 30A ו-50A בתא המנוע והם תקינים והמאוורר בכל זאת לא פועל במהירות הנמוכה אלא רק בגבוהה, כנראה שהנגד (הרזיסטור) שבמאוורר שרוף או שהממסר שבתיבת הפיוזים של המהירות הנמוכה תקול.

צטט:

במקור פורסם על ידי vladi_mi (הודעה 114919)
קראתי גם שאם מדליקים מזגן, זה אמור לעזור לירידת הטמפרטורה, אצלי זה נראה שלא עוזר אלא להיפך האותו מתחמם עוד יותר מהר.

פה מעט התבלבלת, הכוונה היתה שבמקרה של התחממות יתר אפשר להפעיל את המפוח (המאוורר) של המזגן בלבד בעזרת כפתור בורר המהירויות (1,2,3 או/ו 4), אך ללא הפעלת המדחס/לחצן ה-A/C. הפעלת כפתור ה-A/C תפעיל את המדחס אשר יגרום להתחממות המעבה של המזגן הצמוד לרדיאטור (בחזית הרכב) ולכן יחמם אותו יותר.

צטט:

במקור פורסם על ידי vladi_mi (הודעה 114919)
אולי המים הירוקים כבר לא טובים או היו כאלה מהתחלה וצריך להחליפם לפרפלו.

לא, גם אם תמלא מי ביוב זה יקרר את המנוע, כעיקרון מים מזוקקים טהורים ללא אנטיפריז יקררו את המנוע בדרך המיטבית. ככל שמוסיפים יותר נוזל קירור (אנטיפריז) הקירור יעשה פחות אפקטיבי, אך זה לא יגרום להתחממות כזו של המנוע.
אחת הסיבות שמוסיפים "אנטיפריז" למים היא בגלל שהאנטיפריז מוריד את טמפ' הקפאון של המים ומעלה את טמפ' הרתיחה של המים שזה טוב למדינות קרות.
סיבה נוספת היא מפני שמים מזוקקים לבד יגרמו לקורוזיה ונזק רציני למע' הקירור ולמנוע, האנטיפריז מונע קורוזיה, מגן על מע' הקירור "ומשמן" את אטם המשאבה.
חשוב לזכור שהאנטיפריז פחות יעיל בפיזור החום לעומת מים טהורים ולכן היצרן ממליץ על יחס של 50% נוזל קירור מהול עם 50% מים מזוקקים. יחס גבוה של אנטיפריז עלול לגרום ליעילות מופחתת של מע' הקירור ויחס נמוך של אנטיפריז עלול לגרום לקורוזיה.

צטט:

במקור פורסם על ידי vladi_mi (הודעה 114919)
אולי צריך להחליף אטם של ראש מנוע בגלל קומפרסיה, אבל נראה שבשמן אין מים או במים הירוקים אין כתמי שמן בפנים.

לפני שעושים ראש מנוע צריך לבצע מס' בדיקות ע"מ לשלול חשד לדליפה מאטם ראש. האם יוצאת עננה של אדי מים מהאגזוז גם כשהמנוע חם? האם יש סימנים של מים עם שמן (אמולסיה) במדיד השמן? האם יש סימנים של שמן במיכל העיבוי?
יש לבצע בדיקת לחץ בצילינדרים. יש לבצע גם בדיקה של חדירת גזים לנוזל הקירור בעזרת מכשיר.

צטט:

במקור פורסם על ידי vladi_mi (הודעה 114919)
אולי יש בעיה עם משאבת מים, החלפתי אותה יחד עם טיימינג לפני 6 שנים (מאז נסעתי כ- 55 אלף ק"מ.), למרות שאני לא רואה שיש נזילה של המים.

בגלל ההתחממות יתר של המנוע ולאור הסימנים של חשד לחדירת אוויר למע' הקירור עקב אטם משאבה בלוי, סירקולציה לקויה בגלל אימפלר מחליק ובנוסף המשאבה לא הוחלפה כבר 6 שנים, הייתי רץ להחליף אותה ועל הדרך כדאי גם את הטיימינג.

צטט:

במקור פורסם על ידי vladi_mi (הודעה 114919)
המאוורר מתחיל לעבוד (לפי הרעש במהירות הגבוהה יותר) בזמן שהמחוג מתחיל לעלות כלפי מעלה, ולא עוצר. הפיוזים של שני המהירויות ונראים תקינים לחלוטין.

זה שהמאוורר עובד במהירות הכי גבוהה ועדיין הטמפ' עולה ומטפסת אל הקו האדום מעידה (במקרה הזה) ככל הנראה על בעיה בסירקולציה עקב סיבות שציינתי קודם.

מה עושים בתכלס..
קודם הייתי בודק ומנקה את הקונקטור של חיישן טמפ' נוזל הקירור.
אח"כ הייתי בודק האם המאוורר פועל במהירות נמוכה, אם לא בודק פיוזים, רזיסטור וממסר.
מחליף משאבת מים ועושה גם טיימינג על הדרך כי גם אם המשאבה תקינה כרגע, אוטוטו היא בדרך שאולה, כך שאתה לא זורק כסף לשווא.
לגבי התרמוסטט המקורי החדש, הייתי מפרק אותו ובודק את תקינותו ולא מחליף שוב (חבל על הכסף).
אחרי כל זה מבצע בדיקה ורואה האם חל שיפור ובעית ההתחממות נעלמה.
אם הבעיה ממשיכה הבעיה ככל הנראה ברדיאטור ולכן הייתי שוקל ניקוי רדיאטור, תלוי מה מצבו (ניקוי הכוונה לפתיחה שלו וניקוי מעברים עם חוטר), אחרת הייתי פשוט מחליף לחדש.
דואג למלא בנוזל קירור פאראפלו ייעודי לפיאט מהול ביחס שווה עם מים מזוקקים ומבצע ניקוז אוויר כנדרש.

מקווה שההסבר ברור וקיבלת מס' כיוונים לבעיה.
שיהיה בהצלחה 8-)

forum770 13-10-12 17:24

סחטיין על ההסבר המנומק והמושקע, גם אני למדתי דבר או שניים!

רפי לין 13-10-12 18:47

פעולת מאורר רדיאטור
 
בפיאט פונטו ספייס וכו' (משנת 2000 וחצי ומעלה) במכוניות שבהן יש מזגן מקורי (99.5%) אז מאורר הרדיאטור פועל בשתי מהירויות ואין ברדיאטור כל יוניט.'
יש במנוע רק חיישן חום אחד שהוא משמש לכל פעולות הרכב, בתקשורת בין מחשבים, להפעלת מע' ניהול המנוע (הזרקה והצתה), הפעלת שעון חום, מידע לגיר אוטומטי (אם יש) והפעלת מאורר הרדיאטור בשתי מהירויותיו.
גם לחץ גז המזגן מפעיל את מאורר הרדיאטור בשתי מהירויות, לפי לחץ הגז וללא תלות בחום המנוע (עדיפות ללחץ גז המזגן).
בברכה - רפי לין


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:02.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©