מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שבוע מכירות בצפון, סוכות 2007
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אחרי ווקס ראשון !!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו SX75 בפוטושופ
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 12-06-13, 12:55   #1
יונתן-30
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2012
מיקום: נצרת עילית
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 9
פתרון לבעיית הרעשים , חריקות דוושת קלאץ' - פונטו ספייס

המידע שמובא כאן הוא בערבון מוגבל מאוד ולא נכתב ע"י איש מקצוע
לכן כל העושה שימוש במידע זה עושה זאת על אחריותו האישית בלבד .

בעיית הרעשים / חריקות מדוושת המצמד היא בעייה מוכרת בפיאט פונטו ספייס. בדר"כ שומעים את החריקות בימי הקיץ החמים , ציר דוושת הקלאץ' ( שזה בעצם גם הציר של דוושת הבלם ) עשוי פלסטיק כמו גם הדוושה עצמה . עם הזמן הגריז שעל הציר מתייבש ומתחילים חריקות ורעשים. על מנת להפסיק את החריקות יש לגרז את הציר .

לפני שאתם מתחילם בעבודה רצוי שתהיו בטוחים שהחריקות שאתם שומעים אכן מגיעות מהדוושה ! יש רעשים שעלולים להישמע לכם כאילו מגיעים מאיזור הדוושות אבל בעצם הם מגיעים מאחד מחלקי המצמד . כשאתם שומעים את החריקות תעמדו במקום שקט תפתחו את דלת הנהג לחצו על הדוושה ותאזינו אם הרעשים באמת מגיעים מתוך הרכב ולא מבחוץ !
( למרות שיכול להיות שהרעשים גם מהדוושה וגם מהצמצד )


מנסיון שלי, שימוש בספרי סיליקון או גירוז הציר בלי לפרק אותו לא פותר את הבעייה לטווח ארוך .

הדרך שאני מביא פה לגירוז הציר היא הדרך היותר פשוטה כך שלא מוציאים לגמרי את הציר .

הדברים שעליכם להכין בטרם פירוק ציר הדוושה :
1 . פנס כלשהו שמאיר שטח , אולי פנס פלואורסנט כמו של הפסקות חשמל .( האיזור די חשוך גם באור יום ) .
2 . מראה קטנה .
3 . תכינו לעצמכם שעה פנויה לביצוע העבודה .
( אפשר לסיים את זה גם ב- 20 דקות )
4 . כדאי איזה שטיח לרגליים .
5 . גריז : עדיפות לגריז שמיועד לגירוז חלקי פלסטיק . בגריז רגיל יש תוצרי נפט ולפי מה שידוע לי זה מזיק לפלסטיק למרות שיכול להיות שגם זה יפתור את הבעייה .
אני קניתי באי ביי גריז לבן לחלקי פלסטיק :
DOW MOLYKOTE EM-30L Synthetic PAO Grease for Plastics תעתיקו ותעשו חיפוש באי ביי.
לפי מה שידוע לי גם פיאט משתמשים בגריז לבן כלשהו , אתם תשימו לב לשאריות גריז לבן כשתפרקו את הציר .
( לא כל גריז לבן הוא לחלקי פלסטיק )

איזור הדוושות הוא איזור בעייתי בגישה אליו לכן לא הכי קל לעבוד שם . ראשית יש לשלוף את הקליפס שתופס את ציר הדוושות בצידו הימיני ( מתואר בתמונה אם כי במטושטש , כשתביטו לאיזור תבינו על מה אני מדבר ) הגישה אליו קצת בעייתית כי הוא יושב צמוד לקופלינג (ציר טלסקופי שמעביר תנועה סיבובית מהמוט הגה למסרק ההגה) את הקליפס שולפים כאשר מרימים מעט לשונית אחת של החלק המתפצל שלו ודחיפת הקליפס לצידו הנגדי . לאחר הוצאת הקליפס מישכו את הציר לאט מצידו השמאלי ( אפשר להתחיל עם מברג ), בעדינות זה פלסטיק. תוציאו אותו כך שיבלוט החוצה 10 ס"מ, ולא יותר מזה !!! לא מוציאים לגמרי את הציר !!! לכן יש לעשות את זה לאט ולהפעיל מעט כוח כדי לא לשלוף אותו בטעות לגמרי .( הוצאת הציר לגמרי אפשרית אבל מצריכה שיטה אחרת כי אז קשה מאוד להחזיר אותו !!! וגם יש אפשרות שקפיץ מחזיר דוושה יתנתק ממקומו שגם אותו זה די מטרד להחזיר ) שימו לב שהדוושות פחות או יותר במקומן ולא זזו . עכשיו תגרזו את הציר מסביבו, בחלקו הבולט החוצה , תגרזו גם עם מקל צמר גפן (או משהו יותר ארוך ) מצד ימין של הדוושות בתוך הפיר שהציר יושב, תגרזו בין צידי הדוושה איפה שהציר יושב, יש שם בוקסות פלסטיק כאלו, תדחפו שם גריז עם מברג או משהו ( מנה נדיבה ) ואם תצליחו מכל כיוון זה טוב .

תחזירו את הציר באותה הדרך שהוצאתם אותו, הדוושות טיפה זזו ממקומן לאחר הוצאת הציר לכן בהחזרת הציר תכוונו אותן ככה שהציר יכנס ... לאחר הכנסת הציר יש להחזיר את הקליפס .

תפסו כל דוושה לחוד ( גם דוושת הבלם וגם דוושת הקלאץ' ) ונסו להזיז אותן ליראות שאכן הציר עובר דרכן ותופס אותן ככה שהן לא זזות ממקומן .

תלחצו כמה פעמים על דוושת הקלאץ' וגם על דוושת הבלם . הייתי מציע עשרה פעמים !

עכשיו נגמרו הצקצוקים הרועשים .

מצורפות כמה תמונות

עדכון : יש סיכוי שהרעש גם יכול לבוא מנקודת החיבור בין דוושת הקלאץ'
למשאבת קלאץ' עליונה ( מן מוט מתכת שיוצא מתחת לדוושה )
קצה מוט המתכת הוא עגול והוא מחובר לדוושה עם קליפס שניתן לפרקו
מהצד העליון של הדוושה.. בכל אופן צריך לגרז את נקודת החיבור של
המוט לדוושה ( עם אותו הגריז ).. אפשר לנסות לעשות את זה עם קיסם ארוך
ומראה, להכניס את הקיסם מתחת לדוושה ולגרז ..או לפרק
את הקליפס .. ( מתואר בתמונה 9 )


 
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  1.JPG
צפיות: 1258
גודל:  102.0 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2.JPG
צפיות: 979
גודל:  59.1 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  3.JPG
צפיות: 966
גודל:  80.1 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  5.jpg
צפיות: 849
גודל:  147.8 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  6.JPG
צפיות: 917
גודל:  16.8 KB  

לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  7.JPG
צפיות: 932
גודל:  51.2 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  8.JPG
צפיות: 926
גודל:  26.6 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  4.jpg
צפיות: 1505
גודל:  86.1 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  9.JPG
צפיות: 1015
גודל:  30.3 KB  

נערך לאחרונה על ידי יונתן-30 : 25-11-15 ב 00:02.
יונתן-30 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 12-06-13, 13:11   #2
chesh
Senior Member
 
האווטאר של chesh
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
אף פעם לא הבנתי למה עשו את זה את כל המשאבות האלו והציר
בדור 1 אין שום משאבות ושום דבר לא יכול להתעייף.

למה עשו את כל עניין הציר הזה והמשאבות מפלסטיק של המצמד?
חבר אכל מירורים עם תקיעות קלאץ' שלא חוזר, החליף את המשאבה למשאבה ממתכת והבעיה נעלמה.

מה הם נותנות המשאבות האלה? יותר רכות למצמד?
chesh מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-06-13, 13:21   #3
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
גרוז ציר הדוושות

הסבר יפה ותמציתי וכל הכבוד על ההשקעה בתמונות והרצון לשתף ולהסביר.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-06-13, 15:38   #4
KRAFT
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: PUNTO MK2 ELX
הודעות: 73
מצויין! בדיוק חיפשתי מדריך כזה.

השאלה שלי היא האם בטעות אפשר לגרום נזק בתהליך הפרוק. והאם יש סיכוי שההקליפס הקטן ילך לאיבוד (בתוך כל מיני חללים שיש באזור) תוך כדי עבודה. והאם קל לפרק ולהרכיב מחדש את הקליפס.
KRAFT מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-06-13, 17:35   #5
KRAFT
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: PUNTO MK2 ELX
הודעות: 73
הלכתי לראות אצלי ברכב האם קל או קשה לפרק. נראה שהמקום עם גישה גרועה ביותר.
האם הקליפס נשאר במקום לאחר שפותחים אותו? נראה לי שאם הוא נופל - להחזיר אותו זו משימה בלתי אפשרית.
KRAFT מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-06-13, 01:09   #6
stashayat
Member
 
האווטאר של stashayat
 
תאריך הצטרפות: Mar 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס ELX
הודעות: 31
כל הכבוד!!! אני אנסה אצלי, מצטרף לשאלה למה צריך בכלל את המשאבות כי הדור הקודם אין אותם והכל עובד טוב, אשמח להסבר???
stashayat מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-06-13, 14:55   #7
Nuker
Senior Member
 
האווטאר של Nuker
 
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
יופי של מדריך תודה רבה, רבים מאיתנו סובלים מזה,

אתה מגרז בעצם את הציר הלבן ואת התעלה שבה הוא ממוקם?,כלומר החיכוך עם הציר גורם לרעש?

כמה זמן עבר מאז שגירזת, האם הפיתרון הוא לטווח ארוך?
Nuker מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-06-13, 16:17   #8
m1011409
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס 8V
הודעות: 420
נשמע מצוין! אולי סוף סוף יהיה פיתרון נורמאלי לרעשים המעצבנים האלו..
כשיהיה לי קצת זמן אזמין את הגריז ואנסה לעשות זאת.

באמת מעניין לכמה זמן זה יעיל.

יונתן-30 - תודה רבה על ההשקעה ביצירת המדריך המצולם וההסברים!
m1011409 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-06-13, 17:38   #9
KRAFT
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: PUNTO MK2 ELX
הודעות: 73
האם עוד מישהו ניסה? האם זה מחזיק לאורך זמן ושווה את המאמץ?
KRAFT מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-06-13, 12:04   #10
Nuker
Senior Member
 
האווטאר של Nuker
 
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
רציתי לבצע את זה היום אך הגישה מאוד בעייתית
(במיוחד בשבילי כי הרמקול של הדיבורית מותקן אצלי בדיוק על הטבעת שליד הקלאץ',כדי להגיע לציר הייתי צריך להוריד את זה)
לכן מה שעשיתי זה לקחתי מזרק קטן שהיה לי מילאתי אותו בגריז וזלפתי לתוך החריצים משני צידי הקלאץ' בציר.., קצת פימפומים והחריקות פסקו...
אני מאמין שזה מאד זמני אני מהמר על חודש במקרה המצויין
אבל זה לקח לי 60 שניות ולא 60 דקות (לדעתי היה לוקח אף יותר)

אם זה ממש לא יעזור והחריקות ישובו תוך פחות משבועיים אעדכן.

נערך לאחרונה על ידי Nuker : 28-06-13 ב 12:07.
Nuker מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פתרון לבעיית הרעשים בחלק האחורי של הרכב - פונטו ספייס יונתן-30 פונטו - טכני 5 29-04-12 22:13
בעיה מוזרה (פלאגים, פילטר דלק, דוושת בלם, פונטו ספייס) YOSI-BR פונטו - טכני 16 09-04-10 02:52
פתרון לבעיית הקרטועים וגם בעניין עבודה לא נקייה של המנוע | אונו, 94' S70 הזרקה Liber אונו - טכני 13 17-06-09 17:29
תקלה במערכת הזרקה פונטו ספייס 03elx +פתרון yariv פונטו - טכני 2 10-11-07 13:26
פתרון לבעיית הטורים הלא יציבים בספייס ורשמים מהמוסך המרכזי פורום הגראז' 7 19-05-07 13:22


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:19.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד