![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: רחובות
הגלגלים שלי: XTZ
הודעות: 23
|
תודה על ההמלצה, אני אקפוץ בהקדם.
הרדיאטור בן שנה, יש טעם ליצור קשר עם המוסך שהרכיב לי אותו? (יחד איתו גם אותו בחור עשה לי ראש מנוע אם זה רלונטי לנושא) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
קודם תשמע מקובי מה קורה, ואז תדע אם יש לזה קשר עם התיקון שבוצע במוסך.
בכל מקרה אחרי שנה אין אחריות. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
אם עדיין רלוונטי ואתה מעוניין לבצע מס' בדיקות...
לדעתי, לא כדאי להמשיך לנסוע עם הרכב במצב הזה לפני שמתקנים את הליקויים במע' הקירור. נזק עלול להיגרם למנוע בגלל התחממות יתר. ראש המנוע רגיש מאד לחום וגם עולה לא מעט כסף וחבל, לכן רצוי להקדים תרופה למכה. אין פלא שהרכב מאבד נוזל קירור אם מאוורר הרדיאטור לא עובד והמנוע מתחמם יתר על המידה. המים עוברים את טמפ' הרתיחה וזה גורם לאידוי שלהם ולפריקה דרך הפקק החוצה. האם מלכתחילה היה מספיק נוזל קירור במערכת? חוסר נוזל או אוויר במערכת יכולים לשבש את המדידה של החיישן. גם רדיאטור שבו יש משקעים או סתימה באיזור של החיישן עלול לשבש קריאה. לפעמים לאחר מס' מכות על החיישן בעזרת ידית מברג, החיישן חוזר לפעולה, אך רצוי לרוקן את הנוזל, לבצע לפחות מחזור שטיפה אחד של המע' ובפרט הרדיאטור. שטיפה נעשית ע"י מילוי מים רגילים, הפעלה של המנוע למשך חצי דקה ע"מ שתהיה סירקולציה של המים לשטיפת המשקעים, כיבוי, המתנה של מס' דקות ע"מ שהמנוע יתקרר וריקון המים. למי שמתאפשר אפשר גם לשטוף עם צינור גינה. במצב של מערכת מזוהמת ממש, אפשר להוסיף חומר לניקוי רדיאטורים, אך צריך לקחת בחשבון שזה עלול לפתוח לנו סתימות "טובות" וליצור נזילה. לאחר שהמערכת נקייה, יש למלא בנוזל קירור ייעודי ולנקז אוויר על מנוע דומם וקר. *בזמן הבדיקות, צריך להימנע מגרימת קצר חשמלי (בגלל הזרם הגבוה) ולהיזהר בהתעסקות עם המאוורר (הוא עלול לפעול גם כשהסוויץ' כבוי). ראשית בדוק היטב את הפיוזים F3 (שלושים אמפר) ו- F4 (חמישים אמפר) שבתיבת הפיוזים בתא המנוע, רצוי להוציא אותם, לבדוק ולודא גם תקינות המגעים, לנקות ולהחזיר. עבור על כל החוטים, צמות קונקטורים ומגעים ובדוק שאין נתק, קצר, בידוד או פלסטיק מותך, חיבורים פרוביזורים וכדומה. בדוק את מנוע המאוורר ע"י חיבור מתח ישיר מהמצבר אל שני החוטים האדום (פלוס) והשחור (מינוס) שבמאוורר (בזהירות שלא יהיה קצר ולא להשתמש בחוטים דקים מדי). אם המנוע עובד תמשיך בבדיקות. אם הוא לא עובד וודא שחיברת הכל כראוי. בדוק שהקונקטור של המאוורר נקי מקורוזיה, תקין ולא מותך, שהמגעים אינם רופפים/מפוייחים. בדוק בזהירות (לאחר ניתוק מהחשמל) שהמדחף אינו תקוע, אחרת החלף במאוורר חדש. אם המנוע אכן עובד בחיבור ישיר למקור מתח, יש לבדוק את חיישן הטמפ' ברדיאטור, אך תחילה יש לנתק את כל האילתורים שביצענו קודם. בחיישן יש 3 חוטים (בהנחה שבדגם הנ"ל יש מאוורר עם שתי מהירויות), בצע גישור של אחד משני החוטים הקיצוניים שבחיישן אל החוט המרכזי בחיישן (חוט למהירות נמוכה וחוט שני למהירות גבוהה). בדוק את שתי המהירויות ע"מ לבדוק האם נגד המהירויות שברדיאטור תקול. יש לבצע זאת כשהסוויץ' פתוח. אם המאוורר אינו עובד, כנראה שהחיישן תקין והבעיה במקום אחר ולכן המשך בבדיקות. אם המאוורר עובד, החיישן כנראה תקול ויש להחליפו בחדש. בדוק בעזרת מנורת ביקורת או רב-מודד (40ש"ח) האם מגיע מינוס אל מנוע המאוורר (אפשר לחבר חוט מינוס ישירות מהמצבר), בדוק האם חיבור ההארקה איכותי ואינו עטוף בשכבת קורוזיה הגורמת להתנגדות ומפל מתח. בדוק ממסרים: יש להוציא את הממסר ממקומו ולחבר לשתי רגליו מקור מתח 12V, כאשר המינוס מחובר לרגל 85 והפלוס לרגל 86. לבדוק שיש רציפות בין רגל 30 לרגל 87, כאשר מחברים מקור מתח. רצוי לבדוק גם שאין רציפות בין רגל 30 לרגל 87, כאשר מנתקים את מקור המתח. אם הממסרים תקינים, יש להמשיך בבדיקות. אחרת יש להחליפם. בדוק ויזואלית את תקינות החוטים היוצאים מהממסרים אל מחשב ניהול המנוע (חוט לבן/ירוק וחוט אפור). אפשר לבדוק גם האם מגיע מתח לשקעי הממסרים. לאחר ש"עולים" על הבעיה והמאוורר תקין, אפשר לבדוק האם בנוסף לבעית המאוורר שנפתרה, יש גם בעיה של נזילה, תרמוסטט או משאבת מים תקולים וכו'. ייבש בעזרת סמרטוט את כל הצנרת, תן למנוע לעבוד עד שיגיע לטמפ' עבודה (מד על החצי) ודומם אותו לשעתיים. בדוק שאין נזילות בצנרת כולל צינוריות באזור בית המצערת, מהבנדים, ממשאבת המים, מפקק רדיאטור, מיחידת החימום הפנימית (השטיח נרטב), מאטם התרמוסטט, פקקים בבלוק ובראש המנוע, מהרדיאטור וכו'. תיבת נתיכים בתא המנוע.
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת נערך לאחרונה על ידי mechtech : 31-08-12 ב 10:30. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
|
יפה
הסבר בהחלט מפורט ומושקע! כל הכבוד.
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002 |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: רחובות
הגלגלים שלי: XTZ
הודעות: 23
|
מכטק, אני אעבור על כל זה שאני אחזור בלילה.
הלכתי לקרבורטוריסט שעליו הומלץ קודם ועד שהגעתי כבר הייתה נזילה ברורה מהמשאבת מים. היא הוחלפה והתקלה נראה שנפתרה. אני עם היד על הדופק ואסתכל מה בדיוק הולך בזמן הקרוב לראות אם הבעיה נפתרה מהשורש ושזו לא רק תקלה כתוצאה ממשהו רציני יותר. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
הלכת לקרבורטוריסט, או למתקן הרדיאטורים קובי, ששלחתי אותך ?.
בטח שכחת למסור לו ד"ש ממני. נכון. ![]() דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
צטט:
נכון שמשאבת מים תקולה תביא להתחממות המנוע עקב מאיץ אכול/מחליק וכמובן בגלל נזילה מציר המשאבה וכו'. אבל מה בנוגע למאוורר שלא עבד כלל גם כאשר מד הטמפ' עבר את חצי הסקאלה? -האם הרדיאטור היה סתום ולכן החיישן לא הכניס את המאוורר לפעולה, ולאחר שביצעו שטיפה זה הסתדר? -האם החליפו חיישן טמפ' ברדיאטור כי היה תקול? בכל מקרה טוב שהחלפת את המשאבה התקולה בזמן וגם התרמוסטט הוחלף לאחרונה. רק שים לב שהמאוורר נכנס לעבודה בשתי המהירויות ושמד הטמפ' לא יעבור את חצי הסקאלה. אם המחוג עובר את החצי המאוורר אמור להוריד אותו חזרה לתחום העבודה האופטימלי. אתה יכול לבדוק את זה בחניה עם מכסה מנוע מורם והמתן לכניסת פעולת המאוורר בהתאמה למד הטמפ'. בחודש הקרוב בדוק נוזל קירור כל יומיים שלושה ושים לב למד הטמפ' בזמן הנסיעה שלא יהיו "הפתעות".
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: רחובות
הגלגלים שלי: XTZ
הודעות: 23
|
לא הייתי שם שטיפלו ברכב.
המאורר חזר לעבוד ונסעתי המון עם האוטו בזמן האחרון והטמפ' ומפלס המים נשמרו יפה. אני אשים עין על מפלס המים בזמן הקרוב. תודה. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| בעיית התחממות, מאורר פועל לסירוגין [ פונטו 98 1.2] | /F/I/A/T/ | פונטו - טכני | 10 | 15-09-16 16:32 |
| מאורר פונטו ספייס | YOSI-BR | פונטו - טכני | 1 | 15-12-11 00:34 |
| פונטו 95 | החורף מגיע, והרכב לא נראה לי מוכן בכלל ! | Or Layzer | פונטו - טכני | 4 | 24-09-10 12:11 |
| כשאני נוסע עם מזגן הרכב מאבד מים. פונטו 97 | naorvaknin | פונטו - טכני | 3 | 04-09-10 16:33 |
| מאורר ראדיאטור (פונטו GT) | כושי | פונטו - טכני | 2 | 23-11-08 00:39 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד