מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > אונו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

אונו - טכני טכני - דגמי אונו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

קצת מייק-אפ ;)
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה- פיאט שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

טיפול דיטיילינג לאוטו - התזמון המושלם :)
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 07-03-09, 21:19   #1
almogxxx
Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: כפר סבא
הגלגלים שלי: אונו S70 הזרקה
הודעות: 89
טוב אז ככה .

יש בעיה שכשהאוטו חם אחרי נסיעה והוא מתחמם ולמשל כיביתי את האוטו ואני בא להניע אחרי כמה דקות האוטו לא מניע .

עכשיו לגבי הסימנים הסימן הוא מוזר כאילו יש פתיחה של הסווט'צ ונגיעה של הסטרטר אבל נגיעה ממש כאילו לשניה אחת ואז אין כלום כמה שלא תנסה להניע ממש אפשר להגיד כמו שאמרת נגיעה מהסטרטר ככה ..

אבל היום פתחתי את כל הפלסטיקה של ההגה שם והסתכלתי על כל מני חוטים שמחוברים שם השפרצתי קצת ספריי מגעים בכל החיבורים של הסווצטצ' .. ואני לא יודע אם בכל הרכבים יש את זה או שזה קומבינה של בעל הרכב הקודם היה פיוז של 10A שמחובר שם באזור של הסווצטצ' גיליתי שהוא בעצם שבור . הוחלף ,ובוצע ניקויי מגעים בכל האזור ..

כרגע מנסיעות של בדקתי ככה במשך היום לא קרה עדין שהוא לא הניע או משו כזה נראה כי יכול להיות שזאת היתה בעיה של מגעים או אולי הפיוז הזה . בכל מקרה תודה לכל התותחים שניסו והעלו רעיונות מצויינים אם הבעיה תחזור מבטיח לעדכן ולחזור לפה . בכל מקרה תודה תודה ...
almogxxx מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 07-03-09, 22:17   #2
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
זה מזכיר בעיות שנובעות עקב שינוי יחס דחיסה במנוע (שיפוץ ראש שגולח ממנו הרבה \ פיח רב בתא השריפה) הייתכן?!
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 07-03-09, 23:08   #3
upetar
חבר מועדון
 
האווטאר של upetar
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
הסימצים שתארתה יכולים גם

להיות מצבר או מגעי מצבר.שים לב אים כאשר אתה נותן סטרטר האורות והצרכנים שפועלים כבים.ובנוסף אים זה קורה,תיבדוק,תנסה להניע עים עוד מצבר,ותעדקן.
upetar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-03-09, 00:00   #4
almogxxx
Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: כפר סבא
הגלגלים שלי: אונו S70 הזרקה
הודעות: 89
מצטער אבל לא הבנתי את המשפט שלך , כאילו לא הבנתי את הכוונה תוכל להסביר לי שוב ?!



כן המנוע עבר שיפוץ כלומר החלפת שסטומים וחריטה של הראש אבל לא יודע .. זהלא נראה לי כל כך קשור לדחיסה כי כשהאוטו מניע הוא מניע מצויין .. והדחיסה וההילוך סרק שלו הכל חלקק ועובד מצויין ..

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 08-03-09 ב 01:04.
almogxxx מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-03-09, 00:22   #5
upetar
חבר מועדון
 
האווטאר של upetar
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
שלום

תגיד לי מה עושים כשניתקעים עים מצבר גמור?.מבקשים עזרה מנהג אחר שיתן מצבר ,כבלים ,נכון?(עד פו הבנתה?)עכשיו שהתופעה תחזור פשוט תבקש מנהג אחר שיתו לך "מצבר"ותנסה להניע ותעדקן.
upetar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-03-09, 12:03   #6
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
צטט:
במקור פורסם על ידי almogxxx צפה בהודעה
מצטער אבל לא הבנתי את המשפט שלך , כאילו לא הבנתי את הכוונה תוכל להסביר לי שוב ?!
כן המנוע עבר שיפוץ כלומר החלפת שסטומים וחריטה של הראש אבל לא יודע .. זהלא נראה לי כל כך קשור לדחיסה כי כשהאוטו מניע הוא מניע מצויין .. והדחיסה וההילוך סרק שלו הכל חלקק ועובד מצויין ..
אינני יודע עד כמה זה נכון, אך למיטב ידיעתי זו התיאוריה. אשמח אם בעל מקצוע יאשר או יפריך:

