מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

זאת האונו שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אחרי ווקס ראשון !!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

החלפת נורות באוטו!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 22-10-09, 21:06   #1
gadi1234
Member
 
האווטאר של gadi1234
 
תאריך הצטרפות: Oct 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ספייס SX
הודעות: 68
Question בעיות צריכת דלק ומים לא סבירות.

הי,
לפני חצי שנה לערך רכשתי פונטו ספייס 2002 SX ידני בטיפשותי ללא בדיקה היות והרכב נראה טוב.
מיום רכישת הרכב שמתי לב לשתי בעיות :
1. הרכב זולל מים בכמיות מטורפות ליטר לשבוע לערך, מבדיקה שעשיתי במוסך לא מורשה טען המוסכניק כי ככל הנראה המים חודרים למנוע דרך ראש המנוע ויוצאים באגזוז.
יש לציין שאכן יש ריח חזק של גזים - ממיר קטאליטי.
2. הרכב אוהב דלק, לפי מחשב הדרך הצריכה הממוצעת נעה סביב ה- 1/11.6 (ללא מזגן). למרות שרוב הנסיעות הם מחוץ לעיר ת"א הוד השרון, מהירות ממוצעת של 100 קמ"ש.

אני חייב לציין שהרכב עשה כבר 128,000 ק"מ ולא אוכל שמן בכלל.

מישהו מכיר את הבעיה?
אשמח לשמוע תגובות בנושא.

תודה
gadi1234 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 22-10-09, 22:43   #2
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
איבוד נוזל קירור בכמות כזו מצביע בוודאות על נזילה. אם אינך מזהה נזילה, כנס לכל מכון
רדיאטורים או מוסך לבדיקה בלחץ הפוך, וראה מהיכן נוזלים המים.

מכיוון שזו פונטו, הסבירות לבעיות אטם-ראש גבוהה יחסית. זה לא זול לטיפול, אבל דיה לצרה בשעתה.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-10-09, 23:03   #3
gadi1234
Member
 
האווטאר של gadi1234
 
תאריך הצטרפות: Oct 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ספייס SX
הודעות: 68
בדיקה בלחץ הפוך בוצעה במוסך אולם לא נמצאה נזילה, לכן המוסכניק שיער שמדובר באטם ראש.
האם יש צורך לטפל בבעיה בדחיפות - לפי הבנתי מדובר על פירוק ראש מנוע, אטמים, אולי גם שיפוץ... ממליץ לדחות?
gadi1234 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-10-09, 06:02   #4
mishel27
Senior Member
 
האווטאר של mishel27
 
תאריך הצטרפות: Oct 2009
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: HGT
הודעות: 295
סליחה שאני נדחף ככה לפוסט אבל אני חייב לשאל שאלה בהקשר.
היום בלילה חזרתי מהחברים יצאתי מהרכב וראיתי שהאגזוז ממש מוציא מים שפריצים של מים. שמתי את היד ובאמת יוצאים מים :/ כמו מה זה נראה לכם ?
mishel27 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-10-09, 06:10   #5
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
פעולה תקינה של המערכת בהנחה שקורית לאחר מנוחה של הרכב ונמשכת דקות מספר.
בעת כיבוי הרכב, מתחילים כל החלקים שהתחממו, בהם גם האגזוז, להתקרר. האוויר שנמצא שם מתחיל להתעבות וכתואה מכך הלחות שבאוויר הופכת למים. התנעה ראשונה מעיפה את המים האלו החוצה במשך כמה דקות ראשונות ומאדה חזרה את השאר.

כאמור, תקין.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-10-09, 06:17   #6
mishel27
Senior Member
 
האווטאר של mishel27
 
תאריך הצטרפות: Oct 2009
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: HGT
הודעות: 295
ואי ואי איזה מגילה קיבלת ממני בפרטי לשווא. כמה שאני שמח להיות חבר בפורם הזה.
המון תודה !
mishel27 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-10-09, 13:24   #7
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
צטט:
הרכב זולל מים בכמיות מטורפות ליטר לשבוע לערך, מבדיקה שעשיתי במוסך לא מורשה טען המוסכניק כי ככל הנראה המים חודרים למנוע דרך ראש המנוע ויוצאים באגזוז.
מעניין אותי אם זה באמת מים או נוזל קירור מקורי של הרכב, אם זה הראשון - לא הייתי מתפלא על ראש מנוע פגום.

ליטר "מים" בשבוע ש"נעלמים" לתוך המנוע, לפי מיטב ידיעתי לא "נעלמים", אלא מתערבבים עם השמן (אם אטם הראש נפרץ, מעברי השמן והנוזל קירור כבר לא מופרדים והם מתערבבים אחד בשני) - אם זה היה המצב, היית מרגיש זאת ממזמן, שכן השמן כבר לא היה בדיוק שמן, וכתוצאה מכך לא משמן את המנוע כמו שצריך, וכתוצאה מכך המנוע היה "נתפס" בסופו של דבר, בעיקר לאחר שהגיע לטמפ' גבוהה, מה שהיה קורה מהר מאד מכיוון שאין שמן ונוזל קירור שיקררו את פעולתו. כמו כן, היית רואה את ה"טחינה" המפורסמת (ברגע שהנוזל קירור מתערבב בשמן, הוא מקבל מעין גוון ומרקם של טחינה) על המדיד / פקק מילוי השמן. אם באמת זה המצב, בנוסף היית רואה עשן לבן סמיך מהאגזוז, שמתגבר עם לחיצה על הגז, ורוב הסיכויים שהרכב כבר היה סובל מקירטועים למינהם.

אני ממשיך עם ההמלצה של האחרים פה - תחליף מוסך (דיי חאפרי לקבוע פגיעה בראש מנוע כך), וקח את הרכב לבדיקה יסודית של מערכת הקירור - יכול להיות גם פקק אלומיניום (נראה בסלנג "פקק נס קפה" אם אני לא טועה) שנהרס, והנוזל קירור זורם דרכו החוצה מהמנוע.

בקשר למוסך, ההמלצה הדיי גורפת של חברי הפורום מהמרכז הינה "מוסך שמשון" שממוקם ביהוד.
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'

נערך לאחרונה על ידי Ron_Dadon : 23-10-09 ב 13:28.
Ron_Dadon מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 24-10-09, 15:24   #8
gadi1234
Member
 
האווטאר של gadi1234
 
תאריך הצטרפות: Oct 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ספייס SX
הודעות: 68
הי רון,
תודה על התשובה המעמיקה אבל מנסיוני הדל במכונאות עדיין לא הגעתי לשלב של מים מתערבבים בשמן היות ואין סימנים של "טחינה" במדיד השמן או בפקק המילוי.
המים הם מים רגילים היות ובכמיות כאלו אין לי אפשרות לממן נוזל קירור.

מישהו יודע להעריך עלות תיקון משוערת, רק בשביל לדעת איפה אני עומד.
כמו-כן זה נכון שהחלפת מנוע קומפלת עולה סביב ה- 4,000 ש"ח?
gadi1234 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 24-10-09, 16:07   #9
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
שמע, בוודאות יש בעיה, זה רק עניין של איתור התקלה.
מציע שתבדוק במכון רדיאטורים/מוסך אחר, עד שמישהו ימצא את הבעיה, או לחלופין,
אם כולם יפנו אצבע מאשימה לכיוון אטם הראש, החלפתו אמנם לא זולה, אך מכאן ועד החלפת מנוע,
יש עוד כברת דרך.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 24-10-09, 18:45   #10
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
אם המים בורחים דרך ראש המנוע:

פתח מכסה הרדיאטור, מלא מים עד הסוף שלו ובקש מחבר להניע את הרכב. אם המים קופצים עם מלא בועות וקצף (לא סתם גולשים) אז כנראה שיש בעיה בראש המנוע.
אם בפתח מילוי שמן יש טחינה, או על מדיד השמן יש טחינה או ברדיאטור יש טחינה - כנראה שיש לך בעיה בראש המנוע.

אם שני אלה לא קורים - כנראה שאין לך בעיה בראש המנוע. אני מהמר של דליפה איטית דרך פקק "נס קפה" שנמצא בין הגיר למנוע או דרך משאבת המים עצמה (ואז זה הגיוני גם שבעת החדרת לחץ למערכת הקירור לא יראו דליפה).

בכל מקרה זה הזמן לעשות סבב מוסכים.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
צריכת דלק idanl בראבה - טכני 16 04-12-08 22:36
אי סדירות ברעשי מנוע (רצועת אביזרים) gsk פונטו - טכני 5 08-10-08 01:00
צריכת דלק dineir פונטו - טכני 1 05-11-07 13:09
צריכת דלק. פורום הגראז' 2 19-06-06 23:47
צריכת דלק פורום הגראז' 1 23-03-06 22:44


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 04:56.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד