![]() |
מהם סדר הפעולות בהתנעה עם כבלים. האם מישהו יודע?
שלום רב,
האם מישהו מוכן לפרט מהם סדר הפעולות המדוייק בהתנעה עם כבלים? נתקעתי השבוע עם מצבר מת ולא ידעתי איך בדיוק מחברים, פחדתי להרוס איזה חיישן/ מחשב ברכב השני. תודה מראש :) |
כלל יחיד וחשוב - פלוס לפלוס, מינוס למינוס.
השלב הבא זה פשוט להתניע רגיל (עדיף כאשר הרכב השני מונע). |
סבבה את ככה ,
אל בדרך כלל מי שנהרס לו המחשב זה הרכב המקבל ולא הרכב הנותן ואזת בגלל נחשול מתח שנקרא SPIKE אבל בכל זאת- עדיף רכב אחד תקוע מאשר 2 שהולכים מכות :wink:. השלבים הם אלו : 1. תוודא שהכבלים לא פצועים ושהתופסנים שלהם מחוברים לכבל עצמו ולא חשוף בהם חלק מהכבל . 2. חבר את המצבר החלש (הרכב התקוע) בשני הקטבים אזהרה !- תוודא תמיד שהתופסנים בצד השני לא נוגעים אחד בשני או בשלדת הרכב . 3. חבר ראשית למצבר החזק את קוטב ה "-" ולאחר מכן את קוטב ה" +" . אגב, ברכבים עם מחשה המחשב מתאפס עם חיבור ה"-" ולכן מחברים אותו ראשון כי אז המחשב מתחיל לעבוד ורק אז מון לו מתח חי . זהו - כך תניע את רכבך ולא תפגע בו |
הרכב הנותן (החי) צריך להיות כבוי. מצבר תקין יניע רכב אחר וגם את עצמו בלי בעיה. זה גם מונע בעיות ברכב החי.
פלוס מהרכב המת אל הפלוס של הרכב הנותן. מינוס מהרכב החי אל נקודת הארקה במנוע של הרכב המת (בורג בולט מהמנוע, מתיבת ההילוכים או נקודת הארקה ידועה). המטרה היא שהכבלים לא יהיו קרובים אחד לשני. אם לא יודעים על מה מדובר אז מינוס חי אל מינוס מת. חובה כבלים איכותיים. אסור שיהיה שום מגע בין הכבלים לבין עצמם. לרוב בחיבור המינוס יהיה ניצוץ קל. להניע את הרכב המת. הניתוק הוא בסדר הפוך לחיבור ולהקפיד שלא יהיה שום מגע בין הכבלים. לא מזיק ללבוש כפפות עבודה. |
קודם כל הכבלים חדשים באריזתם המקורית, עוד לא השתמשתי בהם אפילו פעם אחת (היום נרכשו).
עלו 150 ש"ח והם עבים מאוד. היה גם ב- 49 ש"ח וב- 59 ש"ח, אבל קניתי את הטובים, אני לא צריך זבל. כשנתקעתי הרכב שהניע אותי היה מאזדה 3, היא היתה מונעת. אני ראיתי שבעל הרכב חיבר קודם כל אצלו את הפלוס, אח"כ אצלי, ואז את המינוס אצלו והמינוס אצלי, אח"כ התנעתי ולא היו בעיות. אתה בעצם אומר שצריך להיות הפוך? איך למאזדה לא קרה כלום? אצלי לא יכל לקרות כלום, אין שום מחשבים וחיישנים ברכב הזה. עריכה: סטודנט תודה, הקדמת אותי (שוב).. אם יש לכם משהו להוסיף- אשמח אם תעשו זאת. |
צטט:
נשמע לי הגיוני, כי שהאוטו לא מונע זה פשוט לוקח מהמצבר. אבל אם אתם בצד עם הבעייה אז אולי עדיף שהצד השני לא יכבה כי אז הזרם שמקבלים הוא קצת נמוך יותר :cool: |
צטט:
גם השיטה שבה עשיתם עובדת אבל יש בה יותר סיכון. אגב - לא מומלץ (אבל לא בהכרח בעייתי) שרכב קטן יניע רכב גדול וכבד. (נניח לדוגמה איזה רכב קטן עם מצבר 45 אמפר שלרכב המת יש מצבר 65 אמפר) |
צטט:
לפני כמה ימים עזרתי למישהו שביקש יפה עם רנו סניק, הניע לו בנגיעה ממש והאוטו שלי היה מכובה.. אפשר הסבר למה לא מומלץ? ואם כבר מדברים על זה, לא הבנתי עדיין איך הרנו נכבתה לו בצומת ברמזור אדום, הרי זה אוטומטי בטח.. |
כפי שכתבתי זה לא בהכרח בעייתי.
פשוט זה עלול ליצור עומס גדול מדי על המצבר הקטן יותר. |
כן, היה ניצוץ בחיבור אבל דווקא מזה לא התרגשתי. חוץ מזה הקפדתי לנתק קודם את האזעקה עם המפתח שלה כדי שהיא לא תישרף.
אגב, יש שם כבל אחד אדום והשני שחור, האם זה משנה משהו או שצבע מסויים צריך לחבר למינוס והשני לפלוס? |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:42. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©