![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: Punto HGT
הודעות: 46
|
אוקיי אני לפחות אבדוק ממה נובע רעש היללה הזה שסיפרתי עליו...
זה לא נשמע מהאיזור שהמשאבה נמצאת.. אבל בכל זאת.. ואם זאת המשאבה ברור שאני אחליף אותה בהקדם.. אני פשוט רוצה לחכות להחליף ביחד את הואריאטור (כי הוא עוד בסדר) חבל לשלם על העבודה הזאת פעמיים.. לא ככה? עשיתי טיימינג לפני חודש וחצי ובדקו לי את כל האיזור ואמרו לי שהכל תקין.. החליפו רצועה מיסב ומותחן ואת המשאבה בדקו.. (את הציר שלה).. תודה רבה לכם על החוות דעת זה באמת עוזר..
נערך לאחרונה על ידי Marshall : 22-10-10 ב 20:46. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2010
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: z750L
הודעות: 1,538
|
אם עשית טיימינג בתור יישור קו היית על הדרך מחליף משאבת מים, זה סך הכל עוד כמה מאות שקלים ואתה משלם רק על החלק כי זו אותה עבודה.
__________________
יום שעובר ללא חיוך הוא יום מבוזבז
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
ליאור צודק ומפליא שהמכונאי לא עשה את זה על דעת עצמו!
עד היום יצא לי לעשות לא מעט טיימינגים אצל מספר מכונאים ויאמר לזכותם שאף אחד מהם לא חיפף בקטע של המשאבה. טיימינג עושים כל 90 אלף פלוס מינוס אז למה לא להחליף על הדרך גם משאבה אפילו אם היא נראית תקינה? מה עדיף, להשאיר אותה ופתאום לראות שהיא מתחילה לנזול אלף ק"מ אחרי הטימינג ואז לחזור על כל העבודה שוב? נראה הזוי. זה בדיוק כמו לעשות קלאץ' מבלי להחליף את מחזיר השמן האחורי של הקראנק.. המכונאי הנוכחי שלי לא מוכן לשמוע על קיצורי דרך. הוא אומר: "אני עושה עבודה פעם אחת בלבד ולא רוצה לראות אותך עד הטיפול הבא" והוא צודק. אבל כנראה שיש כאלה שכן רוצים שיחזרו אליהם עם תקלות חוזרות כדי לעשות רווחים כפולים.
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מיתר (דרום)
הגלגלים שלי: punto HGT
הודעות: 454
|
צטט:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: Punto HGT
הודעות: 46
|
גם אני מסכים איתכם... אבל את הרכב הזה עוד לא הכרתי טוב מכאנית כשהתחלתי עם היישור קו... והטיימינג היה על ההתחלה... את המשאבה באמת בדקו.. שאין לה חופש במיסב.. ואת הלחץ שלה.. ואמרו לי שהיא תקינה ושאני לא חייב להחליף אותה... וזה לא עניין של לסיים את העבודה כמו שהמכונאי הנוכחי שלך אמר... זה אם צריך להחליף או לא... מצד אחד למוסך בעיקרון יש אינטרס להרוויח או לעזור להקדים תקלה והם היו יכולים להגיד לי להחליף גם את המשאבה וגם את הוואריאטור... אבל מצד שני זה קצת שטות להגיד "אם אני פותח את האיזור אז נסיים איתו לגמרי.." זה לא תמיד נכון וזה לפעמים מיותר וזללני!
אם לואריאטור יש עוד 15000 אלף ק"מ לחיות ולמשאבה שלי עוד 10000 ק"מ לחיות.. אז אני אחליף את המשאבה ביחד עם הואריאטור בעוד 10000 ק"מ.. אבל סתם להחליף חלקים שהם תקינים?! זאת הפדנטיות... וגם אני פדנט רצח אבל אל תגזימו... יש מצב שאתם צודקים אבל זה הכל תלוי... אין צורך להחליף את כל החלקים של אותו איזור שפותחים.. צריך לעבוד עם הראש.. תלוי מה המצב של החלקים.. אז אם פתחנו ראש מנוע בגלל אטם ראש שצריך להחליף אז בואו נחליף גם שסתומים שלא במצב חדש כי הלוא גם ככה עוד 50000 אלף הם ילכו לעזעזל.. אז מה נפתח ראש גם עכשיו וגם עוד 50000 אלף?! כן! לפעמים אין סיבה להחליף סתם כי זה לא במצב חדש או כי כבר פתחנו את האיזור... אין צורך לתקן מה שעובד! וזאת דעתי.. אבל תמיד טוב לשמוע דעת אחרים
נערך לאחרונה על ידי Marshall : 24-10-10 ב 02:22. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
marshall:
קודם כל זה לא רע להיות פדנט. לא מזיק אף פעם. דבר נוסף: במכונאות יש תיקונים/טיפולים שקשורים אחד בשני "קשר דם" אם תרצה לקרוא לזה ככה ולא בכדי. המציאות לימדה את המכונאים וגם את היצרנים שככה עובדים ואלה גם ההוראות. בטיימינג מחליפים גם משאבה ומותחנים. למה מותחנים? אולי נשאיר אותם אם הם בסדר? לא! לא נשאיר אותם. אולי גם לא נעשה רצועת טיימינג בכלל? הרי במנועי 1.2 8 שסתומים של פיאט פונטו אין נזק לשסתומים אם הרצועה נקרעת. אז בוא ניסע עד שהרצועה תיקרע. למה להחליף סתם..... כשעושים קלאץ' מחליפים מחזיר שמן אחורי. הוא לא נוזל... למה לגעת? ככה. מחליפים ואין כאן שיקול דעת בכלל. כשעושים רינגים חובה לעשות גם לאגרים תחתונים גם אם אין נקישות. לא תחליף? הנקישות יגיעו... שורה תחתונה: ישנם רכיבים שבגלל כמות העבודה שצריך כדי להגיע אליהם, מחליפים אותם בלי קשר לזה אם הם תקינים או לא. יש עוד דוגמאות אבל לא עולה לי כרגע לראש. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מיתר (דרום)
הגלגלים שלי: punto HGT
הודעות: 454
|
צטט:
אכן הסבר ממצה. לא יכולתי להסביר יותר טוב. מסכים עם כל מילה. ולראיה ה HGT שלי נסעה כבר רבע מיליון קילומטר ללא שום בעיה או תקלה. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: Punto HGT
הודעות: 46
|
צטט:
אתה לקחת את מה שאמרתי וניפחת את זה עד כדי טימטום... לגבי המשאבה אני הסכמתי איתך וכתבתי שלא הכרתי את הרכב מכאנית כשהטיימינג נעשה ואם הייתי יודע את זה הייתי אומר להם להחליף... כרגע לאחר שהטיימינג בוצע אני לא מתכוון ללכת ולהחליף משאבה כל עוד היא תקינה כי אני רוצה להחליף גם את הואריאטור כשהוא יתחיל להרעיש... אז כשהמשאבה תעשה בעיה או הואריאטור יצטרך החלפה אני יעשה את שניהם.. לעשות עכשיו החלפה למשאבה כשהיא עובדת חודשיים לאחר שבוצע טיימינג זאת כבר לא פדנטיות.. זה גובל בבעיה פסיכולוגית.. בטיימינג אין חובת החלפת משאבה.. רק מותחן ומיסב.. ברור שכדאי בגלל העבודה אבל אין חובה.. וברור שצריך לעבוד עלפי תוכנית טיפולים שמן הסתם בתוכנית טיפולים כתוב.. "לבדוק תקינות רצועת תזמון" את זה אני יודע וכל נהג חדש יודע שצריך לעבוד עלפי תוכנית טיפולים.. אז מה בעצם ניסית להסביר? חוץ מלנפח את מה שאמרתי כדי שתוכל לתת הסברים מורחבים ולנסות לעשות ממני מטומטם? |
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| אין צופר ואין כריות אוויר... | grandepunto | גרנדה פונטו - טכני | 4 | 05-12-11 21:21 |
| נפל לי חלק קטן באוטו ואין לי מושג מאיפה הוא בא.. | liorwohl | אונו - טכני | 2 | 07-05-08 00:07 |
| מי מוכר שמן גיר 75W80 - חיפשתי במלא מוסכים ואין | פורום הגראז' | 7 | 06-03-07 08:06 | |
| קניתי ספייס sx 2001 ואין לי ספר רכב... | פורום הגראז' | 2 | 17-11-06 19:36 | |
| רחיצת האוטו במכונת שטיפה :האם יכול להגרם נזק לפרונט של האוטו | פורום הגראז' | 6 | 21-04-06 15:46 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד