מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > אונו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

אונו - טכני טכני - דגמי אונו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו החדשה שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט פונטו ספייס 2001 SX
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

קצת על הצד
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הרכב שלי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 05-09-08, 18:35   #1
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
מהם סדר הפעולות בהתנעה עם כבלים. האם מישהו יודע?

שלום רב,

האם מישהו מוכן לפרט מהם סדר הפעולות המדוייק בהתנעה עם כבלים?
נתקעתי השבוע עם מצבר מת ולא ידעתי איך בדיוק מחברים, פחדתי להרוס איזה חיישן/ מחשב ברכב השני.

תודה מראש
stio מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 05-09-08, 18:44   #2
KoF-sHeLeG
חבר מועדון
 
האווטאר של KoF-sHeLeG
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: Alfa Romeo 156
הודעות: 461
כלל יחיד וחשוב - פלוס לפלוס, מינוס למינוס.
השלב הבא זה פשוט להתניע רגיל (עדיף כאשר הרכב השני מונע).
__________________
High Gran Turismo
KoF-sHeLeG מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-09-08, 18:45   #3
aflalo
Member
 
האווטאר של aflalo
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
מיקום: מצפה רמון
הגלגלים שלי: Fiat Elx 2003
הודעות: 80
סבבה את ככה ,
אל בדרך כלל מי שנהרס לו המחשב זה הרכב המקבל ולא הרכב הנותן ואזת בגלל נחשול מתח שנקרא SPIKE אבל בכל זאת- עדיף רכב אחד תקוע מאשר 2 שהולכים מכות .
השלבים הם אלו :
1. תוודא שהכבלים לא פצועים ושהתופסנים שלהם מחוברים לכבל עצמו ולא חשוף בהם חלק מהכבל .
2. חבר את המצבר החלש (הרכב התקוע) בשני הקטבים

אזהרה !- תוודא תמיד שהתופסנים בצד השני לא נוגעים אחד בשני או בשלדת הרכב .

3. חבר ראשית למצבר החזק את קוטב ה "-" ולאחר מכן את קוטב ה" +" .
אגב, ברכבים עם מחשה המחשב מתאפס עם חיבור ה"-" ולכן מחברים אותו ראשון כי אז המחשב מתחיל לעבוד ורק אז מון לו מתח חי .

זהו - כך תניע את רכבך ולא תפגע בו
__________________
פיאט- אין מקום שהוא רחוק מדי לקטנה הזו...
PUNTO SPICE '' CLUB '' 2003
aflalo מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-09-08, 18:59   #4
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
הרכב הנותן (החי) צריך להיות כבוי. מצבר תקין יניע רכב אחר וגם את עצמו בלי בעיה. זה גם מונע בעיות ברכב החי.

פלוס מהרכב המת אל הפלוס של הרכב הנותן.

מינוס מהרכב החי אל נקודת הארקה במנוע של הרכב המת (בורג בולט מהמנוע, מתיבת ההילוכים או נקודת הארקה ידועה). המטרה היא שהכבלים לא יהיו קרובים אחד לשני. אם לא יודעים על מה מדובר אז מינוס חי אל מינוס מת.

חובה כבלים איכותיים.

אסור שיהיה שום מגע בין הכבלים לבין עצמם.

לרוב בחיבור המינוס יהיה ניצוץ קל.

להניע את הרכב המת.

הניתוק הוא בסדר הפוך לחיבור ולהקפיד שלא יהיה שום מגע בין הכבלים. לא מזיק ללבוש כפפות עבודה.
student מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-09-08, 19:05   #5
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
קודם כל הכבלים חדשים באריזתם המקורית, עוד לא השתמשתי בהם אפילו פעם אחת (היום נרכשו).
עלו 150 ש"ח והם עבים מאוד. היה גם ב- 49 ש"ח וב- 59 ש"ח, אבל קניתי את הטובים, אני לא צריך זבל.

כשנתקעתי הרכב שהניע אותי היה מאזדה 3, היא היתה מונעת.
אני ראיתי שבעל הרכב חיבר קודם כל אצלו את הפלוס, אח"כ אצלי, ואז את המינוס אצלו והמינוס אצלי, אח"כ התנעתי ולא היו בעיות. אתה בעצם אומר שצריך להיות הפוך?

איך למאזדה לא קרה כלום? אצלי לא יכל לקרות כלום, אין שום מחשבים וחיישנים ברכב הזה.

עריכה: סטודנט תודה, הקדמת אותי (שוב).. אם יש לכם משהו להוסיף- אשמח אם תעשו זאת.

נערך לאחרונה על ידי stio : 05-09-08 ב 19:07.
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-09-08, 19:05   #6
liorwohl
Senior Member
 
האווטאר של liorwohl
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: פתח תקווה
הגלגלים שלי: 500 TwinAir Sport 2012 ידני
הודעות: 549
צטט:
במקור פורסם על ידי KoF-sHeLeG צפה בהודעה
(עדיף כאשר הרכב השני מונע).
אבא שלי אמר לי פעם שזה פוגע באלטרנטור של הרכב התקין אם הוא מונע, כי אז יש עליו המון עומס..
נשמע לי הגיוני, כי שהאוטו לא מונע זה פשוט לוקח מהמצבר.

אבל אם אתם בצד עם הבעייה אז אולי עדיף שהצד השני לא יכבה כי אז הזרם שמקבלים הוא קצת נמוך יותר
__________________
עכשיו יש 500 TwinAir Sport 2012 ידנית אדומה
הפיאטים הקודמים שלי: פנדה 2006 ידנית, פונטו 2000 60sx, אונו 1993 45s
liorwohl מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-09-08, 19:08   #7
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
צטט:
במקור פורסם על ידי stio צפה בהודעה
כשנתקעתי הרכב שהניע אותי היה מאזדה 3, היא היתה מונעת.
אני ראיתי שבעל הרכב חיבר קודם כל אצלו את הפלוס, אח"כ אצלי, ואז את המינוס אצלו והמינוס אצלי, אח"כ התנעתי ולא היו בעיות. אתה בעצם אומר שצריך להיות הפוך?
איך למאזדה לא קרה כלום? אצלי לא יכל לקרות כלום, אין שום מחשבים וחיישנים ברכב הזה.
לא חייב שיקרה משהו גם אפילו אם יש ניצוץ קטן בחיבור. הכי קטלני זה חיבור לא נכון (פלוס למינוס) או מגע בין קצות הכבלים.

גם השיטה שבה עשיתם עובדת אבל יש בה יותר סיכון.



אגב - לא מומלץ (אבל לא בהכרח בעייתי) שרכב קטן יניע רכב גדול וכבד. (נניח לדוגמה איזה רכב קטן עם מצבר 45 אמפר שלרכב המת יש מצבר 65 אמפר)
student מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-09-08, 19:15   #8
liorwohl
Senior Member
 
האווטאר של liorwohl
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: פתח תקווה
הגלגלים שלי: 500 TwinAir Sport 2012 ידני
הודעות: 549
צטט:
במקור פורסם על ידי student צפה בהודעה
אגב - לא מומלץ (אבל לא בהכרח בעייתי) שרכב קטן יניע רכב גדול וכבד. (נניח לדוגמה איזה רכב קטן עם מצבר 45 אמפר שלרכב המת יש מצבר 65 אמפר)
זה חדש לי
לפני כמה ימים עזרתי למישהו שביקש יפה עם רנו סניק, הניע לו בנגיעה ממש והאוטו שלי היה מכובה..
אפשר הסבר למה לא מומלץ?

ואם כבר מדברים על זה, לא הבנתי עדיין איך הרנו נכבתה לו בצומת ברמזור אדום, הרי זה אוטומטי בטח..
__________________
עכשיו יש 500 TwinAir Sport 2012 ידנית אדומה
הפיאטים הקודמים שלי: פנדה 2006 ידנית, פונטו 2000 60sx, אונו 1993 45s
liorwohl מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-09-08, 19:18   #9
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
כפי שכתבתי זה לא בהכרח בעייתי.

פשוט זה עלול ליצור עומס גדול מדי על המצבר הקטן יותר.
student מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-09-08, 19:19   #10
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
כן, היה ניצוץ בחיבור אבל דווקא מזה לא התרגשתי. חוץ מזה הקפדתי לנתק קודם את האזעקה עם המפתח שלה כדי שהיא לא תישרף.

אגב, יש שם כבל אחד אדום והשני שחור, האם זה משנה משהו או שצבע מסויים צריך לחבר למינוס והשני לפלוס?
stio מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
מישהו יודע מהי צריכת הדלק של פונטו פאן 2003 גיר רגיל? oranhz פונטו - טכני 1 11-05-08 19:35
חום מנוע פיאט מריאה מישהו יודע? פורום הגראז' 5 14-05-07 23:00
החלטתי על רכב. מישהו יודע מאיפה ? פיאט כללי 1 24-04-07 04:45
מישהו יודע מה כפתור ICE בבראבה עושה? פורום הגראז' 2 02-12-06 19:31
מישהו יודע מה זה TPS לפיאט אונו? פורום הגראז' 1 14-08-06 03:38


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:38.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד