![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#31 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
טרמוסטט
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
|
|
|
|
|
#32 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
חד משמעית- תרמוסטט.
גם כששלי נתפס על מצב סגור והמאוורר לא עבד, אירגנתי קומבינה ע"מ להגיע למוסך, והמאוורר עבד תמיד על המהירות הגבוהה- מד החום לא עבר את החצי. לא ברורה לי התופעה הזו, אולי סער יכול להסביר, כי אחרי הפירוק ראו שהוא תפוס. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
על מנת להסביר את התופעה בואו נניח שכרגע אני מדבר על טרמוסטט שהוא תקול, משמע הוא סגור, משמע אינו נותן פתיחה למעבר מים.
ההסבר: ברדיאטור יש לנו יוניט חום, היא מודדת את הטמפ' של המים היושבים ברדיאטור, כאשר היא מודדת טמפ' X היא נותנת הוראה למאורר להתחיל ולעבוד (נצא מנק' הנחה שאין כאן מהירויות שונות). כאשר הטרמוסטט תקול, הוא אינו נותן למים החמים לעבור מהמעברי מנוע אל תוך הרדיאטור, אלא הוא נועל אותם במנוע, מנגד המים ברדיאטור קרירים ואינם בטמפ' חום X ולכן היוניט מבחינתה אינה נותנת הוראה למאורר לעבוד. כאשר הטרמוסטט נפתח, הוא נותן למים הרותחים לעבור מהמנוע לרדיאטור, ולמים הקרירים ברדיאטור לעבור אל המנוע (דרך משאבת המים), היוניט ברדיאטור מבינה שהגיעו לרדיאטור מים רותחים מהמנוע שהם בטמפ' X ואז היא נותנת הוראה למאורר להתחיל לעבוד. נדמיין שמדובר שני עולמות שונים, מצד אחד המים במנוע הם בעולם מס' 1, ומנגד המים ברדיאטור הם נמצאים בעולם מס' 2. הטרמוסטט תפקידו לגשר בין שני העולמות. למשל עוד תופעה, לפעמים הטרמוסטט תקול חלקית, משמע, הוא תפוס חלקית, הוא מאפשר מעבר מים רותחים, אך לא נפתח לגמרי, ואז מעבר המים הרותחים אל תוך הרדיאטור הוא מעבר איטי, לחץ המים הוא איטי, ואז היוניט הרדיאטור מזהה טמפ' רותחת אך היא מתערבבת עם המים הקרירים הנמצאים ברדיאטור, ולכן היוניט לא תאתר טמפ' X אלא טמפ' Y ואז היא תתן הוראה למאורר לעבוד במהירות נמוכה. אף על פי שחום המנוע הוא גבוה, וזאת בגלל שהטרמוסטט מעביר מים רותחים שהם עוברים לאט לרדיאטור ושם הם נמהלים עם המים הקרירים ולכן מהירות אחת תעבוד, זאת כאשר הטרמוסטט תקול חלקית. אומנם היוניט מאורר תקינה, אך כל עוד הטרמוסטט תקול, היא אינה יכולה למצות את עצמה, כי לא מגיעים המים הרותחים לרדיאטור, הם תקועים בעולם מס' 1. מקווה שההסבר מובן
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
|
צטט:
התוספת/הבהרה שלי זה כדי שלא יובן אחרת.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!! |
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| פונטו דור ראשון אי סחיבה | Amit | פונטו - טכני | 14 | 26-08-09 22:29 |
| פונטו ELX כרכב ראשון | Sunflower | יעוץ ברכישת רכב | 12 | 04-07-09 13:05 |
| פונטו שנת 2000 מתחממת | r.a20 | פונטו - טכני | 17 | 21-08-08 12:56 |
| Hgt לא מתחממת כשקר בחוץ | פיליפ | פונטו - טכני | 14 | 21-10-07 13:00 |
| פונטו ספייס SX 2003 מתחממת בעצירה - אשמח לעזרה | פורום הגראז' | 4 | 21-08-07 12:50 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד