![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
מאוורר רדיאטור לא מפסיק לפעול גם כשהאוטו מכובה
בעיה חדשה
מאוורר הרדיאטור פועל קבוע גם כשהרכב מכובה. ברגע כשאני מוציא את אחד מהמחברים שעל היוניט של הרדיאטור הוא מפסיק. אבל אני חושב שהבעיה מגיעה מאזור הריליים. יש שם מזגן של רסקור ו 4 ריליים שקשורים אליו. כאן ניתן לראות 3 ריליים ![]() זה הרביעי ![]() בשרטוט שרפי שלח לי בזמנו אני חושב שהריליי הזה הוא מספר 2 בתמונה, כי יש לו 5 כניסות. ![]() אצלי מתחברים אליו 4 חוטים: ![]() הריליי עצמו בעל 5 רגליים ולידו מצאתי קונקטור כזה שבור: ![]() שאני מכניס את הריליי לתושבת, אני ישר שומע קליק גם כשהרכב מכובה והמאוורר מתחיל לפעול. היכן הבעיה? נערך לאחרונה על ידי chesh : 22-08-14 ב 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
הממסר הנכון
הממסר הנכון הנ ממסר 4 והוא מפעיל את מאורר הרדיאטור כשלחץ גז המזגן עולה.
ממסר 2 הוא למאורר המעבה הנוסף שהותקן ע"י רסקור והוא קטן ונמצא לפני המעבה של המזגן. צריך לראות אם יוניט הרדיאטור אינו מחובר כל הזמן (פגום פנימית) גם כשהמנוע קר. אם היוניט תקין, אז צריך לבודד בין הפעלת המאורר ע"י חום המנוע או ע"י לחץ גז המזגן וכך לדעת איזו מע' היא הגורם לתקלה ואז לבדוק הלאה. חשמלאי רכב טוב יוכל לבדוק זאת מהר ובקלות (וביחוד בעזרת השרטוט החשמלי). אני מקווה שאין כל מיני קומבינציות חשמליות משונות שאולי מהן נובעת התקלה (% גבוה של תקלות חשמל ברכב נגרמות ע"י יד אדם). בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
הכל עבד כמו שצריך, התקלה קרתה פתאום.. (לא נסעתי עם מזגן) שמתי לב שהמאוורר לא מפסיק לפעול גם כשהרכב מכובה.
השרטוט שבתמונה לא דומה אצלי. אמנם יש 4 ממסרים אך החוטים המתחברים אל הריליים שונים. יש 2 חוטי מינוס שחורים שהולכים אל גוף הרכב שיוצאים מריליי 3 וריליי 4. ניסיתי להחליף בין הריליים אך התקלה אותה תקלה. כשאני מחבר את 2 קצוות החוטים שמתחברים אל היוניט שעל הרדיאטור, המאוורר מסתובב. אבל גם כשאני מחבר אותם חזרה ליוניט הוא מתחיל להסתובב. זכור לי שפעם כתבת שיש לרסקור 2 תצורות התקנה, אחת עם 3 ואחת עם 4 ריליים. השרטוט שהעלתי הוא של ה 3? כי אצלי יש 4 אגב החוט הירוק מהריליי הזה הולך ישירות אל המצבר. אל הריליי מס 1 גם הולך חוט אדום שבא מה + של המצבר. החוט הצהוב והכחול הולכים ביחד אל היוניט והשחור הוא ה - האם לריליי הזה חסר עוד חוט? כי יש לו 5 רגליים. ונראה לי שהוא מקבל + ישיר מהחוט הירוק שבא מהמצבר לכן הבלאגן. נערך לאחרונה על ידי chesh : 22-08-14 ב 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
שרטוט מע' מזגן רסקור
השרטוט שהעלית הנו של המע' עם 3 ממסרים ואני מצרף כאן את שרטוט המע' מזגן עם 4 ממסרים
(ממסר 1 מופיע למעלה בשרטוט). בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
טוב החוטים לא ממש כמו בשרטוט
חלק מהחוטים נכונים כמו בשרטוט מס' 2 אך עם צבעים כמו בשרטוט מס' 1 אולי לקבריולט היתה התקנה מיוחדת? בקיצור אי אפשר להבין ממש מה הולך שם אבל הריליי האחרון אחראי על המצב בטוח. הבעיה שניסיתי ריליי אחר שלידו במקום שלו וגם אותה תופעה. הריליים לא זהים, על הרביעי יש נקודה עליו כמו בתמונה: ![]() בפועל מתחברים אליו 4 חוטים: ל 30 הולך החוט האדום שהוא ה + שמתחבר ליוניט שעל הרדיאטור. ל 85 מתחבר מינוס על הגוף. ל 86 מתחבר + מהמצבר. ל 87 הולך חוט כחול שהולך גם אל היוניט (מינוס אני מאמין). שמתי לב שאם אני מנתק רק את הקונקטור הכחול שלא יתחבר לריליי המאוורר לא עובדת. כשהוצאתי את הריליי שמתי לב שיציאת 85 רותחת. המינוס שלו. כשהחוט הכחול לא היה מחובר והריליי היה במקום, היציאה היתה חמימה אך לא קרה לגמרי. כל זה כשהרכב מכובה כמובן והמפתח בחוץ. ניסיתי גם להוציא את הפיוז שאחראי על הריליים ואת כל הריליים חוץ ממנו אך התופעה עדיין קיימת. האם זה אומר משהו? יש דרך לבדוק אולי היוניט דפוקה? אני פחות נוטה להאמין שהבעיה בחיווט כי הכל עבד פיקס לפני והונטה עבדה בזמן. מצד שני יוניט יכולה להידפק ככה סתם בצורה כזאת שהמאוורר ידלק כשהרכב כבוי? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Junior Member
תאריך הצטרפות: May 2014
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: Fiat Punto spice dynamic
הודעות: 14
|
מצטרף לבעיה אך ללא פתרון, ספייס 2005.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
|
אמור להתחבר ל-86 מה שנותן את הפקודה להפעיל את המאוורר, ואם הוא מחובר למצבר אז יש פקודה תמידית.
האם יש לך רב מודד? אם כן, תבדוק מה המתח בין רגליים 85-86 ותבדוק רציפות ליוניט מאוורר.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011 החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
תיקון
ל 30 הולך מינוס אל גוף הרכב ל 86 הולך + מהמצבר ל 85 הולך הצהוב (+ של היוניט) ואילו 87 הוא הבעייתי (ה- של היוניט-חוט כחול). איך הריליי בנוי לפי זה? מה הוא 87a שלא מחובר אליו כלום? מצאתי קצה קונקטור אדום זרוק בסביבה ולריליי הזה יש 5 רגליים. הרגל ה 5 לא משפיעה על כלום? אין לי רב מודד כרגע, אקנה מחר. *כשאני מחבר את ה + וה - של היוניט יחדיו המאוורר פועל, וגם כששניהם מחוברים ליוניט. קיצור אחד מהם מפסיק את פעולת המאוורר. יש דרך לבדוק את היוניט מבלי לפרק? אם אביא יוניט חדשה יהיה אפשר לחבר כשהיא לא מורכבת על הרכב? נערך לאחרונה על ידי chesh : 24-08-14 ב 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
|
רגל 87A מתפקדת כאשר הממסר לא מקבל מתח ברגליים 85-86
אל תמהר עדיין לקנות רב מודד במיוחד לא במחירים של הארץ ![]() אם כשאתה מקצר המאוורר פועל, עושה רושם שהיוניט תקינה.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011 החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
אם אני מקצר כלומר 2 החוטים מחוברים יחדיו ולא אל היוניט.
איך זה מעיד על יוניט תקינה? שהרי היא לא בתמונה בכלל כי שום חוט לא מתחבר אליה. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
האם מאוורר הרדיאטור צריך לפעול כאשר מפעילים את המזגן? פונטו ספייס | dsela | פונטו - טכני | 10 | 07-01-16 15:28 |
מאוורר רדיאטור | om2 | פונטו - טכני | 3 | 28-05-14 22:53 |
מאוורר לא מפסיק לעבוד | lag5 | פונטו - טכני | 6 | 01-02-10 14:14 |
מאוורר רדיאטור ספייס | ברא | פונטו - טכני | 4 | 06-10-09 10:40 |
פנטו 1100 97, נורת חום לא מפסיקה לפעול. | פורום הגראז' | 6 | 01-11-06 01:33 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד