![]() |
פיאט אונו 1.4 שנת 95
שלום חברים!
אז ככה הפיאט אונו שלי עברה שיפוץ ראש במוסך מורשה פיאט, בשל חגורת טיימינג שנקרעה, כמובן באשמתי, היות ודחיתי את החלפתה במס. חודשים.. שיפוץ הראש בוצע כולל החלפה ותיקון חלקים פגומים. לאחר זמן מה.. כמובן לאחר תום תקופת האחריות, החלו נזילות שמן מאטם מכסה הראש וחוששני גם מאטם ראש המנוע. נדמה לי אפילו שזו לא רק נזילת שמן אלא גם נזילת דלק מאותו אזור. הוצאתי והרחתי את מדיד השמן ויש מין ריח של דלק. כמו כן הבחנתי בצריכה מוגזמת של דלק אולי 1 ל-6 בעיר וכמדומני ישנה פליטה של עשן שחור, יתר על המידה, מהאגזוז. יש לציין שהסחיבה של הרכב טובה והוא מגיב נפלא ביותר בלחיצה על דוושת האוץ! שאלתי היא האם עליי לפנות למוסך למרות שעברה תקופת האחריות ובהתחשב בעובדה שהרכב לא נסע הרבה קילומטרז' ? בכל זאת ישנו חשש סביר בהחלט שלא נעשה שיפוץ הראש כנדרש מלכתחילה! לא זול בכלל 4300 ש"ח ! (ידוע לי שיכולתי להשיג זאת במחיר זול יותר, אבל כסף עבורי זה לא השיקול העיקרי, אלא בעיקר השאלה האם ניתן לסמוך על המוסך שייבצע את העבודה כהלכה או לא? ) שאלה נוספת האם ייתכן מצב של בריחת דלק לשמן מנוע? ואם כן, כיצד נגרמת התופעה ואיך אוכל לתקן זאת? מה עלות של תיקון כזה? אשמח לקבל מכם תשובה. ותודה מראש לכולכם על שהקדשתם מזמנכם! שתהיה שבת שלום ומבורכת לנו ולכל בית ישראל, אלי :) |
שיפוץ ראש עקב רצועת טיימינג שנקרעה?
תקנו אותי אם אני טועה אבל במנועי FIRE כשנקרעת הרצועה לא אמור לקרות כלום ואין מפגש בוכנה שסתום כך שאמורים רק להחליף אותה.. אני כבר 6 שנים עם אותה רצועה. לא שאני מתגאה בזה אבל אני לא נוסע המון עם הרכב, היא נראית במצב טוב וקראתי המון שלא קורה כלום. אחליף אותה במידת הצורך כשאראה נזילות שמן מהאזור או אם אראה שממש היא בלויה. בכל אופן, אלי_100 הזעות שמן במנוע כזה הם דבר טבעי, לגבי העשן והבעיות האחרות האם ברכבך יש קרבורטור או הזרקה? |
רצועת תזמון (טיימינג) וראש מנוע
באונו 1.4 המנוע אינו מסוג FIRE ובו בהחלט עלול להיות מפגש אלים בין השסתומים ובוכנות המנוע, כשרצועת התיזמון נקרעת.
לקח לעתיד, לא לחסוך ולדחות טיפולים הכרחיים. בברכה - רפי לין |
נזילה ממכסה עליון של הראש (מכסה שסתומים ) הוא לענין רציני צריך לפתוח לנקות את המשתחים ולימרוחך קצת סיליקון עם אטם חדש
בנוגע לתצרוכת דלק יכול להיות ויש צורך בהחלפת חוטים פילטר אוויר ומצתים כמו כן ניקוי חישנים אם מדובר בהזרקה |
מעניין שאף אחד לא מעיר על המחיר ששילם.
לצערי אני חייב לכתוב, שקשה לי להאמין, שמישהו ישלם 4300 ש"ח עבור שיפוץ ראש באונו. "שאלתי היא האם עליי לפנות למוסך למרות שעברה תקופת האחריות." ברור שעליך לפנות למוסך, השאלה לאיזה... ?. יכולתי להשיג זאת בחצי מהמחיר ששילמת. כן, ייתכן מצב של בריחת דלק לשמן מנוע . התופעה נגרמת בגלל, מזרקים דולפים, לחץ דלק גבוה, תערובת עשירה, הגורמת לשטיפת צילינדרים ולחדירת דלק דרך טבעות הבוכנות, מנוע גמור. נוכחות דלק בשמן, היא הרסנית למנוע, עלולה לקצר את חייו. דוד. |
שבוע טוב חברים!
ראשית, תודה על תגובותכם! Chesh, לא ציינתי הזעות שמן אלא "נזילות שמן" יש הבדל ידידי.. :-) רפי, אני בד"כ מאוד פדנט.. פשוט עברתי את הק"מ, אולי ב- 1000 ק"מ יותר מהוראות היצרן. לפעמים זה עניין של מזל. :-) הייתי שמח אם תיתן לי עיצה, מנסיונך הרב, כיצד להתקדם הלאה.. תודה. שמתי לב שלוקח דיי הרבה זמן לרכב להתחמם. כמו כן שהוא כבר מגיע לטמפרטורת החום הרצוייה, עדיין מד החום מורה על חום 70 מעלות. אני חושד שהטרמוסטט לא תקין ותקוע במצב פתוח! האם ייתכן מצב שהרכב מקבל תערובת דלק עשירה בשל טמפרטורת מנוע נמוכה?! בכל אופן, אני מתכוון להחליף את הטרמוסטט, כמו כן להחליף את אטם ראש המנוע. לאחר מכן להחליף את שמן המנוע ומסנן שמן. yair791 לגבי החיישנים , כיצד מנקים אותם ? דוד, הוחלפו גם חלקים נוספים, כגון 2 מחזירי שמן לגל זיזים, מחזיר שמן לפולי, טרמוסטט, פיית מים לסעפת יניקה, 4 שסתומי פליטה.. דוד, ברכב ישנה הזרקה חד נקודתית (מעין קרבורטור עם מזרק בודד) אשמח לקבל מכם עצות פרקטיות, כיצד להתקדם הלאה בתיקון התקלה. תודה רבה רבה ! שיהיה שבוע טוב לכולם, אלי |
אין שום הצדקה או תירוץ למחיר שהוא מוגזם בצורה חריפה.
"דוד, הוחלפו גם חלקים נוספים, כגון 2 מחזירי שמן לגל זיזים, מחזיר שמן לפולי, טרמוסטט, פיית מים לסעפת יניקה, 4 שסתומי פליטה.. " החלקים הנ"ל כלולים במחיר שיפוץ הראש, ולא תוספת למחיר. נניח שהחרט בנוסף לשיפוץ החליף 4 שסתומים, אם חדשים תוספת של 200 ש"ח. כך שמחיר השיפוץ אצל החרט יהיה 700 ש"ח. אבל מניסיוני חרט לא יכניס חדשים בפיאט אונו, יש לו מספיק שסתומים מראשים פסולים. בפיאט מריאה ששיפצתי לה ראש, קניתי לבד 4 שסתומים פליטה חדשים ב-240 ש"ח כולל מע"מ. בעוד החרט אמר לי 400 ש"ח. מקווה שלא חפרתי יותר מידי. :) דוד. |
1 צירוף קובץ(ים)
שלום דוד,
מה פתאום חופר! אתה מאיר את עיניי, ואני שמח שאתה עושה זאת! מסכים איתך בהחלט שאין שום הצדקה או תירוץ למחיר כזה, במיוחד אם הנך יודע שהוא מוגזם !! מה שמקומם עוד יותר זו העובדה שלאחר 7000 ק"מ משיפוץ הראש, התחילו נזילות שמן, והטרמוסטט נדפק! בכל חיי הרכב עד כה, החלפתי פעם אחת טרמוסטט מקורי, ובשיפוץ הוא החליף לי את הטרמוסטט לחליפי. עד לשיפוץ הראש לא היה לרכב נזילת שמן אפילו קטנה ביותר! בלוק המנוע היה יבש לחלוטין והמנוע עשה 175,000 ק"מ ! תאמין לי דוד, אם הייתי מכיר אותך לפני הייתי נותן לך לבצע את העבודה ומשלם לך.. :-) להלן צירפתי את פירוט העבודה והמחיר..(כמובן דאגתי למחוק נתונים מזהים על המוסך) למרות שהעבודה בוצעה לקראת סוף שנת 2009 ועבר זמן מאז.. לא נסעתי הרבה כ- 7, 8 אלף ק"מ עד היום.. זה לא מצדיק נזילות מראש המנוע עתה בבקשה אשמח לקבל מענה לשאלתי בהודעה הקודמת והיא: צטט:
שיהיה שבוע טוב לכולם, אלי |
ניקו החישנים תעשה בעזרת ספרי להזרקות דלק בלבד כי ספרי קרבורטורים יכול להרוס אותם ישנם חישנים שנימצאים בבית המצערת על הדרך גם תנקה את בית המצערת יכול להיות לך חישן על הבית של הפילטר אוויר בנוסף תיבדוק את ההיתנגדות של מד חום האויר בכניסה למנוע לא אמור להיות פחות מ0.5 אוהם אבל לא ליתפוס אותי במילה ובנוסף תנתק את את המצבר לכמה דקות זה אמור לאפס לך את המחשב
עוד דבר אם הטרמוסט שלך תקוע במצב פתוח אז זה יגרום לרכב לעבוד בטמפ' נמוכה וככה יצרוך יותר דלק תיבדוק גם את הקניסטר אם יש לך כזה דבר |
Yair791 תודה על המענה !
אשמח אם תאמר לי איזה שם של ספריי מומלץ. אולי במקרה ישנו צילום באתר של החיישנים האלה? היכן נמצא מד חום האויר בכניסה למנוע? תודה רבה וערב טוב, אלי |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 06:35. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©