מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

HGT 2001 מחודש
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו ספייס (יאנג ) "פנינה"
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my nice spice *מתעדכן*
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלא-סטלינה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

4 חודשים עם האונו !


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 04-10-12, 16:41   #1
Juvalz
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: Punto ELX
הודעות: 12
תקלה אחרי שיפשוף הגחון

שלום לכולם,
אני נוהג בספייס 2001 ELX
היום בטעות מטופשת שיפשפתי את תחתית קדמת הרכב (בחלקו המרכזי) בסטופר בטון נמוך (מאין כיפה שכזאת).
לאחר מכן כשהנעתי נדלקה לי נורית אדומה של בקרת מנוע (לפחות מה שאני חושב שזה, זו שבצד ימין של הלוח מחוונים הדומה קצת לברז) וגם המנוע החל להתחמם במהירות והחל לעבור את קו האמצע, הגעתי הביתה עם עצירות קירור כדי שלא יעבור את האמצע.
המאוורר לא פועל, אך יתכן שזה גם גרם להדלקת הנורית?
האם יש משהו שאני יכול לבדוק בעצמי טרם פניה למוסך?

בתודה מראש,
יובל

נערך לאחרונה על ידי Juvalz : 04-10-12 ב 19:21.
Juvalz מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 04-10-12, 22:00   #2
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
לדעתי, צריך לגשת למוסך לבדוק האם נגרם נזק כלשהו למנוע ולגיר, לבדוק מדוע נדלקה נורית האזהרה ומדוע המאוורר לא עובד.

כרגע, כדאי לבדוק שמפלס נוזל הקירור ברדיאטור תקין, לבדוק גם את מפלס שמן המנוע ולתת מבט מתחת לרכב וגם על הכביש כדי לראות אם יש נזק או נזילה הנראים לעין.
הבעיה של המאוורר יחד עם נורית האזהרה במקרה שתארת יכולות להצביע על מס' כיוונים כמו, בעיה בהארקה, תקלה בגיר ואולי זה צירוף של תקלות שונות..

רצוי לא לנסוע עם הרכב, לשים לב לטמפ' המנוע ופשוט לקפוץ למוסך לבדיקה.
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-10-12, 23:45   #3
Juvalz
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: Punto ELX
הודעות: 12
קודם כל תודה רבה על התגובה.

לפי מה שאני רואה אין נזילה ומפלסי השמן והמים נראים תקינים,
גם בנסיעה הביתה התנהגות הרכב היתה רגילה מלבד ההתחחממות והנורה האדומה.
האם ייתכן שנפגע חיישן כלשהו שמונע הדלקה של המאוורר?

תודה!
Juvalz מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-10-12, 00:26   #4
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
בעניין ההתחממות ובעית המאוורר, יכול להיות שזה פשוט צירוף מקרים שזה קרה באותו הזמן שפגעת במחסום אבן כיפה ובעצם המאוורר הפסיק לפעול בגלל פיוז שרוף או נגד מהירות, או שהמאוורר שבק חיים.

האם ניסית להשאיר את הרכב מונע בחניה עם מכסה מנוע מורם עד אשר הטמפ' הגיעה במד אל החצי (ואולי טיפה יותר) וראית בוודאות שהמאוורר לא פועל? האם הוא בכלל לא פועל בשתי המהירויות.
האם יכול להיות שלא שמת לב ותקלת המאוורר בכלל התחילה עוד לפני המפגש עם האבן ?

אין חיישן ששולט על פעולת המאוורר שיכולת לפגוע בו עם האבן, הדברהיחיד שיכול להיות הוא שהאבן פגעה בצמה (בחוטים) של המאוורר או שהקונקטור שלו זז ממקומו, אבל זה די גבוה ומן הסתם הרדיאטור היה נפגע קודם.

צריך לבדוק את אזור המנוע, הגיר והרדיאטור ולראות. יכול להיות שההארקה המחוברת למרכב הרכב התרופפה עקב המכה, זו רק השערה ולכן צריך לתת קפיצה למוסך כדי שיתנו הצצה.
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-10-12, 11:09   #5
Juvalz
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: Punto ELX
הודעות: 12
כן, הוא אינו פועל כלל.
אני אנסה לבדוק אולי זה באמת עניין של פיוז ואם לא אז אכן אגש למוסך..

תודה רבה על העזרה!
Juvalz מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-10-12, 14:05   #6
Juvalz
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: Punto ELX
הודעות: 12
בדקתי את קופסת הנתיכים ואכן הפיוז של המאוורר היה שרוף. החלפתי בינו לבין הפיוז של הABS בעל הערך הזהה (50A) ואכן הבעיה נפתרה, עכשיו השאלה, היכן אוכל להשיג פיוז חלופי?

תודה mechtech.
Juvalz מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-10-12, 14:52   #7
forum770
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
פיוז שרוף

פיוז לא נשרף סתם, תבדוק שהמאוורר לא תקןע ושאתה מצליח לסובב אותו ביד.
פיוז כזה תוכל למצוא בכל חנות חלקי חילוף, חשמלאי רכב ובאוטודיפו.
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002
forum770 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 07-10-12, 18:32   #8
Juvalz
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: Punto ELX
הודעות: 12
בדקתי את המאוורר והוא תקין, החלפתי את הפיוז והבעיה נפתרה, המנוע כבר לא מתחמם, המאוורר נדלק ונוריות האזהרה בלוח מכוונים כבו.

תודה לכל העוזרים וחג שמח!
Juvalz מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 07-10-12, 18:51   #9
Driver
Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: מאזדה 2\פיאט בראבו
הודעות: 97
צטט:
במקור פורסם על ידי forum770 צפה בהודעה
פיוז לא נשרף סתם, תבדוק שהמאוורר לא תקןע ושאתה מצליח לסובב אותו ביד.
פיוז כזה תוכל למצוא בכל חנות חלקי חילוף, חשמלאי רכב ובאוטודיפו.
צודק פיוז לא נשרף סתם.
לפי התיאור הוא נשרף כתוצאה מהמכה אשר עצרה ב"כוח" את המאוורר וזה שרף את פיוז ההגנה שלו..

סוף טוב הכל טוב.
Driver מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-10-12, 02:10   #10
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
חג שמח לכולם..
juvalz, אני שמח שהעניין הסתדר לך והבעיה היתה רק פיוז שרוף.
השאלה הנשאלת כעת (כמו שהעלו החברים), מה גרם לפיוז להשרף?
ניסיתי לחשוב על גורם אפשרי שקשור לפגיעה באבן, אבל יכול להיות שזה היה רק צירוף מקרים.
קו תקין (מעגל חשמלי) בו יש ספק מתח (מצבר), צרכן (מאוורר) ומוליכים תקינים ומתאימים, הנתיך (הפיוז) לא אמור להשרף כאשר הוא מתאים לזרם שעובר במעגל.

לכן, יכול להיות שהפיוז נשרף מהסיבות הבאות:
1. הפיוז שנשרף לא היה מתאים למעגל בו הוא הותקן. צריך לבדוק בספר הרכב מהו הערך (האמפר) המתאים לאותו צרכן. אני מבין שבמקרה שלך זו לא היתה הבעיה.
2. נוצר עומס יתר על הקו של המאוורר בו הותקן הפיוז בגלל:
א. ציר מאוורר תקוע או קשה.
ב. בגלל פחמים גמורים.
ג. בגלל קצר בסלילי המאוורר.
ד. נשאבה שקית או חוט אל המדחף ומנעו ממנו להסתובב.
ה. עשו חיבור פרוביזורי והוסיפו צרכן נוסף על קו המאוורר.
ו. המוליכים של המאוורר דקים ולכן נוצר מפל מתח.
ז. המגעים במחבר של המאוורר או ההארקה מכוסים בקורוזיה שגרמה למפל מתח.
3. המוליכים של המאוורר נפגעו ונוצר ביניהם קצר חשמלי.
4. פיוז עם "דפקט" או מתוצרת "קקה" (לא קיקה) ולכן הערך של הפיוז בפועל אינו כמו שכתוב עליו.
5. לא נמצאה סיבה ברורה לתקלה.

בכל מקרה, אם שמת פיוז חדש בערך המתאים והוא לא נשרף שוב, אז אין מה להתקשקש עם זה יותר מדי, אלא אם כן זה חוזר על עצמו.
רק תוודא שאתה מתקין פיוז עם הערך המתאים, יש שני פיוזים של המאוורר בתיבת הפיוזים שבתא המנוע, אחד 30A מהירות נמוכה והשני 50A מהירות גבוהה.
אתה יכול לבדוק אם המדחף מסתובב בחופשיות ולא נתקע. רק לפני שמתעסקים עם המאוורר צריך לדעת שהוא עלול לפעול בפתאומיות גם כאשר הסוויץ' סגור.
אתה יכול גם לבדוק וויזואלית את מצב החוטים והמחבר (הקונקטור) של המאוורר ותראה אם יש סימנים של פגיעה, חוט חשוף או קונקטור מותך.
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
אחרי שנה של שקט... mikemozg פונטו - טכני 39 27-04-12 22:19
אחרי פוליש ווקס assaf HGT גלריה 3 17-12-11 23:57
שיפשוף בג'אנט מגנזיום shyosi שיפורים וקוסמטיקה 3 05-10-11 19:49
אחרי פוליש ווקס lior169 גלריה 3 16-05-11 22:15
אחרי ההשחרה mishel27 גלריה 2 11-11-09 03:32


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:15.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד