![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: Punto ELX
הודעות: 12
|
תקלה אחרי שיפשוף הגחון
שלום לכולם,
אני נוהג בספייס 2001 ELX היום בטעות מטופשת שיפשפתי את תחתית קדמת הרכב (בחלקו המרכזי) בסטופר בטון נמוך (מאין כיפה שכזאת). לאחר מכן כשהנעתי נדלקה לי נורית אדומה של בקרת מנוע (לפחות מה שאני חושב שזה, זו שבצד ימין של הלוח מחוונים הדומה קצת לברז) וגם המנוע החל להתחמם במהירות והחל לעבור את קו האמצע, הגעתי הביתה עם עצירות קירור כדי שלא יעבור את האמצע. המאוורר לא פועל, אך יתכן שזה גם גרם להדלקת הנורית? האם יש משהו שאני יכול לבדוק בעצמי טרם פניה למוסך? בתודה מראש, יובל נערך לאחרונה על ידי Juvalz : 04-10-12 ב 19:21. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
לדעתי, צריך לגשת למוסך לבדוק האם נגרם נזק כלשהו למנוע ולגיר, לבדוק מדוע נדלקה נורית האזהרה ומדוע המאוורר לא עובד.
כרגע, כדאי לבדוק שמפלס נוזל הקירור ברדיאטור תקין, לבדוק גם את מפלס שמן המנוע ולתת מבט מתחת לרכב וגם על הכביש כדי לראות אם יש נזק או נזילה הנראים לעין. הבעיה של המאוורר יחד עם נורית האזהרה במקרה שתארת יכולות להצביע על מס' כיוונים כמו, בעיה בהארקה, תקלה בגיר ואולי זה צירוף של תקלות שונות.. רצוי לא לנסוע עם הרכב, לשים לב לטמפ' המנוע ופשוט לקפוץ למוסך לבדיקה.
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: Punto ELX
הודעות: 12
|
קודם כל תודה רבה על התגובה.
לפי מה שאני רואה אין נזילה ומפלסי השמן והמים נראים תקינים, גם בנסיעה הביתה התנהגות הרכב היתה רגילה מלבד ההתחחממות והנורה האדומה. האם ייתכן שנפגע חיישן כלשהו שמונע הדלקה של המאוורר? תודה! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
בעניין ההתחממות ובעית המאוורר, יכול להיות שזה פשוט צירוף מקרים שזה קרה באותו הזמן שפגעת במחסום אבן כיפה ובעצם המאוורר הפסיק לפעול בגלל פיוז שרוף או נגד מהירות, או שהמאוורר שבק חיים.
האם ניסית להשאיר את הרכב מונע בחניה עם מכסה מנוע מורם עד אשר הטמפ' הגיעה במד אל החצי (ואולי טיפה יותר) וראית בוודאות שהמאוורר לא פועל? האם הוא בכלל לא פועל בשתי המהירויות. האם יכול להיות שלא שמת לב ותקלת המאוורר בכלל התחילה עוד לפני המפגש עם האבן ? אין חיישן ששולט על פעולת המאוורר שיכולת לפגוע בו עם האבן, הדברהיחיד שיכול להיות הוא שהאבן פגעה בצמה (בחוטים) של המאוורר או שהקונקטור שלו זז ממקומו, אבל זה די גבוה ומן הסתם הרדיאטור היה נפגע קודם. צריך לבדוק את אזור המנוע, הגיר והרדיאטור ולראות. יכול להיות שההארקה המחוברת למרכב הרכב התרופפה עקב המכה, זו רק השערה ולכן צריך לתת קפיצה למוסך כדי שיתנו הצצה.
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: Punto ELX
הודעות: 12
|
כן, הוא אינו פועל כלל.
אני אנסה לבדוק אולי זה באמת עניין של פיוז ואם לא אז אכן אגש למוסך.. תודה רבה על העזרה! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: Punto ELX
הודעות: 12
|
בדקתי את קופסת הנתיכים ואכן הפיוז של המאוורר היה שרוף. החלפתי בינו לבין הפיוז של הABS בעל הערך הזהה (50A) ואכן הבעיה נפתרה, עכשיו השאלה, היכן אוכל להשיג פיוז חלופי?
תודה mechtech. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
|
פיוז שרוף
פיוז לא נשרף סתם, תבדוק שהמאוורר לא תקןע ושאתה מצליח לסובב אותו ביד.
פיוז כזה תוכל למצוא בכל חנות חלקי חילוף, חשמלאי רכב ובאוטודיפו.
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: Punto ELX
הודעות: 12
|
בדקתי את המאוורר והוא תקין, החלפתי את הפיוז והבעיה נפתרה, המנוע כבר לא מתחמם, המאוורר נדלק ונוריות האזהרה בלוח מכוונים כבו.
תודה לכל העוזרים וחג שמח! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Mar 2008
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: מאזדה 2\פיאט בראבו
הודעות: 97
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
חג שמח לכולם..
juvalz, אני שמח שהעניין הסתדר לך והבעיה היתה רק פיוז שרוף. השאלה הנשאלת כעת (כמו שהעלו החברים), מה גרם לפיוז להשרף? ניסיתי לחשוב על גורם אפשרי שקשור לפגיעה באבן, אבל יכול להיות שזה היה רק צירוף מקרים. קו תקין (מעגל חשמלי) בו יש ספק מתח (מצבר), צרכן (מאוורר) ומוליכים תקינים ומתאימים, הנתיך (הפיוז) לא אמור להשרף כאשר הוא מתאים לזרם שעובר במעגל. לכן, יכול להיות שהפיוז נשרף מהסיבות הבאות: 1. הפיוז שנשרף לא היה מתאים למעגל בו הוא הותקן. צריך לבדוק בספר הרכב מהו הערך (האמפר) המתאים לאותו צרכן. אני מבין שבמקרה שלך זו לא היתה הבעיה. 2. נוצר עומס יתר על הקו של המאוורר בו הותקן הפיוז בגלל: א. ציר מאוורר תקוע או קשה. ב. בגלל פחמים גמורים. ג. בגלל קצר בסלילי המאוורר. ד. נשאבה שקית או חוט אל המדחף ומנעו ממנו להסתובב. ה. עשו חיבור פרוביזורי והוסיפו צרכן נוסף על קו המאוורר. ו. המוליכים של המאוורר דקים ולכן נוצר מפל מתח. ז. המגעים במחבר של המאוורר או ההארקה מכוסים בקורוזיה שגרמה למפל מתח. 3. המוליכים של המאוורר נפגעו ונוצר ביניהם קצר חשמלי. 4. פיוז עם "דפקט" או מתוצרת "קקה" (לא קיקה) ולכן הערך של הפיוז בפועל אינו כמו שכתוב עליו. 5. לא נמצאה סיבה ברורה לתקלה. בכל מקרה, אם שמת פיוז חדש בערך המתאים והוא לא נשרף שוב, אז אין מה להתקשקש עם זה יותר מדי, אלא אם כן זה חוזר על עצמו. רק תוודא שאתה מתקין פיוז עם הערך המתאים, יש שני פיוזים של המאוורר בתיבת הפיוזים שבתא המנוע, אחד 30A מהירות נמוכה והשני 50A מהירות גבוהה. אתה יכול לבדוק אם המדחף מסתובב בחופשיות ולא נתקע. רק לפני שמתעסקים עם המאוורר צריך לדעת שהוא עלול לפעול בפתאומיות גם כאשר הסוויץ' סגור. אתה יכול גם לבדוק וויזואלית את מצב החוטים והמחבר (הקונקטור) של המאוורר ותראה אם יש סימנים של פגיעה, חוט חשוף או קונקטור מותך.
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת |
|
|
|
![]() |
| כלי נושא | |
| הצג מצבים | |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| אחרי שנה של שקט... | mikemozg | פונטו - טכני | 39 | 27-04-12 22:19 |
| אחרי פוליש ווקס | assaf HGT | גלריה | 3 | 17-12-11 23:57 |
| שיפשוף בג'אנט מגנזיום | shyosi | שיפורים וקוסמטיקה | 3 | 05-10-11 19:49 |
| אחרי פוליש ווקס | lior169 | גלריה | 3 | 16-05-11 22:15 |
| אחרי ההשחרה | mishel27 | גלריה | 2 | 11-11-09 03:32 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד