![]() |
|
![]() |
פורום הגראז' בעיות טכניות, טיפולים, קוסמטיקה ועוד.. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Guest
הודעות: n/a
|
חסר לי מעט נוזל קירור, האם ניתן להשלים בעזרת מים מזוקקים?
צהריים טובים,
אז כמו שהכותרת אומרת, חסר לי מעט נוזל קירור ברכב. הנוזל נמצא סנטיממטר שניים מתחת לקו המינימום. האם ניתן להוסיף מים מזוקקים? האם זה יזיק לרכב? תודה מראש לכל העונים ![]() |
|
|
![]() |
#2 |
Guest
הודעות: n/a
|
רצוי להוסיף רק נוזל קירור ירוק איכותי, או לחלופין להוסיף ע"פ המלצת היבואן נוזל "פראפלו" שאפשר לקנות אותו במוסכים ובחניות החלפים של פיאט.
|
![]() |
#3 |
Guest
הודעות: n/a
|
הרכב יעבור טיפול בעוד כ6000 ק"מ.
אני לא רוצה לנסוע שחסר נוזל קירור, השאלה היא כזאת, האם טיפה מים מזוקקים יהרסו משהו? הרי גם ככה מדללים את הנוזל קירור כשמוסיפים במוסך... |
![]() |
#4 |
Guest
הודעות: n/a
|
עדיף טיפה מים מזוקקים על פני לנסוע עם חוסר. הכי טוב לשים נוזל קירור יעודי.
|
![]() |
#5 |
Guest
הודעות: n/a
|
לא מים מזוקקים לא יזיקו.להיפך עדיף להוסיף כל פעם שחסר קצת מים מזוקקים מאשר את הדבר הירוק.ורק כשאתה מחליף לגמרי את הנוזל קירור אז כבר להכניס את החומר עצמו.(במינון נכון כמובן).
|
![]() |
#6 |
Guest
הודעות: n/a
|
אהלן גדעון,
ברכות על ה- HGT החדשה. אין שום בעיה להוסיף מים מזוקקים כדי להשלים את החוסר. מים מזוקקים למצבר בלבד - לא מי מזגן, לא בריטה, לא מים מורתחים ולא כל מיני קומבינות אחרות. אבל - מקובל לומר שמים מזוקקים מוסיפים רק לתקופה קצרה כדי להשלים חוסר או במקרה חירום ואחר כך בהקדם מחליפים את כל הנוזל קירור. האם 6000 ק"מ זה הרבה - לדעתי זה הרבה! עצם העובדה שיש חוסר נוזל קירור מעידה או שבמקרה הטוב (שים לב זה הטוב) תקופה ארוכה לא הוחלף נוזל קירור או שבמקרה הרע, יש לך נזילה ואיבוד נוזל קירור. שתי האופציות, במיוחד במנוע של פיאט הן רעות. המלצתי - תוסיף מים מזוקקים כדי למלא חוסר, אבל אל תוסיף הרבה, רק לעלות מעל המינימום. אחרי זה תיגש למוסך מורשה ותחליף את כל נוזל הקירור, בשביל בריאות המנוע ובשביל השקט שלך. עוד דבר - אין לשים שום נוזל קירור אחר חוץ מפאראפלו במנועי פיאט. לא ירוק לא ורוד, לא אדום ובטח ובטח לא מים. הפארפאלו מגיע מוכן לשימוש ואין שום צורך למהול אותו. |
![]() |
#7 |
Guest
הודעות: n/a
|
אני אישית משתמש בנוזל קירור ירוק איכותי ולא בפראפלו. 115000 ק"מ עבר המנוע עד כה ואין סימני גסיסה בגלל נוזל הקירור. (טפו טפו).
מה מיוחד במנועי פיאט לעומת מנועים אחרים? |
![]() |
#8 |
Guest
הודעות: n/a
|
היכן אני יכול להשיג מים מזוקקים למצבר?
|
![]() |
#9 |
Guest
הודעות: n/a
|
בתחנות דלק, באוטו דיפו, בחנויות לאביזרי רכב, בכל מוסך שהוא - כמה כבר יבקשו על כמה טיפות מים מזוקקים מהקולונה.
מוכרים גם בסופרים מיכלי מים מזוקקים למגהצים - לדעתי זה אמור להתאים. עוד סיבה להחליף בהקדם את כל נוזל הקירור- אם אתה לא יודע מתי עשו את זה לאחרונה אז עלייך להתייחס לזה כאילו שמעולם לא עשו זאת או שמילאו מים. כנ"ל לגבי נוזל בלמים (חשוב ביותר) וכל נוזל אחר באוטו. זה בעצם מה שנקרא "יישור קו" |
![]() |
#10 | |
Guest
הודעות: n/a
|
צטט:
היצרן קבע שפאראפלו הכי מותאם להרכב המתכת שבראש המנוע. במנועים מודרניים נפוץ מאוד שכל יצרן קובע לו הרכב מסויים של נוזל קירור שמותאם הכי טוב לשמור לאורך זמן רב על שלמות ראש המנוע. פעם הסבירו לי במוסך את זה בפשטות: אל תמלא אפילו לא טיפת מים במנוע ותשים רק פאראפלו. תבין, אוטו תקין לא אמור לאבד נוזל קירור, אלא רק מעט מאוד. ככה שאם אתה קונה בקבוק אפילו של ליטר פאראפלו זה אמור בשקט להספיק לך לשנה, שנתיים אם לא יותר. אז נכון שאולי הוא טיפ טיפה יותר יקר מנוזל ירוק אבל זה סכום אפסי. אם האוטו מאבד נוזל קירור אז תדאג לטפל בזה. הפאק היחיד הוא שבמוסך, לפחות במרכזי, יש להם רק פאראפלו במיכל פח של 2 ליטר (מיוצר באיטליה) שיש לו פתיחה חד פעמית - פתחת זהו. אבל אני פשוט העברתי קצת למיכל פלסטי מתאים וככה אני שם בבגאז'. |
|
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד