מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

התברסות קצרצרה לפני טיסה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

נפלאות הווקס
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

punto gt 96
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ובכן - נעים להכיר חברים יקרים.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

My Punto


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 14-03-08, 15:37   #1
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
[פרוייקט מצולם] ניקוי בית מצערת בפונטו HGT Mk2 Euro3

ניקוי בית מצערת פונטו דור שני HGT יורו-3.

בית מצערת נקי יביא לתגובות דוושא טובות יותר, ויאפשר למנוע לעבוד חלק יותר בסרק. כמו כן, הוא הגורם העיקרי ברובו המכריע של המקרים לתופעת נפילות הטורים שחלקנו נתקלים בה מידי פעם.
מומלץ לבצע את הניקוי באופן סדיר אחת לשנה, או כאשר תופעת נפילת הטורים חוזרת.

ההליך מתייחס לבעלי רכבים מסוג פונטו HGT יורו-3 בעלי בית מצערת עם מנוע חשמלי.
לכל אלו עם דגמי היורו-2, ההליך זהה למעט פירוק בית המצערת עצמו, יובהר בהמשך.
לבעלי רכבים עם מנועי ה1242 סמ"ק: הליך הניקוי עצמו זהה. מעולם לא יצא לי לפרק בית מצערת במנועים אלו, אז אני לא יודע איך. אם מישהו רוצה להעלות תמונות של אופן הפירוק, בבקשה.

רמת קושי: בינוני-מעט מסובך.
משך העבודה: כ-40 דקות.
הכלים הדרושים:
1. מברג פיליפס (זה שנמצא בארגז הכלים של הרכב יתאים)
2. מפתח אלן 6מ"מ. לבעלי רכבים מסוג יורו-2, מפתח כוכב 12 מ"מ
3. מטלית ללא סיבים לניקוי. כדאי כזו שאין לכם בעיה ללכלך בהמון פיח שחור.
4. ספריי לניקוי בית מצערת. כמדומני גם ספריי לניקוי קרבורטורים יתאים.
5. שקית ניילון לסנדוויצ'ים.
כלים מומלצים:
1. כפפות מנתחים חד-פעמיות. לאלו מאיתנו שלא רוצים ללכלך את הידיים.
2. ספריי Sun Of a Gun של חברת STP לניקוי פלסטיק. אותו אחד שמשמש אותנו לניקוי הדשבורד וחלקי פלסטיק אחרים ברכב.
3. מטלית נוספת לניקוי בעזרת הSTP
מספר דגשים חשובים:
1. שימו לב שאנו מתעסקים כאן עם המנוע, עבדו בזהירות ובעדינות.
2. אתם לא רוצים שיפלו לכם ברגים וחלקים בזמן העבודה, עבדו במשנה זהירות.
3. מומלץ להניח את כל החלקים (ברגים וכו') במקומות שלא ילכו לאיבוד.

ביצוע העבודה:

שלב 1: מבט על איזור העבודה.

1. יחידת בית המצערת.
2. צינור אויר מקשר קופסת פילטר ובית מצערת.
3. קופסת פילטר אויר.

בית המצערת - תקריב:

1. מחבר לחיישן.
2. בנד מתכת להידוק.
3. מחבר למנוע המצערת.
4. מנוע המצערת.
שימו לב, ברכבים מסוג יורו-2, המנוע לא יהיה קיים.

קופסת פילטר האויר - תקריב:


שלב 2: פתיחת קופסת הפילטר על מנת לשחרר את הצינור.

ישנם 3 ברגים שצריך להבריג החוצה. השתמשו במברג הפיליפס שהכנתם מבעוד מועד.
שימו לב, הברגים לא יתברגו לחלוטין החוצה, אלא ישארו מחוברים אל המכסה.

לאחר שסיימתם להבריג את המכסה החוצה, משכו אותו אל מעל קורת ה"משקפיים" כמו בתמונה הבאה:


שלב 3: פירוק הצינור מיחידת בית המצערת.

אתרו את הבנד שמהדק את הצינור ושחררו אותו מעט.

שלב 4: הסרת הצינור.

הרימו מעט את כל יחידת הצינור (תמונה ימנית), וסובבו אותה עם כיוון השעון, כך שמכסה קופסת פילטר האויר יהיה מעל המנוע של הרכב. לא לדאוג, העסק גמיש ולא ישבר.

לאחר מכן, משכו את הצינור מבית המצערת. אפשר להפעיל מעט כח מתון, או לשחק עם הצינור עד שהוא ישתחרר.
שימו לב לא להפיל את הבנד למטה !!!

בתמונה השמאלית ניתן לראות את הצינור מפורק, יחד עם הבנד.

שלב 5: בית המצערת לאחר פירוק הצינור.

מה רואים כאן:
1. שני המחברים שראינו מקודם (אותם נסיר בהמשך)
2. רשת לסינון אובייקטים זרים (תתפלאו מה יצא לי לראות באחד הרכבים פעם)
3. הפרפר שמווסת את זרימת האויר למנוע (מאחורי הרשת).

שלב 6: פירוק המחברים מהיחידה עצמה.
בעלי רכבים מסוג יורו-2, אצלכם זה מעט שונה, אבל אופן העבודה דומה.
ישנם שני מחברים. נתחיל מהתחתון, צבע אפור.


יש למשוך את הניצרה האפורה החוצה. ניתן להיעזר במברג שטוח על מנת להרחיק אותה מעט.
הניצרה מאוד מאוד עדינה, אתם ממש לא רוצים לשבור אותה !!!
לאחר שהזזתם את הניצרה מעט החוצה, בעזרת המברג, דחפו פנימה את הפין הקטן שמסומן בעיגול, ומשכו את כל הניצרה החוצה מהמחבר כמו בתמונות הבאות.

הניחו את הניצרה במקום בטוח שלא תאבד לכם. אני ממליץ על התא בצד שמאל של ההגה (פנים הרכב כמובן)


פירוק המחבר מכאן והלאה הוא פשוט. רק משכו בעדינות אותו החוצה, תוך כדי לחיצה על הפין שמחזיק אותו. כמו בתמונות הבאות:


נעבור למחבר השני, העליון בצבע ירוק.


כאן הפירוק פשוט יותר. (כמו בתמונות)
יש ללחוץ על הפין הירוק עד הסוף פנימה. המחבר ישתחרר ויצא מעט החוצה.

לאחר מכן, פשוט שולפים אותו לגמרי.


המשך בהודעה הבאה.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 26-09-08 ב 16:17.
Caveman מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 14-03-08, 15:57   #2
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
שלב 7: פתיחת יחידת המצערת לצורך ניקוי.

ישנם 4 ברגים (מסומנים בעיגולים) שיש לפתוח.
3 קצרים ואחד ארוך.
השתמשו במפתח האלן על מנת להבריגם החוצה. אם הפתיחה הראשונית קשה, ניתן להשתמש במעט WD40.
בעלי רכבים מסוג יורו-2, עליכם להשתמש במברג הכוכב ולא באלן.

תמונות של הברגת הברגים:

שימו לב הגישה לא מי יודע מה נוחה בחלק מהברגים, עבדו בזהירות על מנת לא לפגוע באצבעות שלכם. לא נעים


לאחר שהברגתם את הברגים החוצה, הניחו אותם במקום בו לא יבואו במגע עם חול או חומרים דומים.

שלב 8: פתיחת היחידה ואבטוח.
שקית ניילון לסנדוויצ'ים? על מה הוא מקשקש בכלל, עכשיו תדעו.
מהרגע שהסרתם את היחידה, צינור האויר שמתחבר למנוע יהיה פתוח ללא שום הגנה מפני אובייקטים זרים. דברים כגון ברגים למינהם, מברגים וכו'.
אסור בשום אופן ששום דבר יכנס לשם !!!
אם משהו כן נכנס לשם, בשום פנים ואופן אל תניעו את הרכב. יש להוציא אותו בעזרת מגנט ארוך אם יש לכם אחד כזה, או במקרה הגרוע יותר, לגרור את הרכב למוסך בו יפרקו את המנוע מלמטה ויוציאו את החפץ.
בואו לא נגיע למצב הזה

אז מה עושים?
קודם כל, דאגו שאין ברגים שיכולים ליפול לאנשהו.
לאחר מכן, הרימו את היחידה וכסו את הפתח עם שקית הניילון ובכך נמנע אובדן שפיות.

עכשיו אפשר להמשיך לעבוד.

שלב 9: ניקוי.
כאן מלכלכים את הידיים (באמת).
רססו ספריי על המטלית שלכם, והתחילו לנגב את הפיח עד כמה שרק ניתן. נסו להגיע לכל המקומות, גם הקטנים.
אפשר גם לפתוח (להזיז בעזרת האצבעות) את הפרפר באופן ידני כדי להגיע לפנים היחידה.
כן, הגישה לא קלה, אבל זה מה יש
אל תחסכו כאן, כדאי שהכל יהיה כמה שיותר נקי.

תמונות לפני ואחרי:


שלב 10: תהליך ההרכבה:
לאחר שניקינו טוב, ואז עוד קצת כדי להיות בטוחים, ניתן להחזיר את העסק למקומו.
1. הסירו את שקית הניילון, מבלי לקרוע אותה.
2. הבריגו את הברגים והדקו את היחידה הייטב.
3. חברו את המחברים (הירוק והאפור) בחזרה. לא לשכוח את הניצרה הקטנה שהסרנו מקודם !
4. החזירו את הצינור בחזרה למקום, ואז בתנועה סיבובית נגד כיוון השעון, הביאו את מכסה קופסת פילטר האויר אל מעל הקופסה.
5. הדקו את ברגי קופסת הפילטר.
6. הדקו את בנד המתכת בבית המצערת.
7. הכניסו מפתח לסוויץ'
8. החזיקו אצבעות.

זהו, סיימתם.
אם הגעתם עד לכאן, סימן שהרכב שלכם מניע ועובד.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 14-03-08 ב 16:10.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-03-08, 16:06   #3
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
דבר נוסף ללא קשר לפרוייקט.
אם כבר הגענו למצב שאנו מפרקים כאן הרבה דברים, ניתן לנקות כל מיני דברים אם רוצים.
לדוגמא, צינור האויר שפירקנו כנראה יהיה מלא באבק. אפשר להשתמש בחומר ה STP לפלסטיקים, ובמטלית אחרת מזו שמלאה בפיח מהפרוייקט, ולנקות אותו כך:
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-03-08, 16:36   #4
פיליפ
Senior Member
 
האווטאר של פיליפ
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: ערד
הגלגלים שלי: פיאט פונטו HGT
הודעות: 1,074
שלח הודעה דרך ICQ ל פיליפ
תודה רבה גדעון, יבוצע בהקדם על הרכב שלי.

כל הכבוד על ההשקעה והסבלנות בצילומים, מחכה להמשך.
__________________
seat ibiza 20vt

נערך לאחרונה על ידי פיליפ : 14-03-08 ב 19:31.
פיליפ מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-03-08, 17:54   #5
Tzvika 16V
Senior Member
 
האווטאר של Tzvika 16V
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: Fiat Punto Spice ELX 16V
הודעות: 302
תגידו המחברים אצלי ברכב הם עם חותמת של BOSCH והם עומדים צמודים במקביל?
בית המצערת נמצא בין ראש המנוע לקיר האש? כי שם נמצאים המחברים...


אני במתח... איפה ההמשך?
__________________
Fiat Punto Spice ELX 16V - 2001 - Automatic

נערך לאחרונה על ידי Tzvika 16V : 14-03-08 ב 18:41.
Tzvika 16V מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-03-08, 20:16   #6
CRazy
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX 16V
הודעות: 40
כל הכבוד.
למרות שלא נראה לי שאני אעשה זאת בעצמי - אפילו שהאוטו שלי זקוק לניקוי כזה.
שוב כל הכבוד על הפרוייקט.
__________________
פונטו ספייס 2005 ELX 16V

נערך לאחרונה על ידי CRazy : 15-03-08 ב 17:04.
CRazy מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-03-08, 20:31   #7
KoF-sHeLeG
חבר מועדון
 
האווטאר של KoF-sHeLeG
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: Alfa Romeo 156
הודעות: 461
גדעון, ממה שהבחנתי בתמונה, בית המצערת שלך יחסית נקי...
צילמת את התמונות לאחר הניקוי?
__________________
High Gran Turismo
KoF-sHeLeG מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-03-08, 20:37   #8
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
תיקנתי את שתי ההודעות הנוספות, סליחה על אי הנוחות

גל, היה מלוכלך מאוד. שים לב בשתי ההודעות הנוספות.
שים לב לתמונה האחרונה (עם הצנרת הנקייה) למטלית הצהובה (שכבר לא כ"כ צהובה)
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 14-03-08 ב 20:39.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-03-08, 22:01   #9
orenhazan
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מיתר (דרום)
הגלגלים שלי: punto HGT
הודעות: 454
גדעון ברשותך אני יוסיף כמה דברים חשובים השינוי ביורו 2 הוא לא שינוי כל כך קטן ואני יגע בכמה מהם.
מדובר על HGT שנת 2001 למי שלא יודע מ 2002 זה כבר יורו 3.
1.יש לנו כבל גז שצריך לפרק ולהחזיר אחר כך וגם צריך לכוון אותו אחרי שמפרקים ומחזירים.
2.ביורו 2 רצוי גם לפרק את 2 צינורות המים שמחוברים לבית המצערת כי אין גישה בצורה כזאת שהם מחוברים זה מצריך איטום זמני של 2 הצינורות על ידי פקקים מגומי או משהו דומה כדי למנוע את יציאת נוזל הקירור.
3.פירוק מנוע הצעדים וניקוי שלו בנפרד כי בעצם הבעיה העיקרית היא במנוע הצעדים הוא מתמלא פיח וגורם לתנודות בסל"ד סרק ברכב.הפירוק מתבצע על ידי הוצאת 2 הברגים החוצה.
חשוב מאוד לא לפרק שום דבר אחר שמחובר לבית המצערת כי יש כיוון ראשוני שמתבצע אצל היצרן.

לגבי היורו 3 יש גם תהליך של פירוק המצערת החשמלית וניקוי וגירוז של גלגל השיניים מפלסטיק שנמצא בפנים יש אפילו הנחיה מהיצרן איך לעשות את זה אני פעם ביצעתי את זה לא ברכב שלי אלא של חבר אצלי זה יורו 2. זה לא מסובך במיוחד.
לגבי הניקוי עצמו מומלץ להשתמש בספריי קרבורטור עם צינורית מחוברת לפיה כדי להגיע עם הספריי לכול המקומות במצערת לפחות במצערת של יורו 2 יש הרבה חורים קטנים.
דרך אגב במוסך לוקחים כ 700 שקל על העבודה הזאת ודרך אגב הם עושים ניקוי חפיף ולא כמו שאתה עושה מכל הלב.
יישר כוח גדעון.
תודה אורן.

נערך לאחרונה על ידי orenhazan : 14-03-08 ב 22:09.
orenhazan מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-03-08, 22:26   #10
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
עוד לא יצא לי לנקות את מנוע המצערת אורן.
למרות זאת התוצאות של הניקוי הן לא פחות ממעולות בכל ניקוי שאני מבצע.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
מיני פרוייקט מצולם - החלפת אנטנה + בסיס בפונטו דור שני E3 Caveman פונטו - טכני 16 26-01-17 18:51
פרוייקט מצולם איטום ובידוד דלתות HGT אודיו 0 25-07-07 00:19
[פרוייקט מצולם] כיצד למתוח את רצועת בלם היד בפונטו דור שני פורום הגראז' 17 01-05-07 20:56
פרוייקט מצולם, בניית גוף מפיברגלאס פיאט כללי 4 26-04-07 18:17
פרוייקט מצולם שיפוץ אונו 87 . מנוע + פנים . אונו - טכני 10 19-02-07 21:20


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד