![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס 2001 sx60 דגם מנוע A4000
הודעות: 48
|
מד-טמפרטורה נשאר על הרבע לאחר ראש מנוע
שלום חברים,
ביום שני הוצאתי את הרכב (פיאט פונטו ספייס 2001 sx60 דגם מנוע A4000) מהמוסך לאחר שיפוץ ראש מנוע. בעבר מד-הטמפרטורה היה מגיע תוך 10 דקות בערך לחצי סקאלה ונשאר שם. כעת הוא מגיע לרבע ונעצר שם, לפעמים מגיע לחצי ואח"כ יורד בחזרה. משהו לא ברור שם. בדקתי שמן/מים - נראה בסדר. אין לי כל כיוון בנוגע לתקלה, אשמח לדעת ממה זה יכול לנבוע עד שאגש מחרתיים למוסך שיסדר לי את זה כך שיהיה כמו בעבר. תודה לעוזרים, אורן. נערך לאחרונה על ידי 0r3n : 20-03-10 ב 14:22. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
תרמוסטט לא מותקן ברכב ככל הנראה (או נתפס מסיבה לא ברורה).
אם הרכב לא מגיע לחצי גם ב"עמידה" אז כנראה שגם הוונטה חוברה לפעול קבוע. כבר נתקלתי במכונאים שחושבים שפונטו מתחממת ולכן המהנדסים של פיאט, לא מבינים כלום, ומיותר שהם שמו את התרמוסטט. המכונאי הגאון מוציא את התרמוסטט ואומר ללקוח שזה בכדי לשמור על המנוע וש"לא צריך". בקיצור, וודא שהתקלה מטופלת, שהוונטה עובדת רק כשצריך ובשתי מהירויות.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) נערך לאחרונה על ידי raanan_t : 20-03-10 ב 14:38. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס 2001 sx60 דגם מנוע A4000
הודעות: 48
|
אתה מתכוון שהוונטה עובדת מיד כשמניעים את הרכב/סוויץ'?
כי זה לא קורה, רק לאחר נסיעה של מס' דקות, כאשר חם בחוץ, הוונטה מתחילה לעבוד. איך אוכל לבדוק את עניין 2 המהירויות? שאלה נוספת שמטרידה את מוחי כעת - האם הונטה קשורה באופן ישיר לטרמוסטט? כי אם כן - אני יאכל אותה. אם הטרמוסטט מזייף ומראה שמד-טמפרטורת המנוע מגיע לרבע סקאלה, אז הרכב במצב טוב כביכול ואין צורך בפעולת הונטה, ואז המנוע יתחמם - לא? או שלוונטה יש חיישן משלה שלא מסתמך על הטרמוסטט שמציג לי את חום המנוע בלוח מחוונים? הרבה תודה, יכול למנוע ראש מנוע נוסף. אורן. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
הוונטה לא קשורה לתרמוסטט, אל דאגה.
בדיקת שתי המהירויות אפשרית ע"י הנעת הרכב בלי לנסוע עד שהוונטה עובדת, אתה אמור לראות מהירות 1. לאחר מכן הפעל מזגן, מה שאמור להכניס את מהירות 2 כמעט במיידי.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
הוונטה, והטרמוסטט נשלטים כמובן על ידי מחשב הרכב.
חיישן טמפ' המנוע הוא זה שהמחשב מסתמך עליו. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
טרמוסטט מנוע
טרמוסטט המנוע הנו מכני בלבד וללא כל קשר למחשב ניהול המנוע.
מחשב ניהול המנוע, בפונטו ספייס לדגמיו, מקבל מחיישן חום מנוע את הטמפ' מנוע ומחיישן לחץ המזגן את לחץ הגז במע' המזגן (שעולה, כשהמזגן פועל) ובהתאם לנתונים אלו מפעיל את מאורר הרדיאטור בתחילה תמיד במהירות 1, האיטית ואח"כ אם חום המנוע לא ירד או לחץ גז המזגן לא ירד, את מהירות 2 המהירה. צדקו קודמיי שראשית יש לבדוק אאם בכלל יש טרמוסטט ואם כן האם הוא פועל כשורה (סגור כשהמנוע קר ונפתח רק כשעולה חום המנוע). בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jul 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto ELX
הודעות: 78
|
יש לי בדיוק את אותה הבעיה
אני לא יודע אם זאת בעיה או לא. כתבתי כאן בעבר על בעית התחממות בעמידה ברמזורים, ובסוף גילינו שהייתה נזילת מים כי היה איזה שהוא סדק. אחרי שעשיתי ראש מנוע אין יותר בעיה של נזילת מים והתחממות, אבל החום מנוע נשאר הרבה פעמים על הרבע ולא מגיע לחצי. ולפעמים מגיע לחצי.. מה אפשר לעשות? האם זה תקין או לא? איפה ממוקם התרמוסטט? פונטו 2002 ELX 16V אוטומט תודה |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס 2001 sx60 דגם מנוע A4000
הודעות: 48
|
היי,
חזרתי לעדכן כי לאחר התקנת תרמוסטט חדש (לא היה תרמוסטט בכלל, רק בית תרמוסטט) הבעיה נפתרה. הבנתי גם כי מדובר על בעיה נפוצה בפונטו וכי מומלץ להחליף תרמוסטט כל שנה בערך עקב הרבה תרמוסטטים של פונטו ש"נתקעים". תודה לכולם, אורן. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jul 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto ELX
הודעות: 78
|
היי אורן
אתה יכול אולי להסביר לי איפה נמצא התרמוסטט כדי שאבדוק אם יש לי את אותה הבעיה? תודה |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
צטט:
ממש לא נראה לי שיש צורך בהחלפה כל שנה ומעולם לא שמעתי על מישהו שמחליף כל שנה תרמוסטט. נשמע כמו סתם הנפצה של המכונאי.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| פונטו דור שני, מד חום על הרבע. וכותרת ערוכה. | NoamS | פונטו - טכני | 28 | 27-12-09 23:32 |
| מד טמפרטורה | bugmenot | אונו - טכני | 1 | 19-08-09 23:34 |
| צריכת דלק גבוהה לאחר ראש מנוע ! | Rotem | פונטו - טכני | 5 | 23-03-09 23:53 |
| פיאט גרנד פונטו מוזרה שצולמה הרגע | צביקוש23 | פיאט כללי | 11 | 05-09-08 11:22 |
| מנוע(?) פועל לאחר כיבוי. | gamba | בראבה - טכני | 2 | 05-09-08 02:37 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד