|
חג שמח לכולם..
juvalz, אני שמח שהעניין הסתדר לך והבעיה היתה רק פיוז שרוף.
השאלה הנשאלת כעת (כמו שהעלו החברים), מה גרם לפיוז להשרף?
ניסיתי לחשוב על גורם אפשרי שקשור לפגיעה באבן, אבל יכול להיות שזה היה רק צירוף מקרים.
קו תקין (מעגל חשמלי) בו יש ספק מתח (מצבר), צרכן (מאוורר) ומוליכים תקינים ומתאימים, הנתיך (הפיוז) לא אמור להשרף כאשר הוא מתאים לזרם שעובר במעגל.
לכן, יכול להיות שהפיוז נשרף מהסיבות הבאות:
1. הפיוז שנשרף לא היה מתאים למעגל בו הוא הותקן. צריך לבדוק בספר הרכב מהו הערך (האמפר) המתאים לאותו צרכן. אני מבין שבמקרה שלך זו לא היתה הבעיה.
2. נוצר עומס יתר על הקו של המאוורר בו הותקן הפיוז בגלל:
א. ציר מאוורר תקוע או קשה.
ב. בגלל פחמים גמורים.
ג. בגלל קצר בסלילי המאוורר.
ד. נשאבה שקית או חוט אל המדחף ומנעו ממנו להסתובב.
ה. עשו חיבור פרוביזורי והוסיפו צרכן נוסף על קו המאוורר.
ו. המוליכים של המאוורר דקים ולכן נוצר מפל מתח.
ז. המגעים במחבר של המאוורר או ההארקה מכוסים בקורוזיה שגרמה למפל מתח.
3. המוליכים של המאוורר נפגעו ונוצר ביניהם קצר חשמלי.
4. פיוז עם "דפקט" או מתוצרת "קקה" (לא קיקה) ולכן הערך של הפיוז בפועל אינו כמו שכתוב עליו.
5. לא נמצאה סיבה ברורה לתקלה.
בכל מקרה, אם שמת פיוז חדש בערך המתאים והוא לא נשרף שוב, אז אין מה להתקשקש עם זה יותר מדי, אלא אם כן זה חוזר על עצמו.
רק תוודא שאתה מתקין פיוז עם הערך המתאים, יש שני פיוזים של המאוורר בתיבת הפיוזים שבתא המנוע, אחד 30A מהירות נמוכה והשני 50A מהירות גבוהה.
אתה יכול לבדוק אם המדחף מסתובב בחופשיות ולא נתקע. רק לפני שמתעסקים עם המאוורר צריך לדעת שהוא עלול לפעול בפתאומיות גם כאשר הסוויץ' סגור.
אתה יכול גם לבדוק וויזואלית את מצב החוטים והמחבר (הקונקטור) של המאוורר ותראה אם יש סימנים של פגיעה, חוט חשוף או קונקטור מותך.
|