מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום של ניקיון של בראבו היפה שלי.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

נפלאות הווקס
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו שלי :-)
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו היפה שלי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 29-11-12, 01:27   #1
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
צטט:
במקור פורסם על ידי liranet צפה בהודעה
תודה לך, מחמיאי לי מאוד,
בדיוק קורץ לי המדריך שלך על הטרמוסטט, אנסה להאציל על ספייס
טמפרטורת המנוע צונחת בכביש מהיר לרבע סקאלה(הוספתי מים ואין בועות )
נראה לי הטרמוסטט...

תראה, אני לא חושב שבכל פעם שמד הטמפ' צונח לרבע, אז מכוונים אליו כיתת יורים, חורצים את דינו ומביאים חדש.

יש הרבה גורמים שמשפיעים על טמפ' נוזל הקירור והמנוע.
נסיעה ממוצעת בסל"ד גבוה/ים יחסית, מהירות הנסיעה וכדומה, אך גם מזג האוויר משפיע ולכן צריך לעשות הערכה כללית של הטמפרטורות השונות של המנוע ולא להתייחס למקרה ספציפי.
אם יוצא במס' נסיעות שמד הטמפ' נמצא קרוב לרבע הסקאלה, אז זה עדיין בסדר ועדיף מנוע "פושר" מאשר רותח.

אם ברוב רובן של הנסיעות ובכל מזג אוויר טמפ' המנוע לא עוברת את הרבע בנסיעה בינעירונית ובנסיעה עירונית כמעט ולא קורה שמד הטמפ' מגיע קרוב לחצי הסקאלה ואף בפקקים אינו מכניס את מאוורר הרדיאטור לפעולה, אז כנראה שצריך לבדוק את תקינות התרמוסטט, האם הוא ממאן להסגר בזמן ולהחליפו בחדש אם נדרש.
mechtech מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 29-11-12, 16:24   #2
liranet
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: לוד
הגלגלים שלי: ספייס ELX אוטו'
הודעות: 88
צודק, לא בכל הנסיעות הטמפ' צונחת לרבע סקלה,
רק בלילות קרים בכביש מהיר בלבד.

אך תופעה שכזו לא מוכרת לי מאז שקניתי את הרכב ב-2006
באחר השירשורים ציינתי שאני שומע גם רעש של פכפוך מים בהתנעה ראשונית
אני לא בטוח שהטרמוסטט דפוק אבל להבנתי ותתקן אותי אם אני טועה
טמפרטורה לא על החצי מצביעה על תקלה, והמשפיע מלבד מזג אויור זה הטרמוסטט.
לעוד מישהו צונחת הטמפ'???
liranet מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-11-12, 17:24   #3
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
המחוג במד הטמפרטורה לא חייב להיות על החצי, תחום טמפ' העבודה האופטימלי הינו 80-100 מעלות.
כלומר, אם אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאמצע הסקאלה זה 90 מעלות בממוצע, אז גם אם המחוג עומד קצת מתחת או קצת מעל האמצע, עדיין המנוע עובד בתחום האופטימלי.

ובמקרים שיש חריגה מהתחום האופטימלי, לדוגמה בהתחלת נסיעה בבוקר או בבלילה בכביש מהיר, אז המנוע "יאכל" מעט יותר דלק, אז זה לא כזה נורא.

במקרים בהם יש באמת בעיה במערכת הקירור ויוצא שהמנוע עובד כמעט רוב הזמן בתחום הנמוך של הטמפרטורה (תקוע על הרבע), אז מלבד צריכת הדלק המוגברת, עלול להיות גם בלאי גבוה יותר למנוע בטווח הארוך.

אבל שוב צריך לקחת את זה בפרספקטיבה נכונה ולא לרוץ ולהחליף תרמוסטט רק בגלל שיצא לנו בנסיעה אחת או שתיים לראות את המחוג עומד על הרבע.

עכשיו, לגבי צניחת טמפרטורה, כלומר תוך כדי נסיעה מד הטמפרטורה משתנה בתדירות גבוהה יחסית, אז יכול להיות שיש בעיה כמו אוויר במערכת ועוד..
לדעתי חשיבות תקינות מערכת הקירור היא לאין ערוך וכל שינוי או סימן קטן שלה, כדאי מיד לבצע בדיקה מקיפה כדי להמנע מנזקים כבדים במנוע ובכיס.

אפרופו חשיבות תקינות המערכת, מישהו יודע מדוע בעולם טכנולוגי מתקדם יצרני הרכב לא מתקינים זמזם בנוסף למד הטמפ', על רכבים שיש להם רק נורית אני לא מדבר בכלל.
אני מכיר הרבה אנשים (ונשים) שנסעו להם בכייף עם הרכב החדש יחסית לאירוע, לטיול או לקניות בסופר ולא שמו לב שהתפוצץ להם הרדיאטור, צינור או שהמאוורר נתקע והם אפילו הבחינו שנורית האזהרה נדלקה, עד שהמנוע פשוט התיך את עצמו. אין צורך לספר שהם ספגו נזק עצום על שטות.

זמזם פשוט היה מציל הרבה מנועים, אני בכלל חושב שצריך להתקין כסא מפלט, ברגע שהגברת נוסעת והמנוע מתחמם לה, קא-בום... חח..
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
מדריך תיקון תושבת פנס ראשי ב-20ש"ח עשה זאת בעצמך (מצולם). mechtech פונטו - טכני 4 04-02-13 02:16
מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) mechtech פונטו - טכני 14 22-12-12 14:38
מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (פרויקט מצולם) mechtech פונטו - טכני 21 10-06-12 01:39
[מדריך מצולם] - החלפת המנוע במשאבת הדלק . dekel פונטו - טכני 13 21-06-11 21:11
(פרוייקט מצולם) - פונטו ספייס: החלפת מסנן אוויר של המזגן student פונטו - טכני 40 29-08-10 18:59


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:42.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד