מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   שום דבר חדש - פונטו דור ראשון מתחממת (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=7315)

punto-mk1 30-08-09 21:07

שום דבר חדש - פונטו דור ראשון מתחממת
 
הרכב הוא שנת 96 1249CC, אצלי כבר כ-6 שנים ומעולם לא נפתרה בעיית התחממות המנוע.
התופעה המוזרה היא שהמאוורר מחובר קבוע על מהירות גבוהה - לא איטית ולא מפסיק לרגע כל זמן שהאוטו מונע.
ולמרות זאת האוטו מתחמם!! אך רק כאשר המזגן עובד, ומיד כאשר מכבים את המזגן- האוטו מתקרר ובתוך כ-10 דק' שעון החום מציב את המחוג על הרבע.
לפני חצי שנה החלפתי רדיאטור, קניתי אחד חדש ב-1300, והאמת שקצת לפני זה כבר עשיתי ראש מנוע.
לפני כל נסיעה אני בודק מים ומנקז אוויר מהמערכת.
קורה לפעמים שאכן חסרים מים, אבל את זה אני מסביר בכך שמיד כאשר אני מכבה את האוטו אז המאוורר מפסיק לעבוד ואז החום עולה והמיים גולשים - זה הגיוני.
איך לעזאזל ניתן לפתור את בעיית ההתחממות הזו? זה כבר נראה בעיני בלתי אפשרי, אך עוד יש בי תקווה. . .

stio 30-08-09 21:14

קודם כל, איזה מזגן זה?
מזגן מקורי= מאוורר בעל 2 מהירויות הפעלה.
מזגן בייצור ישראלי= מאוורר רדיאטור עם מהירות אחת ועוד מאוורר למזגן.

במידה והמזגן מקורי תסדר דבר ראשון את הקומבינה במאוורר כך שיעבוד בשני המהירויות, כמו כן האם ניתקת את יוניט המאוורר לחלוטין? מעבר לזה תגדיר מה זה נקרא אצלך "התחממות"- כמה מתחמם?

saar 30-08-09 21:15

לא זה לא הגיוני ידידי שהמים יגלשו החוצה, זה בתור דבר ראשון התחלתי.

האם המאוורר פועל לכיוון הנכון?

מתי המאוורר נפתח?

יכול להיות שהטרמוסטט אצלך נפתח אך נפתח למחצה, ולכן יש לבדוק זאת במצב אין עומס הרכב לא מתחמם, אך במצב עומס הרכב מתחמם כי כמו שאמרתי הטרמוסטט נפתח למחצה, יותר איטי.

ומתי הוחלפה משאבת מים?

האם אתה בטוח שהמאוורר עובד במהירות גבוהה?

יכול להיות ששמו לך יוניט לא מתאימה לרכב, ולכן אתה מקבל קריאה שגויה של הטמפ', משמע שהרכב לא מתחמם אלא הוא על האמצע, אך היוניט שאינה מתאימה מזייפת ומראה כאילו הוא עובר את האמצע.

יש ללכת דבר דבר מהקל לכבד ולבדוק . בתור התחלה בדיקת לחץ במערכת המים, אם נעלמים מים יש לבדוק מאיפה!

בדרך כלל דבר כזה הוא מעיד על מפלס נמוך של מים, או אי ספיקת מים מלאה.

זו בעיה פשוטה, תמוה בעיני מדוע לא פתרו לך אותה כבר שנים כפי שאתה מעיד.

stio 30-08-09 21:18

לפי מה שאני מבין הוא ניתק את היוניט וחיבר פלוס למינוס, הוא רושם שהמאוורר עובד כל זמן שהמנוע עובד, מעבר לזה הוא ניתק את המהירות הנמוכה (במידה והמזגן מקורי) כך שהמאוורר יעבור רק על מהירות גבוהה. עושה רושם שכל הרכב מלא בקומבינות חשמליות.

yair068 30-08-09 21:29

סער בנוסף למה שנאמר שכחתה את צלעות מעבה סתומות עוד אופציה .
לכן בזה אני לא טועה כשאמרתי שפיאט אוהב חום ומידי שנה שנתיים להחליף טרמוסטט ויוניט

saar 30-08-09 21:32

יאיר אתה פשוט גדול, זה מדהים איך אתה מתזכר אותי כל פעם.
פעם אני מציין זאת ופעם לא, מה לעשות, מרוב שרשורים כבר לא רואים את היער.

חבר פותח השרשור, שים לב למה שאמר יאיר, נקה בעזרת צינור גינה , בזרם מים רגיל ולא לחץ חזק מידי, את צלעות הרדיאטור והמעבה של המזגן. נקה אותם ותבדוק, כל פעם אחרי החורף הם נסתמות בחול ובוץ.

Amit-IL 31-08-09 03:16

אם הרכב סובל מהתחממות והמאורר מחובר "שלא כדרך הטבע" הגיוני ביותר שלאחר כיבוי הרכב מנסיעה יגלשו מים.
הבחור החליף לפני כשנה רדיאטור חדש מהניילון ועדין סבל מבעיות התחממות לכן ניקוי חיצוני של הרדיאטור יעזור אך לא במקרה הזה.

תתחיל כמו שסער אמר בדיקת לחץ באמצעות משאבה מתאימה (בדיקה פשוטה ביותר) למערכת הקירור.

תניע את הרכב כשהוא קר לאחר עצירה ממושכת או לילה ותיגע בצינור העליון והתחתון שמתחברים לרדיאטור, צריך להיות ביניהם הפרשי טמפ', העליון צריך להיות קר והתחתון חם ורק לאחר שהטרמוסטט נפתח (לאחר מס' דקות) הטמפ' צריכה להשתוות ביניהם, תיזהר בבדיקה מהכנפיים של המאורר שלא יגעו בך,
לא מחליפים רדיאטור ללא החלפת טרמוסטט ובודאי בפונטו שהחלקים זולים ביותר טרמוסטט =70 ש"ח סיליקון אדום שיספיק להרכבת 50 טרמוסטטים =15 ש"ח).

תחזיר את מערכת החשמל שאחראית על קירור המנוע כפי שהייתה קודם (חיווט נכון, יוניט מתאימה, מאורר שיפעל עפ"י יוניט חום ולא באופן קבוע, אם צריך להיות שתי מהירויות למאורר טפל גם בזה).

מדי פעם אני מכניס את הרכב לרחיצה ידנית, לפני שהוא מתחיל לרחוץ את הרכב אני פותח מכסה מנוע ומבקש שיתיז טוב עם האקדח מים שלו בלחץ על הרדיאטור והמעבה ביחד, לאחר מכן סוגר את המכסה מנוע ומבקש לרחוץ שוב את הרדיאטור הפעם דרך חריצי הפגוש הקדמי, אין צורך לבצע זאת כל רחיצה אבל פעם בחודש חודשיים לא מזיק ולא עולה כסף ויעיל הרבה יותר מהצינור בבית.

רקובי 31-08-09 03:30

אההההההההה!!!!!
 
פותח השרשור היקר,

לא יכול להיות ש-6 שנים הרכב יתחמם, ושנהג ינקז אויר ויבדוק מים לפני כל נסיעה במשך תקופה העולה על, נאמר, חודש, ושחלקים יוחלפו בחדשים והבעיה ממשיכה.

מבלי להכנס לפילוסופיה - וכאמור,בלי קשר לעניין הטכני בכלל - אם תקלה לא מסתדרת - חוזרים לבעל המקצוע שניסה לפתור אותה. לא הצליח מספר פעמים ? כנראה שאינו מקצועי מספיק, ואולי כדאי שתקבל את כספך, חלקו לפחות, בחזרה, וגש למקום שיודע מה הוא עושה. יש לא מעט המלצות בפורום על בעלי מקצוע שיודעים לטפל בתקלות.

Amit-IL 31-08-09 03:37

לחבר מאורר רדיאטור שיפעל באופן קבוע לא כל אחד יכול, רק מי שעבר הסמכה של שבוע ימים במפעל של פיאט ע"י טובי מהנדסי רכב, ולא כל אחד יכול להגיע לממעמד ההסמכה אלא רק אחד שיש לו ניסיון במוסך לפחות 5 שנים.

saar 31-08-09 15:45

עמית אני חולק עליך בעיניין השיטה בה אתה משתמש לניקוי צלעות הרדיאטור והמעבה.
אך איש בשיטתו יהיה.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:14.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©