מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my nice spice *מתעדכן*
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

Magnifico Punto!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

החלפת ג'אנטים בפונטו ספייס שלי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 28-03-11, 01:40   #11
dodihob
מנהל
 
האווטאר של dodihob
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
הסבר קל:
Advantages of Iridium spark plug types

Due to the properties of Iridium, the spark plugs centre electrode can be made with a much smaller diameter than with platinum, Gold or gold palladium and copper/nickel types without sacrificing service life. The spark plugs potential difference is more concentrated at the tiny Iridium tip and hence less 'spark jump' voltage is required - this can be as much as 5,000 volts less than with standard plug types. Ignition is improved and less strain is placed on the ignition system. Benefits of improved ignition/combustion include better fuel economy, increased power/acceleration and especially better throttle response.
כמו כן, קראתי שבפלאג רגיל, בכל ניצוץ שהפלאג מייצר נהרס חלק מינאטורי של המתכת. בפלאג אירידיום יכול לההרס חלק אפסי עד כלום בכל ניצוץ, כך שאולי בהתחלת חיי הפלאגים לא יהיה הבדל בינייהם, אך לאחר שימוש ממושך יהיה הבדל בחוזק הניצוץ, וגם בהספק של וולטים שהקוייל יצטרך לספק לפלאג בשביל שהוא ייצר ניצוץ (כאשר בפלאג רגיל לאחר שימוש ממושך יתכן "missfire" כאשר הקוייל לא מספק לפלאג מספיק ניצוץ).
ועוד בנוסף על כך, הפלאגים אירידיום מחזיקים 100K, כלומר לא אצטרך להחליף עוד פלאגים עד שאמכור את הרכב. וגם בעוד 20K הפלאגים יוציאו ניצוץ איכותי, בעוד שפלאג רגיל שנשחק יוציא ניצוץ פחות איכותי, נקודה.
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual
"Low N' Slow"
dodihob מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 09:38   #12
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
צטט:
במקור פורסם על ידי ben_david7 צפה בהודעה
אני לא חושב שכאשר משלמים על משהו יותר כסף הוא למעשה יותר טוב.
בפונטו שלי יש כרגע פלאגים של NGK מה ההבדל בין שלי לבין שלך? (חוץ מהמחיר כמובן)

מה כבר יכול לקרוא לבוכנה של מזדה לנטיס בגלל פלאג זול ומעפן?? אולי כי הפלאג היה ישן והפסיק להצית? אני מחליף כל טיפול פלאגים ואף פעם לא נתקלתי בתקלה עם הפלאגים.

אולי תמונה או הסבר יעזרו לי להבין למה פלאג זול יותר פחות טוב מפלאג יקר יותר
ולמה פיצה יקרה טעימה יותר מפיצה זולה
כאשר יאיר הוא המורה שלך, לא פלא שאתה משתפר מיום ליום.
איש איש והבנתו. אחד מבין מקריאת חומר והשני מהניסיון.
אבל לא צריך לשכוח שאנו עוסקים בפיאט, ולא במכונית מירוץ.
ב- 180-200 ש"ח אפשר להחליף פלגים מתאימים מעל 4 פעמים. אני לא חושב שלנסוע 100K ק"מ עם פלגים, (אפילו שהם אירניום) זה מועיל במשהו למנוע.
הנזק לבוכנה שליאור מדבר עליו, לא נגרם מפלג בעייתי, אלא מתערובת עשירה במשך זמן ממושך.
אפרופו לפיצה, ברחובות פתחו לפני שנה דוכן פלפל גדול, הוא מוכר מנה+חמוצים חופשי ב-5 ש"ח.
בעוד שאר הדוכנים מוכרים מנה 15-18ש"ח.
אז שיהיה יום טוב לכולם.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 09:50   #13
Amit
חבר מועדון
 
האווטאר של Amit
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
ישנם מגוון סוגים - בוא נתאר את זה כך פלג טוב לא עולה 10 שקלים . הפלגים היעילים בשוק הם אירידיום \ופלטיניום . שניהם בעלי אלקטרודה דקה . - הפלטיניום שאגב אני רכשתי לרכבי טוב ל100000 מייל ואכן כבר עשו 20000 ללא סימני שחיקה במתכת .

פלג כזה הוזמן מחו"ל כתואם לפלג המקורי . ועלה כ 90 ש"ח לפלג - יקר יותר מאירידיום .

אני ממליץ להצמד להוראות יצרן בנוגע לגדם ולקחת רק פלאגים מחברות מוכרות .

עמית
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי ..

עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב ....
Amit מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 10:56   #14
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
עם כל הכבוד לא הייתי מייעץ להרכיב בפונטו דור ראשון, פלגים ב- 400 ש"ח.
אם כן, הלקוח היה בורח כל עוד נפשו בו.
20K ק"מ שעשית, הם לא אינדיקצייה.. כל פלג ב-10 ש"ח, יתפקד את מס' הק"מ שציינת.
הוראות יצרן אינם מתייחסות לפלגים אירידיום \ופלטיניום.
הנה ההוראות תקן אותי אם טעיתי.
דוד.
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  פלגים.JPG
צפיות: 967
גודל:  45.1 KB  
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 11:04   #15
Amit
חבר מועדון
 
האווטאר של Amit
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
אתה צודק אך הוראות אילו נכתבו לפני שנים רבות כאשר לא היו קיימים תחליפיים מתקדמים .
ההתאמה שאני ביצעתי לפלגים של הפלטינום נבדקו מול השוואות יצרן - כך שהתחליפיים מתאימים בדיוק למקורי - רק שהניצוץ מרוכז וחזק יותר,

אני מסכים איתך בנוגע לנתוני יצרן ועליך אני לא חולק . אך הנתון בשטח הוא שהפלגים תרמו רבות לנסיעה חלקה ולחיסכון בדלק .

400 ש"ח לפלגים - בהחלט לא לכל כיס .

עמית
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי ..

עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב ....
Amit מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 11:11   #16
Amit
חבר מועדון
 
האווטאר של Amit
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
הדגם שהרכבתי אם אני זוכר נכון הוא :
DCPR8EVX

ראו משוב מפורום אנגלי :

"original spark plugs was NGK DCPR8E-N(one head). Than I've put NGK DCPR8EKC(two heads) from Bravo 1.2 16V and I didn't saw any improvment with them. But before few days I've put NGK DCPR8EVX(with one platinum electrode) and my first impression is very good. Acceleration is better and much smouther. I also think thats fuel consumption is lower. My sugestion is go for them.
P.S. I've payed 38 euros for all 4 spark plugs."



עמית
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי ..

עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב ....
Amit מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 11:38   #17
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
צטט:
במקור פורסם על ידי Amit צפה בהודעה
אתה צודק אך הוראות אילו נכתבו לפני שנים רבות כאשר לא היו קיימים תחליפיים מתקדמים .
אני מסכים איתך בנוגע לנתוני יצרן ועליך אני לא חולק . אך הנתון בשטח הוא שהפלגים תרמו רבות לנסיעה חלקה ולחיסכון בדלק .

400 ש"ח לפלגים - בהחלט לא לכל כיס .

עמית
עוד תיקון קטן.
הוראות אלה עודכנו ונכתבו בשנת 2009.
"בהחלט לא לכל כיס" לזה בדיוק כיוונתי.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 12:21   #18
dodihob
מנהל
 
האווטאר של dodihob
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
צטט:
במקור פורסם על ידי davidmzr צפה בהודעה
ב- 180-200 ש"ח אפשר להחליף פלגים מתאימים מעל 4 פעמים. אני לא חושב שלנסוע 100K ק"מ עם פלגים, (אפילו שהם אירניום) זה מועיל במשהו למנוע.
דוד.
כנראה דילגת על החלק באנגלית, הפלאגים אירידיום דורשים עד ל-5,000 וולטים פחות לגרום לניצוץ, מה שגורם לפחות עומס לקויילים ועל מערכת ההצתה, כמו כן ניצוץ יותר טוב והצתה בחדר תבערה יותר טובה (תירגום חופשי).
לא התכוונתי שלסוע 100K עם אותו פלאגים מועיל במשהו (גם לא הגיוני) אבל גם לא יגרע עם הפלאגים האלה.
וזה שזה פיאט ולא מכונית מירוץ? אני מתאב את הגישה הזאתי. אז באותה גישה כל שיפור כל שהוא ברכב צריך להיות נעשה רק על רכב ספורט. זה שזה פיאט לא אומר שצריך לחפש את הדרך הזולה ביותר והחלקים הפשוטים ביותר.
פלאגים אירידיום לא עולים כל כך הרבה, הינו חלק שמתפקד יותר טוב מהרגיל ויותר אמין ממנו ובעיקרון גורם למנוע לעבוד יותר טוב.
אותו דבר עם פילטר אוויר פתוח, כאשר שואלים הגבות לנושא ישר זה לא מוסיף כוח וזה לא שווה, מה עם תגובת מצערת יותר טובה, והעובדה שהמנוע נושם יותר טוב? בשבילי זה היה מספיק להתקין אחד אצלי.
ועוד משהו, לא כל אחד מטפל ברכב בעצמו, ומודע למחירים הזולים של החלקים בחוץ, ההשוואה שלי הייתה מול מחיר הפלאגים במוסך ואכן משתלם (וכן אני עדיין לא משנה את דעתי אפילו אם הפלאגים 40 ש"ח).

ועמית, צר לי לאכזב אותך שהפלטינום פחות טוב מהאירידיום, בנוסף למה שיאמר בהמשך באירידיום ניתן גם לייצר אלקטרודה יותר קטנה = פחות צריכת וולטים ליצור ניצוץ - לעומת הפלטינום.
Until recently, platinum was considered the best material to use on the top of an electrode because of its durability. However, Iridium is 6 times harder, 8 times stronger, and has a melting point 1200 degrees higher than platinum. Put that into a harsh environment such as an engine piston chamber, and you have a spark plug that can resist wear much better than platinum
מאתר Denso.
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual
"Low N' Slow"

נערך לאחרונה על ידי dodihob : 28-03-11 ב 12:29.
dodihob מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 12:47   #19
Amit
חבר מועדון
 
האווטאר של Amit
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
לא חלקתי על איכות האירידיום . אך לפי מה שנאמר לי פלגים אירדיום לא עמידים לאורך זמן וצריך להחליף אותם כל 60000 מייל . בחירת הפלטיניום היתה רק בכדי לאפשר השקעה לטווח ארוך .
כ100000 מייל . וחיסכון בעלות .

אתה צודק לגבי התנגדות האירידיום נמוכה יותר ולכן עובדת במתח נמוך יותר . התנגדות הפלטינום זהה למקור .
עמית
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי ..

עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב ....

נערך לאחרונה על ידי Amit : 28-03-11 ב 12:53.
Amit מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 14:08   #20
ליאור23
Senior Member
 
האווטאר של ליאור23
 
תאריך הצטרפות: Mar 2010
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: z750L
הודעות: 1,538
טוב, עליך אי אפשר להגיד שאתה לא חושב לטווח הארוך. עם כל הכבוד לכל המכונאים פה אני לא ישים פלאג של עשר שקל אצלי ברכב*
__________________
יום שעובר ללא חיוך הוא יום מבוזבז
ליאור23 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
החלפת קלאץ לספייס ELX 2001 relezra פונטו - טכני 8 26-01-11 20:40
פלאגים קליין פונטו - טכני 7 13-02-10 11:53
פלאגים לפונטו ארילו פונטו - טכני 6 02-09-08 16:10
החלפת מצתים לספייס 2001 aflalo פונטו - טכני 1 30-03-08 21:51
אונו - החלפת פלאגים פורום הגראז' 10 01-02-07 09:06


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:44.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד