מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שלום חדש .עליתי לאיטלקית מצרפתית
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו החדשה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

HGT 2001 מחודש
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הרכב שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 10-10-11, 21:36   #1
dodihob
מנהל
 
האווטאר של dodihob
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
רעשים לאחר החלפת סט בולמים

החלפנו עצמאית לפונטו ספייס 16v רבעיית בולמים קפיצים מונמכים ומוקשחים
האוטו מתנהג מעולה, אך על בבמפרים גבוהים / שיבושי דרך מסויימים יש רעש "קלאנק" מתכתי, במיוחד במכה של הירידה מבמפר גבוה. (רעשיים מקידמת הרכב).
יש לציין שכריות בולם לא הוחלפו.
כמו כן, לעומת מכוניות אחרות שראיתי, בפונטו אין מספר ברגים שמחזיקים את הכרית בולם, אלה בורג אמצעי אחד, כמו כן החור (מתחת למכסה המנוע) דרכו מבריגים את הבולם לשילדה אובלי, כלומר יש מקום למשחק (קדימה אחורה).
כמו כן, הכרית בולם אובלית גם כן, ולא סימטרית משתי צדדיה, כלומר צד אחד ארוך יותר וצד שני קצר יותר, ועם זאת ניתן להתקין את הכרית ב-2 הדרכים.
האם זה משנה כיצד מכוונים את הכרית בולם בהתקנה (צד צר קדימה/אחורה)?
האם זה משנה איפה בידיוק בחור האובלי מבריגים את הבולם? (מן הסתם משחק עם דרך התקנת כרית הבולם משנה מיקום)
ועוד משהו קטן...אם זה לא זה..מה יכול להיות הרעש???
בנוסף, ההברגה של הבורג העליון המחזיק את הבולם מלמעלה, המוט מסתובב סביב עצמו, מתי יודעים שהברגת מספיק? (הוברג עם מברגה חשמלית)
יש לציין שלא היו רעשים לפני כן, גם ברכב עליו היו הבולמים מותקנים קודם לכן, וגם ברכב שלי לפני ההתקנה.
תודה רבה מראש על העזרה!
ערן
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual
"Low N' Slow"
dodihob מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 10-10-11, 21:47   #2
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
יכול להיות מוטות היצוב לא תקינים זה מוט שמיתחבר על הבולם בכל צד דומה במקצת לתפוח הגה
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-10-11, 23:21   #3
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
בתוך המוט יש כניסה של מפתח אלן שהוא בעצם הקונטרה לחיזוק הכולם ע"י הבורג המרכזי
את זה הייתה צריך לעשות לפני הרכבת כל המכלול בכדי שלא יהיה לחץ על הבולם מהקפיץ.
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 11-10-11, 00:51   #4
dodihob
מנהל
 
האווטאר של dodihob
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
טוב, העלנו את הרכב, סובבנו את כיוון כריות הבולם, הקפיץ נראה שיושב יותר מאוזן כאשר החיזוק של הכרית בולם (בתא מנוע) הוא יותר לכיוון חזית הרכב.
לא נראו רעשים מהמוט ייצוב מלמטה, כמו כן נסינו לחזק יותר את כריות הבולם לשלדה אך לשווא, מחוזקות כמו שצריך, לא ניתן לסובב יותר עם קונטרה של אלן.
לאחר כמה סיבובים בראשון ונסיעה על כל שיבוש דרך אפשרי, הרעשים מגיעים אך ורק מצד ימין, לפעמים נשמע קצת מצד שמאל אך כנראה החזר קול מצד ימין.
לפי סגנון הרעש ונסיון לצמצם את הגורמים מחר נרכוש זוג כריות בולם ונעדכן..
נקווה שבזה יגמר הסיפור
אחלה לילה
ערן

נ.ב., יאיר דבר ראשון שהכנסנו את הבולם חיזקנו חלקית את הבורג לשילדה בתא המנוע, לאחר מכן זוג הברגים למטה, ואז חיזור סופי למעלה.
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual
"Low N' Slow"
dodihob מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 11-10-11, 10:43   #5
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
לפני שאתה קונה כריות וחושב שלא יפתור לך את הבעיה
חיזוק הכרית לקפיץ נעשה ע"י שיחרור הקפיץ ממקומו קומפלט לאחר מכן כיווץ הקפיץ ואז אתה סוגר היטב את הבורג האמצעי ועם קונטרה של מפתח האלן
שהרי קפיץ שהוא פתוח גורם ללחץ רב על הכרית שלא נותנת לך לסגור היטב את הבורג האמצעי
חיזוק לא נכון יגרום לחופש ובלחץ של הקפיץ יעשה רעשים
אין אפשרות לחזק כשהקפיץ והבולם מורכבים היטב
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 11-10-11, 11:55   #6
dodihob
מנהל
 
האווטאר של dodihob
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
הבנתי מה שאתה אומר יאיר,
אתה חושב שהבעיה היא שהכרית לא מחוזקת מספיק על הקפיץ, ויש להוציא את הבולם, לחזק את הבורג שמחזיק את הכרית במקום(כאשר הקפיץ מכווץ), בכדי שלא יהיה חופש, מה שיכול לגרום לרעש בעת כיווץ/שחרור.
יש עוד משהו שעכשיו עולה לי לראש. לאחר שהרכבנו, נסעתי שבוע שלם עם הרעשים, וכשפירקנו את הבולם בפעם הראשוונה, הקפיץ לא היה במקום עד הסוף (יש תופסן במשטח התחתון שמחזיק את הבולם, בו יש בליטה שם צריך להציב את הקצה של הקפיץ).
עכשיו יתכן מאוד, (לפי ההגיון שלי) שהכרית באמת לא מחוזקת כמו שצריך, ובמשך הנסיעה אם זה בגלל במפרים גבוהים, או פניות, זה נתן חופש לקפיץ להסתובב ממקומו הרגיל.
נבדוק את זה!
תודה רבה!
ערן
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual
"Low N' Slow"
dodihob מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 11-10-11, 12:37   #7
laptawp
Senior Member
 
האווטאר של laptawp
 
תאריך הצטרפות: Feb 2011
מיקום: נהריה
הגלגלים שלי: HGT
הודעות: 387
בוקר טוב.
יש לי פתרון.
החלפתי בולמים ב HGT שלי ובידיוק אותה הביעה. על הבמפרים רעש של קנאקים.

תעלה אותו על הליפט. אם אתה ניגש לגלגל אתה תראה קפיץ ובפנים מוט של הבולם.
בחלק העליון של הבולם יש פלסטיק קשיח כזה שמתחבר לשלדה. אצלי הוא בצורת הקונוס.
אצלי הוא עשה רעשים כנראה שלא היה מחוזק כמו שצריך.
קח סיליקון ותדביק אותו לחלק העליון.
לי זה עזר.
laptawp מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 11-10-11, 12:54   #8
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
לפי מה שאתה כותב אז אני מחזק את דבריי
הוצא את הבולם קומפלט כווץ אותו ולאחר מכן חזק את הבורג
הקפיץ חייב להיות בתוך המגרעת ולא אז הוא לא מחוזק חד משמעי
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 11-10-11, 22:29   #9
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
בשלב הזה צריך לחזק את בורג הבולם המרכזי
עדיף לכווץ כך שלתושבת העליונה של הקפיץ יהיה מרווח ואז אנו יודעים שסגרתה עד הסוף ללא לחץ של הקפיץ
לאחר מכן שחרר את הקפיץ כך שיכנס טוב לתוך התושבת העליונה והתחתונה לתוך המיקום שלהם
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  Kolumny_MacPhersona_mk1_yaboll_9.jpg
צפיות: 2579
גודל:  60.0 KB  
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-10-11, 00:43   #10
dodihob
מנהל
 
האווטאר של dodihob
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
יאיר, הבנתי אותך מעולה, וזה מה שעשינו.
אך לשווא, היה נראה כי לא היו רעשים בהתחלה, (ואולי באמת לא היו) בנסיעה באיזורים עם שיבושים אך ללא במפרים.
אך לאחר נסיעה של רבע שעה בערך, כולל באיזור של במפרים גבוהים הרעש חזר כרגיל.
אני אובד עצות..אולי באמת הכרית בולם..
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual
"Low N' Slow"
dodihob מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
הגלגל משמיע רעשים בעת נסיעה לאחר החלפת רפידות בלמים Amit-IL פונטו - טכני 2 17-09-11 12:59
החלפת בולמים dodihob פונטו - טכני 5 11-10-10 20:46
גרנדה פונטו- רעשים לאחר כניסה לבור טלי גרנדה פונטו - טכני 2 30-06-10 10:20
החלפת רדיאטור לאחר החלפת נוזל קירור lord1 פונטו - טכני 14 15-02-09 21:52
רעשים מהגה או צירייה או בולמים yair068 פונטו - טכני 0 11-01-09 00:11


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:40.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד