מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > אונו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

אונו - טכני טכני - דגמי אונו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט אונו שהייתה לי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

היפיפייה שלי HGT 2002 67000 קמ'
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הרכב שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 02-03-12, 16:29   #1
אלי_100
Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2011
מיקום: גבעתיים
הגלגלים שלי: פיאט אונו 70ies 1.4
הודעות: 71
פיאט אונו 1.4 שנת 95

שלום חברים!

אז ככה הפיאט אונו שלי עברה שיפוץ ראש במוסך מורשה פיאט, בשל חגורת טיימינג שנקרעה, כמובן באשמתי, היות ודחיתי את החלפתה במס. חודשים..
שיפוץ הראש בוצע כולל החלפה ותיקון חלקים פגומים.

לאחר זמן מה.. כמובן לאחר תום תקופת האחריות, החלו נזילות שמן מאטם מכסה הראש וחוששני גם מאטם ראש המנוע. נדמה לי אפילו שזו לא רק נזילת שמן אלא גם נזילת דלק מאותו אזור.
הוצאתי והרחתי את מדיד השמן ויש מין ריח של דלק. כמו כן הבחנתי בצריכה מוגזמת של דלק אולי 1 ל-6 בעיר וכמדומני ישנה פליטה של עשן שחור, יתר על המידה, מהאגזוז.

יש לציין שהסחיבה של הרכב טובה והוא מגיב נפלא ביותר בלחיצה על דוושת האוץ!

שאלתי היא האם עליי לפנות למוסך למרות שעברה תקופת האחריות ובהתחשב בעובדה שהרכב לא נסע הרבה קילומטרז' ? בכל זאת ישנו חשש סביר בהחלט שלא נעשה שיפוץ הראש כנדרש מלכתחילה! לא זול בכלל 4300 ש"ח ! (ידוע לי שיכולתי להשיג זאת במחיר זול יותר, אבל כסף עבורי זה לא השיקול העיקרי, אלא בעיקר השאלה האם ניתן לסמוך על המוסך שייבצע את העבודה כהלכה או לא? )

שאלה נוספת האם ייתכן מצב של בריחת דלק לשמן מנוע? ואם כן, כיצד נגרמת התופעה ואיך אוכל לתקן זאת? מה עלות של תיקון כזה?

אשמח לקבל מכם תשובה. ותודה מראש לכולכם על שהקדשתם מזמנכם!
שתהיה שבת שלום ומבורכת לנו ולכל בית ישראל,
אלי
אלי_100 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 02-03-12, 17:59   #2
chesh
Senior Member
 
האווטאר של chesh
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
שיפוץ ראש עקב רצועת טיימינג שנקרעה?
תקנו אותי אם אני טועה אבל במנועי FIRE כשנקרעת הרצועה לא אמור לקרות כלום ואין מפגש בוכנה שסתום כך שאמורים רק להחליף אותה..
אני כבר 6 שנים עם אותה רצועה. לא שאני מתגאה בזה אבל אני לא נוסע המון עם הרכב, היא נראית במצב טוב וקראתי המון שלא קורה כלום. אחליף אותה במידת הצורך כשאראה נזילות שמן מהאזור או אם אראה שממש היא בלויה.

בכל אופן, אלי_100
הזעות שמן במנוע כזה הם דבר טבעי, לגבי העשן והבעיות האחרות האם ברכבך יש קרבורטור או הזרקה?
chesh מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-03-12, 18:13   #3
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
רצועת תזמון (טיימינג) וראש מנוע

באונו 1.4 המנוע אינו מסוג FIRE ובו בהחלט עלול להיות מפגש אלים בין השסתומים ובוכנות המנוע, כשרצועת התיזמון נקרעת.
לקח לעתיד, לא לחסוך ולדחות טיפולים הכרחיים.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-03-12, 18:25   #4
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
נזילה ממכסה עליון של הראש (מכסה שסתומים ) הוא לענין רציני צריך לפתוח לנקות את המשתחים ולימרוחך קצת סיליקון עם אטם חדש
בנוגע לתצרוכת דלק יכול להיות ויש צורך בהחלפת חוטים פילטר אוויר ומצתים כמו כן ניקוי חישנים אם מדובר בהזרקה
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 03-03-12, 16:38   #5
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
מעניין שאף אחד לא מעיר על המחיר ששילם.
לצערי אני חייב לכתוב, שקשה לי להאמין, שמישהו ישלם 4300 ש"ח עבור שיפוץ ראש באונו.
"שאלתי היא האם עליי לפנות למוסך למרות שעברה תקופת האחריות."
ברור שעליך לפנות למוסך, השאלה לאיזה... ?.
יכולתי להשיג זאת בחצי מהמחיר ששילמת.
כן, ייתכן מצב של בריחת דלק לשמן מנוע . התופעה נגרמת בגלל, מזרקים דולפים, לחץ דלק גבוה, תערובת עשירה, הגורמת לשטיפת צילינדרים ולחדירת דלק דרך טבעות הבוכנות, מנוע גמור.
נוכחות דלק בשמן, היא הרסנית למנוע, עלולה לקצר את חייו.

דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-03-12, 01:18   #6
אלי_100
Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2011
מיקום: גבעתיים
הגלגלים שלי: פיאט אונו 70ies 1.4
הודעות: 71
שבוע טוב חברים!

ראשית, תודה על תגובותכם!

Chesh, לא ציינתי הזעות שמן אלא "נזילות שמן" יש הבדל ידידי..

רפי, אני בד"כ מאוד פדנט.. פשוט עברתי את הק"מ, אולי ב- 1000 ק"מ יותר מהוראות היצרן.
לפעמים זה עניין של מזל.
הייתי שמח אם תיתן לי עיצה, מנסיונך הרב, כיצד להתקדם הלאה.. תודה.

שמתי לב שלוקח דיי הרבה זמן לרכב להתחמם. כמו כן שהוא כבר מגיע לטמפרטורת החום הרצוייה, עדיין מד החום מורה על חום 70 מעלות. אני חושד שהטרמוסטט לא תקין ותקוע במצב פתוח!
האם ייתכן מצב שהרכב מקבל תערובת דלק עשירה בשל טמפרטורת מנוע נמוכה?!

בכל אופן, אני מתכוון להחליף את הטרמוסטט, כמו כן להחליף את אטם ראש המנוע.
לאחר מכן להחליף את שמן המנוע ומסנן שמן.

yair791 לגבי החיישנים , כיצד מנקים אותם ?

דוד, הוחלפו גם חלקים נוספים, כגון 2 מחזירי שמן לגל זיזים, מחזיר שמן לפולי, טרמוסטט, פיית מים לסעפת יניקה, 4 שסתומי פליטה..
דוד, ברכב ישנה הזרקה חד נקודתית (מעין קרבורטור עם מזרק בודד)

אשמח לקבל מכם עצות פרקטיות, כיצד להתקדם הלאה בתיקון התקלה.

תודה רבה רבה !

שיהיה שבוע טוב לכולם,
אלי
אלי_100 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-03-12, 11:59   #7
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
אין שום הצדקה או תירוץ למחיר שהוא מוגזם בצורה חריפה.
"דוד, הוחלפו גם חלקים נוספים, כגון 2 מחזירי שמן לגל זיזים, מחזיר שמן לפולי, טרמוסטט, פיית מים לסעפת יניקה, 4 שסתומי פליטה.. "
החלקים הנ"ל כלולים במחיר שיפוץ הראש, ולא תוספת למחיר.
נניח שהחרט בנוסף לשיפוץ החליף 4 שסתומים, אם חדשים תוספת של 200 ש"ח.
כך שמחיר השיפוץ אצל החרט יהיה 700 ש"ח.
אבל מניסיוני חרט לא יכניס חדשים בפיאט אונו, יש לו מספיק שסתומים מראשים פסולים.
בפיאט מריאה ששיפצתי לה ראש, קניתי לבד 4 שסתומים פליטה חדשים ב-240 ש"ח כולל מע"מ.
בעוד החרט אמר לי 400 ש"ח.
מקווה שלא חפרתי יותר מידי.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-03-12, 14:04   #8
אלי_100
Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2011
מיקום: גבעתיים
הגלגלים שלי: פיאט אונו 70ies 1.4
הודעות: 71
שלום דוד,

מה פתאום חופר! אתה מאיר את עיניי, ואני שמח שאתה עושה זאת!

מסכים איתך בהחלט שאין שום הצדקה או תירוץ למחיר כזה, במיוחד אם הנך יודע שהוא מוגזם !!
מה שמקומם עוד יותר זו העובדה שלאחר 7000 ק"מ משיפוץ הראש, התחילו נזילות שמן, והטרמוסטט נדפק! בכל חיי הרכב עד כה, החלפתי פעם אחת טרמוסטט מקורי, ובשיפוץ הוא החליף לי את הטרמוסטט לחליפי. עד לשיפוץ הראש לא היה לרכב נזילת שמן אפילו קטנה ביותר!
בלוק המנוע היה יבש לחלוטין והמנוע עשה 175,000 ק"מ !

תאמין לי דוד, אם הייתי מכיר אותך לפני הייתי נותן לך לבצע את העבודה ומשלם לך..

להלן צירפתי את פירוט העבודה והמחיר..(כמובן דאגתי למחוק נתונים מזהים על המוסך)
למרות שהעבודה בוצעה לקראת סוף שנת 2009 ועבר זמן מאז.. לא נסעתי הרבה כ- 7, 8 אלף ק"מ עד היום.. זה לא מצדיק נזילות מראש המנוע

עתה בבקשה אשמח לקבל מענה לשאלתי בהודעה הקודמת והיא:
צטט:
שמתי לב שלוקח דיי הרבה זמן לרכב להתחמם. כמו כן שהוא כבר מגיע לטמפרטורת החום הרצוייה, עדיין מד החום מורה על חום 70 מעלות. אני חושד שהטרמוסטט לא תקין ותקוע במצב פתוח!
האם ייתכן מצב שהרכב מקבל תערובת דלק עשירה בשל טמפרטורת מנוע נמוכה?!

בכל אופן, אני מתכוון להחליף את הטרמוסטט, כמו כן להחליף את אטם ראש המנוע.
לאחר מכן להחליף את שמן המנוע ומסנן שמן.

yair791 לגבי החיישנים , כיצד מנקים אותם ?

אשמח לקבל מכם עצות פרקטיות, כיצד להתקדם הלאה בתיקון התקלה.
תודה רבה רבה !

שיהיה שבוע טוב לכולם,
אלי
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  P1020139_1.jpg
צפיות: 837
גודל:  107.2 KB  
אלי_100 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-03-12, 21:46   #9
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
ניקו החישנים תעשה בעזרת ספרי להזרקות דלק בלבד כי ספרי קרבורטורים יכול להרוס אותם ישנם חישנים שנימצאים בבית המצערת על הדרך גם תנקה את בית המצערת יכול להיות לך חישן על הבית של הפילטר אוויר בנוסף תיבדוק את ההיתנגדות של מד חום האויר בכניסה למנוע לא אמור להיות פחות מ0.5 אוהם אבל לא ליתפוס אותי במילה ובנוסף תנתק את את המצבר לכמה דקות זה אמור לאפס לך את המחשב
עוד דבר אם הטרמוסט שלך תקוע במצב פתוח אז זה יגרום לרכב לעבוד בטמפ' נמוכה וככה יצרוך יותר דלק תיבדוק גם את הקניסטר אם יש לך כזה דבר
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 04-03-12, 22:11   #10
אלי_100
Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2011
מיקום: גבעתיים
הגלגלים שלי: פיאט אונו 70ies 1.4
הודעות: 71
Yair791 תודה על המענה !

אשמח אם תאמר לי איזה שם של ספריי מומלץ.

אולי במקרה ישנו צילום באתר של החיישנים האלה?

היכן נמצא מד חום האויר בכניסה למנוע?

תודה רבה וערב טוב,
אלי
אלי_100 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פיאט אונו 45, 1.0, 92' Vitalikm גלריה 16 20-02-12 19:51
פיאט אונו 1.4 הכי יפה uno1.4 גלריה 2 22-06-11 20:25
פיאט אונו Castaway יעוץ ברכישת רכב 10 04-02-09 16:07
פיאט אונו S-60 פורום הגראז' 2 24-02-07 21:20
האם מפתח של פיאט אונו שנת 92 יכול לפתוח כל פיאט אחרת ? פורום הגראז' 2 18-10-06 22:03


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 04:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד