![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס 2001 sx60 דגם מנוע A4000
הודעות: 48
|
היי,
חזרתי לעדכן כי לאחר התקנת תרמוסטט חדש (לא היה תרמוסטט בכלל, רק בית תרמוסטט) הבעיה נפתרה. הבנתי גם כי מדובר על בעיה נפוצה בפונטו וכי מומלץ להחליף תרמוסטט כל שנה בערך עקב הרבה תרמוסטטים של פונטו ש"נתקעים". תודה לכולם, אורן. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jul 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto ELX
הודעות: 78
|
היי אורן
אתה יכול אולי להסביר לי איפה נמצא התרמוסטט כדי שאבדוק אם יש לי את אותה הבעיה? תודה |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
צטט:
ממש לא נראה לי שיש צורך בהחלפה כל שנה ומעולם לא שמעתי על מישהו שמחליף כל שנה תרמוסטט. נשמע כמו סתם הנפצה של המכונאי.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
מנהל
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
|
צטט:
בעבר האוטו היה מגיע לחום אופטימלי (חצי סקאלה) ונשאר שם, משמע היה תרמוסטט אחרי הטיפול החלה הבעיה, כשבאת למוסך לבדוק את התקלה התקינו תרמוסטט חדש ואמרו שלא היה בכלל. זה מה שנקרא לעשות קופה: גם הרוויח עלייך תרמוסטט חדש, וגם לפי מה שהוא אמר לך כל שנה תבוא ותחליף תרמוסטט. - יש 2 אופציות, התרמוסטט אכן הלך כשהיה לך ראש מנוע, ולכן היה צריך להחליפו ולא עשה זאת - הוא פשוט ניתק את התרמוסטט בשביל שתחזור אליו להחליף לחדש - הרי הוא אמר שצריך להחליף כל שנה שיהיה בהצלחה בהמשך הטיפולים שם תצטרך את זה
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual "Low N' Slow" |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
חוצפה ממדרגה ראשונה, לא הייתי חוזר לשם - אך זאת אומר לעניות דעתי.
ישנם כללי ברזל שמקצוענים ממלאים כל פעם שרכב מגיע אליהם לטובת ראש מנוע או כל תוצאה של טראומה מכשל במערכת הקירור. הרי אם הגעת אליו לתיקון ראש מנוע, סימן שמערכת קירור המנוע כשלה ולכן הלך הראש, אז מה פתאום מתקנים את הראש, אך לא נוגעים במערכת הקירור. איזה אינטיליגנט עושה דבר כזה, רק אחד שירצה שתחזור אליו עוד חצי שנה לעוד ראש מנוע. חוקי הברזל בכל רכב שמגיע עם טראומה כתוצאה מכשל במערכת הקירור, היא לאחר הטיפול בטראומה, יש לעבור על מערכת הקירור בקפידה, ולוודא שהיא תקינה (וברור שהיא לא, הרי כי אם היא הייתה תקינה, הרכב מלכתחילה לא היה מגיע למצב של טראומה שנצרך אליה מוסך). בדרך כלל אני באופן אישי לאחר ראש מנוע תמיד מחליף טרמוסטט (גם אם הוא תקין) מדובר על משהו זניח לעומת עוד עבודה של ראש מנוע, כמו כן אני בודק את משאבת המים, מחליף יוניטים, ובודק את הרדיאטור על בוריו, אולי נסתם שם המעברים הדקים? אני נוטה להחליף גם את הרדיאטור (שוב מדובר במחיר זניח לעומת עבודת ראש מנוע), בדיקה מקיפה של הוונטה. בדיקה מקיפה של הפקק של הרדיאטור, בדיקה מקיפה של הצינורות, בדיקה מקיפה של הפקקים במעברי המנוע, בדיקה מקיפה של מעברי המנוע. ורק אז משחרר את הרכב. אם עשה הבחור ראש מנוע, אך השאיר את הטרמוסטט איך שהוא ולא נגע במערכת הקירור כמו שצריך, על זה נאמר מה הועילו חכמים בתקנתם.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| פונטו דור שני, מד חום על הרבע. וכותרת ערוכה. | NoamS | פונטו - טכני | 28 | 27-12-09 23:32 |
| מד טמפרטורה | bugmenot | אונו - טכני | 1 | 19-08-09 23:34 |
| צריכת דלק גבוהה לאחר ראש מנוע ! | Rotem | פונטו - טכני | 5 | 23-03-09 23:53 |
| פיאט גרנד פונטו מוזרה שצולמה הרגע | צביקוש23 | פיאט כללי | 11 | 05-09-08 11:22 |
| מנוע(?) פועל לאחר כיבוי. | gamba | בראבה - טכני | 2 | 05-09-08 02:37 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד