![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#21 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: sx פונטו
הודעות: 13
|
טוב, אז ככה.
(סער- לך תכין כוס קפה ותביא עוגיות...זה הולך להיות ארוך) קמתי בבוקר, שלחתי את הילדים לגן. התקשרתי למוסך שימשון לוודא שחיים נמצא היום ושאין עומס גדול מהרגיל. יצאתי לדרך. אקדים ואומר שלכבוד הנסיעה ליהוד האוטו התנהג יפה כבר מיום חמישי, נסע חלק, ולא הזכיר בכלל רכב שרעד בעבר... הגעתי למוסך, לפי הסיפור חיים כבר אמר שזה סיפור שנשמע תפור לבעיית מחשב, וכפי שאמר סער זה נובע בד"כ מפלאגים או חחוטי הצתה לא מקוריים, זה דגם שמאוד רגיש לעניין, אבל בגלל שלא ניתן להוציא מחשב לאחר שהותקן ברכב (כי א"א להעביר לרכב אחר) ובגלל שזה מאוד יקר (בהמשך אספר עד כמה...) הוא רוצה לוודא שזה אכן המחשב. חיים עלה לסיבוב על האוטו. (גם כי אמרתי שהתחילו לי רעשים מוזרים בנסיעה) מיד שמע רעשים מהגיר, לא נראה לו שיש גלגל שניים שבור אלא "רק" מייסבים וצריך לשפץ אותו, אבל הרגיע אותי שזה לא משהו שקשור לעובדה שנסעתי כחודש לסרוגין על 2 בוכנות. נחזור לעניין המחשב הוא אמר שהכי טוב לבדוק את מקור בעיית הרעידות כשהרכב רועד און ליין, אז הוא מחבר חוט עם לד לכבל שמגיע לסלילים לראות אם המחשב נותן פקודה ליצירת ניצוץ, אם כן, זה לא בעיית מחשב אלא משהו אחר ואם לא אז המחשב מזייף והוא שגורם את כל הצרות. כ"כ פשוט, אבל כמו כל ילד שחולה, כשמגיעים לרופא מרגישים מצויין... הרכב לא הסכים לרעוד. לא ויתרתי לריכבי היקר ומהנסיוני הקודם חשבתי שאוכל לגרום לו את הרעידות בכוונה. וכך ע"י כיבוי והדלקה, נסיעה, כיבוי, שוב הדלקה וחוזר חלילה המנוע החל לזייף ולרעוד. חיים בדק ואמר שזה בוודאות המחשב. בירר כמה עולה(2611 ש"ח לפני מע"מ), הוסיף למחיר 150 ש"ח עבודה (על דיאגנוזה והרכבה) והזמין לי אחד שיגיע תוך שעתיים. מכוון שאני גר במבשרת, עליתי לחדר ההמתנה עם המחשב הנייד כדי ללמוד בנתיים. בזמן שאני שם נכנסתי שוב לפורום וראיתי שאמרתם שאם זו בעיית מחשב לפנות לאייל נויימן (לכן הייתי לחוץ בצהוריים להשיג את הטלפון שלו) דיברתי איתו, הוא אמר שהוא מכיר את התופעה, ושיפוץ מחשב (בהנחה שמצליחים) או מחשב משופץ יעלה 1500 ש"ח עם אחריות לשנה. (מדובר על מחשב ההזרקה -כמדומני ששמו למבדה 1?!) לא ידעתי מה לעשות. ירדתי למטה לחיים ושאלתי אותו מה הוא אומר על אפשרות השיפוץ, הוא אמר שאפשרי אבל הוא לא ממליץ מכיוון שזהוא ראה כבר מחשבים שחזרו איליו אחרי שיפוץ והיה צריך להחליף אותם אבל בשום רכב שהוא החליף למחשב חדש הוא לא היה צריך להחילף שוב, וגם מבחינת מחיר אמר שלדעתו זה יוצא בסביבות ה2000 ש" ולכן לא שווה את ההפרש. שאלתי אותו, בשביל להיות הוגן, אם עדיין אפשר ללכת למהלך כזה למרות שהוא כבר הזמין בשבילי מחשב חדש, ואמר שכן. אמרתי לו שבדקתי ואצל נוימן יעלה 1500, הוא אמר שהוא לא עובד איתו והוא יבדוק עם מי שהוא עובד כדי שיתנו הצעה נגדית. בנתיים פניתי להתיעצות עם אישתי ועם אבא שלי- האם לקחת חדש או לשפץ? אישתי היקרה טענה בצדק שכנראה תוך שנתיים וחצי גם כך נמכור את הרכב (לפי מספר הנפשות במשפחה...) וש1500 ש"ח זה בכל זאת הפרש ואם תוך שנה (בתקופת האחריות) המחשב לא יתקלקל אז הגיוני שיחזיק מעמד ועל כן עדיף ללכת לשיפוץ. אבי היקר ( אחרי שהתגבר על השוק שנסעתי ליהוד למורשה בגלל האינטרנט) אמר שאם כבר עושים אז ללכת על חדש, כי לפעמים משמיים זה יכול ללכת דווקא בחודש ה13. ובמחשב שהתחיל לעשות בעיות לא כדאי להתעסק. תכלס,לאחר שיקלול חוות הדעת ובשיחה נוספת עם אשתי החלטנו ללכת על חדש, גם כי זו המלצת בעל המיקצוע (חיים) וגם בגלל שצריך להכיר את אבא שלי ושעד שהוא אומר ללכת על חדש ולא על "יד שניה / משופץ / משושמש במצב טוב" וכו' אז הולכים על זה. טוב, אז זה מה שעשינו. (חיים באמת בדק הצעת שיפוץ נגדית, רצו 1400 ש"ח כולל מע"מ אבל התנו את האחריות לשנה בהחלפת סלילי הצתה שעולה עוד כ500 ש"ח (כדי שהסללים הישנים לא יגרמו אולי נזק למחשב )) חיים שם את המחשב החדש , ניקה כבר גם את בית המצערת ו... עשה לי הנחה של 160 ש"ח (עיגל ל3000 כולל מע"מ) כדי שאצא בהרגשה טובה. סיכמנו שאני צריך לחזור בזמן הקרוב לשיפוץ הגיר... (תרומות יתקבלו בברכה לסיכום,יצאתי מרוצה, פגשתי אדם מקצועי, אמין, שמדבר בגובה העניים, לא נותן לך הרגשה של נודניק גם כשאתה כזה ומוכן להסביר עד הפרט האחרון כדי שהלקוח יבין מה קורה אצלו ברכב. זהו. מה דעתכם? הרגשתכם? שאלות? בדיעבד חדש או משומש? תודה, מוטי. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: sx פונטו
הודעות: 13
|
מצטרף לשאלה, מעוניין לדעת למה זה יוצר בעיות , סתם כדי להבין את האוטו יותר טוב ולקבל מוטיבציה לטפל רק במורשה.
(יש עוד חלקים/שמנים/מים שהפונטו ספייס רגישה אליהם וכדאי להקפיד לשיפ דווקא מקורי?) |
|
|
|
|
|
#23 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
כוס קפה אמרת? כזה אורך הודעה, כבר לקחתי טרמוס (:
טוב מוטי, שוב כמו תמיד אני גם הפעם אדגיש שמדובר לעניות דעתי האישית שלי.
לגבי ההחלטה לקחת מחשב חדש, אתה עשר מוטי, ואני אוהב את זה. אתה מראה שאתה לומד מטעויות, מחשב הזרקה חדש, הוא אומנם מצריך תוספת כזו או אחרת של כסף, אבל תאמין לי שהוא חוסך לך שקט נפשי שעולה הרבה יותר. אני מקווה שחיים החליף לך פלאגים או לפחות בדק שהם תקינים טרם החלפת המחשב. לגבי שאלתכם על חוטי ההצתה והפלאגים. הסלילים או כמו שהם נקראים בלשון העם כוהל, שולחים ניצוץ דרך חוטי ההצתה לארבעת הפלאגים. אצלך ברכב יש שני כוהלים, דהיינו שני סלילים, כאשר כל אחד מהם אחראי על שליחת ניצוצות לשני פלאגים. כאשר חוטי ההצתה אינם מקוריים ואינם עומדים בתקן פיאט (תקן אשר מבקש רמת התנגדות מסויימת, עובי חוט הצתה מסויים, אורך מסויים, רמת סיכוך מסויימת), אז או שיש בריחת ניצוץ, וכתוצאה מבריחת הניצוץ, הניצוץ נוגע בגוף הרכב, ומשם הדרך אל מחשב ההזרקה קצרה ואז ... המחשב הולך. או שהוא (החוט הצתה) מעביר ניצוץ עני מידי לפלאגים והפלאגים אינם מתפקדים במאת האחוזים כפי שנדרש מהם. כאשר הפלאגים אינם מקוריים ואינם עומדים בתקן פיאט (תקן אשר מבקש אלקטרודה מסויימת וכו'), אז קיימת כאן סכנה של החזרת ניצוץ, ואז הסלילים ידפקו כי הניצוץ יחזור מהפלאג חזרה לסליל, ואם הוא יעבור את הסליל, הרי שהגיע אל מחשב ההזרקה ו ... המחשב הולך. יש מודלים של רכבים אשר אינם רגישים לבעיה הזו, או בוא ננסח זאת אחרת, רגישים פחות. נתקלתי בפיאט אונו שהייתה שורפת מודולים על ימין ועל שמאל (מודול הצתה אלקטרונית, מה שהוא עושה זה שליחת אותות לכוהל, הכוהל מתרגם את האות לגל אות אחר ושולח לפי האותות למפלג אשר זה מפלג את הניצוץ לארבעת הפלאגים), מדוע נשרף המודול, בגלל פלאגים שאינם מקוריים. לעומתו, פיאט אונו קרבורטור שלא היה לה מודול הצתה אלקטרוני, אלא חיישן נמ"ע (כאן היא מקבלת את הניצוץ מחיישן שנמצא בקרנקשאפט דרך גלגל הגיר) ושולחת אותו לכוהל, שם לא תקלתי ברגישות לפלאגים לא מקוריים. עם השנים המחשבים הפכו להיות רגישים יותר, היות והם מתחברים ליותר חיישנים לקבלת אינפורמציה שוטפת על התנהגות הרכב והנהיגה, ולכן זיוף כלפי מעלה או מטה של רמות התנגדות היא מורגשת ומאוד עדינה. בטח אם מדובר באיטלקיות אשר חשמל זהו הצד החלש שלהם בלשון המעטה. על כן, חוטי הצתה ופלאגים חייבים להיות על פי הקריטריונים של חברת היצרן , במקרה הזה פיאט. לא סתם סט חוטי הצתה מקוריים פיאט מתחיל מ 400 ש"ח ומעלה. כאשר סט חוטי הצתה לא מקוריים לפיאט עולה 75 ש"ח. רואים את ההבדל? תבינו לבד. אני אדם ששונא שמגבילים אותו מבחינת מקוריות או לא, אך אין מה לעשות, ברומא חייבים להיות רומאים. ועל כן, למדתי שבדגמים מסויימים תחליפי עובד יופי, ומספק את הסחורה במאה אחוזים בדיוק, ולא באחוז אחד פחות מהמקורי. אך יש דגמים מסויימים שיש לעבוד איתם רק במקורי, היות והם באמת רגישים, ותחליפי יגרום לנזק או יעבוד פחות ממאה אחוז. אגב מי שהולך לקום ולומר, מהההההה סט חוטי הצתה של פיאט מקורי 400 ש"ח ומעלה, למה מי מת?!!!! קודם שילך לבדוק כמה עולים סט מסכן של חוטי הצתה מקוריים של טויוטה , ואז נראה אם הוא עדיין יקפוץ בראש (:
__________________
בתקווה שעזרתי, סער נערך לאחרונה על ידי saar : 17-03-09 ב 00:31. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
לגבי שאלתך השניה, ולפני זה אני רק יגיד לרענן שמשום מה עד שאני מסיים לכתוב את ההודעה שלי, הוא יוצא לי מהפורום ומבקש ממני שוב סיסמא ושם משתמש, אז האתר הזה לא נוח לקשישים כמוני! מה לעשות, לנו לוקח זמן לכתוב!
לגבי שאלתך השניה, לגבי מי קירור, מנועי פיאט מאוד מאוד רגישים לעיניין. היות ומדובר בבלוק אלומיניום. על כן, הקפד להשתמש במים יעודיים למערכת קירור המנוע המומלץ על ידי פיאט. פרפאלו, יש גם צבעים צבע אדום וצבע כחול, חיים ידע בדיוק מה מומלץ לרכבך. חייבים להשתמש רק בו. שוב ראיתי פיאט אונו לא אחת ולא שתיים שנסעו כל חייהן על מי ברז רגילים בלבד, אם המנוע לא מתחמם אז בהחלט זה יגרום לקיצור ימיי משאבת המים, כתוצאה מתפיסת אבנית והכבדה עליה להסתובב. ועל כן, השתמש רק במי קירור יעודיים לפיאט. לגבי שמן, כאן כבר יש דעות חלוקות, חלק יגידו לך חצי סינטטי, חלק יגידו לך סינטטי מלא, חלק יגידו לך 15 על 40, חלק יגידו לך 10 על 40. גם פה יש חברות חלק יקרות מאוד לג'ריקן חלק זולות מאוד. טלפון אחד לחיים הוא יגיד לך בדיוק מה מומלץ לרכבך. (אני פשוט נמנע מלהכעיס פה את חבריי לפורום באיזה המלצה גורפת, גם ככה חמים עלי המנהלים כי אומרים שאני גס רוח פה, לך תבין אותם, כולה קיללתי פעם פעמיים שלוש מוסכניקים שעבדו על כמה חברים פה (: לגבי פילטר שמן, זהו לב המנוע, השתמש בפילטר מקורי, אגב מחירו אינו בשמיים כנגד לתחליפי. מסנן אוויר אתה יכול להביא תחליפי. פלאגים, כבר אמרנו מקורי בלבד, ועל פי מספר קטלוגי בדיוק כפי קבע היצרן פיאט.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
|
|
|
|
|
#25 |
|
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
|
שלום ותודה
אני הבנתי שבפיאט קרבורטור עים מודול הצתה אלקטרוני,ויש חיישן נמ"ע ששולח אות למודול אשר מקבל גם יניקה ועוד נתוני מנוע ושולח אות לכוהל ושם המתח מוגדל ועובר למפלג ולפלגים.(אצלי בטמפרה קרבורטור זה כך).ולשאלה שלי אים אצלי צריך מקורי?תודה. והאים אפשר להוסיף את הפטנט (ראה בהודעה הקודמת),ושוב תודה.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: sx פונטו
הודעות: 13
|
צודק שכחתי לציין שחיים בדק את הפאלגים לפני ששם את המחשב החדש ואמר שאם הם לא מקוריים הוא יחליף אותם. למעשה הוא אמר שהם לא מקוריים אבל הדגם הזה ספציפית מתאים לרכב.
שאלהנוספת, לגבי כהלים מקוריים לא כתבת מה הבעיה אם לא משתמשים בהם? תודה על הפירוט. אני הולך לשאול שאלה שיש מצב שתעצבן אותך,,, מה עם שיפוץ הגיר? לתת רק לחיים לעשות את זה? פשוט זה מאוד מסובך. הוא אומר שלא מספיק להשאיר ליום עבודה אחד כי פותחים הכל ועוברים חלק חלק ועושים בדיקה יסודית לכל חלק ומחליפים מה שפגום וכו' . הבעיה שאני צריך להביא את הואטו ליהוד, לחזור באוטובוסים למבשרת ולמחרת ניסוע באוטובוסים ליהוד ומשם חזרה עם האוטו התקין. שזה די מסבך אותי. האם לתת למוסכניק אחר שאני סומך עליו בירושלים. ופשוט לבקש ממנו חלקים מקוריים בלבד? (או שבגיר לא קריטי מייסבים וחלקים מקוריים?) תודה על התשובות, מחכחימות ביותר. מוטי. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
אתה הורג אותי מוטי, אתה הורג אותי.
לגבי שאלתך על הגיר, יש סיבה מדוע הפנתי אותך לחיים ממוסך שמשון, אני יודע שאומנם שם זה יקר היות מדובר במוסך מורשה ובחלקים מקוריים. ישנם דברים ברכב שאפשר לשים חלופי, כמו מגבים, כמו באקליות וכו'. יש דברים שעושים אותם פעם ב.... והם אמורים להחזיק מעמד המון זמן, למשל רצועת תזמון, או למשל כמו אצלך שיפוץ גיר. אז אם כבר עושים אותם פעם ב... צריך לעשות אותם באופן מקצועי ובאופן מקורי. ואותם יש לעשות במוסך מורשה. העיניין של חלקים מקוריים במוסך אחר הוא לא הבעיה, הבעיה היא אחרת, ראשית לא לכל המוסכים יש גישה לחלקים מקוריים לפיאט, ואני לא מאמין שמוסכניק מירושלים יסע עד לתל אביב בשביל לקנות ספיישל לרכב שלך חלקים מקוריים. אך גם אם נצא מנקודת הנחה כי אכן למוסכניק שלך יש חלקים מקוריים, אני מדבר על דבר אחר, מקצועיות. המוסכניק שלך פותח את הגיר ורואה איך הוא מורכב ולומד תוך כדי. לעומת מוסך פיאט יהוד, חיים , שיכול באמצע הלילה לפרק גיר בעין אחת עצומה ויד אחת קשורה מאחורי הגב. הוא מכיר ויודע איפה כל בורג צריך להיות יושב, איפה שיחקו עם האוטו ושמו בורג קצר מידי, איך הגלגל צריך להיראות, הוא יודע, שאם הוא מפרק את הגיר אז מומלץ שיחליף מחזירי שמן צד גיר מנוע, שיחליף את פקקי המים או במקרה שלך פלאטה מאחורי הגיר. בקיצור, כן אתה תסע באוטובוסים, אבל זה פעם בהמון שנים שיש מצב שמגיעים לשיפוץ גיר, והחשוב ביותר הוא, שלא תשלם כמה אלפי שקלים ובסוף תסע ברכב ותיהיה לא מרוצה, כי אין דבר שגרוע יותר מזה. לגבי הכוהלים, שים סלילים מקוריים בלבד, חליפי לא יחזיק לך הרבה זמן מעמד, כך בחשבון שהמחשב שלך מחובר ישירות לכוהל, אז אל תשחק יותר מידי עם כוהל חליפי.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
|
|
|
|
|
#28 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
יופיטר, אתה בטוח במה שאתה אומר, שאתה ראית רכב שיש לו גם מודול הצתה אלקטרונית וגם חיישן נמ"ע?
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
|
|
|
|
|
#29 |
|
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
|
נו כן גם באוטו שלי זה כך.
ואני מיסתכל עליו כול הזמן,ואים הוא לא לידי (כמו עכשיו כשאני בעבודה)ליבי איתו.עכשיו ברצינות ,בהרבה רכבים זה כך וגם באונו וגם בטיפו וגם בטמפרה,יש חישן שמיתחבר למודול הצתה ומישם לכוהל ולדיסטרבוטור ולפלגים. (אגב אתה מגיע למיפגש בשישי?).
נערך לאחרונה על ידי upetar : 18-03-09 ב 12:01. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: sx פונטו
הודעות: 13
|
אני הורג אותך ואתה נשרר בסדר איתי וסבלן... מגיע לך ציון לשבח ולא האשמות של בחור גס רוח...
טוב הבנתי את העניין. חלפים מקוריים הוא יכול להשיג אבל בהחלט יש לחיים יתרון בעניין נסיון עניין הגיר. פשוט לבקש מחיים שיבדוק גם את החוטים והסללים שלי לראות אם צריך להחליף או שהם מתאימים? (בהנחה שהוא לא עשה את זה לבד) מוטי. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| רשמים והשוואה: גיר רציף או ידני - נסיעה ארוכה ומהירה | Tzvika 16V | פונטו - טכני | 22 | 12-07-08 14:03 |
| רעידות קלות | aklein1 | פונטו - טכני | 14 | 30-05-08 18:01 |
| פרידה חצי עצובה לתקופה ארוכה | אוף טופיק | 12 | 31-01-07 20:53 | |
| רעידות | פורום הגראז' | 1 | 26-01-07 21:07 | |
| נסיעה ארוכה בשביל כורכר- נזק? | פורום הגראז' | 2 | 30-03-06 21:03 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד