מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   יוניט אור בלם (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=18141)

chesh 24-09-14 14:53

יוניט אור בלם
 
שנה טובה וחג שמח לכולם
לא עובד לי האור ברקס ברכב, מבדיקה שעשיתי, כל הפיוזים תקינים וגם יוניט הבלם תקינה.
היוניט היא 3 פינים, בדקתי אותה על רכב אחר והיא תקינה. בלחיצה על הכפתור יש ברקס.

בגישור 2 החוטים אצלי ברכב לא קורה כלום.

הנורות לא שרופות.
מה עוד לבדוק? האם בכל זאת יש איזה פיוז שאחראי על הפעולה שלא מצאתי?

רפי לין 24-09-14 16:10

אורות בלם
 
לא ככה בודקים תקלות חשמל.
ראשית יש לבדוק אם מגיע מתח אל מתג הבלמים, כשמתג ההצתה במצב ON.
האם אורות הרברס נדלקים בשילוב להילוך רברס והאם האיתותים (הרגילים) פועלים?.
בברכה - רפי לין

chesh 24-09-14 17:07

צטט:

במקור פורסם על ידי רפי לין (הודעה 131247)
האם אורות הרברס נדלקים בשילוב להילוך רברס והאם האיתותים (הרגילים) פועלים?.
בברכה - רפי לין

כן
בדקתי עם סוויץ' דלוק, כל האורות דולקים חוץ משל הברקס.

מתח אל הבלמים, לאיזה חוט הכוונה?

yair791 24-09-14 17:32

כשמישהוא לוחץ על הבלמים והמנורה מאחורה מפורקת תיבדוק אם יש מתח בין ה+ ו -

שמר 25-09-14 12:15

לא פותרים תקלות בריצה אל הקצה. רפי נתן לך את הכיוון.
מתג הבלמים הוא פחות או יותר באמצע המעגל, מה שיחסוך לך זמן ובדיקות.
קח מד מתח או נורת ביקורת ו-וודא שמגיע מתח אל החוט במתג הבלם (עם סוויץ' דולק).
אם מגיע, וודא שבלחיצה על הדוושה (כלומר המתג מאפשר מעבר זרם הלאה) יש לך מתח גם על החוט השני. במידה שיש, הגיע הזמן לבדוק מתח בבית הנורה.

אם לא מגיע מתח אל מתג הבלם, יש לחפש את הפיוז המתאים בלוח ולבדוק עליו מתח.
כמובן שיש חיבורים בדרך, לא יכול לכוון אותך מעל המחשב, תצטרך לחפש סכימות או להיעזר בבעל מקצוע.

chesh 25-09-14 13:25

בדקתי ולא מגיע מתח ליוניט.
בדקתי ישירות מ 2 החוטים כשהיוניט בחוץ. אין מתח, יש 0.09

עקבתי כל הדרך אחרי החוטים שמתחברים יחד לצמה ואין שום ניתוקים.
לפי הספר, הפיוז שאחראי על אורות הבלם הוא פיוז ה SERVICE של 20 אמפר. הוא גם תקין כי כשניתקתי אותו לא היה לי אורות רוורס וכל שאר האורות.

מה שכן, ראיתי שיש לי חוט מנותק בצבע סגור שיוצא מפין 3 של הקונקטור הזה ומתחבר לצמה:

http://i59.tinypic.com/2w50t9l.jpg

http://i59.tinypic.com/fw7eo2.jpg

ניסיתי לחבר אותו חזרה אבל אין שינוי בפעולת הבלמים. אז החוט הזה כנראה לא קשור.

גם מהצד של המחשב הכל נראה תקין, אבל לפי Autodata הוא משמש רק לחיבור חיישנים ולא קשור להפעלת אורות:

http://i59.tinypic.com/358natj.jpg

רפי לין 25-09-14 18:10

מתח למתג אורות בלם
 
האם צבעי החוטים במתג אור הבלם הנם בפין אחד חוט אדום/תכלת ובפין שני אדום/שחור?.
במכוניתך מע' האורות, איתותים, אורות בלם וכו' אינה ממושבת ואין לה כל קשר למחשב ניהול המנוע.
אכן נתיך SERVICE (מס' 1 בשרטוטי החשמל) הנו של אורות הבלם, איתותים, אורות רברס, שעון זמן דיגטלי (אם יש).
לפי תשובתך אראה איך ניתן להתקדם, עם שרטוטים, הסבר וכו'.
בברכה - רפי לין

chesh 25-09-14 18:56

כן רפי, אכן אלה צבעי החוטים

רפי לין 25-09-14 20:06

אורות בלמים
 
3 צירוף קובץ(ים)
מכיוון שהמערכת הזאת אינה ממוחשבת, אז עדיף לבצע הבדיקות עם נורת ביקורת (3W) וכך לא להיות מוטעה ממתח טורי וכו' (לא חשוב אם לא הבנת מה זה).
המתח מגיע אל מתג הבלמים (דרך נתיך 1 כשמתג ההצתה מופעל) בחוט אדום/תכלת (A/R) מתיבת הנתיכים, במחבר D מפין 14 ובדוק שם אם יש מתח.
אם יש מתח בחוט זה שם ואין במתג הבלם, אז יש נתק בחוט למרות שלא ברור היכן זה יכול להיות כי הוא חוט ישיר.
אם גם בנקודה 14 אין מתח (נתק פנימי בתוך תיבת הנתיכים) אז בדוק בפין שליד שנמספרו 13 וגם אליו מתחבר חוט בצבע אדום/תכלת המוציא מתח למתג אורות רברס (אמרת שאורות הרברס נדלקים)
ואז ניתן יהיה לגשר את החוט לאורות הבלם מפין 14 אל החוט בפין 13 (לאורות רברס) ולפתור התקלה.
אם כן מגיע מתח אל מתג הבלמים, אז לחץ על דוושת הבלמים וראה אם יוצא מהמתג בלמים מתח לכוון הפנסים בחוט השני שצבעו אדום/שחור (R/N) ואם כן יוצא ממתג הבלמים מתח אז צריך להסיר פנס אחד מהרכב ולראות אם בחוט שמתחבר אליו (אדום) יש מתח וכן הלאה.
הערה - לפי הספרות הטכנית הנתיך (פיוז) צ"ל 15A ולא 20A.
מתג הבלמים בשרטוט הנו מס' 20 וסימנתיו בצהוב.
אם לא תפתור התקלה בעצמך, אז עם שרטוטים אלו שתראה אותם לחשמלאי רכב, יהי לו קל לבדוק ולאתר התקלה.
נא עדכן ממצאים ותוצאות לכשיהיו.

בהצלחה ובברכת שנה טובה - רפי לין

שמר 25-09-14 20:39

כמו שרפי כתבת לך (למעשה קיבלת את הפתרון בכפית, רק צריך לממש אותו), כדאי לעבוד עם נורת ביקורת, משהו כזה:
http://www.hotrodwires.com/cart/imag...ht2cRev-lg.jpg
כך אתה יכול אפילו לדקור את החוט דרך הפלסטיק בלי לגרום נזק ולדעת תוך שנייה אם יש מתח או לא.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 05:49.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©