מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my nice spice *מתעדכן*
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

4 חודשים עם האונו !
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו SX75 בפוטושופ
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו איבו


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 11-11-12, 00:44   #1
omeroz1992
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 68
שאלה מעניינת (צריכת דלק פונטו)

שלום הנה הגיע לו שבוע חדש ועלתה לי שאלה מעניינת.

ברשותי פיאט פונטו ספייס גיר רציף 2001 .

השאלה היא כזאת, שאני נוסע נגיד באזור בקעת הירדן ,יש לי עלייה מתונה שמצריכה מאמץ גדול.
העלייה בשיפוע קבוע ללא שינויי ,אני מטפס עכשיו על מהירות 80 קמ"ש בהילוך D , אני מוריד טיפה מהלחיצה על הדוושה של הגז (לא לגמרי),והמהירות מתחילה טיפה לרדת לאט לאט.
עכשיו הרגל שלי לא זזה מילימטר מהדוושה (אותו לחיצה) ואני מעביר לטריפטוניק ומוריד הילוך.
הרכב מאיץ. עכשיו השאלה שלי היא אם זה תורם בצריכה הדלק שהרגל שלי בקושי לוחצת על דוושת הגז והרכב מאיץ או על הילוך D שהמהירות דועכת אט אט. כי בסך הכל אני בקושי לוחץ אבל הסלד על 4000
והרכב מאיץ

מה עדיף? תודה ושבוע טוב !

נערך לאחרונה על ידי omeroz1992 : 12-11-12 ב 20:36.
omeroz1992 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 12-11-12, 20:37   #2
omeroz1992
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 68
מישהו ??

אף אחד לא יודע לתת תשובה ,עד כדי כך מסובך ?
omeroz1992 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-11-12, 21:02   #3
bil
Senior Member
 
האווטאר של bil
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס 06
הודעות: 535
זה שילוב של שניהם

לחיצה קבועה וחלשה על הדוושה תורמת לצריכת דלק נמוכה

מצד שני סל"ד גבוה עושה בדיוק ההפך

מצד שני , יש לך אופציה של "צריכה רגעית" בלוח השעונים , למה שלא תבדוק בעצמך וכך נפתור את התעלומה

נערך לאחרונה על ידי bil : 12-11-12 ב 21:05.
bil מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-11-12, 23:33   #4
omeroz1992
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 68
אין לי אפשרות של צריכה רגעית , אחרת לא הייתה לי דילמה בקשר לזה ..
omeroz1992 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-11-12, 02:22   #5
omeroz1992
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 68
אני מרגיש כאילו התקלתי את כלום ולאף אחד אין תשובה
omeroz1992 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-11-12, 09:34   #6
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
התשובה היא שזה לא משנה.
בגיר רציף, מכיוון שאין לך הילוכים באמת, לחיצה מתונה על "הילוך" נמוך יותר שקולה ללחיצה בריאה על מצב אוטומט.
הסלד בכל מקרה יהיה באוטו גובה, והגיר ידאג לשים את הרצועה במיקום האופטימלי.

ואגב, אם אתה רוצה להשתמש במושג הזה, אז אומרים טיפטרוניק, לא טריפטרוניק, או טריפטוניק או כל דבר אחר.
בכל מקרה, טיפטרוניק קיים רק בפורשה.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 14-11-12 ב 09:37.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-11-12, 16:49   #7
omeroz1992
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 68
צטט:
במקור פורסם על ידי Caveman צפה בהודעה
התשובה היא שזה לא משנה.
בגיר רציף, מכיוון שאין לך הילוכים באמת, לחיצה מתונה על "הילוך" נמוך יותר שקולה ללחיצה בריאה על מצב אוטומט.
הסלד בכל מקרה יהיה באוטו גובה, והגיר ידאג לשים את הרצועה במיקום האופטימלי.

ואגב, אם אתה רוצה להשתמש במושג הזה, אז אומרים טיפטרוניק, לא טריפטרוניק, או טריפטוניק או כל דבר אחר.
בכל מקרה, טיפטרוניק קיים רק בפורשה.
אוקי קיבלתי את ההערה.

אם הגיר דואג לממונט מירבי בעלייה ,שאני לחצתי על הגז קלות והייתי על דרייב המהירות ירדה ,
אבל שהזזתי ונעלתי אותו בהילוך נמוך יותר אז הוא התחיל להאיץ ולעבור את ה 80 קמ"ש
מבלי לשנות את פתיחת המצערת.

השאלה הגדולה שלי ,אם אני נוסע במהירות 80 על יחס העברה אחרון (6) נעול בטיפטרוניק
והסלד יושב על 1800 סיבובים. יש הבדל אם אני ילחץ על רבע\חצי או פול בדוושה .האם הוא ינוק דלק ואוויר בכמות שונה? כי גם ככה בקושי נרגיש שינוי בסלד נמוך במהירות גבוהה. כמות הסיבובים לא תשתנה
omeroz1992 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-11-12, 21:14   #8
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
מן הסתם שזה משנה.
כמו ברכב ידני. אתה על הילוך 6, כמובן שיש הבדל בין לחיצה של רבע מהמהלך של הדוושה מול חצי.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-11-12, 21:36   #9
omeroz1992
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 68
אז אם אני בעלייה עם דוושת גז קבועה מבלי להזיז אותה מילימטר ואני משחק בהילוכים בלי סוף .

אותה כמות דלק תוזרם למנוע תמיד לא משנה באיזה טורים אני, כל עוד לא הזזתי את הרגל כל הנסיעה?

כדרך אגב , מלא אנשים ששאלתי גם אנשי מקצוע פשוט היו המומים כשלא היה להם תשובה בשבילי.
omeroz1992 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-11-12, 01:34   #10
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
צטט:
במקור פורסם על ידי omeroz1992 צפה בהודעה
אז אם אני בעלייה עם דוושת גז קבועה מבלי להזיז אותה מילימטר ואני משחק בהילוכים בלי סוף .

אותה כמות דלק תוזרם למנוע תמיד לא משנה באיזה טורים אני, כל עוד לא הזזתי את הרגל כל הנסיעה?

כדרך אגב , מלא אנשים ששאלתי גם אנשי מקצוע פשוט היו המומים כשלא היה להם תשובה בשבילי.

בכל מקרה לא אותה כמות דלק תזרום למנוע בכל רגע נתון לאורך אותה הנסיעה, גם אם המצערת לא תזוז מילימטר ממקומה.

בזמן נסיעה במישור ובסל"ד 2500(לצורך העניין) אם אתה לא מזיז את המצערת כלל, מחשב ניהול המנוע יתן הוראה למערכת ההזרקה להזריק למנוע כמות דלק X בהתאמה לכמות האוויר שנכנס דרך פתח המצערת (מחשב המנוע בעזרת החיישנים שומר על יחס אופטימלי של תערובת אוויר/דלק).

כאשר אתה מגיע לעליה והמצערת עדיין נמצאת באותו המיפתח, כוח המנוע יפחת בהדרגה ואיתו הסל"ד ובזמן זה המנוע יינוק אליו פחות תערובת של דלק.
כעת המחשב (או אתה) יוריד הילוך כדי להתאימו לכוח המנוע והסל"ד שוב יעלה, ברגע נתון זה המנוע יינוק אליו יותר תערובת של דלק.

ובקיצור, כאשר סל"ד המנוע משתנה/ים בזמן הנסיעה, גם אם המצערת נעולה באותו מצב, צריכת הדלק תשתנה גם היא.

נערך לאחרונה על ידי mechtech : 15-11-12 ב 02:04.
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פיאט מעניינת רפי לין פיאט אספנות 1 10-07-11 10:06
שאלה מעניינת לגבי טיימינג (פספוס שן בטיימינג) eyaluriel פונטו - טכני 3 24-02-11 10:34
פיאט קופה מעניינת!!!!! פיאט כללי 2 08-12-06 15:28
שאלה מעניינת פורום הגראז' 4 05-05-06 10:33


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 09:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד