מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הרכב שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט אונו 45, 1.0, 92'
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

4 חודשים עם האונו !


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 17-10-11, 13:33   #1
shmzaken
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2011
מיקום: לא זמין
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס
הודעות: 14
מנוע מתחמם בפקק שנמצא בעלייה

חג שמח,
יש לי פונטו ספייס ידנית SX מודל 2002. הרכב ברשותי כבר כארבעה חודשים.
הביעה היחידה שיש לי עם הרכב היא שהוא התחמם לי (פעמיים סה"כ). העניין הוא שהרכב מתחמם רק בפקקים בעלייה אחרי משהו כמו רבע שעה בפקק ומתקרר מיד עם תחילת נסיעה (אפילו אם זזתי רק כמה מטרים עד שאני עומד שוב בפקק ואז אחרי איזה דקה מתחיל להתחמם שוב). המאוורר נכנס לפעולה כשהמד חום מגיע לחצי. החום זז לו בין החצי ל3/4, בפעם הראשונה שזה קרה לי עצרתי בצד לשלוש ארבע דקות עם מנוע כבוי כי פחדתי שיעבור את ה3/4 ואז המשכתי בנסיעה.
הרכב לא התחממם לי בשום פוזיציה אחרת.
אני בודק מים ושמן על בסיס קבוע ולא נתקלתי בחוסר או זליגה של המים לשמן ולהפך.
האם יש לי מה לדאוג? התסמינים הנ"ל אומרים משהו ויש איך להקדים תרופה למכה עתידית?
חוץ מזה, יש מוסך זול יחסית ואמין בירושלים שמכיר את הפיאט ומטפל בה בצורה טובה?
shmzaken מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 17-10-11, 14:31   #2
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
נשמע כתופעה של משאבת מים תקולה.
בדוק תחילה אם שתי מהירויות וונטה עובדות.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-10-11, 15:30   #3
shmzaken
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2011
מיקום: לא זמין
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס
הודעות: 14
אפשר לוודא לגבי מהירות המאווררים רק משמיעה/מבט או שצריך לעשות איזושהי פעולה מיוחדת?

נערך לאחרונה על ידי shmzaken : 17-10-11 ב 16:34.
shmzaken מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-10-11, 17:01   #4
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
כן אפשר.
הניע את המנוע במצב קר, פתח מכסה מנוע והביט על הוונטה עז שהיא תפעל.
אתה אמור להרגיש ולשמוע את שתי המהירויות. יש הבדל משמעותי שמאפשר לשמוע.
במהירות הנמוכה כמעט שלא שומעים את משב הרוח.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-10-11, 01:41   #5
ברא
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: ארץ חובבי הפיאט
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 666
דוד אני איתך שזה יכול להיות משאיבת מים
רק למה לא לבדוק כמה דברים לפני
לנקז אוויר ממערכת קירור ולבדוק טרמוסטט יכול להיות שהוא תפוס !!!!
ברא מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-10-11, 07:42   #6
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
ברא בוקר טוב.
אין לי אלא לאתר את התקלה דרך המסך. התגובה היא לפי מה שכותב בעל הרכב, בשונה ממצב שהרכב לידי. אם תשים לב אני בדרך כלל "מפגיז" את פותח השרשור בשאלות, כדי לדלות כמה שיותר פרטים על התקלה. זאת כדי למקד/לבודד את הסיבה לתקלה.
במקרה הזה shmzaken כתב "שהרכב מתחמם רק בפקקים בעלייה אחרי משהו כמו רבע שעה בפקק ומתקרר מיד עם תחילת נסיעה (אפילו אם זזתי רק כמה מטרים עד שאני עומד שוב בפקק ואז אחרי איזה דקה מתחיל להתחמם שוב). המאוור נכנס לפעולה".
בוא נתחיל לחשוב יחד.
אם היה אוויר במערכת הוונטה לא היתה נכנסת לפעולה.
אם הטרמוסטט היה תפוס הרכב לא היה מתקרר מיד.
אז מה נשאר לנו ?.
1. משאבת מים שאינה מספקת מספיק במצב עמידה/סרק.
2. מהירות וונטה איטית לא עובדת.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-10-11, 13:17   #7
shmzaken
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2011
מיקום: לא זמין
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס
הודעות: 14
צהריים טובים דוד,
הנעתי את הרכב בחניה (במצב מישורי לחלוטין אם זה רלוונטי) אחרי משהו כמו 5-7 דקות מד החום הגיע לחצי קו מתחת לנקודת האמצע ולא זז משם במשך משהו כמו עשר דקות נוספות (קצת יותר). בזמן הזה המאוורר לא נכנס למצב פעולה אז החלטתי לתת קצת גז (טורים קבועים על 2000 בערך) לאיזה דקה, הפסקה קלה ואז עוד חצי דקה והמאוורר נכנס לפעולה. המאוורר המשיך לפעול דקה שתיים (אני כבר לא לחצתי על הגז) ואז הפסיק - כל הזמן הזה המחוג לא זז (אולי ממש מעט ולא שמתי לב).
החלטתי לתת גז שוב והפעם המשכתי גם כשהמאוורר החל לפעול - המד חום עלה מעט מעל החצי והמאוורר עבר למהירות הגבוהה שלו. לאחר שהמאוורר נכנס למהירות השנייה קרה מה שהלחיץ אותי (אני מקווה שסתם יותר מדי) ולמרות שהמנוע לא פלט חום חריג (אפשר לגעת בצינורות שסביבו וכו') מד החום המשיך לטפס בלי להפסיק. דוממתי את הרכב לשתי דקות וכשהנעתי הרכב התנהג כאילו לא קרה כלום בצורה תקינה.
זה מחדד איזשהי אבחנה?
נ.ב.
דוממתי את הרכב כשהמד חום חום איפשהו בין האמצע ל 3/4 (יותר לכיוון ה3/4)

נערך לאחרונה על ידי shmzaken : 16-11-11 ב 12:10.
shmzaken מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 19-10-11, 20:26   #8
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
מאחר ששתי המהירויות עובדות, יש לבדוק משאבת מים. לא יזיק לבדוק גם את הטרמוסטט כמו שכתב ברא.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-10-11, 13:21   #9
shmzaken
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2011
מיקום: לא זמין
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס
הודעות: 14
דוד וברא תודה,
עכשיו כשאני יודע מה עליי לבדוק נשאר רק האיפה - יש מוסך מומלץ וזול באיזור ירושלים שיבצע עבורי את הבדיקה?
כמה בערך בדיקה כזו אמורה לעלות +-?
shmzaken מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-10-11, 17:35   #10
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
יש בעיה במוסכים עם בדיקת משאבת מים.
אין אסכולה בדוקה או הנחיות כיצד לבדוק. (מלבד השיטה הישנה והטובה בה לא משתמשים במוסכים).
במוסך בודקים אם יש סירקול מים במיכל העיבויי, נוגעים ברדיאטור למעלה ולמטה ומשווים את החום.
זאת אינה בדיקה שנותנת אידיקצייה נכונה ב-100% לגבי המשאבה. צריך גם לעשות בדיקת ספיקה.
ניתקלתי ברכב שבמאמץ התחמם, היה סירקול במיכל העבוי, החום ברדיאטור היה כמעט שווה.
ובכל זאת הרכב המשיך להתחמם במאמץ. ביצעתי את הבדיקה הישנה וגילתי שהמשאבה לא מספקת מספיק. פתחתי את משאבת המים, ולהפתעתי חצי מהפרפרים היו אכולים.
אנא עדכן כיצד יבדקו לך אם המשאבה תקינה.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
ניקוי כל מה שנמצא מתחת למכסה מנוע shachar שיפורים וקוסמטיקה 7 21-03-15 11:22
מנוע מתחמם + מאוורר תקול + מנורת מנוע דולקת עזרה ! dekel פונטו - טכני 22 02-08-11 01:14
מנוע מתחמם.. בבקשה עזרה! lee194 פונטו - טכני 31 24-11-10 22:07
מנוע מתחמם Zakash פונטו - טכני 7 22-09-10 12:11
מנוע מתחמם...פונטו דור 1 i12z פונטו - טכני 10 15-05-09 22:22


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:09.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד