![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
![]() |
#1 | |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2011
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו HGT
הודעות: 439
|
האלן יש לי שאלה בקשר לחישן קראנק
יש לי HGT 2002 החלפתי היום שני חישני חמצן לפי תקלה שהמחשב הראה לי הייתה לי עוד תקלה של נפילות טורים לפעמים ניקיתי בית מצערת ועשיתי אינפוזיה לרכב וזה עזר מעט ותאמת שהיום לאחר שהוחלפו החיישני חמצן כמעט ולא היו נפילות אז חשבתי אולי לנקות את חיישן הקראנק אבל אין לי שמץ איפה הוא נמצא ואך לנקות אותו אשמח להכוונה
ועוד שאלה קטנה במקום שאני יפתח עוד נושא חדש האם צריכת דלק 8.4 ל10 זה הגיוני בעיר בנסיעה רגועה? בכביש מהיר הצריכה הגיעה לי היום ל18 קמ לליטר תודה איתי. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 567
|
בעניין חיישן קרנק דובר על כך בפורום. חיפוש יניב לך תוצאות.
בעניין צריכת דלק: אם מחוץ לעיר זה עושה לך 1:18 אז צריכת דלק תקינה. אם צריכת דלק שלך בתור העיר גבוהה, אז זה בגלל צורת הנהיגה שלך/תנאי שטח/ פקקים וכו'... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
אני מקווה שאולי זה יעזור קצת.
חיישן הקראנק (CPS (Crankshaft Position Sensor שנקרא גם Top Dead Center) TDC סנסור), "אומר" ליחידת הבקרה (ECU) מתי הבוכנה בצילינדר מס' 1 נמצאת בנקודה מתה עליונה (נמ"ע) וה-ECU מתזמן/ת את מער' ההצתה וההזרקה בהתאם. החיישן נמצא בחזית הפולי של הקראנקשפט (הפולי נקרא גם בשם phonic wheel), את חציו הפנימי של הפולי מקיפות שיניים כשמתוכן "חסרות" שתי שיניים. החיישן יודע למדוד שדות אלקטרומגנטיים, והערך החשמלי הנמדד ע"י החיישן משתנה בכל פעם ששן עוברת בסמוך אליו והמקום מחוסר השיניים נותן ערך יחודי המצביע על נמ"ע. ישנם מנועים שבפולי יש מגנט בעל ערך מיוחד שנותן פולס יחודי המצביע על נמ"ע. חיישן קראנק תקול יכול לגרום לכך שהמנוע יקרטע או לא יתניע כלל. אפשר למדוד את התנגדות החיישן בעזרת רב מודד (מולטימטר) כאשר הוא מפורק: התנגדות חיישן קראנק דגמי MK1 ב-20 מעלות: 650-720 ohms התנגדות חיישן קראנק דגמי MK2 ב-20 מעלות: 1134-1386 ohms בדיקה נוספת- לנתק את קונקטור החיישן (כשהוא מורכב), לחבר אל החיישן רב מודד ולכוון אותו לזרם ישר DC בתחום מתח הכולל מיליוולט. לתת סטרטר ולראות אם המתח משתנה (בסיבוב הקראנק עם ראצ'ט אפשר לראות שינוי במתח המופיע בצג בכל פעם שאחת השיניים חולפות על פני החיישן). בדיקה מדוייקת במוסך כמובן נעשית ע"י סורק או אוסילוסקופ הבודק את תדירות הפולס החשמלי והפיק של מתח החיישן. אמור לתת קריאה עם תדירות בצורת גל מרובע נקי עם פיק מתח קבוע. (אם יש חיישן רזרבי להצלבה, כמובן הפתרון האידיאלי). חשוב שהמרווח בין החיישן לשיניים יהיה מדוייק: מדידה בעזרת מד עלים מרחק שבין 0.5-1.5 מ"מ. בכל מקרה לא יזיק לנקות, אם מצטבר לכלוך על החיישן הוא עלול לזייף, אפשר לנקות את החיישן עם מברשת וספריי ניקוי (אפשר להיעזר גם ב-DW-40), להימנע מהתזה על חלקי פלסטיק וגומי או לנקות אח"כ את החומר עם סמרטוט לח. רצוי לבדוק את החוטים, הקונקטור ואת המגעים ולנקות עם ספריי ניקוי מגעים. כמו כן לבדוק שהחיישן או התושבת לא נשברו או שהבורג משוחרר. מיקום חיישן הקראנק תמונת תקריב
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת נערך לאחרונה על ידי mechtech : 18-02-12 ב 23:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
חיישן קרנק תקול הרכב לא יניע בד"כ שהרכב חם
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2011
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו HGT
הודעות: 439
|
הצריכת דלק שלי לא עוברת את ה11 עכשיו בכביש מהיר בנסיעה רגועה ביותר לא עובר את 2500 סלד על 90 100 קמש נראה לי שמשו לא תקין בצריכת דלק. עכשיו לגבי החיישן אני רוצה בכול מיקרה לנקות אותו האוטו מניע לי בקלות גם כשהוא חם וגם כשהוא קר לא הבנתי כול כך איפה הוא נמצא אשמח לקבל עוד טיפה פירוט לגבי מיקומו אם אפשר תמונה בגדול יותר של כול המנוע שאני ידע באיזה כיוון הוא נמצא.
תודה איתי. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
בכיוון החץ בפנים למטה
עוד תמונה כששיפצתי ראש מנוע, אתה לא צריך לפרק ראש ![]() במבט מתחת לרכב אם הרכב מטופל במוסך ואת החיישנים שכתבת שהחלפת החליף המוסך, רצוי שתבקש מהם לבדוק גם את חיישן הקראנק. אלא אם כן אתה מטפל ברכב לבדך וזה כבר עניין אחר. בטיפולים המחייבים כיוונים ברכיבים "רגישים" כמו חיישנים ורכיבים אלקטרוניים הדורשים מכשור מתקדם ולא החלפה של רכיבים מכניים פשוטים, רצוי לכל הפחות לעבוד עם ספרות טכנית כדי למנוע סיבוכים.
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת נערך לאחרונה על ידי mechtech : 18-02-12 ב 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
שאלה בקשר לחישן חמצן (למדה) | מאפיונר | פונטו - טכני | 3 | 01-02-12 23:43 |
נזילת מים מחישן חום מנוע | YAKOV | פונטו - טכני | 1 | 12-07-11 15:02 |
נתפס הבלם ( הברקס ) | אלי_בוני | פונטו - טכני | 11 | 29-04-09 05:17 |
נורת ברקס דולקת - (לא של הבלם יד) | תומר | טמפרה - טכני | 7 | 21-07-08 15:17 |
רעידות בדוושת הבלם | פורום הגראז' | 1 | 24-11-06 17:13 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד