![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Sep 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו 55S
הודעות: 55
|
החלפת טרמוסטט
היום החלפתי טרמוסטט. העבודה לקחה לי כחצי שעה, כולל ניקוי של אזור החיבור לטרמוסטט משאריות של סיליקון ששימש לאיטום הטרמוסטט הישן.. ועוד שעה( ! )לקח לי למצוא את הפקק של הניקוז שנמצא ליד קיר האש (נמצא לבסוף על הכיפוף של הקרטר). בוצע ניקוז משני הפקקים, ואז נתתי למנוע לעבוד ולהפעיל את הוונטה פעמיים. הכל עבד תקין כולל נסיעה של כחצי שעה, הטמפ' שיחקה הרבה פחות מאשר עד כה (עד ההחלפה היא נעה בין 80 ל91 מעלות) אלא שכשהגעתי לנסיעה עירונית, שמתי לב שהוונטה נכנסת באיחור יחסית למה שהיה בעבר. עד הים הוונטה נכנסה לעבודה בערך ב 91 מעלות ואילו עכשיו היא נכנסת לעבודה בערך ב 94 מעלות (הדיוק בגלל שיש לי מד טמפ' לא מקורי).
נערך לאחרונה על ידי glmn180 : 23-06-12 ב 21:25. סיבה: תיקון |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
נראה כאילו צוללן הוציא את התרמוסטט מקרקעית הים, אני רואה אלמוג בפינה השמאלית?
![]() האם היה מכלול ופירקת אותו, או שהוא היה בלי? אם יש לך אפשרות לבדוק עם מד טמפ' אקדח אינפרא, אז כדאי לודא מהיא טמפ' המנוע בפועל. רק כדי לודא שיש תאימות בין החיישן והמד (מאחר ואין לך מד מקורי) ואז תדע מהו תחום הטמפ' הנכון במד הזה ובמיוחד היכן מתחיל הגבול המסוכן במד (אם יש תאימות אז אין בעיה). נ.ב. איך יודעים אם הטמפ' 91 או 94 מעלות במד הזה? כדאי גם לבדוק מדוע הסירו את מכלול התרמוסטט (במידה שהסירו) ושאין בעיות אחרות במערכת. עכשיו שמתי לב שלפי התמונה המחוג עובר את ה- Normal (תחום העבודה האופטימלי), התחום הירוק/כחול שנע בין (87.7 - 65.5 מעלות). התחום הצהוב העליון נע בין (98.8 - 87.7 מעלות). אם נתייחס לתמונה המחוג נכנס לתחום ה- Over Load בזמן שלכאורה טמפ' המנוע כפי שציינת עומדת על 91/4 מעלות. המד הזה תוכנן למנוע שתחום טמפ' העבודה האופטימלית שלו נעה בין (87.7 - 65.5 מעלות) ולא כמו המד המקורי בפונטו, שתחום טמפ' העבודה האופטימלית שלו נעה בין (100 - 80 מעלות).
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת נערך לאחרונה על ידי mechtech : 23-06-12 ב 23:57. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Sep 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו 55S
הודעות: 55
|
הטרמוסטט צולם בדיוק כי שהוצא מהרכב , ללא המנגנון. לגבי הטמפ', בדקתי בטבלת המרה מפרנהייט. לא מתייחס לצבעים מכיוון שכנראה מדובר בשעון אוניברסלי. האם היוניט חום אמור להפעיל את הוונטה רק ב 94 מעלות?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
נכון, אפשר להסתדר ללא התייחסות לצבעים, פשוט תדאג שהמחוג לא יעבור את ה- 212 מעלות פרנהייט במד, ששווים ל- 100 מעלות צלזיוס (אולי אפשר לסמן את התחום האופטימלי ע"י טוש או משהו).
בכל מקרה טוב עשית שהוספת מד טמפ' ולא הסתמכת על נורית בלבד, עד ששמים לב שהיא נדלקת כבר מאוחר מדי. חבר עם פונטו (בת שנה) "שפך" מנוע בגלל שלא היה לו מד ברכב אלא רק נורית אזהרה בלבד. אצל הדוד שלי, אותו הסיפור עם רנו (די חדשה בזמנו), לא שם לב לנורית וחזר עם גרר כל הדרך אל הבנק. כמו שכתבתי, עפ"י הספר, במאוורר רדיאטור בו יש מהירות אחת (שני חוטים), חיישן טמפ' המים שברדיאטור מפעיל את המאוורר בתחום טמפ' שבין 90-94 מעלות ומפסיק את פעולתו בתחום טמפ' שבין 85-89 מעלות. כעיקרון המאוורר אמור לשמור שטמפ' המנוע תהיה באזור 90 מעלות (פלוס מינוס) וכשהטמפ' מטפסת מעבר, המאוורר אמור להוריד את הטמפ' בחזרה. רק כדי להיות רגוע, אולי כדאי לודא מהי הטמפ' של המנוע בפועל בעזרת מד אינפרא. אפשר לתת קפיצה למוסך ולבקש שיבדקו.
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Sep 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו 55S
הודעות: 55
|
[quote=mechtech;110928]נכון, אפשר להסתדר ללא התייחסות לצבעים, פשוט תדאג שהמחוג לא יעבור את ה- 212 מעלות פרנהייט במד, ששווים ל- 100 מעלות צלזיוס (אולי אפשר לסמן את התחום האופטימלי ע"י טוש או משהו).
אין מה לסמן.. התחום האדום במד חופף ל 100 מעלות (210 פרנהייט). |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
נכון! יצאתי נעל, לפעמים כשאני לא מרוכז אני לא קורא את מה שאני בעצמי כותב.
![]() בתחום העליון אין בעיה, רואות עיניי.. יש את קו ה-210 מעלות פרנהייט שזה 100 מעלות צלזיוס. והתחום התחתון הוא 176 מעלות פרנהייט שזה 80 מעלות צלזיוס, שם אולי תשים סמיילי. ![]() אפרופו, איזה חיישן יש לך בראש מנוע, מקורי או אחר? האם במקור היה מד או נורית בלוח המחוונים?
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Sep 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו 55S
הודעות: 55
|
לגבי החיישן והמד אני לא יודע . ככה קניתי את הרכב.
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| החלפת תרמוסטט כאשר מחליפים נוזל קירור | dsela | פונטו - טכני | 0 | 14-12-11 21:38 |
| תרמוסטט בפונטו ספייס | wizmaster | פונטו - טכני | 12 | 10-05-11 22:54 |
| חום מנוע תרמוסטט וחימום (מזגן) | Niro | פונטו - טכני | 20 | 25-12-10 18:36 |
| תרמוסטט נתפס בפיאט דובלו? | yulian1986 | שאר הדגמים - טכני | 10 | 09-12-10 01:32 |
| שיפורים-עשה זאת בעצמך!!! | פורום הגראז' | 0 | 15-11-05 13:47 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד