מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

HGT בשלג3
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ובכן - נעים להכיר חברים יקרים.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my nice spice *מתעדכן*
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

לפני שהגשם והאובך תוקפים


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 12-10-12, 13:27   #1
vladi_mi
Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2012
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: PUNTO SX 2003
הודעות: 52
פונטו 03' SX מתחמם

קראתי כל מיני פוסטים לגביי הבעיה, אבל יצאתי דיי מבולבל מהם.
האוטו היה מתחמם לעיתים קרובות, ברמזורים במיוחד (המחוג היה מגיע לעיתים כמעט עד לקו האדום)
לכן לקחתי אותו ל"חיים" בחדרה, לפני 5 חודשים. הוא החליף טרמוסטט ועשה ניקוי רדיאטור (למרות כשפתח אותו לא היה לכלוך, יתכן כי תמיד השתמשתי ב"פרפלו"). הוא מילא מים ירוקים.
כמה חודשים היה הכל בסדר...

עד שלפני חודשיים בערך, המחוג התחיל שוב פעם לעלות מעל החצי ברמזורים או בזמן עמידה במקום. הייתי מעביר לחימום והחום היה יורד עד לחצי.
עשיתי כמה פעמים ניקוז אוויר מהמערכת, חשבתי אולי יעזור (מקווה שעשיתי נכון - פתחתי 3 פתחי אוויר, מלאתי עוד מים וסגרתי אחד אחרי השני) אבל נראה שזה לא עזר. כמו כן, שמתי לב שתמיד כשאני פותח את פתח ניקוז במיוחד ליד קיר האש, אני שומע יציאה של אוויר/לחץ.
השאלה אם ככה אמור להיות תמיד ?

כל הזמן שהייתי בודק רמת המים תמיד הייתה בסדר, מה שכן, בדקתי היום שמן והיה מתחת לחצי (חשבתי אולי הבעיה בזה) מלאתי שמן עד לרמה המקסימלית.
היום כשנסעתי שמתי לב שהמחוג של החום הגיע מהר מידי לחצי, אפילו קצת עבר אותו ואז בפתאומיות ירד לרבע ואז עלה לאט שוב לחצי.
מה שנראה לי מוזר הוא שהמאוורר נכנס לפעולה כמעט תמיד במהירות גבוהה, כי אני שומע אותו עובד חזק בתוך הרכב ואיך שהוא מתחיל לעבוד החום מתחיל לעלות כמעט ישר. אם אני מכבה את האוטו, הוא עובד עוד כמה שניות ונכבה.
קראתי שיש בד"כ 2 מהירויות, השאלה אם בפונטו יש 2 מהירויות או רק אחת?
קראתי גם שאם מדליקים מזגן, זה אמור לעזור לירידת הטמפרטורה, אצלי זה נראה שלא עוזר אלא להיפך האותו מתחמם עוד יותר מהר.

הבעיות אפשריות שעלו לי בראש...
1. יתכן יש בעיה עם המאוורר או עם החיישן שעליו, שהוא מתחיל לעבוד מאוחר מידי.
2. אולי אני לא עושה ניקוז אוויר נכון.
3. אולי המים הירוקים כבר לא טובים או היו כאלה מהתחלה וצריך להחליפם לפרפלו.
4. אולי צריך להחליף אטם של ראש מנוע בגלל קומפרסיה, אבל נראה שבשמן אין מים או במים הירוקים אין כתמי שמן בפנים.
5. אולי יש בעיה עם משאבת מים, החלפתי אותה יחד עם טיימינג לפני 6 שנים (מאז נסעתי כ- 55 אלף ק"מ.), למרות שאני לא רואה שיש נזילה של המים.

ועוד שאלה...
האוטו טיפה מגמגם כאשר מתניע אותו ולעיתים כשנותן גז , חשבתי אולי זה קשור לפילטר דלק, אבל זכור לי שאמרו כי בפונטו הפילטר מגיע יחד עם עוד חלק (אם אני לא טועה משאבת דלק) ואין צורך להחליף אותו.
השאלה מתי כן מחליפים אתו?

תודה
vladi_mi מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 12-10-12, 13:57   #2
forum770
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
קודם כל אתה חייב להפסיק לנסוע ברכב ככה שהוא מתחמם , גם עם זה לפרק זמן קצר, אתה תגרום לנזק בראש במנוע או בכל המנוע.
לפי דעתי יש כאן כמה בעיות ביחד. ראשית, זה שהמשאבת מים והטיימינג הוחלפו לפני 6 שנים זה נתון מדאיג, במיוחד המשאבת מים שיכול להיות גורם חלקי של הבעיה . והטיימינג בכללי כדאי שתחליף.
יכול להיות שהניקוז אויר לא בוצע כמו שצריך ולכן המאורר לא נכנס לעבוד ברמה הנמוכה או שהחיישן\יוניט חום תקול או הקונטקטור של המאורר נמס או חיבורים לא תקינים.
בשלב הזה אני הייתי הולך למוסך ומחליף משאבת מים. לאחר מכן להוריד טרמוסטט ולראות אם הרכב מתחמם מהר כמו שתיארת, אם כן אז יש בעיה של רדיאטור סתום.
אם הרכב לא מתחמם, יש להתקין טרמוסטט -מקורי- חדש להניע ולבדוע האם המאורר נכנס לעבוד כמו שצריך ובזמן, וזאת בהנחה שבדקת את הקונטקטור ואת הפיוז. אם לא עובד המאורר יש להחליף יוניט חום.

שא ברכה ושבת שלום. (אם שכחתי משהו חבריי יוכלו להשלים)
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002
forum770 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-10-12, 14:08   #3
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
דבר ראשון לבדוק אם המהירות הנמוכה עובדת.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-10-12, 14:11   #4
vladi_mi
Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2012
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: PUNTO SX 2003
הודעות: 52
צטט:
במקור פורסם על ידי forum770 צפה בהודעה
קודם כל אתה חייב להפסיק לנסוע ברכב ככה שהוא מתחמם , גם עם זה לפרק זמן קצר, אתה תגרום לנזק בראש במנוע או בכל המנוע.
לפי דעתי יש כאן כמה בעיות ביחד. ראשית, זה שהמשאבת מים והטיימינג הוחלפו לפני 6 שנים זה נתון מדאיג, במיוחד המשאבת מים שיכול להיות גורם חלקי של הבעיה . והטיימינג בכללי כדאי שתחליף.
יכול להיות שהניקוז אויר לא בוצע כמו שצריך ולכן המאורר לא נכנס לעבוד ברמה הנמוכה או שהחיישן\יוניט חום תקול או הקונטקטור של המאורר נמס או חיבורים לא תקינים.
בשלב הזה אני הייתי הולך למוסך ומחליף משאבת מים. לאחר מכן להוריד טרמוסטט ולראות אם הרכב מתחמם מהר כמו שתיארת, אם כן אז יש בעיה של רדיאטור סתום.
אם הרכב לא מתחמם, יש להתקין טרמוסטט -מקורי- חדש להניע ולבדוע האם המאורר נכנס לעבוד כמו שצריך ובזמן, וזאת בהנחה שבדקת את הקונטקטור ואת הפיוז. אם לא עובד המאורר יש להחליף יוניט חום.

שא ברכה ושבת שלום. (אם שכחתי משהו חבריי יוכלו להשלים)

לגביי טיימינג חשבתי להחליף , משאבת מים אני רוצה לבדוק מה מצבה
אם הכוונה שלך לרדיאטור סתום שהוא עם לכלוך בפנים, אז עשיתי ניקוי והחלפתי טרמוסטט -מקורי- חדש , לפני 5 חודשים.

תודה , שבת שלום

צטט:
במקור פורסם על ידי davidmzr צפה בהודעה
דבר ראשון לבדוק אם המהירות הנמוכה עובדת.
דוד.
איך אני בודק?
יכול להיות שמהירות הנמוכה לא עובדת והמהירה כן עובדת ?

נערך לאחרונה על ידי vladi_mi : 12-10-12 ב 14:48.
vladi_mi מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-10-12, 14:58   #5
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
כן יכול להיות.
הניע מנוע כאשר הוא קר. פתח מכסה מנוע והקשיב.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-10-12, 11:06   #6
vladi_mi
Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2012
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: PUNTO SX 2003
הודעות: 52
צטט:
במקור פורסם על ידי davidmzr צפה בהודעה
כן יכול להיות.
הניע מנוע כאשר הוא קר. פתח מכסה מנוע והקשיב.
דוד.
בדקתי היום, כמו שכתבתי קודם...
המאוורר מתחיל לעבוד (לפי הרעש במהירות הגבוהה יותר) בזמן שהמחוג מתחיל לעלות כלפי מעלה, ולא עוצר.
הפיוזים של שני המהירויות ונראים תקינים לחלוטין.

האם ניקוי רדיאטור והחלפת טרמוסטט אמור לעלות 550 ש"ח ללא מע"מ ?
תודה
vladi_mi מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פונטו שלי מתחמם ומים רותחים Andrei פונטו - טכני 18 30-05-10 23:26
פיאט פונטו HSD 97 מתחמם ramboli פונטו - טכני 3 30-04-10 22:35
פונטו S, שנת 1996, מתחמם, כבר לא יודעים מה לעשות miramis פונטו - טכני 10 06-10-09 00:40
מנוע מתחמם...פונטו דור 1 i12z פונטו - טכני 10 15-05-09 22:22
פיאט פונטו - מנוע מתחמם lag5 פונטו - טכני 7 02-12-08 16:04


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד