![]() |
מד-טמפרטורה נשאר על הרבע לאחר ראש מנוע
שלום חברים,
ביום שני הוצאתי את הרכב (פיאט פונטו ספייס 2001 sx60 דגם מנוע A4000) מהמוסך לאחר שיפוץ ראש מנוע. בעבר מד-הטמפרטורה היה מגיע תוך 10 דקות בערך לחצי סקאלה ונשאר שם. כעת הוא מגיע לרבע ונעצר שם, לפעמים מגיע לחצי ואח"כ יורד בחזרה. משהו לא ברור שם. בדקתי שמן/מים - נראה בסדר. אין לי כל כיוון בנוגע לתקלה, אשמח לדעת ממה זה יכול לנבוע עד שאגש מחרתיים למוסך שיסדר לי את זה כך שיהיה כמו בעבר. תודה לעוזרים, אורן. |
תרמוסטט לא מותקן ברכב ככל הנראה (או נתפס מסיבה לא ברורה).
אם הרכב לא מגיע לחצי גם ב"עמידה" אז כנראה שגם הוונטה חוברה לפעול קבוע. כבר נתקלתי במכונאים שחושבים שפונטו מתחממת ולכן המהנדסים של פיאט, לא מבינים כלום, ומיותר שהם שמו את התרמוסטט. המכונאי הגאון מוציא את התרמוסטט ואומר ללקוח שזה בכדי לשמור על המנוע וש"לא צריך". בקיצור, וודא שהתקלה מטופלת, שהוונטה עובדת רק כשצריך ובשתי מהירויות. |
אתה מתכוון שהוונטה עובדת מיד כשמניעים את הרכב/סוויץ'?
כי זה לא קורה, רק לאחר נסיעה של מס' דקות, כאשר חם בחוץ, הוונטה מתחילה לעבוד. איך אוכל לבדוק את עניין 2 המהירויות? שאלה נוספת שמטרידה את מוחי כעת - האם הונטה קשורה באופן ישיר לטרמוסטט? כי אם כן - אני יאכל אותה. אם הטרמוסטט מזייף ומראה שמד-טמפרטורת המנוע מגיע לרבע סקאלה, אז הרכב במצב טוב כביכול ואין צורך בפעולת הונטה, ואז המנוע יתחמם - לא? או שלוונטה יש חיישן משלה שלא מסתמך על הטרמוסטט שמציג לי את חום המנוע בלוח מחוונים? הרבה תודה, יכול למנוע ראש מנוע נוסף. אורן. |
הוונטה לא קשורה לתרמוסטט, אל דאגה.
בדיקת שתי המהירויות אפשרית ע"י הנעת הרכב בלי לנסוע עד שהוונטה עובדת, אתה אמור לראות מהירות 1. לאחר מכן הפעל מזגן, מה שאמור להכניס את מהירות 2 כמעט במיידי. |
הוונטה, והטרמוסטט נשלטים כמובן על ידי מחשב הרכב.
חיישן טמפ' המנוע הוא זה שהמחשב מסתמך עליו. |
טרמוסטט מנוע
טרמוסטט המנוע הנו מכני בלבד וללא כל קשר למחשב ניהול המנוע.
מחשב ניהול המנוע, בפונטו ספייס לדגמיו, מקבל מחיישן חום מנוע את הטמפ' מנוע ומחיישן לחץ המזגן את לחץ הגז במע' המזגן (שעולה, כשהמזגן פועל) ובהתאם לנתונים אלו מפעיל את מאורר הרדיאטור בתחילה תמיד במהירות 1, האיטית ואח"כ אם חום המנוע לא ירד או לחץ גז המזגן לא ירד, את מהירות 2 המהירה. צדקו קודמיי שראשית יש לבדוק אאם בכלל יש טרמוסטט ואם כן האם הוא פועל כשורה (סגור כשהמנוע קר ונפתח רק כשעולה חום המנוע). בברכה - רפי לין |
יש לי בדיוק את אותה הבעיה
אני לא יודע אם זאת בעיה או לא. כתבתי כאן בעבר על בעית התחממות בעמידה ברמזורים, ובסוף גילינו שהייתה נזילת מים כי היה איזה שהוא סדק. אחרי שעשיתי ראש מנוע אין יותר בעיה של נזילת מים והתחממות, אבל החום מנוע נשאר הרבה פעמים על הרבע ולא מגיע לחצי. ולפעמים מגיע לחצי.. מה אפשר לעשות? האם זה תקין או לא? איפה ממוקם התרמוסטט? פונטו 2002 ELX 16V אוטומט תודה |
היי,
חזרתי לעדכן כי לאחר התקנת תרמוסטט חדש (לא היה תרמוסטט בכלל, רק בית תרמוסטט) הבעיה נפתרה. הבנתי גם כי מדובר על בעיה נפוצה בפונטו וכי מומלץ להחליף תרמוסטט כל שנה בערך עקב הרבה תרמוסטטים של פונטו ש"נתקעים". תודה לכולם, אורן. |
היי אורן
אתה יכול אולי להסביר לי איפה נמצא התרמוסטט כדי שאבדוק אם יש לי את אותה הבעיה? תודה |
צטט:
ממש לא נראה לי שיש צורך בהחלפה כל שנה ומעולם לא שמעתי על מישהו שמחליף כל שנה תרמוסטט. נשמע כמו סתם הנפצה של המכונאי. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 11:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©