![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
יוניט אור בלם
שנה טובה וחג שמח לכולם
לא עובד לי האור ברקס ברכב, מבדיקה שעשיתי, כל הפיוזים תקינים וגם יוניט הבלם תקינה. היוניט היא 3 פינים, בדקתי אותה על רכב אחר והיא תקינה. בלחיצה על הכפתור יש ברקס. בגישור 2 החוטים אצלי ברכב לא קורה כלום. הנורות לא שרופות. מה עוד לבדוק? האם בכל זאת יש איזה פיוז שאחראי על הפעולה שלא מצאתי? נערך לאחרונה על ידי chesh : 24-09-14 ב 15:35. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
אורות בלם
לא ככה בודקים תקלות חשמל.
ראשית יש לבדוק אם מגיע מתח אל מתג הבלמים, כשמתג ההצתה במצב ON. האם אורות הרברס נדלקים בשילוב להילוך רברס והאם האיתותים (הרגילים) פועלים?. בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
|
כשמישהוא לוחץ על הבלמים והמנורה מאחורה מפורקת תיבדוק אם יש מתח בין ה+ ו -
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2014
מיקום: אי שם מעבר לאופק
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 193
|
לא פותרים תקלות בריצה אל הקצה. רפי נתן לך את הכיוון.
מתג הבלמים הוא פחות או יותר באמצע המעגל, מה שיחסוך לך זמן ובדיקות. קח מד מתח או נורת ביקורת ו-וודא שמגיע מתח אל החוט במתג הבלם (עם סוויץ' דולק). אם מגיע, וודא שבלחיצה על הדוושה (כלומר המתג מאפשר מעבר זרם הלאה) יש לך מתח גם על החוט השני. במידה שיש, הגיע הזמן לבדוק מתח בבית הנורה. אם לא מגיע מתח אל מתג הבלם, יש לחפש את הפיוז המתאים בלוח ולבדוק עליו מתח. כמובן שיש חיבורים בדרך, לא יכול לכוון אותך מעל המחשב, תצטרך לחפש סכימות או להיעזר בבעל מקצוע. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
בדקתי ולא מגיע מתח ליוניט.
בדקתי ישירות מ 2 החוטים כשהיוניט בחוץ. אין מתח, יש 0.09 עקבתי כל הדרך אחרי החוטים שמתחברים יחד לצמה ואין שום ניתוקים. לפי הספר, הפיוז שאחראי על אורות הבלם הוא פיוז ה SERVICE של 20 אמפר. הוא גם תקין כי כשניתקתי אותו לא היה לי אורות רוורס וכל שאר האורות. מה שכן, ראיתי שיש לי חוט מנותק בצבע סגור שיוצא מפין 3 של הקונקטור הזה ומתחבר לצמה: ![]() ![]() ניסיתי לחבר אותו חזרה אבל אין שינוי בפעולת הבלמים. אז החוט הזה כנראה לא קשור. גם מהצד של המחשב הכל נראה תקין, אבל לפי Autodata הוא משמש רק לחיבור חיישנים ולא קשור להפעלת אורות:
נערך לאחרונה על ידי chesh : 25-09-14 ב 13:41. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
מתח למתג אורות בלם
האם צבעי החוטים במתג אור הבלם הנם בפין אחד חוט אדום/תכלת ובפין שני אדום/שחור?.
במכוניתך מע' האורות, איתותים, אורות בלם וכו' אינה ממושבת ואין לה כל קשר למחשב ניהול המנוע. אכן נתיך SERVICE (מס' 1 בשרטוטי החשמל) הנו של אורות הבלם, איתותים, אורות רברס, שעון זמן דיגטלי (אם יש). לפי תשובתך אראה איך ניתן להתקדם, עם שרטוטים, הסבר וכו'. בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
כן רפי, אכן אלה צבעי החוטים
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
אורות בלמים
מכיוון שהמערכת הזאת אינה ממוחשבת, אז עדיף לבצע הבדיקות עם נורת ביקורת (3W) וכך לא להיות מוטעה ממתח טורי וכו' (לא חשוב אם לא הבנת מה זה).
המתח מגיע אל מתג הבלמים (דרך נתיך 1 כשמתג ההצתה מופעל) בחוט אדום/תכלת (A/R) מתיבת הנתיכים, במחבר D מפין 14 ובדוק שם אם יש מתח. אם יש מתח בחוט זה שם ואין במתג הבלם, אז יש נתק בחוט למרות שלא ברור היכן זה יכול להיות כי הוא חוט ישיר. אם גם בנקודה 14 אין מתח (נתק פנימי בתוך תיבת הנתיכים) אז בדוק בפין שליד שנמספרו 13 וגם אליו מתחבר חוט בצבע אדום/תכלת המוציא מתח למתג אורות רברס (אמרת שאורות הרברס נדלקים) ואז ניתן יהיה לגשר את החוט לאורות הבלם מפין 14 אל החוט בפין 13 (לאורות רברס) ולפתור התקלה. אם כן מגיע מתח אל מתג הבלמים, אז לחץ על דוושת הבלמים וראה אם יוצא מהמתג בלמים מתח לכוון הפנסים בחוט השני שצבעו אדום/שחור (R/N) ואם כן יוצא ממתג הבלמים מתח אז צריך להסיר פנס אחד מהרכב ולראות אם בחוט שמתחבר אליו (אדום) יש מתח וכן הלאה. הערה - לפי הספרות הטכנית הנתיך (פיוז) צ"ל 15A ולא 20A. מתג הבלמים בשרטוט הנו מס' 20 וסימנתיו בצהוב. אם לא תפתור התקלה בעצמך, אז עם שרטוטים אלו שתראה אותם לחשמלאי רכב, יהי לו קל לבדוק ולאתר התקלה. נא עדכן ממצאים ותוצאות לכשיהיו. בהצלחה ובברכת שנה טובה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2014
מיקום: אי שם מעבר לאופק
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 193
|
כמו שרפי כתבת לך (למעשה קיבלת את הפתרון בכפית, רק צריך לממש אותו), כדאי לעבוד עם נורת ביקורת, משהו כזה:
![]() כך אתה יכול אפילו לדקור את החוט דרך הפלסטיק בלי לגרום נזק ולדעת תוך שנייה אם יש מתח או לא. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| החלפת יוניט חום | gibson9655 | פונטו - טכני | 26 | 13-04-14 02:27 |
| יוניט שעון לחץ שמן | אלעד ס | 127 - טכני | 17 | 04-08-12 11:28 |
| יוניט מאוור | s_nadav | פונטו - טכני | 18 | 14-06-09 02:50 |
| יוניט שמן מזייפת | פורום הגראז' | 20 | 22-01-07 19:57 | |
| יוניט לחץ שמן | פורום הגראז' | 2 | 15-12-06 12:26 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד