![]() |
שאלה מעניינת (צריכת דלק פונטו)
שלום הנה הגיע לו שבוע חדש ועלתה לי שאלה מעניינת.
ברשותי פיאט פונטו ספייס גיר רציף 2001 . השאלה היא כזאת, שאני נוסע נגיד באזור בקעת הירדן ,יש לי עלייה מתונה שמצריכה מאמץ גדול. העלייה בשיפוע קבוע ללא שינויי ,אני מטפס עכשיו על מהירות 80 קמ"ש בהילוך D , אני מוריד טיפה מהלחיצה על הדוושה של הגז (לא לגמרי),והמהירות מתחילה טיפה לרדת לאט לאט. עכשיו הרגל שלי לא זזה מילימטר מהדוושה (אותו לחיצה) ואני מעביר לטריפטוניק ומוריד הילוך. הרכב מאיץ. עכשיו השאלה שלי היא אם זה תורם בצריכה הדלק שהרגל שלי בקושי לוחצת על דוושת הגז והרכב מאיץ או על הילוך D שהמהירות דועכת אט אט. כי בסך הכל אני בקושי לוחץ אבל הסלד על 4000 והרכב מאיץ מה עדיף? תודה ושבוע טוב ! |
מישהו ??
אף אחד לא יודע לתת תשובה ,עד כדי כך מסובך ? |
זה שילוב של שניהם
לחיצה קבועה וחלשה על הדוושה תורמת לצריכת דלק נמוכה מצד שני סל"ד גבוה עושה בדיוק ההפך מצד שני , יש לך אופציה של "צריכה רגעית" בלוח השעונים , למה שלא תבדוק בעצמך וכך נפתור את התעלומה ;) |
אין לי אפשרות של צריכה רגעית , אחרת לא הייתה לי דילמה בקשר לזה ..
|
אני מרגיש כאילו התקלתי את כלום ולאף אחד אין תשובה
|
התשובה היא שזה לא משנה.
בגיר רציף, מכיוון שאין לך הילוכים באמת, לחיצה מתונה על "הילוך" נמוך יותר שקולה ללחיצה בריאה על מצב אוטומט. הסלד בכל מקרה יהיה באוטו גובה, והגיר ידאג לשים את הרצועה במיקום האופטימלי. ואגב, אם אתה רוצה להשתמש במושג הזה, אז אומרים טיפטרוניק, לא טריפטרוניק, או טריפטוניק או כל דבר אחר. בכל מקרה, טיפטרוניק קיים רק בפורשה. |
צטט:
אם הגיר דואג לממונט מירבי בעלייה ,שאני לחצתי על הגז קלות והייתי על דרייב המהירות ירדה , אבל שהזזתי ונעלתי אותו בהילוך נמוך יותר אז הוא התחיל להאיץ ולעבור את ה 80 קמ"ש מבלי לשנות את פתיחת המצערת. השאלה הגדולה שלי ,אם אני נוסע במהירות 80 על יחס העברה אחרון (6) נעול בטיפטרוניק והסלד יושב על 1800 סיבובים. יש הבדל אם אני ילחץ על רבע\חצי או פול בדוושה .האם הוא ינוק דלק ואוויר בכמות שונה? כי גם ככה בקושי נרגיש שינוי בסלד נמוך במהירות גבוהה. כמות הסיבובים לא תשתנה |
מן הסתם שזה משנה.
כמו ברכב ידני. אתה על הילוך 6, כמובן שיש הבדל בין לחיצה של רבע מהמהלך של הדוושה מול חצי. |
אז אם אני בעלייה עם דוושת גז קבועה מבלי להזיז אותה מילימטר ואני משחק בהילוכים בלי סוף .
אותה כמות דלק תוזרם למנוע תמיד לא משנה באיזה טורים אני, כל עוד לא הזזתי את הרגל כל הנסיעה? כדרך אגב , מלא אנשים ששאלתי גם אנשי מקצוע פשוט היו המומים כשלא היה להם תשובה בשבילי. |
צטט:
בכל מקרה לא אותה כמות דלק תזרום למנוע בכל רגע נתון לאורך אותה הנסיעה, גם אם המצערת לא תזוז מילימטר ממקומה. בזמן נסיעה במישור ובסל"ד 2500(לצורך העניין) אם אתה לא מזיז את המצערת כלל, מחשב ניהול המנוע יתן הוראה למערכת ההזרקה להזריק למנוע כמות דלק X בהתאמה לכמות האוויר שנכנס דרך פתח המצערת (מחשב המנוע בעזרת החיישנים שומר על יחס אופטימלי של תערובת אוויר/דלק). כאשר אתה מגיע לעליה והמצערת עדיין נמצאת באותו המיפתח, כוח המנוע יפחת בהדרגה ואיתו הסל"ד ובזמן זה המנוע יינוק אליו פחות תערובת של דלק. כעת המחשב (או אתה) יוריד הילוך כדי להתאימו לכוח המנוע והסל"ד שוב יעלה, ברגע נתון זה המנוע יינוק אליו יותר תערובת של דלק. ובקיצור, כאשר סל"ד המנוע משתנה/ים בזמן הנסיעה, גם אם המצערת נעולה באותו מצב, צריכת הדלק תשתנה גם היא. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 11:16. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©