![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| אונו - טכני טכני - דגמי אונו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
האם ניתן לנסוע ברכב שבו נוזל הקירור קפוא (טמפ' מתחת לאפס- כפור)
שלום רב
לפי כל הסימנים החל מיום ראשון הבא צפויה הטמפ' בעמק יזרעאל ובאיזורי הצפון העליונים לרדת מתחת לאפס, שזה אומר שנוזל הקירור יהיה במצב של קיפאון ואולי גם שמן המנוע (?). האם ניתן לנסוע ברכב שבו נוזל הקירור קפוא או להשבית את הרכב? אני זוכר שלכול המכוניות הפרטיות והמשאיות בצבא היו מחליפים את נוזל הקירור לנוזל מיוחד שלא קופא בטמפ' נמוכות, אני לא עשיתי את זה ברכב שלי כי נדיר שיש פה מצב של כפור. הנוזל קירור זה מים ירוקים ולא פראפלו. תודה מראש. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
לכל נוזל קירור יש טמפרטורה אחרת בה הוא קופא. עם פראפלו לא היה לך מה לדאוג בכלל, עם מים ירוקים - אלוהים יודע, אבל אני מניח שגם לא תהיה לך בעיה.
לגבי השמן - אל תדאג, הוא לא יקפא. אולי זאת ההזדמנות להחליף נוזל קירור?
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: Fiat Punto Spice ELX 16V
הודעות: 302
|
נוזל קירור אמור לקפוא בטמפ' יותר נמוכה ולרתוח גם בטמפ' יותר גבוה. אם יש לך נוזל קירור ולא מי ברז לא חושב שיש לך מה לדאוג. אני ממליץ ומיישם אצלי כשקר תן לרכב איזה דקה שתיים לעבוד בניוטרל כשאתה מניע אותו לפני התחלת נסיעה.
__________________
Fiat Punto Spice ELX 16V - 2001 - Automatic |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
אני שואל כך:
נניח ויש מים במערכת והם קופאים (מצב היפותטי) בעת ההנעה, מה יקרה למשאבת המים המונעת ברצועה? זו תתחיל לנסות להסתובב אך תתקל בהתנגדות של הקרח במערכת, מה שיוביל לאחד מכמה דברים: שבר במשאבה, הרצועה תקרע או תקפוץ שיניים (עד שתקרע) או שאני סתם מעלה השערות לא מבוססות?
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: יבנה
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 53
|
צטט:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: ערד
הגלגלים שלי: Fiat Tipo Media 1.4ei
הודעות: 50
|
לפי מה שאני יודע המים לא קופאים בטמפ של 0 מעלות...
(בתור אחד בחי ברוסיה בזמנו,בעיר עם שלג ועם טמפ' הרבה מתחת לאפס) |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
מומחה טכני
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: AR 164
הודעות: 143
|
צטט:
שום דבר לא יתפוצץ, בשביל זה נועדו פקקי מים, שאתם מחליפים מדי פעם.
__________________
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. Albert Einstein |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: ראשון לציון מערב, קרוב לים
הגלגלים שלי: minichamp, maisto, burago
הודעות: 68
|
אז ככה: בהנחה ששמת מים ירוקים, כלומר שמת נוזל אנטי פריז כשמו כן הוא. זהו נוזל אשר נקודת הקפאון שלו נמוכה, ולכן הוא הומצא, כדי שהנוזל לא יקפא.
במקרה שיש לך מים במערכת, אזי הם יקפאו, ייתרחבו, וסביר להניח שצינורות יתפוצצו + רדיאטור מפוצץ. בנוגע לבוכנות אני לא בטוח. ברוסיה מה שהיו עושים (לפני שהומצא האנטיפריז) היו מרוקנים את כל המים בלילה, ובבוקר הייתה מסכת הפשרת המכונית ומילוי מים. כיום זה לא רלוונטי כיוון שיש נוזל אנטיפריז שתוכנן לקפוא בטמפ' נמוכות. לכן סע לשלום, ואל תדאג. |
|
|
|
![]() |
| כלי נושא | |
| הצג מצבים | |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| נוזל קירור - פיאט MK1 | פורום הגראז' | 2 | 23-02-07 15:47 | |
| איבוד נוזל קירור | פורום הגראז' | 12 | 25-01-07 00:48 | |
| מתחת לאפס | אוף טופיק | 2 | 14-12-06 19:22 | |
| איבוד נוזל קירור | פורום הגראז' | 4 | 10-11-06 20:25 | |
| חסר לי מעט נוזל קירור, האם ניתן להשלים בעזרת מים מזוקקים? | פורום הגראז' | 19 | 20-04-06 02:05 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד