מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הבמבינה שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

האוטו החדש שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו elx החדשה שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט פונטו ספייס 2001 SX
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט ספורט


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 03-10-08, 23:02   #1
nomic25
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו XTZ 75
הודעות: 13
התחממות ספייס 2002

חברה אני צריך עזרה אין כזה דבר דחוף על גבי הפורום.
היום אח"צ הנעתי את האוטו והיה לי גמגום קטן חשבתי שזה אולי בגלל שהאוטו קר.
כל הנסיעה שנתתי גז הוא גמגם לי.
בשלב מסויים הנורה של ה- צ'ק איינגן הצהובה הבהבה לי ונכבתה ככה כמה פעמים עד שהוא נשאר דלוק קבוע. כל הנסיעה מירושלים ועד בן גוריון החום מנוע היה יציב. שהגעתי לבן גוריון האטתי את הרכב ופתאום החום מנוע עלה וירד עלה וירד עלה וירד. עצרתי את הרכב שתקרר טיפה ואז נסעתי שוב ועצרתי כאשר המד חום עמד על הקו הראשון מתוך 3 בקווים האדומים אבל לא נדלק לי הנורה האדומה של החום. כיביתי את האוטו פתחתי מכסה מנוע ויצא לי קצת עשן והיה ריח של גומי שרוף, בדקתי וראיתי שאין נזילה ולא היה לי גומי קרוע. הזמנתי גרר נייד של שגריר והוא אמר לי משהו כמו "ואקום ראש" של הרדיאטור ושכנראה לא היה לי מים חוץ מזה הוא אמר לי שרק המוסך יגיד לי באמת מה הבעיה. הוא אמר לי גם שאם הייתי עוצר בזמן אז זה היה מסתדר.
עכשיו השאלה:
מזה "ואקום ראש"? מה הטיפול הנדרש ומה העלויות?
האם הלך לי ראש מנוע? (אני מאוד מקווה שלא).
תודה למי שיעזור

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 04-10-08 ב 19:42.
nomic25 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 04-10-08, 20:44   #2
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
Exclamation

שמע,
הסיפור שלך הוא קצת מוזר. אם הרכב גמגם מההתחלה, היית צריך לחשוד ואולי לא לנהוג בו.
אבל מאוחד מידי לזה עכשיו... ההתחממות עצמה כנראה קשורה, כי ברכב הכל קשור - אבל
קשה לומר מה קרה. יכול להיות שהטיימינג נקרעה או התרחבה ולכן מראש המנוע לא היה מסונכרן - וזה הוביל להתחממות.

כאמור, מכאן רק המוסך יוכל לעזור, כי קשה יהיה לנחש מה בדיוק קרה.
להבא, אם הרכב לא נוסע באופן תקין, אל תיסע איתו.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-10-08, 21:10   #3
eliko1976
Senior Member
 
האווטאר של eliko1976
 
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
צטט:
במקור פורסם על ידי רקובי צפה בהודעה
שמע,
יכול להיות שהטיימינג נקרעה או התרחבה ולכן מראש המנוע לא היה מסונכרן - וזה הוביל להתחממות.
לא , לא יכול להיות בחיים .....אין דבר כזה שמנוע עובד ומניע עם טיימינג קרוע
זה ממש חידוש ופריצת דרך במכונאות . שווה פרס נובל לדעתי
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי
eliko1976 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-10-08, 22:47   #4
nomic25
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו XTZ 75
הודעות: 13
קיבלתי תוצאה לבעיה שהיתה לי מהמוסך:
רשא מנוע צריך לעבור שיפוץ, רצועת טיימינג צריך להחליף, משאבת מים, טרמוסטת, רצועת מזגן ועוד כמה אטמים ושמנים סה"כ 5000 ש"ח
nomic25 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-10-08, 00:36   #5
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
בקיצור צריך לתקן חצי אוטו.
מציע לקבל חווד נוספת, רק כי מדובר כבר בהוצאה דיי ניכרת.

האם הרכב הוזנח בכוונה?
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-10-08, 01:45   #6
YOSI-BR
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: ELX ספייס
הודעות: 169
חבר יקר.

לדעתי האישית עובדים עליך בעיניים 5000 ש"ח זה המון.
המחירים במוסך מורשה סביר של פיאט הם כדלקמן:
רצועת טיימינג+ משאבת מיים 900 ש"ח.
טרמוסטט עולה 170 ש"ח+עבודה עוד 100 ש"ח.
רצועת מזגן עולה גג 100 ש"ח.
בוא נגיד שראש מנוע חדש עולה בסביבות 2500 ש"ח השיפוץ צריך לעלות חצי 1250 ש"ח.כך שאם תחבר הכל תגיע בלחץ ל 3000 ש"ח.המחיר שהוצע לך נשמע לי מאוד מופרז.
מציע לך שתי הצעות.א.לקחת את האוטו עם גרר למוסך שמשון.(דובר עליו רבות בפורום תריץ חיפוש.)
ב.לעשות ראש מנוע חדש אם כבר פותחים את הראש ואתה גם ככה נכנס להוצאה רצינית.
שיהיה בהצלחה.
YOSI-BR מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-10-08, 02:33   #7
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
גם אני ממליץ לבדוק אצל שמשון ולקבל אבחנה נוספת או לפחות הצעת מחיר למה שהוצע ע"י המוסך הראשון.

יוסי, ראש מנוע במורשה כולל עבודה אטם וכו מגיע בקלות ל-2500 ש"ח בהנחה שמדובר על 8V.
ב-3000 ש"ח לסגור את הסיפור נראה לי נמוך (על אף שאין שמץ של מה בדיוק צריך להחליף ו\או לתקן) אבל אני מאמין שבפחות מ-5000 זה יסגר.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-10-08, 14:24   #8
nomic25
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו XTZ 75
הודעות: 13
המחיר שהוצע לי היה במוסך מורשה של פיאט וזה לא 8V אלה 16V.
מה שהכי מצחיק זה שהרכב לא הוזנח בכלל הוא עשה את הטיפולים שלו בזמן ופתאום קורה דבר כזה גם מנהל המוסך היה בהלם
nomic25 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-10-08, 14:45   #9
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
יתכן שראש המנוע נפגם כתוצאה מנסיעתך האחרונה בה הרכב התחמם. עצם זה שגמגם כבר בהתחלה מצביע על משהו תקול ויתכן ויש משהו, בנוסף לראש המנוע, שדורש תיקון.
קצת מוזר לי שרכב שטופל כראוי יגיע למצב כזה.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-10-08, 16:36   #10
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
צטט:
במקור פורסם על ידי raanan_t צפה בהודעה
יתכן שראש המנוע נפגם כתוצאה מנסיעתך האחרונה בה הרכב התחמם. עצם זה שגמגם כבר בהתחלה מצביע על משהו תקול ויתכן ויש משהו, בנוסף לראש המנוע, שדורש תיקון.
קצת מוזר לי שרכב שטופל כראוי יגיע למצב כזה.
מוזר בלשון המעטה. איך אומרים? פעם ראשונה - מקרה. פעם שניה - צרוף מקרים.
פעם שלישית - גלידה. סתם. פעם שלישית זו כבר שיטה.

אם תזכרו בסיפור של Student, שידוע בדאגתו הרבה לפונטו שלו, ולטיפולים מסודרים -
תוכלו להווכח שגם אצלו הראש מנוע נפגע - למרות שלא היתה סיבה.

מה ששוב מוביל למסקנה שפיאט פחות אמינה מיפנית... אבל את זה אנחנו כבר יודעים.
אולי זה רצועות הטיימינג שהבלאי שלהן גבוה, וצריך להחליפן באופן תדיר יותר מתדירות הטיפולים המומלצת ?
בכל מקרה, בזמנו חיים (ממוסך שמשון) אמר שראש מנוע ב-16V הוא נזק גדול מאוד לכיס בהשוואה ל-8V, והנה התוצאה לפנינו.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
סוף סוף חטפתי אחת, ספייס elx 2002 dodihob פורום המועדון 6 21-09-08 00:50
בעיית התחממות בפיאט פונטו ספייס 2001 פורום הגראז' 3 22-04-07 07:30
ספייס SX - התחממות האוטו ונורית חיווי פורום הגראז' 6 14-04-07 14:23
בעיית התחממות פונטו ספייס 2001 לאחר נסיעה קצרה פורום הגראז' 2 11-04-07 01:09
פונטו ספייס 2002 - טיפול פורום הגראז' 27 13-02-07 23:54


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 17:08.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד