ערב טוב לכולם.
יש לי לקוח עם פיאט טיפו שהגיע אלי לפני כחודש להחלפת מנוע,
לאחר החלפת המנוע הרכב התחיל הלתחמם, לאחר כמה בדיקות נעשה שיפוץ ראש.
אחרי הפרוק ראש לא היו סימנים לבעיה בראש. וגם המכון לשיפוץ ראשי מנוע בדק אותו ואמר שאין צורך בשטח או מילוי.
לאחר החלפת האטמים חזר אלי הלקוח לאחר כשבוע ואמר שלי שהרכב ממשיך להתחממם לאחר נסיעה ממושכת (לא בעיר),
יש לציין שהצינורות לא קשים, ובזמן שהמנוע מונעה אין לחצים באת פתיחת מיכל מים. איך מטמפרטורה עוברת את ה90,
לאחר ניסוי ההודרת הטרמוסטט הבעיה ממשיכה.
הרכב הוא פיאט טיפו 90 1.6 יש לציין שהוחלף לפני חודש רדיאטור, יונית, טרמוסטט, ומשאבת מים.
הדגם הוא דיגיטאלי
תודה לכל העוזרים
צטט:
במקור פורסם על ידי רפי לין
בפיאט טיפו 1990 עם מנוע 1.6 יש מזגן מקורי ומאורר הרדיאטור פועל בשתי מהירויות.
צריך לבדוק אם המאורר פועל בשתי מהירויותיו וכן אם כוון הסבוב שלו נכון כך שהוא מושך אורי מקדמת הרכב, דרך הרדיאטור לכוון תא המנוע (אם חוטי המאורר הפוכים, אז הוא יסתובב הפוך ולא יקרר טוב).
יש במכוניות אלו תופעה נוספת והיא של זיוף שעון חום המנוע שעולה כלפי מעלה ככל שיותר צרכני חשמל פועלים וזאת בגלל הארקת מרכב (בודי) לא טובה ותאבחן זאת כך:
חמם המנוע עד לכ 90 מעלות ואז הדלק את האורות הראשיים הגבוהים עם אורות ערפל אח' ומפשיר אדים אחוי ואם תראה שמד החום עולה קצת ולאחר כבוי כל צרכני חשמל אלו הוא יורד בחזרה אז אכן יש בעית הארקת מרכב ושעון החום יזייף יותר כשמאורר הרדיאטור יפעל (כי הוא צרכן חשמלי גדול). לתיקון הבעייה פרק את כבל ההארקה מהמצבר, בהמרכב ובהמשך מהגיר והוצא אותו על השולחן. קלף את בידוד הכבל ליד וצמוד לאוזן המתחה\ברת אל המרכב וגם צמוד לאוזן המתחברת לגיר.
נקה את כבל הנחושת שנחשף ואת מתכת האוזניים ובצע הלחמת בדיל שתחבר היטב את הכבל שנחשף אל האוזניים ובכך יושג חיבור חשמלי טוב. הרכב בחזרה את הכבל, הנע המכונית ובדוק שוב.
אוזן החיבור למרכב מחוברת אל הכבל רק בלחיצה ולכן במשך השנים המגע החשמלי אינו טוב.
בברכה - רפי לין 
|
צטט:
במקור פורסם על ידי stio
מאוד ייתכן שהשעון מזייף, בדוק את העיניין.
|