מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו המתוקה שלי אחרי פינוק של סוף שבוע.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אונו שנת 94
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אחרי פוליש ווקס מתיש


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 28-03-11, 00:07   #1
ben_david7
Senior Member
 
האווטאר של ben_david7
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פונטו 1.1 , פגו' 306
הודעות: 455
צטט:
במקור פורסם על ידי ליאור23 צפה בהודעה
סך הכל פלאג... דווקא חשבתי שאתה עם ראש על הכתפיים, אם הייתה לי תמונה הייתי מראה לך מה קרה לבוכנה של מזדה לנטיס בגלל פלאג זול ומעפן.
וערן מדבר על אירדיום, 180 ש''ח זה כלום כסף בשביל פלאגים כאלה.
אני לא חושב שכאשר משלמים על משהו יותר כסף הוא למעשה יותר טוב.
בפונטו שלי יש כרגע פלאגים של NGK מה ההבדל בין שלי לבין שלך? (חוץ מהמחיר כמובן)

מה כבר יכול לקרוא לבוכנה של מזדה לנטיס בגלל פלאג זול ומעפן?? אולי כי הפלאג היה ישן והפסיק להצית? אני מחליף כל טיפול פלאגים ואף פעם לא נתקלתי בתקלה עם הפלאגים.

אולי תמונה או הסבר יעזרו לי להבין למה פלאג זול יותר פחות טוב מפלאג יקר יותר
ולמה פיצה יקרה טעימה יותר מפיצה זולה
__________________
שהדוושה בריצפה הלב בתקרה!
ben_david7 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 01:40   #2
dodihob
מנהל
 
האווטאר של dodihob
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
הסבר קל:
Advantages of Iridium spark plug types

Due to the properties of Iridium, the spark plugs centre electrode can be made with a much smaller diameter than with platinum, Gold or gold palladium and copper/nickel types without sacrificing service life. The spark plugs potential difference is more concentrated at the tiny Iridium tip and hence less 'spark jump' voltage is required - this can be as much as 5,000 volts less than with standard plug types. Ignition is improved and less strain is placed on the ignition system. Benefits of improved ignition/combustion include better fuel economy, increased power/acceleration and especially better throttle response.
כמו כן, קראתי שבפלאג רגיל, בכל ניצוץ שהפלאג מייצר נהרס חלק מינאטורי של המתכת. בפלאג אירידיום יכול לההרס חלק אפסי עד כלום בכל ניצוץ, כך שאולי בהתחלת חיי הפלאגים לא יהיה הבדל בינייהם, אך לאחר שימוש ממושך יהיה הבדל בחוזק הניצוץ, וגם בהספק של וולטים שהקוייל יצטרך לספק לפלאג בשביל שהוא ייצר ניצוץ (כאשר בפלאג רגיל לאחר שימוש ממושך יתכן "missfire" כאשר הקוייל לא מספק לפלאג מספיק ניצוץ).
ועוד בנוסף על כך, הפלאגים אירידיום מחזיקים 100K, כלומר לא אצטרך להחליף עוד פלאגים עד שאמכור את הרכב. וגם בעוד 20K הפלאגים יוציאו ניצוץ איכותי, בעוד שפלאג רגיל שנשחק יוציא ניצוץ פחות איכותי, נקודה.
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual
"Low N' Slow"
dodihob מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 09:38   #3
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
צטט:
במקור פורסם על ידי ben_david7 צפה בהודעה
אני לא חושב שכאשר משלמים על משהו יותר כסף הוא למעשה יותר טוב.
בפונטו שלי יש כרגע פלאגים של NGK מה ההבדל בין שלי לבין שלך? (חוץ מהמחיר כמובן)

מה כבר יכול לקרוא לבוכנה של מזדה לנטיס בגלל פלאג זול ומעפן?? אולי כי הפלאג היה ישן והפסיק להצית? אני מחליף כל טיפול פלאגים ואף פעם לא נתקלתי בתקלה עם הפלאגים.

אולי תמונה או הסבר יעזרו לי להבין למה פלאג זול יותר פחות טוב מפלאג יקר יותר
ולמה פיצה יקרה טעימה יותר מפיצה זולה
כאשר יאיר הוא המורה שלך, לא פלא שאתה משתפר מיום ליום.
איש איש והבנתו. אחד מבין מקריאת חומר והשני מהניסיון.
אבל לא צריך לשכוח שאנו עוסקים בפיאט, ולא במכונית מירוץ.
ב- 180-200 ש"ח אפשר להחליף פלגים מתאימים מעל 4 פעמים. אני לא חושב שלנסוע 100K ק"מ עם פלגים, (אפילו שהם אירניום) זה מועיל במשהו למנוע.
הנזק לבוכנה שליאור מדבר עליו, לא נגרם מפלג בעייתי, אלא מתערובת עשירה במשך זמן ממושך.
אפרופו לפיצה, ברחובות פתחו לפני שנה דוכן פלפל גדול, הוא מוכר מנה+חמוצים חופשי ב-5 ש"ח.
בעוד שאר הדוכנים מוכרים מנה 15-18ש"ח.
אז שיהיה יום טוב לכולם.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 12:21   #4
dodihob
מנהל
 
האווטאר של dodihob
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
צטט:
במקור פורסם על ידי davidmzr צפה בהודעה
ב- 180-200 ש"ח אפשר להחליף פלגים מתאימים מעל 4 פעמים. אני לא חושב שלנסוע 100K ק"מ עם פלגים, (אפילו שהם אירניום) זה מועיל במשהו למנוע.
דוד.
כנראה דילגת על החלק באנגלית, הפלאגים אירידיום דורשים עד ל-5,000 וולטים פחות לגרום לניצוץ, מה שגורם לפחות עומס לקויילים ועל מערכת ההצתה, כמו כן ניצוץ יותר טוב והצתה בחדר תבערה יותר טובה (תירגום חופשי).
לא התכוונתי שלסוע 100K עם אותו פלאגים מועיל במשהו (גם לא הגיוני) אבל גם לא יגרע עם הפלאגים האלה.
וזה שזה פיאט ולא מכונית מירוץ? אני מתאב את הגישה הזאתי. אז באותה גישה כל שיפור כל שהוא ברכב צריך להיות נעשה רק על רכב ספורט. זה שזה פיאט לא אומר שצריך לחפש את הדרך הזולה ביותר והחלקים הפשוטים ביותר.
פלאגים אירידיום לא עולים כל כך הרבה, הינו חלק שמתפקד יותר טוב מהרגיל ויותר אמין ממנו ובעיקרון גורם למנוע לעבוד יותר טוב.
אותו דבר עם פילטר אוויר פתוח, כאשר שואלים הגבות לנושא ישר זה לא מוסיף כוח וזה לא שווה, מה עם תגובת מצערת יותר טובה, והעובדה שהמנוע נושם יותר טוב? בשבילי זה היה מספיק להתקין אחד אצלי.
ועוד משהו, לא כל אחד מטפל ברכב בעצמו, ומודע למחירים הזולים של החלקים בחוץ, ההשוואה שלי הייתה מול מחיר הפלאגים במוסך ואכן משתלם (וכן אני עדיין לא משנה את דעתי אפילו אם הפלאגים 40 ש"ח).

ועמית, צר לי לאכזב אותך שהפלטינום פחות טוב מהאירידיום, בנוסף למה שיאמר בהמשך באירידיום ניתן גם לייצר אלקטרודה יותר קטנה = פחות צריכת וולטים ליצור ניצוץ - לעומת הפלטינום.
Until recently, platinum was considered the best material to use on the top of an electrode because of its durability. However, Iridium is 6 times harder, 8 times stronger, and has a melting point 1200 degrees higher than platinum. Put that into a harsh environment such as an engine piston chamber, and you have a spark plug that can resist wear much better than platinum
מאתר Denso.
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual
"Low N' Slow"

נערך לאחרונה על ידי dodihob : 28-03-11 ב 12:29.
dodihob מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 12:47   #5
Amit
חבר מועדון
 
האווטאר של Amit
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
לא חלקתי על איכות האירידיום . אך לפי מה שנאמר לי פלגים אירדיום לא עמידים לאורך זמן וצריך להחליף אותם כל 60000 מייל . בחירת הפלטיניום היתה רק בכדי לאפשר השקעה לטווח ארוך .
כ100000 מייל . וחיסכון בעלות .

אתה צודק לגבי התנגדות האירידיום נמוכה יותר ולכן עובדת במתח נמוך יותר . התנגדות הפלטינום זהה למקור .
עמית
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי ..

עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב ....

נערך לאחרונה על ידי Amit : 28-03-11 ב 12:53.
Amit מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 14:08   #6
ליאור23
Senior Member
 
האווטאר של ליאור23
 
תאריך הצטרפות: Mar 2010
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: z750L
הודעות: 1,538
טוב, עליך אי אפשר להגיד שאתה לא חושב לטווח הארוך. עם כל הכבוד לכל המכונאים פה אני לא ישים פלאג של עשר שקל אצלי ברכב*
__________________
יום שעובר ללא חיוך הוא יום מבוזבז
ליאור23 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 14:13   #7
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
[quote=dodihob;89501]כנראה דילגת על החלק באנגלית, נכון הפלאגים אירידיום דורשים עד ל-5,000 וולטים פחות לגרום לניצוץ, מה שגורם לפחות עומס לקויילים ועל מערכת ההצתה, כמו כן ניצוץ יותר טוב והצתה בחדר תבערה יותר טובה (תירגום חופשי). בדקת או קראת פרסומת ?.מערכת ההצתה בנוייה כך, שהיא תעמוד בכל פלג מתאים.
לא התכוונתי שלסוע 100K עם אותו פלאגים מועיל במשהו (גם לא הגיוני) אבל גם לא יגרע עם הפלאגים האלה. כאשר מנוע נוסע עוד 100K ק"מ בנוסף ל100 שנסע, השמן מהרינגים מתחיל לעלות לתא השריפה וסותם חלקית את הפלג.לדעתי כן יגרע. בפרט במס' הק"מ עליהם דיבר עמית.
וזה שזה פיאט ולא מכונית מירוץ? אני מתאב את הגישה הזאתי. אז באותה גישה כל שיפור כל שהוא ברכב צריך להיות נעשה רק על רכב ספורט. זה שזה פיאט לא אומר שצריך לחפש את הדרך הזולה ביותר והחלקים הפשוטים ביותר. זכותך לתעב, נראה אותך אומר את זה לבעל פיאט דור ראשון, שיבוא לטפל אצלך.לדעתי הדרך הזולה כן, חלקים פשוטים לא בהכרח.




Denso.[/QUO]
התשובות באדום.
אם על שיפורים דיברת, אני לא שולל לחלוטין את הגישה שלך.
יהודית רביץ שרה, "דברים שרואים מכאן, לא רואים משם.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.

נערך לאחרונה על ידי davidmzr : 28-03-11 ב 23:32. סיבה: לתאב = לתעב
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 14:36   #8
dodihob
מנהל
 
האווטאר של dodihob
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
אני פשוט בא בגישה, לא בגלל שזה פיאט אז אני אלך ואטפל בחלקים הכי זולים שאמצע, גם חשוב לי שהרכב יסע כמו שצריך ואם אפשר להתקין חלק טוב יותר בעלות לא רבה, אז כן אני יתקין אותו.
החישוב האישי שלי הוא כך:
אני עם הרכב שנתיים וחצי כבר, ואוטוטו רק מגיע ל-20K שעברתי איתו.
השנה מתחיל לימודים, ומתכוון להחזיק אותו עוד 4 שנים עד סיומם, אז השקעה של פלאגים (180 ש"ח) ל-4 וחצי שנים (אולי 40K) נראה לי לפחות דבר הגיוני.
אבל כמובן במידה וניתן להשיג את אותו חלק בזול יותר באותה איכות כמובן שאלך על הזול יותר.
כמו שאנשים עדיין משתמשים ב-10w40 כשמן ל-16v, בעוד שפיאט גם שינתה את המלצתה ל-5w40 שהוא יקר יותר. האם האוטו יסע על 10w40? ברור, האם יסע יותר טוב על 5w40? כן, ולכן אני יוציא קצת יותר כסף בשביל לשמור על המנוע.

ודוד, אני רק מדגיש שזה סך הכל דיון והכל נאמר בצורה חיובית. (גם זה שרשמתי מתאב, כמובן שזה נגד הגישה ואינה כלפייך).
העזרה והידע שלך תורמים רבות לפורום ולחבריו.
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual
"Low N' Slow"

נערך לאחרונה על ידי dodihob : 28-03-11 ב 14:41.
dodihob מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-03-11, 19:34   #9
m.l
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: רחובות
הגלגלים שלי: ELX 2002 ידנית
הודעות: 95
בוא תן הסבר ולינק אם יש למתי שינו את ההמלצה לשנות את השמן מ10W40 ל5W40??

אני כרגע עם ב-ד-י-ו-ק! אותו רכב כמו שלך ואני משתמש ב10W40 של LM עם MOS2
m.l מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-11, 02:13   #10
dodihob
מנהל
 
האווטאר של dodihob
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
אתה מוזמן לחפש ב-Puntomk2.co.uk אחר הנושא, כבר אין לי כוח כל שנייה להביא לינקים להוכיח לאנשים שככה או ככה. שכל אחד יעשה מה שהוא ירצה.
בכל מקרה, זה השמן הרגיל גורם לשחיקה של ה-Tappets (לא יודע מזה בעיברית), שבהמשך הזמן גורם לרעש קל במנוע, השימוש בשמן 5w40 מונע זאת, וגם במידה וכבר יש רעש החלפה ל-5w40 תגרום לרעש להיות חלש יותר.
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual
"Low N' Slow"
dodihob מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
החלפת קלאץ לספייס ELX 2001 relezra פונטו - טכני 8 26-01-11 20:40
פלאגים קליין פונטו - טכני 7 13-02-10 11:53
פלאגים לפונטו ארילו פונטו - טכני 6 02-09-08 16:10
החלפת מצתים לספייס 2001 aflalo פונטו - טכני 1 30-03-08 21:51
אונו - החלפת פלאגים פורום הגראז' 10 01-02-07 09:06


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 10:41.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד