צפה בהודעה יחידה
ישן 06-06-12, 18:09   #4
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
16. שחרר את אום המותחן 13מ"מ והחלף את המותחן באחד חדש אם יש צורך, חשוב! יש להעביר את הדיסקה מהמותחן הישן לחדש ולהרכיבה באותו אופן (המדרגה שבדיסקה צריכה להיכנס בתוך הטבעת הקטנה שבמיסב/מותחן).
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  open_bearing.jpg
צפיות: 6311
גודל:  86.3 KB
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  bearing_replace.jpg
צפיות: 8394
גודל:  89.2 KB

17. הזז הצידה את רצועת הטיימינג מגלגל המשאבה, פרק את המשאבה ע"י שחרור (בהצלבה) של שלושת ברגי 10מ"מ ואת האום 10מ"מ (נמצא בפינה השמאלית התחתונה) של המשאבה והוצא אותה (אסור להכניס מברג בין המשאבה לבלוק, ע"מ שלא לפצוע את שטח האטימה, פשוט להוציא אותה בנענוע קל ושליפה).
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  pump_removed.jpg
צפיות: 4752
גודל:  126.2 KB

מצב המשאבה הישנה לעומת החדשה.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  new_old_pump.jpg
צפיות: 5699
גודל:  75.4 KB

18. מרח בנדיבות סיליקון אטימה ייעודי למנוע על המשאבה החדשה, סביב אזור האטימה.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  pump_seal.jpg
צפיות: 5202
גודל:  100.2 KB

19. נקה היטב את שטח האטימה בבלוק המנוע, לפי הצורך בעזרת להב סכין יפני, מברשת פליז ונייר
לטש עדין (בזהירות שלא לפצוע את שטח האטימה).
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  pump_house.jpg
צפיות: 4874
גודל:  111.0 KB

20. הרכב את המשאבה וסגור (בהצלבה) את שלושת ברגי 10מ"מ ואת האום 10מ"מ (לסגור ברגש שלא נגזור ברגים, מספיק לחזק עם ראצ'ט/מפתח קטן ועם אצבע אחת).
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  new_pump.jpg
צפיות: 4672
גודל:  98.8 KB

21. ודא שהקאמשפט והקראנקשפט נשארו במצב מתוזמן כפי שכיוונת אותם קודם וודא שהסימונים המוטבעים בהם מיושרים בהתאמה עם הסימונים המוטבעים בראש המנוע ובבלוק.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  timing.jpg
צפיות: 8604
גודל:  120.5 KB

22. אם אין צורך להחליף רצועת טיימינג, הרכב את רצועת הטיימינג הישנה כך שהסימונים שסימנת על הרצועה יתיישרו עם הסימונים שסימנת בקראנקשפט ובקאמשפט. ודא שהקראנקשפט והקאמשפט לא זזים מהכיוון בזמן הרכבת הרצועה.
העבר את הרצועה סביב הקראנקשפט, לצד המשאבה סביב גלגל הקאמשפט, ולבסוף מעבר למותחן.
למי שמתקשה, אפשר גם להחזיק את הרצועה בעזרת אזיקונים עד החלפת המותחן או המשאבה.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  bands.jpg
צפיות: 5943
גודל:  95.9 KB

23. החזר את צינור הרדיאטור למקומו וסגור את בנד המתכת. רוקן אל תוך הרדיאטור, תחילה כשני ליטר מים מזוקקים (אסור מי ברז) ואח"כ שתי פחיות של נוזל קירור פאראפלו (1 ליטר בכל פחית).
המשך למלא עד אשר מכל העיבוי יתמלא עד סופו (עד פתח המילוי) ובצע ניקוז אוויר ממערכת הקירור באופן הבא: פתח את בורג ניקוז האוויר בדופן העליונה של הרדיאטור, לחץ את כל צינורות מע' הקירור עד שיצא זרם אחיד של נוזל ללא אוויר ואז סגור את הבורג.
ודא שמכל העיבוי מלא בנוזל (הוסף לפי הצורך) ופתח כעת את בורג ניקוז האוויר הממוקם בצינור שמאחורי בית המצערת, לחץ שוב את כל צינורות מע' הקירור עד שיצא זרם אחיד של נוזל ללא אוויר.
המשך לשחרר נוזל מהמערכת עד שהמפלס במכל העיבוי יהיה בין קו המקסימום למינימום, רק אז סגור את הבורג (מידע נוסף על ניקוז אוויר בלינק כאן בהודעה מס' 50).
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  IMG_1129.jpg
צפיות: 4644
גודל:  122.1 KB

נערך לאחרונה על ידי mechtech : 07-06-12 ב 23:14.
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט