מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

קטנטונת
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו המתוקה שלי אחרי פינוק של סוף שבוע.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

חזרתי למועדון- והפעם עם פונטו: גלריה מתעדכנת
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 16-11-12, 01:16   #1
omeroz1992
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 68
אוקי הבנתי את הרעיון ! תודה רבה לכולם..

שאלה אחרונה שמסיימת את כל הנושא הזה .

שאני יורד בעליה תלולה ,אני מאט בעזרת ההילוכים ,הטורים עולים ,יותר אוויר נכנס למנוע, מערכת ניהול מנוע מזריקה יותר דלק לשמור על יחס ... צודק ?
omeroz1992 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 16-11-12, 09:33   #2
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
על-מנת שתהיה בעירה אופטימלית במנוע, התערובת של הדלק והאוויר צריכה להיות ביחס של 1 חלקיק דלק על 14.7 חלקיקי אוויר.
מחשב ניהול המנוע מקבל נתונים מהחיישנים השונים במנוע (תלוי בסוג הרכב) ושומר על היחס הזה בכל עת , בירידה או בעלייה, בסל"ד סרק או בסל"ד גבוה.

*ישנם מצבים (לדוגמה כאשר המנוע קר) בהם מחשב הרכב נותן הוראה למערכת הזרקת הדלק להזריק למנוע יחס תערובת עשיר יותר, וזאת ע"מ לאפשר למנוע התנעה קלה יותר ולזרז (בפרק זמן קצר) את הגעת המנוע לטמפרטורת עבודה (כמו צ'וק שהיה נפוץ במנועים אחרים).

לאחר שהבנת שבנסיעה ברכב (עם מנוע הזרקה תקין) והמנוע הגיע לטמפ' עבודה, יחס התערובת נשאר במצב אופטימלי.
דבר נוסף שצריך לדעת הוא שברגע שלוחצים על המצערת, מערכת ההזרקה מזריקה דלק בפולסים של רסס דלק ולא "משפריצה" דלק בלי הכרה.
בכל פעם שהבוכנה מגיעה לתחילת מהלך היניקה מחשב נהול המנוע נותן הוראה והמזרקים מקבלים פולס חשמלי ונותנים רסס דלק קצוב ורגעי (כמו שיש ניצוץ רגעי רק בסוף מהלך הדחיסה).

מה שנותר הוא להבין את צריכת הדלק בזמן נתון:
נניח שאתה מבצע בדיקה ונוסע עם הרכב במישור לזמן של דקה בכל פעם.
לצורך העניין, בנסיעה הראשונה והשנייה המצערת נמצאת בדיוק באותו המצב והמזרקים משחררים בכל סיבוב של המנוע פולס של 10סמ"ק לדוגמה.

בנסיעה הראשונה נסעת בהילוך גבוה ומהירות המנוע היתה 2000 סל"ד.
בנסיעה השנייה נסעת בהילוך נמוך ומהירות המנוע היתה 4000 סל"ד.

כעת תכפיל את כמות הדלק בכל סיבוב של המנוע (10 סמ"ק) במס' סיבובי המנוע (סל"ד) באותה דקה של נסיעה ותקבל את צריכת הדלק.

כמובן שזהו רק חישוב תאורטי ויש משתנים רבים, אך זה מסכם את התשובה לשאלתך.
אם המצערת נמצאת תמיד באותה הפוזיציה, אך סל"ד המנוע משתנה/ים אז גם צריכת הדלק תשתנה.
מקווה שההסבר מובן ולא בילבלתי עוד יותר, נסה לקרוא את זה מס' פעמים.
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-11-12, 18:43   #3
omeroz1992
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 68
mechtech תודה על ההסבר המפורט, הבנתי את הרעיון של מערכת ההזרקה .
בנוסף שילבתי בכך שקראתי בכל מיני אתרים כיצד מערכת זאת עובדת .

אני רואה את הידע הנרחב שלך . תודה עזרת לי מאוד להבין איך מערכת זאת עובדת באופן ברור .
omeroz1992 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פיאט מעניינת רפי לין פיאט אספנות 1 10-07-11 10:06
שאלה מעניינת לגבי טיימינג (פספוס שן בטיימינג) eyaluriel פונטו - טכני 3 24-02-11 10:34
פיאט קופה מעניינת!!!!! פיאט כללי 2 08-12-06 15:28
שאלה מעניינת פורום הגראז' 4 05-05-06 10:33


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:47.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד