מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   [פרוייקט מצולם] ניקוי בית מצערת בפונטו HGT Mk2 Euro3 (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=3551)

Caveman 14-03-08 15:37

[פרוייקט מצולם] ניקוי בית מצערת בפונטו HGT Mk2 Euro3
 
ניקוי בית מצערת פונטו דור שני HGT יורו-3.

בית מצערת נקי יביא לתגובות דוושא טובות יותר, ויאפשר למנוע לעבוד חלק יותר בסרק. כמו כן, הוא הגורם העיקרי ברובו המכריע של המקרים לתופעת נפילות הטורים שחלקנו נתקלים בה מידי פעם.
מומלץ לבצע את הניקוי באופן סדיר אחת לשנה, או כאשר תופעת נפילת הטורים חוזרת.

ההליך מתייחס לבעלי רכבים מסוג פונטו HGT יורו-3 בעלי בית מצערת עם מנוע חשמלי.
לכל אלו עם דגמי היורו-2, ההליך זהה למעט פירוק בית המצערת עצמו, יובהר בהמשך.
לבעלי רכבים עם מנועי ה1242 סמ"ק: הליך הניקוי עצמו זהה. מעולם לא יצא לי לפרק בית מצערת במנועים אלו, אז אני לא יודע איך. אם מישהו רוצה להעלות תמונות של אופן הפירוק, בבקשה.

רמת קושי: בינוני-מעט מסובך.
משך העבודה: כ-40 דקות.
הכלים הדרושים:
1. מברג פיליפס (זה שנמצא בארגז הכלים של הרכב יתאים)
2. מפתח אלן 6מ"מ. לבעלי רכבים מסוג יורו-2, מפתח כוכב 12 מ"מ
3. מטלית ללא סיבים לניקוי. כדאי כזו שאין לכם בעיה ללכלך בהמון פיח שחור.
4. ספריי לניקוי בית מצערת. כמדומני גם ספריי לניקוי קרבורטורים יתאים.
5. שקית ניילון לסנדוויצ'ים.
כלים מומלצים:
1. כפפות מנתחים חד-פעמיות. לאלו מאיתנו שלא רוצים ללכלך את הידיים.
2. ספריי Sun Of a Gun של חברת STP לניקוי פלסטיק. אותו אחד שמשמש אותנו לניקוי הדשבורד וחלקי פלסטיק אחרים ברכב.
3. מטלית נוספת לניקוי בעזרת הSTP
מספר דגשים חשובים:
1. שימו לב שאנו מתעסקים כאן עם המנוע, עבדו בזהירות ובעדינות.
2. אתם לא רוצים שיפלו לכם ברגים וחלקים בזמן העבודה, עבדו במשנה זהירות.
3. מומלץ להניח את כל החלקים (ברגים וכו') במקומות שלא ילכו לאיבוד.

ביצוע העבודה:

שלב 1: מבט על איזור העבודה.
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4797.jpg
1. יחידת בית המצערת.
2. צינור אויר מקשר קופסת פילטר ובית מצערת.
3. קופסת פילטר אויר.

בית המצערת - תקריב:
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4799.jpg
1. מחבר לחיישן.
2. בנד מתכת להידוק.
3. מחבר למנוע המצערת.
4. מנוע המצערת.
שימו לב, ברכבים מסוג יורו-2, המנוע לא יהיה קיים.

קופסת פילטר האויר - תקריב:
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4800.jpg

שלב 2: פתיחת קופסת הפילטר על מנת לשחרר את הצינור.
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4805.jpg
ישנם 3 ברגים שצריך להבריג החוצה. השתמשו במברג הפיליפס שהכנתם מבעוד מועד.
שימו לב, הברגים לא יתברגו לחלוטין החוצה, אלא ישארו מחוברים אל המכסה.

לאחר שסיימתם להבריג את המכסה החוצה, משכו אותו אל מעל קורת ה"משקפיים" כמו בתמונה הבאה:
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4806.jpg

שלב 3: פירוק הצינור מיחידת בית המצערת.
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4802.jpghttp://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4804.jpg
אתרו את הבנד שמהדק את הצינור ושחררו אותו מעט.

שלב 4: הסרת הצינור.
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4808.jpghttp://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4810.jpg
הרימו מעט את כל יחידת הצינור (תמונה ימנית), וסובבו אותה עם כיוון השעון, כך שמכסה קופסת פילטר האויר יהיה מעל המנוע של הרכב. לא לדאוג, העסק גמיש ולא ישבר.

לאחר מכן, משכו את הצינור מבית המצערת. אפשר להפעיל מעט כח מתון, או לשחק עם הצינור עד שהוא ישתחרר.
שימו לב לא להפיל את הבנד למטה !!!

בתמונה השמאלית ניתן לראות את הצינור מפורק, יחד עם הבנד.

שלב 5: בית המצערת לאחר פירוק הצינור.
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4809.jpg
מה רואים כאן:
1. שני המחברים שראינו מקודם (אותם נסיר בהמשך)
2. רשת לסינון אובייקטים זרים (תתפלאו מה יצא לי לראות באחד הרכבים פעם)
3. הפרפר שמווסת את זרימת האויר למנוע (מאחורי הרשת).

שלב 6: פירוק המחברים מהיחידה עצמה.
בעלי רכבים מסוג יורו-2, אצלכם זה מעט שונה, אבל אופן העבודה דומה.
ישנם שני מחברים. נתחיל מהתחתון, צבע אפור.

http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4814.jpghttp://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4815.jpg
יש למשוך את הניצרה האפורה החוצה. ניתן להיעזר במברג שטוח על מנת להרחיק אותה מעט.
הניצרה מאוד מאוד עדינה, אתם ממש לא רוצים לשבור אותה !!!
לאחר שהזזתם את הניצרה מעט החוצה, בעזרת המברג, דחפו פנימה את הפין הקטן שמסומן בעיגול, ומשכו את כל הניצרה החוצה מהמחבר כמו בתמונות הבאות.
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4816.jpghttp://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4817.jpg
הניחו את הניצרה במקום בטוח שלא תאבד לכם. אני ממליץ על התא בצד שמאל של ההגה (פנים הרכב כמובן)


פירוק המחבר מכאן והלאה הוא פשוט. רק משכו בעדינות אותו החוצה, תוך כדי לחיצה על הפין שמחזיק אותו. כמו בתמונות הבאות:
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4818.jpghttp://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4819.jpg

נעבור למחבר השני, העליון בצבע ירוק.
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4820.jpg

כאן הפירוק פשוט יותר. (כמו בתמונות)
יש ללחוץ על הפין הירוק עד הסוף פנימה. המחבר ישתחרר ויצא מעט החוצה.
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4822.jpghttp://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4823.jpg
לאחר מכן, פשוט שולפים אותו לגמרי.
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4824.jpg

המשך בהודעה הבאה.

Caveman 14-03-08 15:57

שלב 7: פתיחת יחידת המצערת לצורך ניקוי.
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4813.jpg
ישנם 4 ברגים (מסומנים בעיגולים) שיש לפתוח.
3 קצרים ואחד ארוך.
השתמשו במפתח האלן על מנת להבריגם החוצה. אם הפתיחה הראשונית קשה, ניתן להשתמש במעט WD40.
בעלי רכבים מסוג יורו-2, עליכם להשתמש במברג הכוכב ולא באלן.

תמונות של הברגת הברגים:
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4825.jpghttp://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4826.jpghttp://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4827.jpghttp://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4828.jpg
שימו לב הגישה לא מי יודע מה נוחה בחלק מהברגים, עבדו בזהירות על מנת לא לפגוע באצבעות שלכם. לא נעים :)

http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4829.jpg
לאחר שהברגתם את הברגים החוצה, הניחו אותם במקום בו לא יבואו במגע עם חול או חומרים דומים.

שלב 8: פתיחת היחידה ואבטוח.
שקית ניילון לסנדוויצ'ים? על מה הוא מקשקש בכלל, עכשיו תדעו.
מהרגע שהסרתם את היחידה, צינור האויר שמתחבר למנוע יהיה פתוח ללא שום הגנה מפני אובייקטים זרים. דברים כגון ברגים למינהם, מברגים וכו'.
אסור בשום אופן ששום דבר יכנס לשם !!!
אם משהו כן נכנס לשם, בשום פנים ואופן אל תניעו את הרכב. יש להוציא אותו בעזרת מגנט ארוך אם יש לכם אחד כזה, או במקרה הגרוע יותר, לגרור את הרכב למוסך בו יפרקו את המנוע מלמטה ויוציאו את החפץ.
בואו לא נגיע למצב הזה :)

אז מה עושים?
קודם כל, דאגו שאין ברגים שיכולים ליפול לאנשהו.
לאחר מכן, הרימו את היחידה וכסו את הפתח עם שקית הניילון ובכך נמנע אובדן שפיות.
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4830.jpg
עכשיו אפשר להמשיך לעבוד.

שלב 9: ניקוי.
כאן מלכלכים את הידיים (באמת).
רססו ספריי על המטלית שלכם, והתחילו לנגב את הפיח עד כמה שרק ניתן. נסו להגיע לכל המקומות, גם הקטנים.
אפשר גם לפתוח (להזיז בעזרת האצבעות) את הפרפר באופן ידני כדי להגיע לפנים היחידה.
כן, הגישה לא קלה, אבל זה מה יש :)
אל תחסכו כאן, כדאי שהכל יהיה כמה שיותר נקי.

תמונות לפני ואחרי:
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4832.jpghttp://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4835.jpg

שלב 10: תהליך ההרכבה:
לאחר שניקינו טוב, ואז עוד קצת כדי להיות בטוחים, ניתן להחזיר את העסק למקומו.
1. הסירו את שקית הניילון, מבלי לקרוע אותה.
2. הבריגו את הברגים והדקו את היחידה הייטב.
3. חברו את המחברים (הירוק והאפור) בחזרה. לא לשכוח את הניצרה הקטנה שהסרנו מקודם !
4. החזירו את הצינור בחזרה למקום, ואז בתנועה סיבובית נגד כיוון השעון, הביאו את מכסה קופסת פילטר האויר אל מעל הקופסה.
5. הדקו את ברגי קופסת הפילטר.
6. הדקו את בנד המתכת בבית המצערת.
7. הכניסו מפתח לסוויץ'
8. החזיקו אצבעות. :)

זהו, סיימתם.
אם הגעתם עד לכאן, סימן שהרכב שלכם מניע ועובד.

Caveman 14-03-08 16:06

דבר נוסף ללא קשר לפרוייקט.
אם כבר הגענו למצב שאנו מפרקים כאן הרבה דברים, ניתן לנקות כל מיני דברים אם רוצים.
לדוגמא, צינור האויר שפירקנו כנראה יהיה מלא באבק. אפשר להשתמש בחומר ה STP לפלסטיקים, ובמטלית אחרת מזו שמלאה בפיח מהפרוייקט, ולנקות אותו כך:
http://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4833.jpghttp://i5.photobucket.com/albums/y18...g/IMG_4837.jpg

פיליפ 14-03-08 16:36

תודה רבה גדעון, יבוצע בהקדם על הרכב שלי.

כל הכבוד על ההשקעה והסבלנות בצילומים, מחכה להמשך.

Tzvika 16V 14-03-08 17:54

תגידו המחברים אצלי ברכב הם עם חותמת של BOSCH והם עומדים צמודים במקביל?
בית המצערת נמצא בין ראש המנוע לקיר האש? כי שם נמצאים המחברים...


אני במתח... איפה ההמשך?

CRazy 14-03-08 20:16

כל הכבוד.
למרות שלא נראה לי שאני אעשה זאת בעצמי - אפילו שהאוטו שלי זקוק לניקוי כזה.
שוב כל הכבוד על הפרוייקט.

KoF-sHeLeG 14-03-08 20:31

גדעון, ממה שהבחנתי בתמונה, בית המצערת שלך יחסית נקי...
צילמת את התמונות לאחר הניקוי?

Caveman 14-03-08 20:37

תיקנתי את שתי ההודעות הנוספות, סליחה על אי הנוחות :)

גל, היה מלוכלך מאוד. שים לב בשתי ההודעות הנוספות.
שים לב לתמונה האחרונה (עם הצנרת הנקייה) למטלית הצהובה (שכבר לא כ"כ צהובה)

orenhazan 14-03-08 22:01

גדעון ברשותך אני יוסיף כמה דברים חשובים השינוי ביורו 2 הוא לא שינוי כל כך קטן ואני יגע בכמה מהם.
מדובר על HGT שנת 2001 למי שלא יודע מ 2002 זה כבר יורו 3.
1.יש לנו כבל גז שצריך לפרק ולהחזיר אחר כך וגם צריך לכוון אותו אחרי שמפרקים ומחזירים.
2.ביורו 2 רצוי גם לפרק את 2 צינורות המים שמחוברים לבית המצערת כי אין גישה בצורה כזאת שהם מחוברים זה מצריך איטום זמני של 2 הצינורות על ידי פקקים מגומי או משהו דומה כדי למנוע את יציאת נוזל הקירור.
3.פירוק מנוע הצעדים וניקוי שלו בנפרד כי בעצם הבעיה העיקרית היא במנוע הצעדים הוא מתמלא פיח וגורם לתנודות בסל"ד סרק ברכב.הפירוק מתבצע על ידי הוצאת 2 הברגים החוצה.
חשוב מאוד לא לפרק שום דבר אחר שמחובר לבית המצערת כי יש כיוון ראשוני שמתבצע אצל היצרן.

לגבי היורו 3 יש גם תהליך של פירוק המצערת החשמלית וניקוי וגירוז של גלגל השיניים מפלסטיק שנמצא בפנים יש אפילו הנחיה מהיצרן איך לעשות את זה אני פעם ביצעתי את זה לא ברכב שלי אלא של חבר אצלי זה יורו 2. זה לא מסובך במיוחד.
לגבי הניקוי עצמו מומלץ להשתמש בספריי קרבורטור עם צינורית מחוברת לפיה כדי להגיע עם הספריי לכול המקומות במצערת לפחות במצערת של יורו 2 יש הרבה חורים קטנים.
דרך אגב במוסך לוקחים כ 700 שקל על העבודה הזאת ודרך אגב הם עושים ניקוי חפיף ולא כמו שאתה עושה מכל הלב.
יישר כוח גדעון.
תודה אורן.

Caveman 14-03-08 22:26

עוד לא יצא לי לנקות את מנוע המצערת אורן.
למרות זאת התוצאות של הניקוי הן לא פחות ממעולות בכל ניקוי שאני מבצע.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 01:17.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©