![]() |
רעידות מתעתעות-כבר תקופה ארוכה
חברי הפורום היקרים...
יש לי בעיה ברכב המתעתעת בי כבר זמן רב, כמפורט להלן. אשמח לעזרתכם, לאחר שהמצב החמיר לאחרונה,וגרר איתו תסמינים נוספים. ההודעה ארוכה ומפורטת. מבקש את סליחתכם מראש. מוטי. ברשותי פיאט פונטו SX 2001 . לאחר שרכשתי אותה (לפני שנה וקצת ) התחלתי לשים לב שהיא רועדת לסירוגין לאחר ההתנעה, מיד מפסיקה ונוסעת באופן חלק תקין. (הרעידות היו מאוד מתעתעות, לעיתים לא רעד בכלל , לעיתים בעוצמה מאוד נמוכה, ולעיתים ממש בחוזקה-שכל המנוע רעד ואיתו הרכב. בכל מקרה הם הפסקו לאחר כמה שניות) (למען הגילוי הנאות אציין שהבעלים שלפני עשה ראש מנוע.) לאחר כמה חודשים, הרעידות החלו לגלוש גם אל תוך כדי הנסיעה. פתאום הרכב החל לרעוד,ממש רעידות חזקות, כאילו הלכה תושבת, ואז הרכב לא היה סוחב. (זה קרה בד"כ לאחר ירידת טורים/שילוב לזינוק/ או יציאה מהילוך) וכשם שבאו הרעידות, כך חלפו לאחר כמה רגעים (ארוכים יותר או פחות) והרכב נסע רגיל וגם סחב טוב. במקביל עם הרעידות נדלקה בלוח הבקרה נורה אדומה בצורת ברזמשאבה (כמדומני CHECK ENGINE) וכבתה כאשר חלפו. נכנסתי למוסך (לא מורשה) הראיתי להם את הרעידות לאחר ההתנעה, סיפרתי את הסיפור ואת העובדה שהרעידות באות והולכות תוך כדי נסיעה ואז הרכב לא סוחב וכו'. הם חיברו את הרכב למחשב לא ראו מיוחדאמרו שזה יכול להיות מהרבה סיבות וטוב שאבוא עם הרכב במצב שבו הוא רועד און ליין ואז יבדקו. היה די קשה לתזמן את זמן הרעידות אבל לבסוף הצלחתי, והגעתי אליהם כשהרכב רועד תוך כדי נסיעה. בדקו פלגים, משכו בקבל גז,ועוד בדיקות שאיני מבין בהם. לבסוף החליטו שזה בעיה בכהלים. החליפו את הכהלים וגם סט חוטים על הדרך. זה לא עזר. החזירו את הכהלים הישנים, השאירו את החוטים החדשים והמשיכו לחפש, מצאו שיש בעיה במזרקי הדלק, שאחד מה-4 לא עובד בצורה תקינה ועוד אחד גבולי. הוא עשה בירורים והציע לקנות משומשים כי מחיר החדשים בשמיים. חיפש ומצא רק מזרק אחד משומש , החליף והיה נראה שהבעיה נעלמה. אמר שאם הבעיה תחזור נחפש עוד אחד משומש ואולי יהיה כדאי כבר להחליף את כולם. מכר לי גם תוסף דלק לניקוי המערכת (משהו שצריך להיות איכותי-בפחית כסופה עולה בסביבות ה100 ₪) ונסעתי הביתה מאושר. אכן כשבועיים הבעיה לא הופיעה. לאחר מכין התחילו לחזור הרעידות שלאחר ההתנעה. אבל הנסיעות עצמן היו חלקות. חזרתי למוסך וסיכמנו שנחפש (הוא בדרכיו ואני בדרכי ) מזרק נוסף. לאחר מחשבה החלטתי שלפני שאוציא סכום כסף נוסף על החלפת מזרק שני (על הראשון הוא לקח 450 רק על המזרק ועוד הוסיף עבודה וסט חוטים וכו'-יצא די יקר) אעשה בדיקה במוסך המרכזי של פיאט לאיתור הבעיה. (אולי ע"י המחשב שלהם או מתוך הניסיון שלהם יצוץ משהו אחר) ואז עם הדיאגנוזה אחזור למוסך שבו התחלתי ושם אמשיך. במוסך המרכזי בדיקת המחשב יצאה תקינה, וכן מערכת הזרקת הדלק נמצאה ללא תקלות. מה שהם מצאו זה שיש בעיה מכאנית במנוע - שיש בעיית קומפרסיה בשסתום הרביעי - צריך לחשוף את המנוע ולפי מה שיתגלה כשיפתח, יחליטו מה לעשות. הצעת המחיר שלהם הייתה בשמיים ולכן נאלצתי לומר להם לא תודה. כששחרורו אותי הזהירו אותי לא להזניח את הבעיה, כי נסיעה במצב כזה תחמיר את המצב ואולי תגרום נזק חמור יותר למנוע. התקשרתי לאבא שלי ע"מ להתייעץ איתו מה לעשות עכשיו, לאחר ששמע את כל הסיפור ביקש להכניס את המכונית למוסך בו הוא מטפל ע"מ שייתן חוות דעת נוספת. ויכריע בין השניים. נסעתי אליו – הוא בדק את בדיקותיו (מחשב וידני), בדק כמה פעמים את הקומפרסיה בשסתומים (בדגש על הרביעי) ולא העלה בחכתו דבר. לא היה נשמע לו סביר שישנה בעיה מכאנית, כי אם כן, זה לא דבר שבא ואח"כ נעלם, אלא דבר קבוע שצריך להפריע תמיד וכן אמור להימצא בבדיקות שביצע. הוא המליץ לנסות את עניין המזרק ואמר שיחפש. חיפש ומצא חליל עם 4 מזרקים-כיחידה אחת, החלפנו את המזרקים והחליל שלי באלו שהוא מצא. נסעתי כך כשבוע כדי לראות אם יש שיפור. היה שיפור מאוד מועט. במקום 80% פעמים שהאוטו רעד לאחר התנעה זה ירד ל60% אבל לא משהו משמעותי. לבסוף החזרנו את החליל והמזרקים הקודמים. בצר לנו,לאחר התייעצות עם המכונאי הוחלט שניסע על הרכב כמות שהוא ונטפל בבעיות כאשר יצוצו. נותרתי עם הרגשה שמה שבסך הכול עזר זה תוסף הדלק ששמתי. דיברתי על כך עם [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] והוא אמר שגם הוא שם תוסף כל טיפול וזה משפר מאוד את מצב הרכב הוא המליץ על תוסף אחר, ושמתי גם אותו. (שכחתי לומר שבבדיקות אצל המוסכניק של אבא שלי, הוא גילה שהמזרק שהוחלף לי במוסך הקודם לא שייך לפיאט, אלא מזרק של גולף ויש לו שלושה יציאות (חורים) במקום יציאה אחת (ולכן גם עלה יקר יותר). חזרתי למוסך הקודם וביקשתי שימצא לי מזרק של פיאט ויחליף בניהם - עד היום הוא "לא מצא",ואני עדיין עם מזרק אחד של גולף) היו 3-4 חודשי שקט שבהם היו רעידות,על פי רב, לאחר התנעה שחלפו, והנסיעות היו חלקות. (בינתיים עשיתי בלי קשר טיפול טיימינג) לפני כחודש האוטו התחיל שוב לקרטע, רעידות פתאומיות באמצע נסיעה שגורמות לו לקשיים רציניים בסחיבה - נוסע סביר במישור ובעליות קשה לו מאוד, ופתאום זה עובר והאוטו נוסע כאילו לא קרה כלום. זה קרה יותר ויותר וכל פעם לעיתים ארוכות יותר. שמתי תוסף דלק (של סונול) במחשבה שזה יעזור. ובאמת המצב השתפר- פחות קרטועים של הרכב וגם יותר קצרים, אבל הוא לא שב לקדמותו. לאחר שהתרוקן המיכל עם התוסף. מלאתי עוד אחד וכשהוא הגיע לחצי שמתי תוסף נוסף זה ששמתי בפעם הראשונה שהתופעות התחילו. כרגע המצב לא טוב. הרכב פועל לפי קריזות. לפעמים נוסע חלק ללא בעיות בכלל , לפעמים לא סוחב רועד, נכבה בעליות קשות. ושוב חוזר לעצמו. הייתה לי נסיעה ממבשרת לקדומים הלוך ושוב הכול היה בסדר. לאחר שבוע הייתה לי נסיעה ממבשרת לבאר שבע, בדרך הלוך הוא עשה צרות רוב הדרך, (לא סחב בעליות(אם זו עליה ממש חדה התשתנק ונכבה לקראת סופה) ובמישור לא הסכים להגיע ליותר מ80 קמ"ש במישור וגם זה אחרי שהדוושה לחוצה עד הסוף) עד שבצומת קמה, לאחר איזה מהמורה בכביש,פתאום הסתדר ונסע עד ב"ש וחזרה למבשרת באופן מצוין. זהו. מקווה שהתמונה ברורה. (אם לא אשמח לענות על שאלות הבהרה). מה יכולה להיות הבעיה? איזה מערכות כדאי לבדוק? מה לגבי המזרק של הגולף? אפשר להישאר איתו או שזה לא בריא לרכב? לסיום, אציין שלפני כמה ימים החלו לי גם רעשים מוזרים מכיוון הגיר בעת החלפת הילוך וגם בעת נסיעה בהילוך (בנסיעה ללא הילוך אין את הרעשים הנ"ל). נשמע כאילו משהו רופף/חורק שם. אשמח לחוות דעת גם לגבי זה- אם זה שמן גיר או משהו אחר? תודה מראש. מוטי. |
אחח מוטי מוטי מוטי מוטי, מה יהיה מוטי. אל תדאג, פה אנחנו לא נגיד לך יאללה לך הביתה מוטי (:
קראתי בעיון עם הקפה והעוגיה שלי את הבעיה. קודם כל תלמד , ברגע שנדלקת לך המנורה (מדובר במנורת הזרקת דלק רק לידיעתך) אף מוסך בעולם לא יכול לומר לך מה מדליק אותה! למעט מוסך מורשה פיאט. למוסך פיאט בלבד יש מחשב ששמו אקזמינר הוא מכוייל ומכיל תוכנות המתעדכנות און ליין עם פיאט, ולכן הוא והוא בלבד יכול לקרוא את קודי התקלות ולהצביע בדיוק על הבעיה. מנורת הזרקת דלק כפי שנדלקת לך, לאוו דווקא מעידה על בעיה באינג'קטורים, לעיתים רבים היא מעידה על חיישן חמצן שאינו פועל כראוי, חיישן טמפרטורה, חיישן כזה או אחר השייכים למערכת הדלק. לכן, הייתי ממליץ לך לגשת למוסך שמשון ביהוד (מורשה פיאט ובעל המלצות חמות) על מנת שיחבר את הרכב למחשב ויבדוק שוב מה מדליק את המנורה. אין דבר כזה בחיים שמנורה תדלק והמחשב לא ימצא מה הדליק אותה, היות ויש ברכבך מחשב רכב אשר שומר בהיסטוריה שלו את כל מה שדירבן את המנורה להידלק בזמן האמת. כמו כן, לידיעתך, גם אם החלק יוחלף אך ורק לאחר מחיקת התקלה מההיסטוריה של המחשב רכב (מתבצעת באמצעות מחשב פיאט אקזמינר הנמצא במוסך פיאט מורשה בלבד) הרכב יתחיל להתנהג נורמלי. משמע, שאם החלק יוחלף אך לא מחקו את התקלה, הרכב ימשיך להתנהג כאילו עדיין קיימת התקלה, אז לידיעתך. ככלל הייתי ממליץ לך לטפל ברכבך במוסך מורשה פיאט בלבד, היות וזה יחסוך לך הרבה כאבי ראש בעתיד (כפי שנתת דוגמא מצויינת, שמו מזרק של גולף ולא של פיאט. לך תדע איזה נזק אולי נגרם מכך). עכשיו לאחר המבוא בוא נגש לממצאים שלך, תוסף דלק (בטח מכרו לך את ה k44) נועד לצורך ניקוי פנימי של מערכת הדלק מפיח ולכלוך, הוא מהווה עזרה ראשונה בלבד לבעיה כמו שלך, מומלץ להשתמש בו באופן שוטף (פעם בעשר אלף קילומטר) בלי קשר לבעיה. אך לבעיה שאתר מתאר הוא לא יפתור אותה זה בטוח. החליפו חוטי הצתה (בטח לא מקוריים, כך שאני לא יכול לשלול חוטי הצתה), החליפו פלאגים (בטח לא מקוריים, כך שאני לא יכול לשלול פלאגים), החליפו כוהלים (לך תדע איזה כוהלים שמו, כך שאני לא שולל גם אותם). גש למוסך מורשה פיאט, ישימו פלאגים מקוריים של הרכב עם האלקטרודה הנכונה, ישימו חוטי הצתה מקוריים של פיאט עם רמת התנגדות נכונה, ואז ילכו צעד צעד ויבדקו. אם עדיין מקור הרעידות אינו במערכת ההצתה החשמלית, תמוה בעיניי מדוע לא בדקו לך לחץ דלק. יכול להיות שמדובר במשאבת דלק שהולכת ומקרטעת. ראשית הייתי מחליף את הפילטר דלק (אם ניתן ואפשרי). ובודק לחץ דלק, האם נורמלי, מצב משאבה האם תקין? לעיתים משאבת דלק מתחילה להתעייף ונותנת סימפטומים כמו שאתה מתאר. לגבי מערכת הצתה אתה לא יכול להיות בטוח שהיא לא הבעיה, משום שבטח החליפו לך פלאגים וחוטים שאינם מקוריים. לגבי המזרק שוב, אותו הדבר. גש למוסך שמשון ביהוד, תאמין לי שהבעיה תיפתר טיק טק ובלי יותר מידי כאבי ראש. עוד דבר שעולה לי לראש, הייתי מפרק את כל המצערת ובית המצערת ומבצע ניקוי יסודי. לודא הזרקת דלק תקינה ונקייה. שוב, חייבים להתחבר לאקזמינר לבדוק מה מדליק את המנורה, לא מן הנמנע שיכול להיות שמדובר במספר גורמים. |
אצלי הייתה בעייה שהאוטו פתאום מקרטע ועובד על 2 בוכנות בלבד ואז חוזר לעבוד רגיל ...
בסוף הוחלף מחשב ומאז האוטו נוסע חלק (טפו טפו) . |
בעיה דומה כמו שלך
הוחלף מחשב ותוקנה הבעיה פרסתי בפורום בעבר - אתה מוזמן לקרוא http://www.fiatclub.co.il/forum/show...A+%EE%F0%E5%F2 |
דבר עם מוסך שמשון ביהוד, ואם הבעיה היא במחשב באמת (החליפו אותו אולי? או שהפלאגים שלך לא מתאימים?) אז תרים טלפון גם לאייל נוימן.
|
לעניות דעתי saar בכיון
הרכיבים הוחלפו לא במורשה וכניראה מדובר בפלאגים לא מתאימים,חוטי הצתה וכהלים כנ"ל רכב שרגיש כל כך ברכיבים אלו (אפילו מעט לכלוך בבית מצערת גורם לרעידות) יהיה מאוד רגיש לרכיבים לא מתאימים. גש למורשה לפני שיהיה מאוחר מדי ויגרם נזק למחשב |
שלום ותודה לכולכם, בדגש לסער על ההשקעה בתשובה המפורטת.
סער-החכמת אותי מאוד עניין המחשב, החשיבות לטיפול במורשה וכו'. ציינתי בשאלה שהייתי גם במוסך המרכזי של פיאט (בירושליים-אוטודי) שם אמרו, לאחר חיבור הרכב למחשב,שאין בעיה במערכת ההזרקה ושהמחשב לא נותן פלט של בעיה והבעיה היא מכאנית -בעיית קומפרסיה. לגבי הפלגים-הם לא החליפו. (למרות שיש מצב שהם לא מקוריים עוד לפני רכישתי את הרכב) לגבי הכהלים-בסוף החזירו את שלי חזרה כיי ראו שהבעיה לא שם. בנוסף, משאבת דלק החלפתי לפני פחות משנה לאחר שהקודמת שבקה בפיתאומיות. כתבת:"עוד דבר שעולה לי לראש, הייתי מפרק את כל המצערת ובית המצערת ומבצע ניקוי יסודי" איך עושים את זה? יש מצב לעשות את זה לבד או רק במוסך? (יש לי ידיים טובות וכלים). לגבי מוסך שמשון ביהוד, אני גר במבשרת,אתה ממליץ לנסוע עד ליהוד ? איזה המלצות יש עליהם? מקצועיות/אמינות/שרות/מחיר? פרט. אריאלו- מי זה אייל נוימן ואיך יוצרים איתו קשר במקרה הצורך? תודה. |
צטט:
|
צטט:
מדריך לפירוק בית מצערת יש בדביק. אצלך ההליך דומה. נשמח אם תעדכן את שרשור ה ELX לכשתסיים. על מוסך שמשון ביהוד יש מספיק המלצות בפורום. כנ"ל לגבי אייל נוימן. |
תודה,
אני חדש ולא חשבתי על אופצית החפוש.... |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©