ברגע שחורטים ראש מנוע (ומורידים קצת יותר מדי), גובהו קטן משמעותית, כתוצאה מכך נפח תא השריפה (צילינדר) קטן גם הוא.
היות והבוכנה עושה את אותו המהלך נוצר מצב בו היא צריכה לדחוס את התערובת לתא קטן יותר וזה מצריך יותר כח. כשהמנוע קר הסטרטר מתמודד עם זה לא רע.
מנוע חם = אוויר חם, תופס נפח גדול. כלומר נדרש עוד יותר כח בכדי לדחוס אותו לאותו חלל קטן שקודם דחסת אוויר קר. כאן כנראה הסטרטר לא מספיק חזק.

מהן האפשרויות העומדות בפנייך בכדי להמנע מהבעיה, אינני יודע. אולי מוסך יוכל לסייע בעניין.
כמובן שהבעיה תתכן גם ממערכת החשמל, שווה לבדוק כראוי במקום שמבין ולא להתחיל לשפוך כסף לחינם.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)

נערך לאחרונה על ידי raanan_t : 08-03-09 ב 12:05.
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-03-09, 15:02   #7
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
כל עוד ראש המנוע באונו בטווח המידות שהיצרן מאשר - לא אמורה להיות שום בעיה לסטרטר להתמודד עם זה.

אני הייתי מחפש מפל מתח / תקלה בסטרטר.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 09-03-09, 22:23   #8
almogxxx
Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: כפר סבא
הגלגלים שלי: אונו S70 הזרקה
הודעות: 89
עידכון ..

אז ככה אחרי חיפושים מטורפים התחלתי לחשוב על מצב שיש אולי משו בתוך הרכב שמקבל זרם באופן קבוע גם כשאפילו אין סוויטצ' וזה בעצן מרוקן את המצבר .. הגיוני במקצת שזאת אולי הבעיה .

עוד משו ששמתי לב אליו שלמשל השעון הדיגיטלי שיש ברכב והנורות של המזגן משום מה פתאום הפסיקו להדלק או לפעמים דולקות לפעמים לא .. דבר שכיוון אותי למצב שיש מצב שאין למצבר כוח משום מה ..

התחלתי לחפש ברכב כל דבר עם מנורת ביקורת שהכנתי .. בסופו של דבר הגעתי למסקנות שקודם כל הפאנל של המערכת מחובר לרכב עם פלוס קבוע גם בלי סוויצטצ' המערכת נדלקת סתומרת שהוא מקבל זרם באופן קבוע ורציץ מהמצבר גם כשהרכב לא מונע . מצאתי בחיבורים של הסווטצ' מתחת להגה את הנקודת חשמל שמקבלת זרם רק אחרי סיבוב המפתח ואליה חיברתי את ה+ של הפנאל .. עכשיו המערכת עובדת רק עם סיבוב המפתח ומקבלת זרם רק כשהסווטצ' פתוח .

עוד משו שמצאתי . ברכב יש מגבר של רמקולים מגבר של 2200 וואט ..יחסית חזק .. מבדיקה שלי ( חיבור הנורת ביקורת ל+ וה- של המגבר ) מתגלה שגם הוא מקבל זרם באופן קבוע מהמצבר גם בלי להניע ובלי כלום .. דבר שגרם לי לרצות לרצוח את המתקין אבל בסדר . לזה חשבתי על פיתרון של אולי מפסק בתוך תא הרכב שאני אוכל לשלוט בו ולכבות את המגבר ולהדליק אותו כי לחבר אותו לאותו חיבור בסוויטצ' יהיה בעייתי ואני מפחד שזה גם ישרוף אותו .
אז הפתרוון הרלוונטי לדעתי הוא לשים מפסק בחיבור שבין המצבר למגבר מאחורה וכך אני אוכל לכבות אותו אחרי כל נסיעה ולהפסיק את הזרם הקבוע אליו כשהרכב לא דולק .

אלא אם כן יש למישהו עוד הצעות ?
עכשיו אחרי שהכל נראה טוב אחרי נסיעה של בערך חצי שעה הכל נראה תקין הרכב מניע בלי שום בעיה והשעון ומנורות המזגן חזרו לחיים . מקווה שלא יהיו עוד בעיות .

בכל מקרה אם יש למישהו אחר הצעות לגבי החיבור של המגבר במקום מפסק משו אחר אני אשמח לשמוע כי לפי מה שהבנתי כל ניתוק או גישור בכבל הזה גורם לאפקטיביות פחות טובה סתומרת זאת בעצם ירידת מתח ואז כאילו אתה לא מנצל א ת המירב מהמגבר שלך .. תקנו אותי אם אני טועה ..

בתודה . אלמוג .
almogxxx מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 09-03-09, 23:02   #9
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
צטט:
במקור פורסם על ידי almogxxx צפה בהודעה
התחלתי לחפש ברכב כל דבר עם מנורת ביקורת שהכנתי .. בסופו של דבר הגעתי למסקנות שקודם כל הפאנל של המערכת מחובר לרכב עם פלוס קבוע גם בלי סוויצטצ' המערכת נדלקת סתומרת שהוא מקבל זרם באופן קבוע ורציץ מהמצבר גם כשהרכב לא מונע . מצאתי בחיבורים של הסווטצ' מתחת להגה את הנקודת חשמל שמקבלת זרם רק אחרי סיבוב המפתח ואליה חיברתי את ה+ של הפנאל .. עכשיו המערכת עובדת רק עם סיבוב המפתח ומקבלת זרם רק כשהסווטצ' פתוח .

רדיו דיסק מחובר על ידי שלושה חוטים: (הצבעים בד"כ קבועים)
1. צהוב - פלוס אחרי סוויטץ' (בדרך כלל גם יהיה עבה יותר מהאדום) חוט עם מתח להפעלת הרדיו דיסק.
2. אדום - פלוס קבוע. מיועד לשמירת תחנות וזכרון של המכשיר. ניתוק שלו, משמע כל כיבוי ידרוש ממך לכוון הכל מחדש.
3. שחור - מינוס.
אפשר ותקין לחבר את האדום והצהוב מהרדיודיסק יחד אל הפלוס הקבוע וזאת כדי לנגן מוזיקה כאשר הרכב כבוי.
על פניו, המקרה אצלך נראה תקין בנושא הזה.




עוד משו שמצאתי . ברכב יש מגבר של רמקולים מגבר של 2200 וואט ..יחסית חזק .. מבדיקה שלי ( חיבור הנורת ביקורת ל+ וה- של המגבר ) מתגלה שגם הוא מקבל זרם באופן קבוע מהמצבר גם בלי להניע ובלי כלום .. דבר שגרם לי לרצות לרצוח את המתקין אבל בסדר . לזה חשבתי על פיתרון של אולי מפסק בתוך תא הרכב שאני אוכל לשלוט בו ולכבות את המגבר ולהדליק אותו כי לחבר אותו לאותו חיבור בסוויטצ' יהיה בעייתי ואני מפחד שזה גם ישרוף אותו.


המגבר מחובר ע"י שלושה חוטים:
1. פלוס קבוע.
2. מינוס (אל השלדה או בורג בפח הרכב)
3. רימוט (Remote) - פקודת הדלקה מהמערכת. כלומר ברגע שהמערכת נדלקת היא שולחת סיגנל על חוט הרימוט ומפעילה את המגבר.
גם כאן ההתקנה נשמעת תקינה ואין בעיה. אין שום צורך במתג ו\או "קומבינה" אחרת. המתקין ידע מה הוא עושה.
בדוק אם כאשר אתה מכבה את הרדיודיסק גם המגבר כבה.


בתודה . אלמוג .
תגובותי באדום.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
בעיות חשמל ozyaron אונו - טכני 17 28-07-08 18:32
תקלה באונו 94 (בעיות חשמל, כנראה) פורום הגראז' 9 12-05-07 17:23
בעיות חשמל פונטו מודל 2000 פורום הגראז' 3 27-01-07 15:58
בעיות חשמל במנוע - ספייס פורום הגראז' 3 20-06-06 11:00
בעיות חשמל פורום הגראז' 12 16-06-06 13:41


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:16.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד