מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלסטלינה+ווקס לכבוד הגשם
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו החדשה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מאזדה 3 2006


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 16-10-12, 09:28   #1
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
מילוי נוזל קירור וניקוז אוויר מהמערכת
------------------------------
* קיבולת הרדיאטור כ- 4.6 ליטר בדור1 וכ- 4.2 ליטר בדור שני, אך זה משתנה בהתאם לדגם, לכן יש לבדוק בספר רכב.
לאחר שהמערכת נקייה ומרוקנת מנוזלים והמנוע קר ודומם, זו הזדמנות טובה לבדוק את צינורות מע' הקירור, אם הם קשים מאד, יבשים, סדוקים או קרועים יש להחליפם.
יש להרכיב ולסגור חזרה את כל הצינורות שפתחנו בשלב הריקון ולחזק היטב את החבקים (הבנדים), אך להשאיר את ברגי הניקוז ופקק הרדיאטור פתוחים.
תחילה מזוג לאט (כדי לא ליצור אוויר כלוא) כשני ליטר מים מזוקקים אל תוך הרדיאטור ואח"כ הוסף גם שתי פחיות של נוזל קירור פאראפלו (1 ליטר בכל פחית).
המשך למלא יחס שווה של פאראפלו ומים מזוקקים עד אשר מיכל העיבוי יתמלא עד סופו, לא עד סימן המקסימום אלא ממש עד פתח המילוי ובצע ניקוז אוויר ממערכת הקירור באופן הבא:
לחץ את כל צינורות מע' הקירור עד אשר יפסיק הפעפוע של נוזל ואוויר מבורג ניקוז האוויר הממוקם בדופן הרדיאטור. כאשר יצא זרם אחיד של נוזל ללא אוויר סגור את הבורג.
ודא שמכל העיבוי עדיין מלא בנוזל (הוסף לפי הצורך) ולחץ שוב את כל צינורות מע' הקירור עד שיצא זרם אחיד של נוזל ללא אוויר מבורג הניקוז השני הממוקם ע"ג צינור המים המוביל ליחידת החימום הפנימית בקיר האש (מאחורי בית המצערת).
לאחר שיצא מהבורג זרם אחיד של נוזל, המשך לשחרר נוזל מהמערכת עד שהמפלס במכל העיבוי יהיה טיפה מתחת לקו המקסימום, רק אז סגור את הבורג.

מאחר ובורג הניקוז השני (זה הממוקם מאחורי בית המצערת) נמצא בנקודה גבוהה במערכת הקירור, קורה שנוזל הקירור ממאן לצאת ממנו, במקרה כזה יש לפעול באופן הבא:
נשוף (לא לשאוף) לתוך פתח המילוי שברדיאטור כדי "לדחוף" את נוזל הקירור במעלה הצנרת לכיוון בורג הניקוז השני (זה הממוקם מאחורי בית המצערת). כאשר יצא מפתח הבורג זרם אחיד של נוזל ללא אוויר סגור את הבורג תוך כדי הנשיפה.
שים לב! נוזל הקירור הוא חומר רעיל, לא להצמיד את הפה למיכל, אתה יכול לחבר לפתח המילוי ראש של בקבוק מים מינרלים קטן, צינור או משפך הפוך בעזרת סרט בידוד (איזולירבנד) כדי לנשוף דרכו.
אפשרות נוספת היא למלא את מיכל העיבוי עד סופו, לסגור את פקק המיכל, ללחוץ את צינור הרדיאטור העליון עד אשר יצא מפתח הבורג זרם אחיד של נוזל ללא אוויר, אז סגור את הבורג תוך כדי שאתה לוחץ את הצינור.
אם תפסיק ללחוץ את הצינור עוד לפני שהבורג נסגר עלול להישאב אוויר דרך פתח הבורג חזרה אל תוך המערכת.

עכשיו כשכל הצינורות במקומם ומהודקים היטב עם החבקים, ברגי הניקוז סגורים ומפלס הנוזל מעט מתחת לסימן המקסימום, סגור את פקק מיכל העיבוי (פקק הרדיאטור), הפעל את המנוע עד אשר יגיע לטמפ' עבודה (מחוג הטמפ' באזור חצי הסקאלה) ומאוורר הרדיאטור יתחיל לפעול. וודא שהצינור העליון והתחתון חמים במידה שווה, פחות או יותר. בדוק גם שהצינורות של יחידת החימום הפנימית חמים.
הפעל את כפתור בורר טמפ' המיזוג למצב חימום והפעל את מפוח האוורור, וודא שיוצא אוויר חם (לא ללחוץ את לחצן ה- A/C).
כבה את המנוע ותן לו להתקרר מספר שעות, בדוק שוב את מפלס נוזל הקירור, אם חסר נוזל הוסף עד סימן המקסימום (לא מעבר).בדוק אם יש נזילות ממערכת הקירור ובעיקר בקצות הצינורות היכן שנמצאים החבקים (בחצי התחתון של הצינור/הבנד).

* טיפ: אפשר לקחת מיכל פלסטיק ריק (כ-5 ליטר) שתוכנו נקי לחלוטין משאריות של חומר כלשהו ולהכין מראש נוזל קירור (50% פאראפלו עם 50% מים מזוקקים), כך יהיה נוח יותר למלא את מע' הקירור בהתאם לקיבולת שלה ואת השארית שנותרה אפשר לשמור בתא המטען ע"מ שתהיה אפשרות למלא בעת הצורך.

בהצלחה


קצת תמונות להמחשה
------------------
הכנתי איור של מערכת הקירור בפונטו דור 2, אך זה מתאים גם לדור 1. מיכל העיבוי בצד ההפוך והצנרת בנויה בהתאם לכל דגם, אך זה אותו עיקרון.
משאבת המים שואבת את נוזל הקירור הקר מהרדאטור דרך הצינור התחתון ומזרימה אותו אל מעברי המנוע.
שם הוא מתחמם, יוצא מהמנוע דרך התרמוסטט וחוזר אל הרדיאטור דרך הצינור העליון, מתקרר ברדיאטור ונשאב שוב אל המנוע בתהליך סירקולציה חוזר.
משאבת המים שואבת בו זמנית את הנוזל גם מצינור דק יותר המגיע מצד אחד של יחידת החימום הפנימית, כאשר נוזל מתוך ראש המנוע (צד סעפת היניקה) נכנס דרך הצינור השני אל יחידת החימום וכך נוצרת סירקולציה נוספת לחימום של המיזוג.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  punto_mk2_cooling_system2.jpg
צפיות: 15043
גודל:  137.6 KB

הכנסת צינור גינה לפתח הרדיאטור העליון
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  rad_clean_hose1.jpg
צפיות: 9666
גודל:  102.4 KB

בורג ניקוז אוויר בדופן הרדיאטור בפונטו דור 1 (בדור שני הרדיאטור פשוט הפוך)
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  bleed_screw3.jpg
צפיות: 14389
גודל:  92.5 KB

בורג ניקוז אוויר שני הממוקם מאחורי בית המצערת (שבור במקרה הזה)
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  bleed_screw2.jpg
צפיות: 8059
גודל:  107.4 KB

אותו בורג ניקוז אוויר הממוקם מאחורי בית המצערת (פה הוא שלם)
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  bleed_screw1.jpg
צפיות: 7717
גודל:  67.9 KB

צינור רדיאטור תחתון לריקון הנוזל
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  lower_hose.jpg
צפיות: 6820
גודל:  86.9 KB

נוזל ישן שיצא ממערכת קירור מזוהמת
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  rust_water.jpg
צפיות: 6246
גודל:  71.9 KB

תרמוסטט תקול עם משקעים של חלודה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  rust_stat.jpg
צפיות: 7315
גודל:  83.1 KB

צלעות קירור של הרדיאטור מלאות בבוץ וג'יפה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  rad_mad.jpg
צפיות: 6299
גודל:  128.0 KB

רדיאטור של פונטו דור 2
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  mk2_rad.jpg
צפיות: 6285
גודל:  130.8 KB

חבק (בנד) מתכת
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  hose_clamp.jpg
צפיות: 5270
גודל:  63.9 KB

חומר לניקוי רדיאטורים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  prestone_radiator_flush.jpg
צפיות: 8673
גודל:  47.3 KB

נוזל קירור מרוכז פאראפלו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  paraflu.jpg
צפיות: 5553
גודל:  86.9 KB

דופן רדיאטור פתוחה. אפשר לנחש למה גורמים כל המשקעים של האבנית והחלודה.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  rusted_rad.jpg
צפיות: 7220
גודל:  132.7 KB

נערך לאחרונה על ידי mechtech : 19-10-12 ב 12:37.
mechtech מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 16-10-12, 18:18   #2
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
והנה מס' איורים נוספים כדי שיהיה יותר מובן.

אני כתבתי שלצורך פעולת ניקוז האוויר (בלבד) יש למלא את מיכל העיבוי עד סופו ולא עד סימן המקסימום, משתי סיבות.
סיבה אחת היא מפני שבזמן הניקוז מפלס הנוזל במיכל יורד, ואם הוא יורד יותר מדי אז עלול להכנס אוויר דרך מיכל העיבוי אל המערכת.
סיבה שניה היא, בגלל שבורג ניקוז האוויר השני (זה הממוקם ליד המצערת) גבוה יותר ממפלס המקסימום שבמיכל העיבוי, הנוזל לא מגיע אליו, אך כאשר ממלאים ממש עד קצה הפיה הנוזל מגיע יותר גבוה בצנרת.
לא לשכוח פרט חשוב!! לאחר שהפעפוע של האוויר פסק, אך מפלס הנוזל במיכל העיבוי לא הגיע עדיין אל מתחת לקו המקסימום, יש להמשיך לנקז עד אשר המפלס במיכל מגיע אל מעט מתחת לסימן המקסימום.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  air_bleed1.jpg
צפיות: 13494
גודל:  126.7 KB



כאשר ממלאים ממש עד קצה הפיה הנוזל מגיע יותר גבוה בצנרת.
לא לשכוח פרט חשוב!! לאחר שהפעפוע של האוויר פסק, אך מפלס הנוזל במיכל העיבוי לא הגיע עדיין אל מתחת לקו המקסימום, יש להמשיך לנקז עד אשר המפלס במיכל מגיע אל מעט מתחת לסימן המקסימום.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  air_bleed2.jpg
צפיות: 7128
גודל:  126.6 KB


במקרה שנוזל הקירור לא יוצא מבורג הניקוז השני, יש לנשוף אל תוך מיכל העיבוי בעזרת ראש בקבוק מים מינרלים ע"מ לדחוף את האוויר החוצה דרך בורג הניקוז. כאשר יצא מהבורג נוזל נקי ללא פעפוע של אוויר, רק אז יש לסגור אותו תוך כדי הנשיפה.
לא לשכוח פרט חשוב!! לאחר שהפעפוע של האוויר פסק, אך מפלס הנוזל במיכל העיבוי לא הגיע עדיין אל מתחת לקו המקסימום, יש להמשיך לנקז עד אשר המפלס במיכל מגיע אל מעט מתחת לסימן המקסימום.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  air_bleed3.jpg
צפיות: 8994
גודל:  129.4 KB

* הדגשתי את חשיבות מפלס נוזל הקירור מס' פעמים כי כנראה זה לא ממש היה מובן באחד השרשורים. בסיום ניקוז האוויר יש לדאוג שמפלס נוזל הקירור יעמוד בין קו המינימום לקו המקסימום, אך שלא יחרוג מתחת או מעבר (הנה, אני גם יסמן את זה באדום).


נ.ב. vladi_mi, אם משהו עדיין לא מובן אני שולח אליך שני אנשים "שיעלימו" אותך עם שק של אורז עשוי יוטה.

נערך לאחרונה על ידי mechtech : 17-10-12 ב 22:59.
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-10-12, 18:56   #3
TORNADO
Member
 
האווטאר של TORNADO
 
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: ELX 2001
הודעות: 46
רמת ההשקעה שלך במדריכים מדהימה!

תודה!
TORNADO מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-10-12, 22:51   #5
ybenami
Member
 
האווטאר של ybenami
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מושב אורות
הגלגלים שלי: בראבה
הודעות: 53
איזו השקעה,תודה!
האם מים ממזגן ביתי טובים למהול 50% עם פאראפלו?
ybenami מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-10-12, 23:11   #6
bil
Senior Member
 
האווטאר של bil
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס 06
הודעות: 535
מאוד מושקע תודה
bil מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-10-12, 23:43   #7
laptawp
Senior Member
 
האווטאר של laptawp
 
תאריך הצטרפות: Feb 2011
מיקום: נהריה
הגלגלים שלי: HGT
הודעות: 387
כל הכבוד !!
באמת תודה
laptawp מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (פרויקט מצולם) mechtech פונטו - טכני 21 10-06-12 01:39
ניקוז אוויר לאחר החלפת נוזל קירור idobi פונטו - טכני 14 25-06-11 23:37
טמפ' נוזל קירור לא יציבה + ניקוי מערכת קירור Ron_Dadon פונטו - טכני 23 08-07-09 20:29
מדריך: הסיבות להתחממות מנוע ותחזוקת מערכת קירור (נלקח מקארספורום) Amit-IL רכב כללי 0 23-04-09 01:29


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 23:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד