![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
|
שהחלפתי סליל הצתה במוסך בגלל רעידות בסרק וגימגומי מנוע, בדקו קודם כל דרך מחשב וניתנה אינדיקציה לתקלה בסליל הצתה. את הבדיקה הסופית עשו כך:
קודם בדקו שכבלי ההצתה מחוברים היטב. זה לא היה זה. הם גם היו יחסית חדשים. שמו סליל הצתה חדשה, לא חיברו אותו לגוף המנוע ורק הניחו אותו וחיברו את הכבלים. התניעו מנוע, הרעידות נעלמו. החזירו את הסליל הישן, שוב התניעו, חזרו הרעידות. שמו שוב את הסליל החדש, הפסיקו הרעידות. הסליל החדש חובר לצד המנוע סגרו חזרו את מכלול פילטר האוויר ואחרי בדיקת מחשב לאימות התיקון ומחיקת תקלות- סע לשלום. כל העסק לקח איזה 15 דקות. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
נכון, לפני שהמוסך מתחיל לשבור את הראש עם "החקירות" (הבדיקות), יותר פשוט להסתכל קודם בתיעוד של "המצלמות" (סקאנר) ואז רואים מי "החשוד" (התקלה).
אבל, למי שאין סקאנר ומעוניין כמובן לחסוך (או לנסות) את עלות הבדיקה, וזה עוד לפני הטיפול ברכיב התקול, אין הרבה ברירות אלא לנסות אולי לאתר את הבעיה בדרך "הקשה". זה גם אתגר לנסות לפתור דברים לבד, אם לא מצליחים, קופצים למוסך. נכון שעלולים לגרום גם נזק, אבל גם במוסכים "נזקים" זה לא ממש נדיר. כל אחד וסדר העדיפויות שלו .
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
|
זה שיטה טובה
הבעיה היא שאני לא רוצה למהר ולקנות סליל הצתה. כי אני עושה את הכל בעצמי.
אני מחר יעשה בדיקה של הסליל ואם יהיה לי ספק הכי קטן שמשהו לא מסתדר אני יקנה. אני יודע שבדרך כלל בעיה בסליל ההצתה מדליק נורה צהובה של בדוק מנוע, אצלי היא לא דולקת, כי הגמגומים הם רק בהנעה קרה למשך כמה שניות. אז ההנחה היא שאחד הסלילים הפנימיים כנראה בעייתי אבל לא פגום לגמריי. אגב , מישהו מעודכן במחיר סליל ההצתה?
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002 |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
|
אחרי פירוק 2 הפנסים האחוריים והחלפת נורות לא מתאימות ואחרי שהתמודדתי עם הברגה שחוקה בפנס , קפה להרגע - התפנתי לבדיקת הכוייל.
פירקתי את צינור יניקת האויר על מנת שתהיה גישה לקונטקטור של הכוייל. לפי ההסבר פה כמה הודעות למעלה ביצעתי בדיקת מתח- יצא תקין (12.4v). בדיקת התנגדות בסלילים הראשיים יצא לי 0.17 בשנייהם כאשר הרב מודד מכוון ל 200 אום. זה שונה ממה שאמור להתקבל עפ״י המדריך, אבל כיוון ששניהם יצא לי אותו ערך בדיוק אז אני מניח שזה תקין. בדיקת התנגדות בסלילים משניים לא הצלחתי לבצע בגלל שלא הייתה גישה לקוטבים של הרב מודד, והיה צורך לפרק את המצבר ואת האמת- לא היה לי חשק. וויתרתי. אחרי ניקוי המגעים וחיבור של כל החוטים מחדש האוטו הניע חלק ובלי גמגומים בכלל! יכול להיות שהמגעים היו חלשים, צריך לבדוק עוד כמה נסיעות ולראות מה יהיה. בכל מקרה אני מודה לכם על העצות והמדריך המפורט .
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002 |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
תוצאה של 0,17Ω בשני הסלילים הראשוניים מצביעה מן הסתם על תקינותם.
מעניין מה היה מתקבל בבדיקת הסלילים המשניים של המתח הגבוה.. בכל מקרה זו בדיקה פשוטה והבדיקה לא נעשית תחת עומס, הכי טוב כמובן זה להצליב עם פאק אחר, אבל זו עוד בדיקה כדי לעלות על בעיה של סליל תקול חלקית.
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 567
|
מה בדבר ניקוי מגעים?
אולי הסלילים טובים אבל אין מגע טוב? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
|
המגעים עצמם על החוטים נראים חדשים ואין סימנים של לכלוך קורוזיה או משהו, את המגעים בכוייל עצמו אי אפשר לראות מבלי לפרק את המצבר כי אין גישה או שצריך לאלתר מראה קטנה, בכל מקרה לא כאן הבעיה לדעתי.
כמו שאמרתי אחרי החיבור מחדש של החוטים הכל נראה בסדר ולא חזרו הגמגומים עד אתמול, שחזרו בשיא המוטיבציה! הלוואי והייתה נדלקת נורת תקלה שהייתה מעידה על משהו, בכל מקרה המכונאי שהוא חבר טוב שלי אומר שלפי דעתו אחד הסלילים בכוייל מתחיל להסדק או משהו כזה ושנמשוך עוד קצת נראה אם המצב מחמיר אז נחליף את הכוייל, מקסימום אם זה לא יפתור את הבעיה אני יוכל להחזיר אותו ולהתקין חזרה את הישן
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 567
|
מה בדבר חוט הארכה ראשי? נבדק?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
|
מה הכוונה נבדק? הוא מחובר היטב, והמגעים נקיים. לא התעמקתי לרמת ההתנגדות או משהו כזה.
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002 |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| טורים רועדים / גמגומים ואלטרנטור | komoto | פונטו - טכני | 6 | 30-03-11 15:28 |
| פרוייקט מצולם - החלפת גומייה לסליל הצתה (O Ring) דור 1 | chesh | פונטו - טכני | 3 | 11-11-10 11:25 |
| בעיות גמגומים בטמפרה 92. | CartMan2oo5 | פונטו - טכני | 1 | 19-06-10 10:13 |
| חוט הגברה לסליל המתה | command sergeant major | שיפורים וקוסמטיקה | 1 | 02-01-09 21:12 |
| בעיה של גמגומים במנוע אחרי ניקוי | Tzvika 16V | פונטו - טכני | 9 | 19-03-08 09:35 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד