מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

4 חודשים עם האונו !
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 04-05-15, 01:46   #1
rick090
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2015
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 10
פונטו 2003, מנוע התחמם. מבקש חוות דעת

שלום רב. סיפור קצת ארוך, מקווה שתישארו איתי
ברשותי פונטו ספייס 2003 ELX, לפני כמה ימים הלכתי לפרוקיה על מנת לחפש נגד למזגן (שעבד רק על רמה 4), על הדרך הם הבחינו שם בצינור מים עליון נפוח במקצת והציעו לי להחליפו שכן מסוכן לנהוג עם צינור שנראה שהולך להתפוצץ עוד רגע. לא התווכחתי והחלפתי. יומיים לאחר מכן בנסיעה מתל אביב לערד (מקום מגוריי), הבחנתי שמד הטמפרטורה עלה בשני פסים קטנים מעל החצי והמאוורר של הרדיאטור מסתובב במהירות גבוהה (ומרעישה). עצרתי בצד ופתחתי את מכסה המנוע על מנת לבדוק מה קורה שם. היה רעש של כמו קיטור והרבה אדים. לאחר בדיקה של כמה דקות הזזתי בטעות את הצינור "החדש" שהותקן יומיים קודם ורעש הקיטור פסק. כשהורדתי את היד הרעש חזר. לאחר בדיקה יותר ממוקדת עם פנס, הבנתי שהצינור סדוק ממש בקו הטבעת (הסגר) ושהרעש ששמעתי היה בעצם לחץ מי הקירור שנוזלים מהסדק ושהמנוע לא מקבל מספיק מים. אטמתי את הסדק עם איזולירבנד והמשכתי בנסיעה (הייתי מרחק 20 דקות מהבית). לאחר 10 דקות של נסיעה איטית יחסית בכדי לא לאמץ את המנוע, מד החום החל שוב לעלות, אך לא עבר את הקו המודגש האחרון במד. עצרתי שוב בשוליים, הפעלתי ארבע וינקרים ופתחתי שוב מכסה מנוע. הפעם היה קצת עשן דליל ואפרפר שקוף. בדקתי מים וראיתי שחסר אז הוספתי. לאחר עוד פרק זמן ניסיתי להמשיך בנסיעה אך לאחר כמה דקות המנוע החל לגמגם מעט ונשמעו קצת תיקתוקים. עצרתי מיד ובדקתי שמן. ראיתי שחסר שמן כמעט לגמרי ומיד הוספתי שמן. המתנתי מעט והמשכתי בנסיעה עד הבית (מרחק של 5 דקות משם) ללא תיקתוקים אך מעט גימגומים. כשהגעתי לחניה ועצרתי, המנוע כבה מעצמו מיד, ממש לפני שהרמתי בלם יד. למחרת בבוקר פירקתי את הצינור הסורר ומאחר והקרע שלו היה בהתחלה ליד הסגר, חתכתי את כל החלק הזה וחיברתי אותו חזרה והידקתי חזק את שני הקצוות. מילאתי שוב מים ובדקתי שמן והתנעתי. המנוע התניע אבל היה צריך קצת להילחם כדי שזה יקרה. השארתי אותו מונע במקום תוך כדי שאני לוחץ בעדינות על הגז כדי לבדוק שהוא מגיב כשורה. הכל היה תקין אבל לאחר רבע שעה החל לצאת עשן לבן מהאגזוז, הוא היה גם לח כי כששמתי את היד היא יצאה קצת רטובה (אדים?). כיביתי מיד. הבאתי מוסכניק מקומי ומוכר בעיר עד לחניה (סירבתי בתוקף להזיז את הרכב) שאמר שהוא מאמין שנפגם ראש המנוע. אגב, בהתנעה שהוא עשה, המנוע התניע בסדר אבל לאחר כמה דקות החלו מים לצאת מפתח מילוי המים אפילו שהפקק היה סגור לחלוטין. אני ממתין לבדיקה יותר מקיפה כרגע ממנו. רציתי את חוות דעתכם לגבי העובדה שמלבד העשן הלבן מהאגזוז (שאגב אחרי כמה דקות נהיה פחות לבן ויותר שקוף ופחות לח), לא נדלקה נורת CHECK ENGINE עד שהגיע המוסכניק ואז נדלקה בצבע כתום בלבד, לא היה לי שמן במים ולא מים בשמן, ופתח מילוי השמן לא הכיל נוזל שנראה כמו טחינה. התייעצתי עם אנשים והדעות חלוקות אבל כמעט כולם לא חושבים שהלך ראש המנוע. מה אתם חושבים לפי מקצועיותכם שבטח עולה על שלי ושל חבריי. הרבה אומרים לי שאם היה הולך ראש מנוע לא יכולתי בכלל לזוז עם האוטו. ושניסיתי באמת לזוז מהחניה לכמה מטרים וחזרה, המנוע עבד עגול. מצטער על המגילה ואשמח לשמוע את חוות דעתכם. תודה, ארז.
rick090 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 04-05-15, 08:30   #2
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
עפי התאור שנתת מדובר בסבירות גבוהה בראש מנוע כי המנוע עבר היתחממות די רצינית
לא תמיד מיתערבבים המים בשמן או השמן במים אלה קצת יותר מאוחר כשהפריצה נעשית יותר גדולה
זה שיוצא אדי מים בצורה של עשן אחרי כרבע שעה של עבודה מעיד על חדירה של מים לבוכנות ובריחת מים מהפקק מעיד על בריחת קומפרסיה למערכת הקירור קח בחשבון שהתיקון אינו זול
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-05-15, 09:07   #3
rick090
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2015
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 10
תודה על התגובה יאיר. מה שמוזר זה שבכל התהליך לא נתתי למד להגיע בכלל לאזור האדום ומאוד השתדלתי להגיע הביתה מבלי שיתחממו העניינים יותר מדי. איך האוטו עוד מתניע וגם זז?
rick090 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-05-15, 09:11   #4
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
כל עוד יש קומפרסיה זה יניע ויזוז השאלה איך יניע ואיך יעבוד
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-05-15, 11:05   #5
rick090
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2015
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 10
תודה רבה. לאחר בדיקה שהסתיימה לפני חצי שעה במוסך, אמר לי המוסכניק שצריך להוריד ראש כדי לבדוק האם צריך שיפוץ ראש או רק אטם ראש. זאת לאחר שבבדיקה רק מהפלג הימיני יצאו מים.
יכול להיות שמדובר רק באטם?
rick090 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-05-15, 14:17   #6
מאור30
Senior Member
 
האווטאר של מאור30
 
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
אם מורידים ראש מנוע עדיף בכל מצב לשלוח לחרט שיבצע חריטה ויישור כמו שצריך מחדש.
__________________
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
מאור30 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-05-15, 15:48   #7
rick090
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2015
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 10
למה עדיף? המוסכניק שלי אמר לי שאטם ראש זה 1500 ש"ח אבל שיפוץ יכול להיות כפול. אם הבעיה רק באטם אז למה בכל זאת להוציא כפול?
rick090 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-05-15, 16:43   #8
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
כשלא עושים עבודה כמו שצריך משלמים סכום העולה על הכפול שאתה מדבר עליו
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-05-15, 19:23   #9
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
מחזק את דבריו של מאור.
לעתים נדירות קורה שיש צורך להחליף רק את אטם הראש.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-05-15, 15:56   #10
rick090
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2015
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 10
תודה על התגובות. קיבלתי היום את חוות דעתו של המוסכניק. לטענתו לאחר הורדת הראש, אין נזק של עיוותים, או סדקים בראש. לטענתו, ניתן להחזיר גם את רצועת הטיימינג ומשאבת המים שהוחלפו במילא לפני שלושה חודשים כי הם נראים תקינים לחלוטין. המחיר 1600 ש"ח כולל כמובן אטם ראש חדש + סט שלייפים ואטמים + צינור מים עליון חדש (אותו צינור סורר שהחל את כל הבלאגן).
אני יודע שהמלצתם לשפץ ראש בכל זאת אבל זה יקר ובמילא לא נמצא נזק לראש מאחר ולא נתתי למד החום להגיע אל מעבר לשלושת- רבעי ומיד כיביתי את המנוע, מה שלפי דעתי די עזר באי גרימת הנזק. מה בכל זאת דעתכם? גם לגבי המחיר. אציין שהמוסכניק עם שם של הכי אמין ומקצועי בעירנו ולא נוטה "לדחוף" סתם תיקונים. אך הוא ציין בפני שלתיקון כזה אין אחריות.
תודה רבה, ארז.
rick090 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
חום מנוע גבוהה פונטו elx 2003 llli1234 פונטו - טכני 13 03-11-14 23:06
נזילת שמן מנוע פונטו elx אוטו' 2003 dudi0909 פונטו - טכני 1 22-03-13 08:38
אונו 1.4 - מנוע התחמם + הופעת "טחינה" (כ"ע) solomon yacov 111 אונו - טכני 35 30-12-10 17:14
מנוע התחמם ונשרף? ספייס 8 שסתומים 2001 shaharv פונטו - טכני 2 18-04-10 17:05
ספייס ELX - רכב התחמם ברמזור ונכבה, כנראה ראש מנוע. הצעות? (כ"ע) YOSI-BR פונטו - טכני 11 04-12-09 03:42


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד