![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2012
מיקום: נצרת עילית
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 9
|
פתרון לבעיית הרעשים , חריקות דוושת קלאץ' - פונטו ספייס
המידע שמובא כאן הוא בערבון מוגבל מאוד ולא נכתב ע"י איש מקצוע לכן כל העושה שימוש במידע זה עושה זאת על אחריותו האישית בלבד . בעיית הרעשים / חריקות מדוושת המצמד היא בעייה מוכרת בפיאט פונטו ספייס. בדר"כ שומעים את החריקות בימי הקיץ החמים , ציר דוושת הקלאץ' ( שזה בעצם גם הציר של דוושת הבלם ) עשוי פלסטיק כמו גם הדוושה עצמה . עם הזמן הגריז שעל הציר מתייבש ומתחילים חריקות ורעשים. על מנת להפסיק את החריקות יש לגרז את הציר . לפני שאתם מתחילם בעבודה רצוי שתהיו בטוחים שהחריקות שאתם שומעים אכן מגיעות מהדוושה ! יש רעשים שעלולים להישמע לכם כאילו מגיעים מאיזור הדוושות אבל בעצם הם מגיעים מאחד מחלקי המצמד . כשאתם שומעים את החריקות תעמדו במקום שקט תפתחו את דלת הנהג לחצו על הדוושה ותאזינו אם הרעשים באמת מגיעים מתוך הרכב ולא מבחוץ ! ( למרות שיכול להיות שהרעשים גם מהדוושה וגם מהצמצד )מנסיון שלי, שימוש בספרי סיליקון או גירוז הציר בלי לפרק אותו לא פותר את הבעייה לטווח ארוך . הדרך שאני מביא פה לגירוז הציר היא הדרך היותר פשוטה כך שלא מוציאים לגמרי את הציר . הדברים שעליכם להכין בטרם פירוק ציר הדוושה : 1 . פנס כלשהו שמאיר שטח , אולי פנס פלואורסנט כמו של הפסקות חשמל .( האיזור די חשוך גם באור יום ) . DOW MOLYKOTE EM-30L Synthetic PAO Grease for Plastics תעתיקו ותעשו חיפוש באי ביי.2 . מראה קטנה . 3 . תכינו לעצמכם שעה פנויה לביצוע העבודה . ( אפשר לסיים את זה גם ב- 20 דקות ) 4 . כדאי איזה שטיח לרגליים . 5 . גריז : עדיפות לגריז שמיועד לגירוז חלקי פלסטיק . בגריז רגיל יש תוצרי נפט ולפי מה שידוע לי זה מזיק לפלסטיק למרות שיכול להיות שגם זה יפתור את הבעייה . אני קניתי באי ביי גריז לבן לחלקי פלסטיק : לפי מה שידוע לי גם פיאט משתמשים בגריז לבן כלשהו , אתם תשימו לב לשאריות גריז לבן כשתפרקו את הציר . ( לא כל גריז לבן הוא לחלקי פלסטיק ) איזור הדוושות הוא איזור בעייתי בגישה אליו לכן לא הכי קל לעבוד שם . ראשית יש לשלוף את הקליפס שתופס את ציר הדוושות בצידו הימיני ( מתואר בתמונה אם כי במטושטש , כשתביטו לאיזור תבינו על מה אני מדבר ) הגישה אליו קצת בעייתית כי הוא יושב צמוד לקופלינג (ציר טלסקופי שמעביר תנועה סיבובית מהמוט הגה למסרק ההגה) את הקליפס שולפים כאשר מרימים מעט לשונית אחת של החלק המתפצל שלו ודחיפת הקליפס לצידו הנגדי . לאחר הוצאת הקליפס מישכו את הציר לאט מצידו השמאלי ( אפשר להתחיל עם מברג ), בעדינות זה פלסטיק. תוציאו אותו כך שיבלוט החוצה 10 ס"מ, ולא יותר מזה !!! לא מוציאים לגמרי את הציר !!! לכן יש לעשות את זה לאט ולהפעיל מעט כוח כדי לא לשלוף אותו בטעות לגמרי .( הוצאת הציר לגמרי אפשרית אבל מצריכה שיטה אחרת כי אז קשה מאוד להחזיר אותו !!! וגם יש אפשרות שקפיץ מחזיר דוושה יתנתק ממקומו שגם אותו זה די מטרד להחזיר ) שימו לב שהדוושות פחות או יותר במקומן ולא זזו . עכשיו תגרזו את הציר מסביבו, בחלקו הבולט החוצה , תגרזו גם עם מקל צמר גפן (או משהו יותר ארוך ) מצד ימין של הדוושות בתוך הפיר שהציר יושב, תגרזו בין צידי הדוושה איפה שהציר יושב, יש שם בוקסות פלסטיק כאלו, תדחפו שם גריז עם מברג או משהו ( מנה נדיבה ) ואם תצליחו מכל כיוון זה טוב . תחזירו את הציר באותה הדרך שהוצאתם אותו, הדוושות טיפה זזו ממקומן לאחר הוצאת הציר לכן בהחזרת הציר תכוונו אותן ככה שהציר יכנס ... לאחר הכנסת הציר יש להחזיר את הקליפס . תפסו כל דוושה לחוד ( גם דוושת הבלם וגם דוושת הקלאץ' ) ונסו להזיז אותן ליראות שאכן הציר עובר דרכן ותופס אותן ככה שהן לא זזות ממקומן . תלחצו כמה פעמים על דוושת הקלאץ' וגם על דוושת הבלם . הייתי מציע עשרה פעמים ! עכשיו נגמרו הצקצוקים הרועשים . מצורפות כמה תמונות עדכון : יש סיכוי שהרעש גם יכול לבוא מנקודת החיבור בין דוושת הקלאץ' למשאבת קלאץ' עליונה ( מן מוט מתכת שיוצא מתחת לדוושה ) קצה מוט המתכת הוא עגול והוא מחובר לדוושה עם קליפס שניתן לפרקו מהצד העליון של הדוושה.. בכל אופן צריך לגרז את נקודת החיבור של המוט לדוושה ( עם אותו הגריז ).. אפשר לנסות לעשות את זה עם קיסם ארוך ומראה, להכניס את הקיסם מתחת לדוושה ולגרז ..או לפרק את הקליפס .. ( מתואר בתמונה 9 ) נערך לאחרונה על ידי יונתן-30 : 25-11-15 ב 00:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
אף פעם לא הבנתי למה עשו את זה את כל המשאבות האלו והציר
בדור 1 אין שום משאבות ושום דבר לא יכול להתעייף. למה עשו את כל עניין הציר הזה והמשאבות מפלסטיק של המצמד? חבר אכל מירורים עם תקיעות קלאץ' שלא חוזר, החליף את המשאבה למשאבה ממתכת והבעיה נעלמה. מה הם נותנות המשאבות האלה? יותר רכות למצמד? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
גרוז ציר הדוושות
הסבר יפה ותמציתי וכל הכבוד על ההשקעה בתמונות והרצון לשתף ולהסביר.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Member
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: PUNTO MK2 ELX
הודעות: 73
|
מצויין! בדיוק חיפשתי מדריך כזה.
השאלה שלי היא האם בטעות אפשר לגרום נזק בתהליך הפרוק. והאם יש סיכוי שההקליפס הקטן ילך לאיבוד (בתוך כל מיני חללים שיש באזור) תוך כדי עבודה. והאם קל לפרק ולהרכיב מחדש את הקליפס. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Member
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: PUNTO MK2 ELX
הודעות: 73
|
הלכתי לראות אצלי ברכב האם קל או קשה לפרק. נראה שהמקום עם גישה גרועה ביותר.
האם הקליפס נשאר במקום לאחר שפותחים אותו? נראה לי שאם הוא נופל - להחזיר אותו זו משימה בלתי אפשרית. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Member
תאריך הצטרפות: Mar 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס ELX
הודעות: 31
|
כל הכבוד!!! אני אנסה אצלי, מצטרף לשאלה למה צריך בכלל את המשאבות כי הדור הקודם אין אותם והכל עובד טוב, אשמח להסבר???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
|
יופי של מדריך תודה רבה, רבים מאיתנו סובלים מזה,
אתה מגרז בעצם את הציר הלבן ואת התעלה שבה הוא ממוקם?,כלומר החיכוך עם הציר גורם לרעש? כמה זמן עבר מאז שגירזת, האם הפיתרון הוא לטווח ארוך? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס 8V
הודעות: 420
|
נשמע מצוין! אולי סוף סוף יהיה פיתרון נורמאלי לרעשים המעצבנים האלו..
כשיהיה לי קצת זמן אזמין את הגריז ואנסה לעשות זאת. באמת מעניין לכמה זמן זה יעיל. יונתן-30 - תודה רבה על ההשקעה ביצירת המדריך המצולם וההסברים! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Member
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: PUNTO MK2 ELX
הודעות: 73
|
האם עוד מישהו ניסה? האם זה מחזיק לאורך זמן ושווה את המאמץ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
|
רציתי לבצע את זה היום אך הגישה מאוד בעייתית
(במיוחד בשבילי כי הרמקול של הדיבורית מותקן אצלי בדיוק על הטבעת שליד הקלאץ',כדי להגיע לציר הייתי צריך להוריד את זה) לכן מה שעשיתי זה לקחתי מזרק קטן שהיה לי מילאתי אותו בגריז וזלפתי לתוך החריצים משני צידי הקלאץ' בציר.., קצת פימפומים והחריקות פסקו... אני מאמין שזה מאד זמני אני מהמר על חודש במקרה המצויין אבל זה לקח לי 60 שניות ולא 60 דקות (לדעתי היה לוקח אף יותר) אם זה ממש לא יעזור והחריקות ישובו תוך פחות משבועיים אעדכן. נערך לאחרונה על ידי Nuker : 28-06-13 ב 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
פתרון לבעיית הרעשים בחלק האחורי של הרכב - פונטו ספייס | יונתן-30 | פונטו - טכני | 5 | 29-04-12 22:13 |
בעיה מוזרה (פלאגים, פילטר דלק, דוושת בלם, פונטו ספייס) | YOSI-BR | פונטו - טכני | 16 | 09-04-10 02:52 |
פתרון לבעיית הקרטועים וגם בעניין עבודה לא נקייה של המנוע | אונו, 94' S70 הזרקה | Liber | אונו - טכני | 13 | 17-06-09 17:29 |
תקלה במערכת הזרקה פונטו ספייס 03elx +פתרון | yariv | פונטו - טכני | 2 | 10-11-07 13:26 |
פתרון לבעיית הטורים הלא יציבים בספייס ורשמים מהמוסך המרכזי | פורום הגראז' | 7 | 19-05-07 13:22 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד