![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
![]() |
#1 | |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: בית שמש
הגלגלים שלי: הונדה האצ'בק
הודעות: 359
|
![]()
שלום לכולם,
ברשותי פיאט פונטו 1600 90 כ"ס שנת 96 , האוטו צורך לי 1/8 - 1/9 לליטר כמות מוגזמת לכל הדעות אני בתמימותי מכיוון שזה רכב ראשון שלי שאלתי את המוסכניק והוא אומר שזה הצריכה הרגילה של ה- 1600 כששאלתי אותו לגבי נורית הזרקה למה היא דולקת הוא אמר שזה מחלה נפוצה בפונטו ואין מה להתרגש . אחרי הרבה בלגנים שהנ"ל גרם לרכבי עברתי למוסך אחר שישר איבחן שהחיישן למבדה הלך. ניסה לחבר חיישן דומה ולא הצליח. התקשר למורשה פיאט ואמרו לו שהחיישן עולה 900 ש"ח. רציתי לדעת אם אני כבר הולך לשלם את זה כמה שאלות 1. האם המחיר סביר? 2. כדאי לטפל במורשה פיאט באיזור גבעת שאול? 3. האם מישהוא ניתקל בבעיה כזו או שמכיר את סוג הרכב הזה כי לא נתקלתי בו בכלל. 4. האם חפרתי יותר מדי? מצפה לתשובות תודה, נ.ב הרכב לא טופל במורשה. לא חייב לענות על שאלה מס' 4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
שלום חבר,
ראשית גם המוסכניק הראשון והשני שלך הפתיעו אותי בתשובתם העזתית. לדאבוני זוהי תופעה נפוצה שרק הולכת ומתרחבת. כעת קרא בעיון רב וזאת על מנת שהדברים יכנסו טוב טוב לראשך, שכבר זה זמן רב מחפש אחר האמת. כאשר נדלקת מנורה של הזרקת דלק בלוח השעונים, לא קיים מוסכניק בעולם שיוכל לומר לך איפה הבעיה, מבלי שיחבר את הרכב שלך למחשב אבחון תקלות (הנקרא בשמו אקזמינר), שאת המחשב הזה יש בנמצא רק למוסכים מורשה פיאט מטעם היצרן. יתרה מכך אוסיף ואכתוב, שהיה והגעת למוסך שניחן בראיית לייזר וקרני X, עד כדי כך שהוא יודע בעצמו איפה התקלה, הריי שגם אם יוחלף החיישן, עדיין המנורה תשאר דולקת, ועדיין הרכב יחשוב שהחיישן לא הוחלף, וזאת עד שיחברו את רכבך למחשב האקזמינר לשם הליך הנקרא מחיקת תקלות מהמחשב, וכמו כן כיול החיישן החדש שנכנס למערכת הרכב. דהיינו שמכאן ניתן להסיק, שבתקלה הזו, אתה חייב לגשת למוסך מורשה פיאט, זאת על מנת שהם יחברו את רכבך למחשב פיאט (אקזמינר), יראו בדיוק איזה חיישן מדליק את מנורת ההזרקה, יחליפו אותו, יתחברו שוב, וימחקו את התקלה. לא זאת, גם זאת כי לומר שהחיישן הלך ללא שום אבחון טכנולוגי, זה בגדר הימור בלבד, יכולים להיות גורמים נוספים אשר הדליקו את מנורת ההזרקה בלוח שעונים, גורמים נוספים אשר משפיעים על צריכת הדלק, ולכן בלית ברירה, חייבים להתחבר למחשב האקזמינר על מנת לדעת בדיוק איזה חיישן הדליק את מנורת ההזרקה, ולדעת בדיוק איך להתעסק איתו. לגבי עיניין המחיר, זהו טווח המחירים הסביר של חיישן מקורי. נ.ב - בעלים גאה של פיאט פונטו קבריולט 1600 סמ"ק, השותה ליטר דלק ל ארבעה עשר קילומטרים.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער נערך לאחרונה על ידי saar : 11-08-09 ב 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: בית שמש
הגלגלים שלי: הונדה האצ'בק
הודעות: 359
|
שלום לכולם ובפרט לסער שמתשובותיו נוכח אני שיש לו ידיעה רבה בנושא,
שכחתי להוסיף שאותו מוסכניק ש"איבחן" את חיישן הלמבדה התקול כן השתמש בסורק תקלות אך מכיוון שהזכרת שהסורק קיים רק אצל מוסך מורשה פיאט יש מקום לומר שהוא טעה. בכל אופן המוסכניק כבר פירק את החיישן + הצמה שמתחברת למחשב והורה לי לחבר אחר אחת חדשה החיישן נמצא אצלי ואני נוסע ללא חיישן. האם אפשר לבדוק את החיישן ברב מודד ? (מה התנגדותו וכו') מה הבעיות שיכולות לצוץ בנסיעה ללא חיישן חוץ מצריכת דלק גבוהה? האם אפשר לבדוק את החיישן בכל דרך שהיא? תודה רבה מראש. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
ניתן לבדוק אותו ברב מודד ולדעת אם הוא תקול או לא, אך בדיקת אקזמינר הרבה יותר מדוייקת.
לצערי אני השבוע ללא המחשב הנישא שלי (שם מותקנת לי תוכנת האוטו דאטה, שבה כל נתוני הרכב) ולכן המתן למישהו פה שיכתוב מה ההתנגדות שצריכה להיות לחיישן למבדה . כחיישן חמצן בתוכנה. כמו כן, כנראה שהמוסכניק חיבר לך סורק תקלות אוניברסלי, שמרחקו בדיוק מהאזקזמינר הוא שווה ערך למרחק מזרח ממערב. כמו כן, לגבי החלפת הצמה, החלפת הצמה אומרת שאולי הוא מתכוון להביא לך חיישן חליפי אשר ידרוש שינוי של הפלאגים (זכר נקבה) בצמות שם. אל תעשה זאת, שים מקורי בלבד. כמו כן, חיישן מקורי מגיע כבר עם צמה ונשאר רק לחבר אותה שקע תקע.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: בית שמש
הגלגלים שלי: הונדה האצ'בק
הודעות: 359
|
תודה רבה סער
עזרת לי מאוד אני מקווה שהמוסך בגבעת שאול מספיק טוב בשביל הטיפול. ואיך שהבנתי יש לנו אותו מפרט רכב ולכן ברצוני לדעת איזה סוג שמן, פלאגים, וכל החלקים הדרושים לטיפול 10,000. ואני מאד מעריך את הפורום הזה שנותן תשובות מקצועיות ואמינות. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: בית שמש
הגלגלים שלי: הונדה האצ'בק
הודעות: 359
|
שלום לכולם,
היום הייתי במוסך מורשה פיאט בגבעת שאול כדי לטפל בבעיה של צריכת הדלק חיכיתי מעל 5 שעות רק בשביל בדיקה, מוגזם לא? תקנו אותי אם אני טועה. ממצאי הבדיקה הם כדלהלן : חיישן ספידומטר הלך 1115 כולל מע"מ זה משום שהתלוננתי על כיבוי של הרכב בעת החלפת הילוכים, האחראי שם אמר שהחיישן לא מקבל נתונים ולכן הוא מכבה את האוטו. חיישן למבדה תחליפי אין מקורי 860 ש"ח. לא בדק את הקודם שלי משום שהוא אומר שצריך להרכיב אותו על הרכב בשביל לבדוק אותו והוא יחייב אותי על עוד שעת עבודה וכשאמרתי לו את מה שכתב סער שאפשר לבדוק זאת באמצעות התנגדות הוא אומר שאין אפשרות כזאת. 290 ש"ח על בדיקת הרכב באמצעות המחשב. סה"כ = 2300 ש"ח כולל מע"מ. אני עדיין לא תיקנתי את האוטו משום שרציתי לקבל תשובות מחברי הפורום. 1. האם המחיר סביר? 2.האם שווה להשקיע בכלל? 3. האם יש עוד משהו שכדאי לי לתת עליו את הדעת? תודה רבה רבה. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
מוסך שמשון חיישן למבדה ושאלות נוספות | shlomina | פונטו - טכני | 12 | 30-06-09 01:40 |
תקלה בחיישן למבדה ואלטרנטור | אונו S70 ies 1372 cc שנת 94 | Liber | אונו - טכני | 17 | 05-03-09 13:41 |
חיישן למבדה וחיישן map - פיאט פונטו | david266 | פונטו - טכני | 1 | 16-11-08 01:29 |
חיישן ABS בספייס | פורום הגראז' | 3 | 02-08-07 13:00 | |
החלפה עצמית של חישן למבדה - פונטו ספייס | פורום הגראז' | 21 | 15-04-07 04:05 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד