![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: אור עקיבא
הגלגלים שלי: פנדה דינמיק
הודעות: 271
|
איבוד כח
שלום,
היום עשיתי נסיעה מחדרה לחיפה (פונטו s-60 שנת 97) והרגשתי ירידה מאוד משמעותית בכח של הרכב. קשה לי להסביר בדיוק את ההרגשה אבל הרכב לא מאיץ בתחילת נסיעה כמו פעם ובכביש 70 בעליות המתונות הייתי צריך להוריד להילוך רביעי ופעם אחת אפילו לשלישי כשפעם בהילוך חמישי הרכב היה עובר בכיף את הקטעים האלו. ההרגשה היא כמו שנוסעים עם מזגן, רק שכמובן לא הפעלתי מזגן. כאילו הרכב נוסע על 70% מהיכולת שלו. מקווה שתארתי מספיק טוב את הבעיה. ממה זה יכול לנבוע? מה אני יכול לבדוק? תודה מראש! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
|
מציאת פיתרון לבעיה זו דרך האנטרנט יהיה די קשה .
האם הרכב מטופל בזמן ? האם הוחלפו פלאגים (למקוריים ) ? והאם עבר טיפול כהלכה . האם אתה משתמש בנוזל שטיפה לפני הורדת השמן ? ועוד המון שאלות במידה ואין תקלה טכנית ... יתכן כי יש בעיה באחד החיישנים כגון MAP , LAMBDA האחראיים על הזנה נכונה של המנוע כפונקציה של עומס . עמית
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי .. עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: אור עקיבא
הגלגלים שלי: פנדה דינמיק
הודעות: 271
|
תודה עמית.
הרכב מטופל כהלכה ובזמן במוסך אגוז - מורשה פיאט. הפלאגים מקוריים ואני לא לגמרי בטוח לגבי נוזל השטיפה בהחלפת השמן אבל אני רוצה להניח שבמוסך עושים את זה. השאלה המדאיגה ביותר היא האם אני יכול בינתיים לסוע ככה או שיש סיכון שאני אגרום נזק כלשהו למנוע? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
לעניות דעתי - קידום הצתה לא מתפקד כלל.
לא יודע אם אצלך זה מפלג אלקטרוני / רגיל או בכלל יחידה אלקטרונית סגורה מפוקחת מחשב. ירידה חדה בביצועים ללא שום סיבה נראית לעין מצביעה בהרבה מקרים על היעדר קידום הצתה, דבר שמוריד פלאים מביצועי המנוע. זה יכול להיות בגלל שצינור הואקום שהולך מסעפת היניקה אל המפלג התנתק או נקרע וזה יכול להיות משהו פנימי יותר. אין בעיה לבדוק את זה לבד (אם יש לך אקדח טיימינג) אם אין לך מושג איך, לך לחשמלאי שיבדוק אם קידום ההצתה מתפקד בכל טווחי הסל"ד. עריכה: נזכרתי שיש סיבה נוספת והיא קריסה פנימית והיסתמות של הדוד האחורי באגזוז. הדבר הזה מלווה בד"כ גם בעליית חום המנוע.
__________________
דוד קלדרון - רע"ן חקירות | רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול | http://www.piba.gov.il פתרונות מחשוב ותכנות בסיסי נתונים לעסקים קטנים (VBA/ ACCESS) נערך לאחרונה על ידי davidka : 28-11-10 ב 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
|
חברינו העלה נקודה נכונה . בדוק את הטיימינג אם כיוון ההצתה לא מדויק תאבד הרבה כוח ..
עמית
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי .. עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: אור עקיבא
הגלגלים שלי: פנדה דינמיק
הודעות: 271
|
תודה רבה על התשובות. אני אבדוק בהקדם. השאלה היא האם כאשר אני נוסע כך אני בינתיים גורם נזק בלתי הפיך כלשהו למנוע או למשהו אחר, זה הדבר הכי חשוב שאני צריך לדעת בינתיים.
הרכב כרגע משמש בעיקר את אשתי לכן לקחת אותו לבדיקה תוקע גם אותי וגם אותה. אני מתכוון לעשות את זה בהקדם האפשרי אבל אם אפשר לסחוב עם זה עוד כמה ימים זה יהיה הרבה יותר נוח לכולנו (השאלה אם גם לרכב...) ועוד שאלה, כל חשמלאי רכב יכול לבדוק קידום הצתה? או שצריך משהו ספציפי? וכמה בדיקה כזו יכולה לעלות? שוב תודה לכם |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
כל חשמלאי רכב שמכבד את עצמו, אמור להיות מצוייד בכלי לבדיקת קידום ההצתה. ונדמה לי שבמכוניות של היום כבר לא צריך את שיטת האקדח
אלא באמצעות התחברות למחשב, החשמלאי יכול לראות אם מחשב הרכב מקדם את ההצתה. הרבה יותר נקי ומדוייק. לגבי עלות, אני מניח שרפי לין יותר מעורה במחירים.. הבעיה אינה מסכנת דבר באוטו, למעט תצרוכת דלק שעולה משום שהאוטו "לא סוחב" ואז אתה מוצא את עצמך לוחץ ולוחץ... לא נורא אם זה כמה ימים בלבד.
__________________
דוד קלדרון - רע"ן חקירות | רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול | http://www.piba.gov.il פתרונות מחשוב ותכנות בסיסי נתונים לעסקים קטנים (VBA/ ACCESS) נערך לאחרונה על ידי davidka : 28-11-10 ב 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
היום אין יותר קידום הצתה כמו שהיה פעם, אלא כיום המחשב ניהול מנוע קובע מתי תהיה ההצתה בהתאם לסל"ד, מיקום הצילינדרים במנוע, מידת הפתיחה של המצערת ומפה קבועה ששמורה במחשב.
אני מהמר שאצלך קפצה שן בטיימינג. זה לא יזיק לאוטו בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך זה עלול להזיק לשסתומים.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
|
אם בכיוונים עסקינן (סליחה שאני מעביר נושא ) .. אבל איך ניתן לבצע כיוון מדוייק מאוד של הצתה ? ראיתי מתקן שמתחבר על גלגל הפולי ועם שעון קטן שנכנס לאחת הבוכנות מישהו מכיר או שמע מהיכן ניתן להשיג אחד כזה .?
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי .. עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2010
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: z750L
הודעות: 1,538
|
יכול להיות שאולי פשוט אחד הפלאגים הפסיק לתפקד, זה קורה גם בחלקים מקוריים למרבה הפלא.
__________________
יום שעובר ללא חיוך הוא יום מבוזבז ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
איבוד מים ברדיאטור S60 1100 93 | avi1970 | אונו - טכני | 32 | 30-04-10 15:14 |
איבוד לחץ בצמיגים לאורך זמן | liorda | פונטו - טכני | 13 | 12-02-09 15:29 |
איבוד מים ירוקים מהמיכל ליד הרדיאטור | r.a20 | פונטו - טכני | 5 | 28-10-08 23:59 |
איך בודקים איבוד קומפרסיה | shachar | פונטו - טכני | 25 | 24-08-08 16:29 |
איבוד כוח ורעידות מעל 80 קמ"ש. | פורום הגראז' | 6 | 23-07-06 23:43 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד