תודה glmn180.
לגבי החיישן, בפונטו דור 1 יש חיישן (נקרא גם חיישן, יוניט, unit, יונית, רגש, נגד ובטח בעוד שמות..).
בדור 1 החיישן בצבע אדום או שחור ויש לו חיבור לחוט יחיד.
בודקים את תקינותו בעזרת
רב-מודד ומד טמפ׳.
טרם ביצוע הבדיקה מנתקים את החוט שמתחבר אל החיישן, את הרב-מודד מכוונים למדידת התנגדות ביחידות ohms (סימן של אומגה ברב-מודד) ומודדים כאשר פרוב המינוס (חוט שחור) של הרב-מודד נוגע בגוף החיישן, ופרוב הפלוס (האדום) נוגע במגע שבחיישן שאליו מתחבר החוט ממערכת החשמל ברכב.
אפשר לבצע מדידת התנגדות כאשר המנוע קר לחלוטין ובטמפ׳ סביבה קרירה (בבוקר), ואח״כ לבצע מדידה נוספת כאשר המנוע חם ולראות את שינוי הערכים.
כמובן שלביצוע בדיקה מדוייקת יותר יש לפרק את החיישן, להכניסו לכוס מים ולנטר את טמפ׳ המים בעזרת מד חום, מים קרים ומים רותחים ואז למדוד התנגדות בטמפ׳ שונות ולוודא שזה לפי תחום הערכים הנ״ל.
*