מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

חזרתי למועדון- והפעם עם פונטו: גלריה מתעדכנת
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום של ניקיון של בראבו היפה שלי.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו ספייס (יאנג ) "פנינה"


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 02-06-12, 08:05   #1
Urban Legend
Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2012
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו גרנדה
הודעות: 30
צטט:
במקור פורסם על ידי mechtech צפה בהודעה
מצבר עופרת-חומצה רגיש מאד בכל הנוגע לפריקה עמוקה (פחות מ-10.5V). להבדיל מסוללות נטענות אחרות שאנו מכירים ואותן נחוץ לפרוק לגמרי לפני טעינה מחדש כדי למנוע את "אפקט הזיכרון"- מצב בו סוללה שלא נפרקה עד סופה, לא תטען במלואה.
במצבר עופרת-חומצה המצב הפוך, המצב האידיאלי לשמירה על חיי המצבר זה לדאוג שהוא תמיד יהיה טעון.

בכללי, במצבר "שיושב" ללא טעינה בזמן ממושך, מתחיל להיווצר בו תהליך של גיפור ועל לוחות העופרת שבתוך תאי המצבר מתחילים להיווצר גבישים (סולפטים) הגורמים להתנגדות גבוהה בין התאים ואז קיבולת המצבר פוחתת. במקרים מסויימים שבו אחד התאים מקוצר (עקב הצטברות משקע) מתח המצבר קטן, כלומר אותו תא כבר אינו פעיל והמצבר חסר תועלת.

מצבר במצב טוב ויחסית חדש שעבר פריקה עמוקה, לרוב ניתן לטעון (לא תמיד). הזרם שנכנס אל המצבר בזמן הטעינה "מפרק" את הגבישים שהצטברו בלוחות והמצבר חוזר לחיים, אך פריקות עמוקות חוזרות ונשנות יגרמו להצטברות של גבישים שלא יהיה ניתן לפרק אותם והמצבר יהרס בסופו של דבר.

מצבר ישן יחסית שיעבור פריקה שכזו (במקרה שהיה אצלי), לא יצליח להטען מהגיפור שיעבור או שאחד התאים לא יהיה שמיש (מקוצר) ויהיה צורך בהחלפת המצבר.

לשאלתך, כן! יש מצב בלתי הפיך בו מצבר שעבר פריקה עמוקה יחדול לתפקד.
* אפשר לנסות להחיות מצבר שכזה ע"י מתן מתח טעינה גבוה מעט וזאת כדי לנסות לפרק את הגבישים היוצרים התנגדות חשמלית גבוהה וכתוצאה- אי יכולת טעינה.
בכל מקרה זה יהיה פתרון זמני והמצבר כנראה בסוף ימיו.
הבנתי. תודה רבה.
Urban Legend מנותק  
הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
אני עומד לקנות אונו טיפים לבדיקת המנוע- kuthx3 אונו - טכני 4 01-07-10 21:09
עצה לגבי מנוע - האם באמת עומד למות? zoola פונטו - טכני 16 26-10-09 11:29
איך מתמודדים עם תופעת ה- "טל" בבקרים, או: ייבוש הרכב ללא השארת סיבים stio רכב כללי 12 14-06-09 09:18
עומד לקנות פיאט טמפרה 94' פורום הגראז' 2 06-11-06 01:13
חימום יתר ומנוע שפועל יתר על המידה גם כשהאוטו עומד פורום הגראז' 12 10-10-06 00:09


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 23:03.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד